Europos Parlamentas siūlo kelių mokestį skaičiuoti pagal nuvažiuotą atstumą

Svarbiausių Europos kelių mokesčiai turi būti skaičiuojami pagal nuvažiuotą atstumą, įsitikinę europarlamentarai.
Ketvirtadienį Europos Parlamentas (EP) balsavo už tai, kad transeuropinių kelių mokesčiai būtų skaičiuojami pagal nuvažiuotą atstumą. Jei ši reforma būtų galutinai patvirtinta, Lietuva ir kitos valstybės, taikančios vinjetės mokestį pagal naudojimosi magistraliniais keliais laiką, turėtų šią tvarką pakeisti. Sunkvežimiams ir autobusams naujoji tvarka būtų taikoma nuo 2023-iųjų, o furgonams ir mikroautobusams europarlamentarai siūlo tokią metodiką taikyti nuo 2027-ųjų.
EP pranešime skelbiama, kad tokia reforma leis tiksliau atsižvelgti į naudojimosi keliais mastą bei oro taršą. Taip pat siūloma diferencijuoti kelių mokestį pagal anglies dvideginio išlakų kiekį. Europarlamentarai siūlo jau nuo 2021 m. sunkiąsias transporto priemones papildomai apmokestinti už taršą bei triukšmą, o mažiau taršiems automobiliams rečiau apgyvendintose vietovėse leisti taikyti nuolaidas.
Pranešime nurodoma, kad ši direktyva neįpareigotų taikyti kelių mokesčio, tačiau jį taikančios valstybės privalėtų ja remtis. Šiuo metu atstumu grindžiami mokesčiai sunkiasvorėms transporto priemonėms taikomi maždaug ketvirtadalyje viso transeuropinių kelių tinklo. Taip pat siūloma numatyti, kad vėliausiai nuo 2020 m. kelių mokesčius taikančios šalys turėtų juos taikyti visoms sunkiasvorėms transporto priemonėms (dabar valstybės turi teisę jo netaikyti lengvesniems nei 12 tonų sunkvežimiams bei autobusams).
Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, Švedijoje, Danijoje, Liuksemburge, Nyderlanduose, Rumunijoje, Bulgarijoje ar Jungtinėje Karalystėje, naudojama vinječių sistema. VŽ rašė, kad Lietuvoje siekiama jau artimiausiais metais įvykdyti kelių mokesčio surinkimo reformą, po kurios šis mokestis būtų skaičiuojamas už nuvažiuotus kilometrus. Tačiau tokia sistema reikalauja brangiai įrengiamos ir prižiūrimos infrastruktūros, kuri, pasak VŽ kalbintų ekspertų, atsiperka tik esant gerokai didesniems transporto srautams.
Europarlamentarai taip pat siūlo įpareigoti vinjetės mokestį taikančias valstybes pereinamuoju laikotarpiu leisti įsigyti trumpalaikes dienos arba savaitės vinjetes, kad nebūtų diskriminuojami vairuotojai ir verslininkai iš kitų ES šalių.
EP siūlo surinktus kelių mokesčius skirti kelių priežiūrai ir atnaujinimui, taip pat kitiems transporto sistemos projektams.
Už tokį sprendimą balsavo 398 EP nariai, prieš buvo 179, o susilaikė 32. Patvirtinę savo poziciją, europarlamentarai ją toliau derins su ES Taryba.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti