Po ES šalių susitarimo toliau deramasi dėl automobilių taršos mažinimo

ES šalys antradienį vakare susitarė iki 2030 m. automobilių išmetamo CO2 kiekį sumažinti 35%.
Tai jos padarė, nepaisydamos Vokietijos perspėjimo, jog pernelyg sunkūs uždaviniai gali pakenkti automobilių pramonei ir iššaukti darbo vietų mažėjimą.
ES aplinkos ministrų susitikimas Liuksemburge truko daugiau nei 13 valandų, beveik iki vidurnakčio, kol pagaliau buvo nuspręsta automobilių pramonei uždėti šį taršos apynasrį.
Galutinės taisyklės dar bus derinamos šiandien prasidėjusiose derybose, kuriose dalyvaus kitos ES institucijos taršą intensyviai mažinti siekiantis Europos Parlamentas ir nuosaikesnius ribojimus siūliusi Europos Komisija.
Reuters praneša, kad kelios ES šalys su Airija ir Nyderlandais priešakyje, taršą siūlė mažinti iki 40%. Vokietija, sulaukusi Rytų Europos paramos, pasisakė už 30%.
Taip pat pranešama, kad prieš gruodžio mėnesį Lenkijoje vyksiančias JT diskusijas apie klimato kaitos mažinimą, 28 ES valstybių aplinkos ministrai patvirtino savo pasiryžimą kovoti su klimato pokyčiais.
Nors praėjusį vakarą valstybių narių patvirtintas taršos mažinimo planas yra mažiau agresyvus, nei praėjusią savaitę buvo nuspręsta Europos Parlamente, išlieka grėsmė pramonės konkurencingumui, šiandien išplatintame pranešime tvirtina Erikas Jonnaertas, Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA generalinis sekretorius. Jis pripažįsta, kad EK numatoma aplinkos neteršiančių arba labai mažai teršiančių automobilių skatinimo sistema yra geras signalas pramonei ir klientams. Tačiau asociacija išreiškia susirūpinimą, kad baudų principu veikianti, praėjusią savaitę EP paremta taršos mažinimo metodika, kuri kai kuriems gamintojams žada daugiamilijardines baudas, nedera su realybe.
Ponas Jonnaertas išreiškė viltį, kad dabar vykstančios derybos leis surasti tinkamą balansą tarp aplinkosaugos ir Europos automobilių pramonės interesų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti