Europos Parlamentas priėmė sprendimą drastiškai mažinti automobilių taršą

Publikuota: 2018-10-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo 2030 m. ES parduodamų naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamas anglies dvideginio kiekis turi būti 40% mažesnis, o elektrinių automobilių dalis pardavimuose sudaryti bent 35%. Gamintojų atstovai tikina, kad tai – abejotinai realus projektas.

Tai įtvirtinta šiandien Europos Parlamente (EP) priimtomis automobilių taršą ribojančių taisyklių pataisomis. Jos įpareigotų iki 2030 m. naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išskiriamo anglies dvideginio (CO2) kiekį, lyginant su 2021 m. lygiu, sumažinti 40%. Tai gerokai viršija Europos Komisijos siūlytą 30% taršos mažinimą. Gamintojai, kurių naujų automobilių vidutinė tarša viršytų numatytą ribą, turėtų mokėti baudą į ES biudžetą, o šios lėšos būtų skirtos atleistiems automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti.

Be to, gamintojai turėtų užtikrinti, kad nuo 2030 m. naujų elektrinių ir hibridinių automobilių dalis ES lengvųjų automobilių rinkoje sudarytų bent 35%. EP numatė ir tarpinį tikslą – iki 2025 m. tokie nauji automobiliai rinkoje turėtų sudaryti bent penktadalį. Savo ruožtu europarlamentarai siūlo didinti paramą elektromobilių baterijų Europoje gamybai.

Dar reikės patvirtinimo

Atsižvelgdami į 2015 m. atskleistą automobilių gamintojų sukčiavimą matuojant automobilių taršą laboratorijose, europarlamentarai ragina vėliausiai nuo 2023 m. anglies dvideginio taršą matuoti realiomis vairavimo sąlygomis, kaip jau įteisinta azoto oksidų atveju. Kartu jie ragina Europos Komisiją iki 2019 m. pabaigos pateikti teisės akto projektą, kuris įpareigotų vartotojams teikti tikslią ir palyginamą informaciją apie automobilių degalų sunaudojimą ir taršą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

EP informacinis biuras Lietuvoje praneša, kad ES taisyklių pataisoms pritarė 389 EP nariai, nepritarė 239, o susilaikė 41. Jei ES Taryba patvirtins savo poziciją spalio 9 d., abiejų institucijų derybininkai galės nedelsdami pradėti derinti galutinį jų projektą.

Abejoja realumu

„Mes išliekame labai susirūpinę dėl itin agresyvios CO2 taršos mažinimo tikslų ir numatytų elektromobilių pardavimo kvotų, – šiandien išplatintame pranešime skelbia Erikas Jonaertas, Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA generelinis sekretorius. – Šiandienos balsavimas kelia didelę itin neigiamo poveikio riziką darbo vietoms, susijusioms su visa automobilių pramone. Tai galų gale privers industriją per rekordinį laiką atlikti dramatiškus pokyčius.”

ACEA vadovas tvirtina, kad nėra garantijos, jog pramonė turi galimybę įgyvendinti tokį staigų perėjimą prie elektromobilių. Dabartinė įkrovimo infrastruktūra yra nepakankama, o ES nėra suderintų paskatų brangesnius elektromobilius perkantiems vartotojams.

„Mes negalime vartotojų priversti pirkti elektromobilius, kol tam netaikomos paskatos ir nėra būtinos infrastruktūros. Dabar mums belieka tikėtis, kad nacionalinės Vyriausybės įneš daugiau realistinio požiūrio, kitą savaitę  priimdamos bendrą poziciją dėl ateityje taikytinų CO2 taršos normų,” – sako ACEA vadovas.

ES lengvieji automobiliai ir furgonai išskiria apie 15% viso žmogaus veiklos pasekoje išmetamo anglies dvideginio, o tai skatina klimato kaitą. Transporto sektorius – vienintelis, kuriame šiltnamio efektą didinančių dujų išskiriama daugiau nei 1990 m.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 2

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 7

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
2022.05.17
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
2022.05.17
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 20

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 32

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku