Klaipėdos uostas išlaiko lyderystę

Publikuota: 2018-08-30
Klaipėdos jūrų uostas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Klaipėdos jūrų uostas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis Baltijos valstybėse pirmauja ir šiais metais. Uosto direkcija sako, kad konkurentai nesnaudžia – plečia ir gerina infrastruktūrą, todėl investicijų turi nemažinti ir klaipėdiečiai.

Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius krovinių perkrauta 8,4% daugiau nei tuo pat metu pernai – 24,02 mln. t, krovos statistinius duomenis praneša naujienų agentūra BNS. Būtingės terminale per septynis mėnesius perpilta 5,384 mln. tonų naftos – 0,1% daugiau nei prieš metus.

Krovinių srautai per Rygos uostą padidėjo 4,4%, iki 20,884 mln. t, Ventspilio – sumenko 14,7%, iki 11,580 mln. t, Liepojos – paaugo 20%, iki 4,411 mln. t. Talino jungtinis uostas krovos duomenų sausį-liepą kol kas nepaskelbė. Estijos statistikos departamento duomenimis, krova visuose šalies uostuose palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 2,7%, iki 21,1 mln. t.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) skaičiuoja, kad jei metų antrąją pusę uosto apyvarta būtų panaši kaip pirmąjį pusmetį (22 mln. t), per visus 2018 m. metus ji gali pasiekti daugiau nei 44 mln. tonų. Tai būtų naujas Klaipėdos uosto rekordas – pernai čia krauta 43,17 mln. t įvairių krovinių, daugiausia per visą uosto istoriją.

Per pirmą šių metų pusmetį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, dėl prasidėjusio konteinerių paskirstymo per „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centrą labiausiai augo konteinerizuotų krovinių krova – buvo perkrauta 93.583 sąlyginių konteinerių vienetų (TEU) arba 1,06 mln. t daugiau nei prieš metus.

„Rezultatai fantastiniai, auga krova, o uosto direkcijos pajamos iš rinkliavų ir pelnas auga labiau nei planavome“, – pirmojo pusmečio rezultatus komentavo Arvydas Vaitkus, KVJUD vadovas.

Uosto direkcija šiemet į valstybės biudžetą sumokėjo 22,3 mln. Eur, 70% nuo paskirstytinojo 2017 m. pelno, kuris siekė 31,9 mln. Eur.

Tęsinys po grafiku:

[infogram id=“f3025e2c-5245-4e99-a573-2b8309c86532“ prefix=“QEr“ format=“interactive“ title=“Klaipėdos, Rygos, Ventspilio ir Talino uostų palyginimas, 2017 m.“]

KVJUD teigimu, pagrindiniai konkurentai Klaipėdos uosto eksporto kroviniams yra Latvijos uostai, o importo kroviniams bei konteinerių paskirstymui – Latvijos bei Lenkijos uostai. Ir pabrėžia, kad, norint išlaikyti Klaipėdos uosto konkurencingumą, būtina jį toliau plėsti ir gilinti, taip pat didinti „Lietuvos geležinkelių“ konkurencingumą.

Direkcija nurodo, kad visi didžiausi Klaipėdos uosto konkurentai vykdo plėtros projektus ir numato tolesnę plėtrą. Rygos uostas gilina ir plečia uostą į teritorijas atokiau miesto. Ventspilio uostas numato išorinio uosto statybas. Liepojos uostas gilina uosto akvatoriją.

Gdansko uostas pernai vasarą užbaigė antrą išorinio konteinerių terminalo plėtros etapą, o nauji pajėgumai iškart buvo užpildyti konteineriais. Per pastarąjį dešimtmetį, Gdansko uostui pastačius išorinį konteinerių terminalą, konteinerių apyvarta čia išaugo 20 kartų ir pernai siekė 1,6 mln. TEU (Klaipėdos uoste – 0,473 mln. TEU). Be to, Gdansko uostas planuoja naujo išorinio uosto įvairiems kroviniams statybą. Lenkijos Gdynios uostas taip pat numato išsigilinti uostą, padidinti laivų apsisukimo ratą.

2018-2021 m. Klaipėdos uosto direkcija planuoja investuoti 407 mln. Eur, iš jų 293,3 mln. Eur numatyta krantinėms ir molams statyti bei rekonstruoti, 73 mln. Eur – uosto akvatorijos ir krantinių gilinimo darbams. Dalį projektų direkcija turėtų įgyvendinti iš skolintų lėšų – iki 2021 m. planuojama paskola – 154 mln. Eur. Įgyvendinus numatytus investicinius projektus, Uosto direkcija planuoja iki 2040 m. pasiekti 100 mln. t krovą.

„Yra du variantai – arba nuolat investuoti į uostą ir sudaryti galimybes naujų krovinių rūšims, arba neinvestuoti ir kristi žemyn“, – tvirtina p. Vaitkus.

Anot jo, investicijos į uosto infrastruktūrą vidutiniškai atsiperka per 2,5-3 metus.

Krovos mastas Klaipėdoje iš esmės pasikeistų, jei būtų įgyvendintas išorinio uosto projektas. Jį uosto direkcija yra įtraukusi į uosto bendrąjį planą, tačiau sprendimas dėl tokios plėtros turi būti priimtas Vyriausybės lygiu.

Direkcija siūlo, kad jūroje ties Melnrage būtų suformuotas 130 ha ploto pusiasalis – išorinis uostas, o pietinėje uosto dalyje, Kuršių mariose, supilta apie 80 ha sausumos teritorija.

Anot p. Vaitkaus, išorinio uosto atsiradimas išspręstų dvi pagrindines problemas, su kuriomis šiandien susiduria Klaipėdos uostas, – leistų priimti pačius didžiausius laivus, kurie gali įplaukti į Baltijos jūrą, ir sukurtų naujus žemės plotus krovai.

„Pastaraisiais metais laivų dydžiai auga drastiškai – masto ekonomika jūrų segmente įgauna vis didesnę apimtį. Todėl nesukūrę naujos infrastruktūros, tapsime nekonkurencingi“, – aiškina jis.

Plėtojant išorinį uostą ties Melnrage, statybos, preliminariu KVJUD skaičiavimu, galėtų kainuoti 700–800 mln. Eur. Atnaujintos Klaipėdos uosto plėtros galimybių studijos rengėjos UAB „Smart Continent LT“ vertinimu, jo kaina siektų 619 mln. Eur. „Smart Continent LT“ skaičiavimu, numatomas išorinio uosto krovos potencialas, preliminariu vertinimu, būtų apie 39,4 mln. t per metus, iš jų konteinerių krova siektų 26,4 mln. tonų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiauliuose autobusų bilietai parduodami terminale

Šiaulių keleivių vežimo UAB „Busturas“ Šiaulių autobusų stotyje įrengė savitarnos terminalą. Jame visą parą...

Transportas
2018.12.14
Po tragiško incidento „Vakarų laivų gamykloje“ – ir aplinkosaugininkų tyrimas

Ketvirtadienio rytą Klaipėdos uoste ties koncerno „Vakarų laivų gamykla“ krantine įvykus tragiškam...

Transportas
2018.12.14
„CityBee“ perka daugiau nei 5.000 automobilių 31

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje teikianti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė...

Transportas
2018.12.14
Vilniuje – dar 59 naujos elektromobilių įkrovimo stotelės 1

Daugiausiai elektromobilių Lietuvoje turintis miestas – Vilnius – plečia infrastruktūrą. Jau kitąmet...

Transportas
2018.12.14
Lietuvos paštas skelbia 254 tūkst. vertės dviračių remonto viešąjį pirkimą Rėmėjo turinys 5

Lietuvos paštas, vykdydamas ilgalaikę savo veiklos modernizacijos strategiją, šių metų rudenį pasirašė...

Transportas
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Kelio Vilnius-Utena ruožą už 20 mln. Eur atnaujins „YIT Infra“ 25

Pirmąjį prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožą rekonstruos Suomijos statybos...

Transportas
2018.12.12
30% Lietuvos geležinkelių reikia kapitaliai remontuoti 7

Valstybės kontrolės atliktas „Lietuvos geležinkelių“ auditas parodė, kad 702 km geležinkelio kelių Lietuvoje...

Transportas
2018.12.12
„Linavos“ prezidentas ­E. Mikėnas sulaukė narių palaikymo 2

Trečiadienį Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos...

Transportas
2018.12.12
Emigrantų Amerikoje įkurta „GP Transco“ įsikėlė į naują biurą Vilniuje 8

Trečiadienį Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre atidarytas JAV sėkmingai šaknis įleidusių emigrantų...

Transportas
2018.12.12
ESTT sprendimas: vežėjai ekspeditoriams negali taikyti 0% PVM Premium 3

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas dar kartą pakartojo, kad vežėjai ekspeditoriams turi išrašyti sąskaitas...

Finansai
2018.12.12
„Tonbo Imaging“ užmojis – inovacinė autonominė transporto sistema 6

Indijos „Tonbo Imaging“, Lietuvoje įsteigusi antrinę įmonę UAB „Tonbo Imaging“, pasirašė su Lietuvos verslo...

Pramonė
2018.12.12
„CityBee“ plečiasi į Latviją ir Estiją 11

Rudenį pradėjusi veiklą Lenkijoje, lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ plėtojama...

Transportas
2018.12.12
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys 6

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
2018.12.12
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11
R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys 23

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir...

Transportas
2018.12.11
Per Lietuvą pravažiavo 100-asis traukinys iš Kinijos 7

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet praneša apie per Lietuvą gabenamų kiniškų krovinių proveržį.

Transportas
2018.12.11
Britų „Inchcape“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą leidimo įsigyti „Krasta Auto“ 3

Jungtinės Karalystės automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Rinkos
2018.12.11
Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijoje – 6,8 mln. Eur vertės konkursas 6

Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos ir estakados statybos projekte paskelbtas dar vienas konkursas – jis...

Statyba ir NT
2018.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau