Siūlymą griauti oro uosto pastatą vadina spaudimu

Publikuota: 2018-11-03
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kultūros paveldo departamento (KPD) laikinasis vadovas Algimantas Degutis politiniu spaudimu vadina susisiekimo ministro Roko Masiulio svarstymus apie Vilniaus oro uosto senojo terminalo pastato griovimą. 

Anot jo, sovietmečiu statyto oro uosto terminalo pastato išbraukimą iš kultūros vertybių registro turi svarstyti ne ministerijos ir ne politikai, o specialistai – Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba.

Vienos pastarųjų vadovas paveldosaugininkas Romas Pakalnis sako nematantis priežasčių, kodėl toks siūlymas – išbraukti 1954 metais statytą 3.000 kvadratinių metrų ploto oro uosto pastatą iš vertingųjų sąrašo – negalėtų būti svarstomas.

Vilniaus oro uosto senojo terminalo pastatas į kultūros vertybių registrą įtrauktas 1993 metais. Architektų Dmitrijaus Burdino ir Genadijaus Jelkino projektuoto pastato vertingomis savybėmis pripažintos pastato centrinė dalis, taip pat Šiaurės ir Pietų fligeliai, centrinės dalies dvišlaitė stogo forma, centrinės salės daugiakampės, apvalios kolonos, fligelių patalpų apvalios ir keturkampės kolonos, centrinės dalies arkinės nišos, fasado stačiakampės durų, langų angos, vidaus dekoro elementai – centrinės salės lubos su rozetėmis, laiptinių turėklai su baliustromis bei kita.

„Jis (oro uosto senojo terminalo pastatas – BNS) yra vertybė, įrašyta į registrą, ir ne KPD, ir ne ministras sprendžia, ar bus vertybė, ar nebus. Jei politikai nori daryti spaudimą, tai yra spaudimas. Bet ne jie sprendžia. Pagal teisės aktus, šiandien sprendžia Vertinimo taryba, ji sudaryta iš specialistų, kas yra vertinga, kas nevertinga. Ir jei jis yra vertingas, jis turi būti saugomas ne pagal politikų norus“, – BNS penktadienį sakė p. Degutis. 

„Užsienyje toks atvejis būtų vadinamas politine korupcija“, – pridūrė jis.

R. Masiulis: sovietinio paveldo statinys – visiškai nefunkcionalus

Šią savaitę Seimo Ekonomikos komitete ministras p. Masiulis pranešė, kad su Kultūros ministerija pradedamos derybos dėl pastato kultūrinės paskirties pakeitimo. 

„Iš paveldo ištraukti tą senąjį terminalą būtų politiškai svarbus žingsnis, kad galima būtų jį nugriausti ir statyti naują modernų atvykimo terminalą, kad į Vilnių atskridus jaustis modernioje šalyje, o ne tokiam įdomiame, tikrai nereprezentuojančiame mūsų šalies kaip inovatyvios“, – trečiadienį kalbėjo p. Masiulis. 

Jo teigimu, nugriauti seną terminalą ir pastatyti naują planuojama 2028–2030 metais. 

KPD vadovo A. Degučio manymu, tokie svarstymai dėl senojo terminalo pastato griovimo rodo Susisiekimo ministerijos siekį rinktis pigiausią sprendimą.  

„Kalbant konkrečiai apie oro uostą, tai yra įvairių variantų, žinau, kad buvo diskusijos, Susisiekimo ministerijos žmonės domėjosi, ką ten galima daryti, ir jie žino, ką ten galima daryti. Svarstė įvairus variantus, matyt, nusprendė eiti pigiausiu keliu, nes kiti, matyt, yra brangesni, – kad nušluotų ir iš naujo pastatytų. Mano manymu, čia yra tingėjimas paieškoti geresnio varianto“, – kalbėjo p. Degutis. 

Pasak jo, siekis nugriauti į kultūros vertybių registrą įtrauktą pastatą prieštarauja Lietuvos ratifikuotoms tarptautinėms konvencijoms, įpareigojančioms saugoti vertybes.

„O tada atsiranda kitas klausimas, ar tai, ką pastatys bus didesnės vertės, nei tai, kas stovi“, – svarstė p. Degutis.

Tuo metu susisiekimo ministras p. Masulis BNS penktadienį teigė, kad dėl dabartinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo griovimo pirmiausia bus siekiama rasti bendrą sutarimą su Kultūros ministerija.

„Tai tikrai nebus greitas procesas, kalbame apie tolimos perspektyvos planus. Vis dėlto privalome galvoti apie tai, kaip geriausiu būdu reprezentuoti Lietuvą – technologiškai pažengusią ir modernią šalį. Dabartinis sovietinio paveldo statinys yra visiškai nefunkcionalus, jo pritaikymas ir pertvarkymas yra techniškai neįmanomas“, – komentare BNS sakė p. Masiulis.

R. Pakalnis: terminalas statytas nedidelio kaimo oro uosto administracijai

Vienos iš penkių – pirmosios Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo – tarybos pirmininkas p. Pakalnis BNS teigė, kad uždaram Sovietų Sąjungos miestui Vilniui pastatyti oro uosto pastatai gali būti tvarkomi įvairiais būdais – „tame tarpe gali būti svarstytinas ir toks (griovimo – BNS) variantas“. 

„Manau, kad tas oro uosto pastatų kompleksas buvo pastatytas nedidelio kaimo oro uosto administracijai, tarptautinių reisų kaip ir nebuvo. Dabar situacija yra pasikeitusi, Vilnius yra Lietuvos sostinė. Aš nesakau, kaip reikia nuspręsti, bet kad toks variantas gali būti svarstomas, –  tai tikrai. Nes sulipdyti kelių stilių, kelių architektūros dalykų pastatus, aš įsivaizduoju, būtų tikrai sudėtinga, tai svarstyti tikrai reikėtų“, – kalbėjo paveldosaugininkas.

Jis pabrėžė šiuo atveju reiškiantis savo pilietinę poziciją, ne kaip tarybos pirmininko.

Anot jo, kuri iš penkių tarybų turėtų svarstyti Vilniaus oro uosto likimą, spręstų KPD vadovas, tačiau tradiciškai esą sudėtingiausi klausimai pavedami jo pirmininkaujamai tarybai.

„Vilniaus oro uostas yra tarptautinis, iki dabar gal jam buvo per mažai dėmesio skiriama, reikia daugiau skirti, reikia svarstyti, ir Vertinimo taryba pateiks savo sprendimą, kokie galutiniai sprendimai gali būti – paaiškės bedirbant“, – teigė p. Pakalnis.

Valstybės valdoma bendrovė Lietuvos oro uostai ketina koncesijos būdu išplėsti ir modernizuoti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus bei jų paslaugas.

Koncesijos konkursą numatoma paskelbti 2019 metų antrąjį ketvirtį. 

Lietuvos oro uostai pernai jau pradėjo įmonės pertvarkymą į akcinę bendrovę, o statusą galutinai pakeisti numatoma iki 2019 m. kovo. 

Bendrovės planuose – iki 2021 m. rekonstruoti Vilniaus oro uostą, kad jis būtų pajėgus viena kryptimi aptarnauti 2.400 keleivių per valandą. 

Bendrovė planuoja, kad įgyvendinus planus, bendrovės pajamos per kelerius metus išaugtų nuo 39 mln. Eur iki 52 mln. Eur. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 10

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 44

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 2

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 4

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Šiemet prasidės Palangos oro uosto rekonstrukcija

Šių metų pabaigoje planuojama pradėti Palangos oro uosto rekonstrukciją, po kurios bus perplanuotos pastato...

„Lietuvos geležinkeliai“ dėl VPT sprendimo kreipėsi į teismą 1

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kurio prašo pripažinti Viešųjų...

Į bioetanolio gamyklą Kėdainių LEZ planuojama investuoti iki 180 mln. Eur Premium 7

Estijoje registruota „Baltic Bioethanol“ Kėdainių LEZ planuoja statyti 180 mln. Eur vertės bioetanolio...

Pramonė
2019.07.16
„ACE Logistics“ pirmąjį pusmetį augo 8,5%, mažėja kelių transporto dalis 1

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys...

Vilniuje bus įrengtos penkios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės 8

Vilniuje, netoli magistralinių kelių, planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Lietuvos oro uostų patirtis: kaip tris VĮ paversti vienu šiuolaikišku verslu Premium 5

Prieš 5 metus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės buvo sujungtos į vieną. Naujai...

Vadyba
2019.07.15
Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
„Solaris“ gavo didžiausią elektrinių autobusų užsakymą Europoje 7

Italijos viešojo transporto operatorius „ATM Milano“ sutarė dėl 192 mln. Eur vertės elektrinių autobusų...

Šventosios jūrų uostui skirta 1,7 mln. Eur parama 4

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau