R. Masiulis: nauji reikalavimai stumtų mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų

Publikuota: 2018-10-30
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai bendrame susitikime su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc pristatė bendrą poziciją dėl svarbiausių Mobilumo paketo teisės aktų rinkinio nuostatų.

„Su apgailestavimu tenka konstatuoti, kad dabartinis Mobilumo paketo kompromisas gerokai nutolo nuo savo pirminių tikslų. Vietoje bandymo modernizuoti sektorių ir surasti balansą tarp platesnės konkurencijos ir geresnių socialinių bei darbo sąlygų šiuo metu matome siūlymą įvesti nepagrįstus apribojimus ir išstumti mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.

Vienas iš didžiausią Baltijos ir kitoms Europos Sąjungos (ES) pakraščiuose esančioms šalims susirūpinimą keliančių siūlymų yra reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį. Šiuo atveju Susisiekimo ministerijos nuomonė visiškai sutampa su visų Rytų Europos šalių vežėjų požiūriu: toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai – atsižvelgiant į šį aspektą ES siekiama kuo labiau mažinti tuščių transporto priemonių važinėjimą.

Be to, nuogąstaujama ir dėl to, kad naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.

„Europos Sąjungoje turime kurti bendrą, vieningą transporto erdvę, todėl tarptautinės transporto rinkos skaidymą vertiname kaip siūlymą, prasilenkiantį su ES tikslais ir kaip žingsnį atgal, atsižvelgiant į tai, kas jau pasiekta integruojant rinką“, – susitikime kalbėjo Lietuvos susisiekimo ministras.

Yra palaikymas

Lietuvos iniciatyva šiuos klausimus Grace (Austrija) vykusiame susitikime aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Pranešama, kad Lietuva savo Mobilumo paketo vertinimą yra pateikusi ir kitomis ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms.

Lietuvos nuogąstavimus palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.

Lietuva ragina vietoj šių perteklinių reikalavimų siekti išspręsti aktualius vairuotojų poilsio klausimus. Pažymėtina, kad šiuo metu Europoje trūksta specialių vairuotojų poilsiui skirtų aikštelių su reikiamų paslaugų infrastruktūra, todėl būtina numatyti priemones tokios infrastruktūros tinklo plėtrai.

Terminus anksti prognozuoti

ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti šių metų gruodžio 3 d. Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų Europos Komisijos ir Europos Parlamento rinkimų 2019 m., vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų, kurios turės itin neigiamos įtakos kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai.

Gintautas Ramaslauskas, Lietuvos vežėjų sąjungos transporto politikos sekretorius, VŽ sakė, kad kol kas sunku prognozuoti, kada nauji sprendimai galėtų įsigalioti.
„Jeigu gruodžio pradžioje būtų priimtas toks, mūsų vežėjams labai nepalankus susitarimas, liktų dar ilgas kelias iki ko įsigaliojimo – Parlamento balsavimas ir kitos procedūros. Be to, nežinia, kada būtų nurodytas jo įsigaliojimo terminas. Manau, būtų palikti dar bent metai“, – sakė p. Ramaslauskas. Jis išreiškė viltį, kad šis ir kiti Rytų Europos valstybėms labai nepalankūs sprendimai nebus priimti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Indija ieško pirkėjo savo nuostolingai nacionalinei oro bendrovei

Indija ruošiasi parduoti 100% savo nacionalinio oro vežėjo „Air India“ akcijų. Anksčiau investuotojams buvo...

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos, kurios pirmoji siunta buvo atplukdytą į...

Pramonė
2020.01.26
„Amazon“, „Ikea“, DHL ir kiti susijungė į elektrinių transporto priemonių aljansą

Vienuolika didelių JAV bendrovių susijungė į naują elektrinių transporto priemonių aljanso, kuriuo sieks...

Būsimos „Tesla“ gamyklos vietoje Vokietijoje sunaikintos septynios karo laikų bombos

Vokietijos policija sekmadienį pranešė, kad specialistai saugiai sunaikino septynias Antrojo pasaulinio karo...

Pramonė
2020.01.26
VŽ bando: atnaujintas „Toyota C-HR“ su 184 AG varikliu Premium

Trečius metus gaminamas krosoveris „Toyota C-HR“ sulaukė atnaujinimo, kuris buvo atliktas pagal šio gamintojo...

Automobiliai
2020.01.26
Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija 2

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol...

Klaipėdoje – naujas „TT-Line“ laivyno keltas „Marco Polo“ 

Reisai į Švediją bus vykdomi iš naujo, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinėje įrengto terminalo.

VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 14

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 6

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

„Lidl“ Logistikos departamento vadovas: kitos šalys mokosi iš lietuvių logistikos gudrybių Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas Andrius Narmontas gali nesustodamas pasakoti apie įdiegtas...

Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 6

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
2020.01.24
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  2

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau