Europos Parlamentas priėmė sprendimą drastiškai mažinti automobilių taršą

Nuo 2030 m. ES parduodamų naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamas anglies dvideginio kiekis turi būti 40% mažesnis, o elektrinių automobilių dalis pardavimuose sudaryti bent 35%. Gamintojų atstovai tikina, kad tai abejotinai realus projektas.
Tai įtvirtinta šiandien Europos Parlamente (EP) priimtomis automobilių taršą ribojančių taisyklių pataisomis. Jos įpareigotų iki 2030 m. naujų lengvųjų automobilių ir furgonų išskiriamo anglies dvideginio (CO2) kiekį, lyginant su 2021 m. lygiu, sumažinti 40%. Tai gerokai viršija Europos Komisijos siūlytą 30% taršos mažinimą. Gamintojai, kurių naujų automobilių vidutinė tarša viršytų numatytą ribą, turėtų mokėti baudą į ES biudžetą, o šios lėšos būtų skirtos atleistiems automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti.
Be to, gamintojai turėtų užtikrinti, kad nuo 2030 m. naujų elektrinių ir hibridinių automobilių dalis ES lengvųjų automobilių rinkoje sudarytų bent 35%. EP numatė ir tarpinį tikslą iki 2025 m. tokie nauji automobiliai rinkoje turėtų sudaryti bent penktadalį. Savo ruožtu europarlamentarai siūlo didinti paramą elektromobilių baterijų Europoje gamybai.
Dar reikės patvirtinimo
Atsižvelgdami į 2015 m. atskleistą automobilių gamintojų sukčiavimą matuojant automobilių taršą laboratorijose, europarlamentarai ragina vėliausiai nuo 2023 m. anglies dvideginio taršą matuoti realiomis vairavimo sąlygomis, kaip jau įteisinta azoto oksidų atveju. Kartu jie ragina Europos Komisiją iki 2019 m. pabaigos pateikti teisės akto projektą, kuris įpareigotų vartotojams teikti tikslią ir palyginamą informaciją apie automobilių degalų sunaudojimą ir taršą.
EP informacinis biuras Lietuvoje praneša, kad ES taisyklių pataisoms pritarė 389 EP nariai, nepritarė 239, o susilaikė 41. Jei ES Taryba patvirtins savo poziciją spalio 9 d., abiejų institucijų derybininkai galės nedelsdami pradėti derinti galutinį jų projektą.
Abejoja realumu
Mes išliekame labai susirūpinę dėl itin agresyvios CO2 taršos mažinimo tikslų ir numatytų elektromobilių pardavimo kvotų, šiandien išplatintame pranešime skelbia Erikas Jonaertas, Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA generelinis sekretorius. Šiandienos balsavimas kelia didelę itin neigiamo poveikio riziką darbo vietoms, susijusioms su visa automobilių pramone. Tai galų gale privers industriją per rekordinį laiką atlikti dramatiškus pokyčius.
ACEA vadovas tvirtina, kad nėra garantijos, jog pramonė turi galimybę įgyvendinti tokį staigų perėjimą prie elektromobilių. Dabartinė įkrovimo infrastruktūra yra nepakankama, o ES nėra suderintų paskatų brangesnius elektromobilius perkantiems vartotojams.
Mes negalime vartotojų priversti pirkti elektromobilius, kol tam netaikomos paskatos ir nėra būtinos infrastruktūros. Dabar mums belieka tikėtis, kad nacionalinės Vyriausybės įneš daugiau realistinio požiūrio, kitą savaitę priimdamos bendrą poziciją dėl ateityje taikytinų CO2 taršos normų, sako ACEA vadovas.
ES lengvieji automobiliai ir furgonai išskiria apie 15% viso žmogaus veiklos pasekoje išmetamo anglies dvideginio, o tai skatina klimato kaitą. Transporto sektorius vienintelis, kuriame šiltnamio efektą didinančių dujų išskiriama daugiau nei 1990 m.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti