Siūlymą griauti oro uosto pastatą vadina spaudimu

Publikuota: 2018-11-03
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kultūros paveldo departamento (KPD) laikinasis vadovas Algimantas Degutis politiniu spaudimu vadina susisiekimo ministro Roko Masiulio svarstymus apie Vilniaus oro uosto senojo terminalo pastato griovimą. 

Anot jo, sovietmečiu statyto oro uosto terminalo pastato išbraukimą iš kultūros vertybių registro turi svarstyti ne ministerijos ir ne politikai, o specialistai – Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba.

Vienos pastarųjų vadovas paveldosaugininkas Romas Pakalnis sako nematantis priežasčių, kodėl toks siūlymas – išbraukti 1954 metais statytą 3.000 kvadratinių metrų ploto oro uosto pastatą iš vertingųjų sąrašo – negalėtų būti svarstomas.

Vilniaus oro uosto senojo terminalo pastatas į kultūros vertybių registrą įtrauktas 1993 metais. Architektų Dmitrijaus Burdino ir Genadijaus Jelkino projektuoto pastato vertingomis savybėmis pripažintos pastato centrinė dalis, taip pat Šiaurės ir Pietų fligeliai, centrinės dalies dvišlaitė stogo forma, centrinės salės daugiakampės, apvalios kolonos, fligelių patalpų apvalios ir keturkampės kolonos, centrinės dalies arkinės nišos, fasado stačiakampės durų, langų angos, vidaus dekoro elementai – centrinės salės lubos su rozetėmis, laiptinių turėklai su baliustromis bei kita.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Jis (oro uosto senojo terminalo pastatas – BNS) yra vertybė, įrašyta į registrą, ir ne KPD, ir ne ministras sprendžia, ar bus vertybė, ar nebus. Jei politikai nori daryti spaudimą, tai yra spaudimas. Bet ne jie sprendžia. Pagal teisės aktus, šiandien sprendžia Vertinimo taryba, ji sudaryta iš specialistų, kas yra vertinga, kas nevertinga. Ir jei jis yra vertingas, jis turi būti saugomas ne pagal politikų norus“, – BNS penktadienį sakė p. Degutis. 

„Užsienyje toks atvejis būtų vadinamas politine korupcija“, – pridūrė jis.

R. Masiulis: sovietinio paveldo statinys – visiškai nefunkcionalus

Šią savaitę Seimo Ekonomikos komitete ministras p. Masiulis pranešė, kad su Kultūros ministerija pradedamos derybos dėl pastato kultūrinės paskirties pakeitimo. 

„Iš paveldo ištraukti tą senąjį terminalą būtų politiškai svarbus žingsnis, kad galima būtų jį nugriausti ir statyti naują modernų atvykimo terminalą, kad į Vilnių atskridus jaustis modernioje šalyje, o ne tokiam įdomiame, tikrai nereprezentuojančiame mūsų šalies kaip inovatyvios“, – trečiadienį kalbėjo p. Masiulis. 

Jo teigimu, nugriauti seną terminalą ir pastatyti naują planuojama 2028–2030 metais. 

KPD vadovo A. Degučio manymu, tokie svarstymai dėl senojo terminalo pastato griovimo rodo Susisiekimo ministerijos siekį rinktis pigiausią sprendimą.  

„Kalbant konkrečiai apie oro uostą, tai yra įvairių variantų, žinau, kad buvo diskusijos, Susisiekimo ministerijos žmonės domėjosi, ką ten galima daryti, ir jie žino, ką ten galima daryti. Svarstė įvairus variantus, matyt, nusprendė eiti pigiausiu keliu, nes kiti, matyt, yra brangesni, – kad nušluotų ir iš naujo pastatytų. Mano manymu, čia yra tingėjimas paieškoti geresnio varianto“, – kalbėjo p. Degutis. 

Pasak jo, siekis nugriauti į kultūros vertybių registrą įtrauktą pastatą prieštarauja Lietuvos ratifikuotoms tarptautinėms konvencijoms, įpareigojančioms saugoti vertybes.

„O tada atsiranda kitas klausimas, ar tai, ką pastatys bus didesnės vertės, nei tai, kas stovi“, – svarstė p. Degutis.

Tuo metu susisiekimo ministras p. Masulis BNS penktadienį teigė, kad dėl dabartinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo griovimo pirmiausia bus siekiama rasti bendrą sutarimą su Kultūros ministerija.

„Tai tikrai nebus greitas procesas, kalbame apie tolimos perspektyvos planus. Vis dėlto privalome galvoti apie tai, kaip geriausiu būdu reprezentuoti Lietuvą – technologiškai pažengusią ir modernią šalį. Dabartinis sovietinio paveldo statinys yra visiškai nefunkcionalus, jo pritaikymas ir pertvarkymas yra techniškai neįmanomas“, – komentare BNS sakė p. Masiulis.

R. Pakalnis: terminalas statytas nedidelio kaimo oro uosto administracijai

Vienos iš penkių – pirmosios Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo – tarybos pirmininkas p. Pakalnis BNS teigė, kad uždaram Sovietų Sąjungos miestui Vilniui pastatyti oro uosto pastatai gali būti tvarkomi įvairiais būdais – „tame tarpe gali būti svarstytinas ir toks (griovimo – BNS) variantas“. 

„Manau, kad tas oro uosto pastatų kompleksas buvo pastatytas nedidelio kaimo oro uosto administracijai, tarptautinių reisų kaip ir nebuvo. Dabar situacija yra pasikeitusi, Vilnius yra Lietuvos sostinė. Aš nesakau, kaip reikia nuspręsti, bet kad toks variantas gali būti svarstomas, –  tai tikrai. Nes sulipdyti kelių stilių, kelių architektūros dalykų pastatus, aš įsivaizduoju, būtų tikrai sudėtinga, tai svarstyti tikrai reikėtų“, – kalbėjo paveldosaugininkas.

Jis pabrėžė šiuo atveju reiškiantis savo pilietinę poziciją, ne kaip tarybos pirmininko.

Anot jo, kuri iš penkių tarybų turėtų svarstyti Vilniaus oro uosto likimą, spręstų KPD vadovas, tačiau tradiciškai esą sudėtingiausi klausimai pavedami jo pirmininkaujamai tarybai.

„Vilniaus oro uostas yra tarptautinis, iki dabar gal jam buvo per mažai dėmesio skiriama, reikia daugiau skirti, reikia svarstyti, ir Vertinimo taryba pateiks savo sprendimą, kokie galutiniai sprendimai gali būti – paaiškės bedirbant“, – teigė p. Pakalnis.

Valstybės valdoma bendrovė Lietuvos oro uostai ketina koncesijos būdu išplėsti ir modernizuoti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus bei jų paslaugas.

Koncesijos konkursą numatoma paskelbti 2019 metų antrąjį ketvirtį. 

Lietuvos oro uostai pernai jau pradėjo įmonės pertvarkymą į akcinę bendrovę, o statusą galutinai pakeisti numatoma iki 2019 m. kovo. 

Bendrovės planuose – iki 2021 m. rekonstruoti Vilniaus oro uostą, kad jis būtų pajėgus viena kryptimi aptarnauti 2.400 keleivių per valandą. 

Bendrovė planuoja, kad įgyvendinus planus, bendrovės pajamos per kelerius metus išaugtų nuo 39 mln. Eur iki 52 mln. Eur. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
17:56
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
17:31
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
16:47
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
16:22
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
11:34
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 5

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
09:49
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
09:05
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
2022.05.17
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
2022.05.17
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 20

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 32

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku