R. Masiulis: nauji reikalavimai stumtų mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų

Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai bendrame susitikime su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc pristatė bendrą poziciją dėl svarbiausių Mobilumo paketo teisės aktų rinkinio nuostatų.
Su apgailestavimu tenka konstatuoti, kad dabartinis Mobilumo paketo kompromisas gerokai nutolo nuo savo pirminių tikslų. Vietoje bandymo modernizuoti sektorių ir surasti balansą tarp platesnės konkurencijos ir geresnių socialinių bei darbo sąlygų šiuo metu matome siūlymą įvesti nepagrįstus apribojimus ir išstumti mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų, Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.
Vienas iš didžiausią Baltijos ir kitoms Europos Sąjungos (ES) pakraščiuose esančioms šalims susirūpinimą keliančių siūlymų yra reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį. Šiuo atveju Susisiekimo ministerijos nuomonė visiškai sutampa su visų Rytų Europos šalių vežėjų požiūriu: toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai atsižvelgiant į šį aspektą ES siekiama kuo labiau mažinti tuščių transporto priemonių važinėjimą.
Be to, nuogąstaujama ir dėl to, kad naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.
Europos Sąjungoje turime kurti bendrą, vieningą transporto erdvę, todėl tarptautinės transporto rinkos skaidymą vertiname kaip siūlymą, prasilenkiantį su ES tikslais ir kaip žingsnį atgal, atsižvelgiant į tai, kas jau pasiekta integruojant rinką, susitikime kalbėjo Lietuvos susisiekimo ministras.
Yra palaikymas
Lietuvos iniciatyva šiuos klausimus Grace (Austrija) vykusiame susitikime aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Pranešama, kad Lietuva savo Mobilumo paketo vertinimą yra pateikusi ir kitomis ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms.
Lietuvos nuogąstavimus palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.
Lietuva ragina vietoj šių perteklinių reikalavimų siekti išspręsti aktualius vairuotojų poilsio klausimus. Pažymėtina, kad šiuo metu Europoje trūksta specialių vairuotojų poilsiui skirtų aikštelių su reikiamų paslaugų infrastruktūra, todėl būtina numatyti priemones tokios infrastruktūros tinklo plėtrai.
Terminus anksti prognozuoti
ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti šių metų gruodžio 3 d. Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų Europos Komisijos ir Europos Parlamento rinkimų 2019 m., vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų, kurios turės itin neigiamos įtakos kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai.
Gintautas Ramaslauskas, Lietuvos vežėjų sąjungos transporto politikos sekretorius, VŽ sakė, kad kol kas sunku prognozuoti, kada nauji sprendimai galėtų įsigalioti. Jeigu gruodžio pradžioje būtų priimtas toks, mūsų vežėjams labai nepalankus susitarimas, liktų dar ilgas kelias iki ko įsigaliojimo Parlamento balsavimas ir kitos procedūros. Be to, nežinia, kada būtų nurodytas jo įsigaliojimo terminas. Manau, būtų palikti dar bent metai, sakė p. Ramaslauskas. Jis išreiškė viltį, kad šis ir kiti Rytų Europos valstybėms labai nepalankūs sprendimai nebus priimti.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti