Klaipėdos uostas išlaiko lyderystę

Publikuota: 2018-08-30
Klaipėdos jūrų uostas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Klaipėdos jūrų uostas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis Baltijos valstybėse pirmauja ir šiais metais. Uosto direkcija sako, kad konkurentai nesnaudžia – plečia ir gerina infrastruktūrą, todėl investicijų turi nemažinti ir klaipėdiečiai.

Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius krovinių perkrauta 8,4% daugiau nei tuo pat metu pernai – 24,02 mln. t, krovos statistinius duomenis praneša naujienų agentūra BNS. Būtingės terminale per septynis mėnesius perpilta 5,384 mln. tonų naftos – 0,1% daugiau nei prieš metus.

Krovinių srautai per Rygos uostą padidėjo 4,4%, iki 20,884 mln. t, Ventspilio – sumenko 14,7%, iki 11,580 mln. t, Liepojos – paaugo 20%, iki 4,411 mln. t. Talino jungtinis uostas krovos duomenų sausį-liepą kol kas nepaskelbė. Estijos statistikos departamento duomenimis, krova visuose šalies uostuose palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 2,7%, iki 21,1 mln. t.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) skaičiuoja, kad jei metų antrąją pusę uosto apyvarta būtų panaši kaip pirmąjį pusmetį (22 mln. t), per visus 2018 m. metus ji gali pasiekti daugiau nei 44 mln. tonų. Tai būtų naujas Klaipėdos uosto rekordas – pernai čia krauta 43,17 mln. t įvairių krovinių, daugiausia per visą uosto istoriją.

Per pirmą šių metų pusmetį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, dėl prasidėjusio konteinerių paskirstymo per „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centrą labiausiai augo konteinerizuotų krovinių krova – buvo perkrauta 93.583 sąlyginių konteinerių vienetų (TEU) arba 1,06 mln. t daugiau nei prieš metus.

„Rezultatai fantastiniai, auga krova, o uosto direkcijos pajamos iš rinkliavų ir pelnas auga labiau nei planavome“, – pirmojo pusmečio rezultatus komentavo Arvydas Vaitkus, KVJUD vadovas.

Uosto direkcija šiemet į valstybės biudžetą sumokėjo 22,3 mln. Eur, 70% nuo paskirstytinojo 2017 m. pelno, kuris siekė 31,9 mln. Eur.

Tęsinys po grafiku:

[infogram id=“f3025e2c-5245-4e99-a573-2b8309c86532“ prefix=“QEr“ format=“interactive“ title=“Klaipėdos, Rygos, Ventspilio ir Talino uostų palyginimas, 2017 m.“]

KVJUD teigimu, pagrindiniai konkurentai Klaipėdos uosto eksporto kroviniams yra Latvijos uostai, o importo kroviniams bei konteinerių paskirstymui – Latvijos bei Lenkijos uostai. Ir pabrėžia, kad, norint išlaikyti Klaipėdos uosto konkurencingumą, būtina jį toliau plėsti ir gilinti, taip pat didinti „Lietuvos geležinkelių“ konkurencingumą.

Direkcija nurodo, kad visi didžiausi Klaipėdos uosto konkurentai vykdo plėtros projektus ir numato tolesnę plėtrą. Rygos uostas gilina ir plečia uostą į teritorijas atokiau miesto. Ventspilio uostas numato išorinio uosto statybas. Liepojos uostas gilina uosto akvatoriją.

Gdansko uostas pernai vasarą užbaigė antrą išorinio konteinerių terminalo plėtros etapą, o nauji pajėgumai iškart buvo užpildyti konteineriais. Per pastarąjį dešimtmetį, Gdansko uostui pastačius išorinį konteinerių terminalą, konteinerių apyvarta čia išaugo 20 kartų ir pernai siekė 1,6 mln. TEU (Klaipėdos uoste – 0,473 mln. TEU). Be to, Gdansko uostas planuoja naujo išorinio uosto įvairiems kroviniams statybą. Lenkijos Gdynios uostas taip pat numato išsigilinti uostą, padidinti laivų apsisukimo ratą.

2018-2021 m. Klaipėdos uosto direkcija planuoja investuoti 407 mln. Eur, iš jų 293,3 mln. Eur numatyta krantinėms ir molams statyti bei rekonstruoti, 73 mln. Eur – uosto akvatorijos ir krantinių gilinimo darbams. Dalį projektų direkcija turėtų įgyvendinti iš skolintų lėšų – iki 2021 m. planuojama paskola – 154 mln. Eur. Įgyvendinus numatytus investicinius projektus, Uosto direkcija planuoja iki 2040 m. pasiekti 100 mln. t krovą.

„Yra du variantai – arba nuolat investuoti į uostą ir sudaryti galimybes naujų krovinių rūšims, arba neinvestuoti ir kristi žemyn“, – tvirtina p. Vaitkus.

Anot jo, investicijos į uosto infrastruktūrą vidutiniškai atsiperka per 2,5-3 metus.

Krovos mastas Klaipėdoje iš esmės pasikeistų, jei būtų įgyvendintas išorinio uosto projektas. Jį uosto direkcija yra įtraukusi į uosto bendrąjį planą, tačiau sprendimas dėl tokios plėtros turi būti priimtas Vyriausybės lygiu.

Direkcija siūlo, kad jūroje ties Melnrage būtų suformuotas 130 ha ploto pusiasalis – išorinis uostas, o pietinėje uosto dalyje, Kuršių mariose, supilta apie 80 ha sausumos teritorija.

Anot p. Vaitkaus, išorinio uosto atsiradimas išspręstų dvi pagrindines problemas, su kuriomis šiandien susiduria Klaipėdos uostas, – leistų priimti pačius didžiausius laivus, kurie gali įplaukti į Baltijos jūrą, ir sukurtų naujus žemės plotus krovai.

„Pastaraisiais metais laivų dydžiai auga drastiškai – masto ekonomika jūrų segmente įgauna vis didesnę apimtį. Todėl nesukūrę naujos infrastruktūros, tapsime nekonkurencingi“, – aiškina jis.

Plėtojant išorinį uostą ties Melnrage, statybos, preliminariu KVJUD skaičiavimu, galėtų kainuoti 700–800 mln. Eur. Atnaujintos Klaipėdos uosto plėtros galimybių studijos rengėjos UAB „Smart Continent LT“ vertinimu, jo kaina siektų 619 mln. Eur. „Smart Continent LT“ skaičiavimu, numatomas išorinio uosto krovos potencialas, preliminariu vertinimu, būtų apie 39,4 mln. t per metus, iš jų konteinerių krova siektų 26,4 mln. tonų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50%

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 1

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 2

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau