Konteinerinius laivus į Klaipėdą vilios mažesne rinkliava

Siekdama sudaryti palankesnes sąlygas į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams, Susisiekimo ministerija siūlo sumažinti uosto rinkliavas laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60.000 vienetų.
Siūlymas tobulinti uosto rinkliavų taikymo principus teikiamas svarstyti Vyriausybei.
Šiuo metu Klaipėdos uoste taikomos rinkliavos dideliems konteineriniams laivams yra gerokai didesnės nei kaimyniniuose uostuose, todėl pagrįstas jų sumažinimas paskatintų laivybą ir sukurtų patrauklias konkurencingas sąlygas konteinerių krovą bei paskirstymą uoste vykdančioms įmonėms. Tikėtina, kad sumažinus rinkliavas laivyba intensyvėtų ne tik tarpžemyninėse, bet ir kitose laivybos linijose, todėl Klaipėdos uostas per metus galėtų gauti apie 3,5 mln. Eur didesnes pajamas, pranešime cituojamas Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.
Susisiekimo ministerija siūlo Klaipėdos uoste taikomus laivo, navigacijos, krantinės, sanitarinės ir uosto akvatorijos rinkliavos dydžius konteinerius vežantiems laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60.000 vnt., apskaičiuoti ne pagal tarptautiniame laivo matmenų liudijime nurodytą talpą, bet pagal maksimalų 60.000 vnt. dydį.
Tokį maksimalų dydį siūloma nustatyti atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu dėl Klaipėdos uosto infrastruktūros parametrų nepakankamo gylio nėra galimybės pilnai pakrauti didesnius laivus. Sumažinta rinkliava atitiktų didžiausią Klaipėdos uoste įmanomą laivo pakrovimo konteineriais kiekį.
Šiais metais Klaipėdos uoste gerokai padidėjo konteinerių krovos ir konteinerių paskirstymo veiklos apimtys. Per mėnesį kraunamų konteinerių kiekis nuo metų pradžios išaugo daugiau nei dvigubai nuo 38.571 vnt. sausį iki 81.886 vnt. rugpjūtį. Be to, įregistruotos dvi naujos konteinerinių laivų laivybos linijos. Beveik 90% konteinerinių laivų, plaukiojančių minėtomis laivybos linijomis, bendroji talpa yra didesnė kaip 60.000 vnt. Vien gegužę ir birželį šiemet į Klaipėdos uostą įplaukė 22 tokio dydžio laivai.
Mažesnės rinkliavos, nustatytos atsižvelgiant į faktines laivo pakrovimo Klaipėdos uoste galimybes, padėtų Lietuvos jūrų uostui konkuruoti su kaimyniniais uostais, padėtų išlaikyti esamas ir pritraukti naujas konteinerinių laivų laivybos linijas.
Pavyzdžiui, Gdansko jūrų uoste, kuris yra vienas pagrindinių konteinerių paskirstymo centrų Baltijos jūros regione, rinkliavos konteineriniams laivams yra 23 kartus mažesnės. Pagal šiuo metu Klaipėdos uoste galiojančią rinkliavų tvarką konteinerius vežančio laivo, kurio bendroji talpa 131.771 vnt., mokėtinų rinkliavų suma yra 72.100 Eur, Gdansko uoste 25.100 Eur (65,2% mažiau). Pakeitus rinkliavų taikymo principą Klaipėdos uoste, tokio laivo rinkliavų suma sudarytų 36.300 Eur, t. y. sumažėtų 47%.
Skaičiuojama, kad sumažinus rinkliavas nuolaidų suma per metus sudarytų iki 750.000 Eur. Numatoma, kad tokio sprendimo finansinė nauda būtų gerokai didesnė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti