Vietoj vinječių siūlomas naujas vilkikų mokestis

Publikuota: 2018-10-13
Atnaujinta 2018-10-13 16:56
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas šią savaitę sustabdė projekto svarstymą. Parlamentarams kilo įtarimų dėl naujojo mokesčio kontrolės sistemos kainos.  

Susisiekimo ministerija siūlo, kad sistema pradėtų veikti 2020 m. viduryje. Dar nėra aišku, kokia bus naujojo kelių mokesčio kontrolės tvarka ir kiek kainuos jo įdiegimas. Pauliaus Martinkaus, Susisiekimo viceministro, teigimu, bus skelbiamas konkursas ir matuojama ekonominė nauda. 

Pasak p. Martinkaus, kol kas svarstomos dvi naujo mokesčio kontrolės sistemos – vartai prie įvažiavimų į magistrales kontrolės sistemos, ir GPS davikliai, kurie už užstatą būtų išdalinami vairuotojams.  

Pastaroji sistema, anot p. Martinkaus, gerokai lankstesnė – esant poreikiui, vieni keliai būtų įtraukti į apmokestinamų kelių sąrašą, o kiti išbraukti.  

Vinjetės paseno  

Viceministras įspėjo, kad Lietuvoje galiojančios vinjetės neatitinka principo „vartotojas moka“. 

„Lenkai, latviai, baltarusiai užsiperka kuro savo šalyje, sumoka PVM, akcizą, tada Lietuvoje perka tik vinjetę ir gali kirsti pirmyn atgal visą Lietuvą, nesumokėję papildomai mokesčių nė cento ir pakankamai intensyviai naudoja mūsų infrastruktūrą“, – Biudžeto ir finansų komitete sakė susisiekimo viceministras. 

Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas pabrėžė, kad latviai ir estai neturi tokio sunkiasvorių automobilių srauto, kaip Lietuvoje, per kurią eina „Via Baltica“, todėl šiose šalyse veikia vinječių sistema. 

Ponas Martinkus sako, jeigu Lietuvoje liks vinjetės, būtų skriaudžiama vietos rinka: „Naudodami mūsų infranstruktūrą, tranzitiniai automobiliai nemoka nei akcizo nei kitų mokesčių“.

Numatomi mažesni nei kaimynų įkainiai

Ponas Martinkus informavo, kad vinjetes pakeitus nauju mokesčiu, planuojama taikyti mažesnius negu Baltarusijoje įkainius.

„Kažkokių didelių paskatų, kurios verstų keisti maršrutus, nematytume, neturėtų keistis srautai“, – prognozavo p. Martinkus.  

Anksčiau jis sakė, kad Lietuvoje naujas mokestis galėtų siekti vidutiniškai 9,5 cento už nuvažiuotą kilometrą. Lenkijoje jis siekia 35 centus, o Baltarusijoje – 10 centų.

Projektas, pasak p. Martinkaus, atsipirktų per porą metų, naują mokestį labiausiai pajus šalį kertantys, o ne vietiniai vežėjai.  

„Natūralu, kad pagrinde tai atsilieps tranzitui. Esame paskaičiavę, kiek (naujas mokestis – BNS) atsilieps duonos kepalui ar sūriui, tai būtų nereikšmingas pasikeitimas. Vartotojui poveikis būtų minimalus. Atsižvelgiant į tai, kad vietiniai vežėjai moka akcizus čia, tas pačias vinjetes naudoja, jų transporto kaštai jau didesni, tai jiems išlaidos procentiškai didės nedaug, bet tie, kurie važiuoja tranzitu, taupo Lietuvoje nepirkdami degalų, jiems – gerokai didesnis poveikis bus,“ –  teigė viceministras.    

Pasak jo, dabar per metus iš vinječių surenkama apie 40–45 mln. Eur pajamų, o įvedus naują apmokestinimą, papildomai būtų gaunama apie 70 mln. eurų – iš viso apie 110 mln. Eur – šios lėšos būtų skirtos keliams atnaujinti.   

Šiuo metu sunkiasvorių vilkikų vienos dienos vinjetė kainuoja apie 11 Eur. 

Naujos sistemos sukūrimas kainuotų maždaug 130 mln. eurų, jos išlaikymui reikėtų dar 30 mln. eurų kasmet. Vinječių sistema kainuoja 4–6 mln. Eur per metus.   

Opozicijos abejonės 

Konservatorius Andrius Kubilius suabejojo, ar sistema veiks sklandžiai dėl sudėtingų  informacinių technologijų.   

„Lietuvos patirtis su elektroninėmis sistemom, pavyzdžiui, e.sveikata, yra pakankamai prasta. Kaip jūs atremsite tą argumentą, kad viskas bus gerai, nes su tomis sistemos mes jau esame tiek prisidirbę. Kaip įtikinsite, kad bus produktas ir nebus lietuviškų bandymų susikurti, kaina nepakils“, – komiteto posėdyje tvirtino p. Kubilius. 

„Monkės biznis gali gautis. Kvepia negeru dalyku“, – prognozavo liberalas Kęstutis Glaveckas. 

Jis siūlo didinti vinječių kainą ir nebeinvestuoti į projektą, kuris gali būti nesėkmingas ir biudžetui daug kainuoti.  

Pasak p. Martinkaus, naujasis mokestis būtų diegiamas viešosios ir privačios partnerystės būdu arba tuo užsiimtų Kelių direkcija.   

Seimo komitetas svarstymus tęs po mėnesio, Susisiekimo ministerijai pasiūlyta išanalizuoti, kaip ir kokios sutemos – vartų ar GPS – yra kitose šalyse.  

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
13:43
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13
Dėl rekordinio kiekio narkotikų už grotų atsidūrė logistikos įmonės vadovas 23

Policija trečiadienį pranešė sulaikiusi rekordinį Lietuvos istorijoje narkotikų kiekį – pusantros tonos...

Logistika
2019.02.13
R. Masiulis: bus ieškoma verslo vežėjų į Paryžių ir Miuncheną 10

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad po 1,5-2 metų bus ieškoma oro linijų, kurios su Europos...

Logistika
2019.02.12
„RB Rail“ vadovaus suomis T. Riihimaki 1

„RB Rail AS“ stebėtojų taryba bendros „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ generaliniu...

Logistika
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau