Klaipėdos uostas išlaiko lyderystę

Publikuota: 2018-08-30
Klaipėdos jūrų uostas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Klaipėdos jūrų uostas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis Baltijos valstybėse pirmauja ir šiais metais. Uosto direkcija sako, kad konkurentai nesnaudžia – plečia ir gerina infrastruktūrą, todėl investicijų turi nemažinti ir klaipėdiečiai.

Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius krovinių perkrauta 8,4% daugiau nei tuo pat metu pernai – 24,02 mln. t, krovos statistinius duomenis praneša naujienų agentūra BNS. Būtingės terminale per septynis mėnesius perpilta 5,384 mln. tonų naftos – 0,1% daugiau nei prieš metus.

Krovinių srautai per Rygos uostą padidėjo 4,4%, iki 20,884 mln. t, Ventspilio – sumenko 14,7%, iki 11,580 mln. t, Liepojos – paaugo 20%, iki 4,411 mln. t. Talino jungtinis uostas krovos duomenų sausį-liepą kol kas nepaskelbė. Estijos statistikos departamento duomenimis, krova visuose šalies uostuose palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 2,7%, iki 21,1 mln. t.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) skaičiuoja, kad jei metų antrąją pusę uosto apyvarta būtų panaši kaip pirmąjį pusmetį (22 mln. t), per visus 2018 m. metus ji gali pasiekti daugiau nei 44 mln. tonų. Tai būtų naujas Klaipėdos uosto rekordas – pernai čia krauta 43,17 mln. t įvairių krovinių, daugiausia per visą uosto istoriją.

Per pirmą šių metų pusmetį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, dėl prasidėjusio konteinerių paskirstymo per „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centrą labiausiai augo konteinerizuotų krovinių krova – buvo perkrauta 93.583 sąlyginių konteinerių vienetų (TEU) arba 1,06 mln. t daugiau nei prieš metus.

„Rezultatai fantastiniai, auga krova, o uosto direkcijos pajamos iš rinkliavų ir pelnas auga labiau nei planavome“, – pirmojo pusmečio rezultatus komentavo Arvydas Vaitkus, KVJUD vadovas.

Uosto direkcija šiemet į valstybės biudžetą sumokėjo 22,3 mln. Eur, 70% nuo paskirstytinojo 2017 m. pelno, kuris siekė 31,9 mln. Eur.

Tęsinys po grafiku:

[infogram id=“f3025e2c-5245-4e99-a573-2b8309c86532“ prefix=“QEr“ format=“interactive“ title=“Klaipėdos, Rygos, Ventspilio ir Talino uostų palyginimas, 2017 m.“]

KVJUD teigimu, pagrindiniai konkurentai Klaipėdos uosto eksporto kroviniams yra Latvijos uostai, o importo kroviniams bei konteinerių paskirstymui – Latvijos bei Lenkijos uostai. Ir pabrėžia, kad, norint išlaikyti Klaipėdos uosto konkurencingumą, būtina jį toliau plėsti ir gilinti, taip pat didinti „Lietuvos geležinkelių“ konkurencingumą.

Direkcija nurodo, kad visi didžiausi Klaipėdos uosto konkurentai vykdo plėtros projektus ir numato tolesnę plėtrą. Rygos uostas gilina ir plečia uostą į teritorijas atokiau miesto. Ventspilio uostas numato išorinio uosto statybas. Liepojos uostas gilina uosto akvatoriją.

Gdansko uostas pernai vasarą užbaigė antrą išorinio konteinerių terminalo plėtros etapą, o nauji pajėgumai iškart buvo užpildyti konteineriais. Per pastarąjį dešimtmetį, Gdansko uostui pastačius išorinį konteinerių terminalą, konteinerių apyvarta čia išaugo 20 kartų ir pernai siekė 1,6 mln. TEU (Klaipėdos uoste – 0,473 mln. TEU). Be to, Gdansko uostas planuoja naujo išorinio uosto įvairiems kroviniams statybą. Lenkijos Gdynios uostas taip pat numato išsigilinti uostą, padidinti laivų apsisukimo ratą.

2018-2021 m. Klaipėdos uosto direkcija planuoja investuoti 407 mln. Eur, iš jų 293,3 mln. Eur numatyta krantinėms ir molams statyti bei rekonstruoti, 73 mln. Eur – uosto akvatorijos ir krantinių gilinimo darbams. Dalį projektų direkcija turėtų įgyvendinti iš skolintų lėšų – iki 2021 m. planuojama paskola – 154 mln. Eur. Įgyvendinus numatytus investicinius projektus, Uosto direkcija planuoja iki 2040 m. pasiekti 100 mln. t krovą.

„Yra du variantai – arba nuolat investuoti į uostą ir sudaryti galimybes naujų krovinių rūšims, arba neinvestuoti ir kristi žemyn“, – tvirtina p. Vaitkus.

Anot jo, investicijos į uosto infrastruktūrą vidutiniškai atsiperka per 2,5-3 metus.

Krovos mastas Klaipėdoje iš esmės pasikeistų, jei būtų įgyvendintas išorinio uosto projektas. Jį uosto direkcija yra įtraukusi į uosto bendrąjį planą, tačiau sprendimas dėl tokios plėtros turi būti priimtas Vyriausybės lygiu.

Direkcija siūlo, kad jūroje ties Melnrage būtų suformuotas 130 ha ploto pusiasalis – išorinis uostas, o pietinėje uosto dalyje, Kuršių mariose, supilta apie 80 ha sausumos teritorija.

Anot p. Vaitkaus, išorinio uosto atsiradimas išspręstų dvi pagrindines problemas, su kuriomis šiandien susiduria Klaipėdos uostas, – leistų priimti pačius didžiausius laivus, kurie gali įplaukti į Baltijos jūrą, ir sukurtų naujus žemės plotus krovai.

„Pastaraisiais metais laivų dydžiai auga drastiškai – masto ekonomika jūrų segmente įgauna vis didesnę apimtį. Todėl nesukūrę naujos infrastruktūros, tapsime nekonkurencingi“, – aiškina jis.

Plėtojant išorinį uostą ties Melnrage, statybos, preliminariu KVJUD skaičiavimu, galėtų kainuoti 700–800 mln. Eur. Atnaujintos Klaipėdos uosto plėtros galimybių studijos rengėjos UAB „Smart Continent LT“ vertinimu, jo kaina siektų 619 mln. Eur. „Smart Continent LT“ skaičiavimu, numatomas išorinio uosto krovos potencialas, preliminariu vertinimu, būtų apie 39,4 mln. t per metus, iš jų konteinerių krova siektų 26,4 mln. tonų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW atšaukia 1,6 mln. automobilių dėl gaisro pavojaus 1

Vokietijos automobilių gamintoja BMW praneša didinanti iš rinkos atšaukiamų modelių skaičių iki 1,6 mln.

Transportas
2018.10.23
„Small Planet Airlines“ skelbia restruktūrizaciją ir Lietuvoje 6

Vokietijos bei Lenkijos bendrovių restruktūrizaciją pradėjusi Lietuvos kapitalo užsakomųjų skrydžių įmonių...

Transportas
2018.10.23
„Novaturas“: klientai nepajus „Small Planet Airlines“ procesų 4

„Novaturas“ informuoja, kad bendrovės partnerio jau trijose šalyse vykdoma restruktūrizacija niekaip neįtakos...

Transportas
2018.10.23
Vilniuje parodytas brangiausias pasaulyje „Rolls-Royce“ visureigis 6

Į Sostinę trumpam atvežtas pirmasis britų markės padidinto pravažumo automobilis „Cullinan“ – brangiausias...

Transportas
2018.10.23
„Lietuvos geležinkeliai“ dėl buvusių vadovų sandorių ketina bylinėtis 15

Valstybės valdomos įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė buvusius įmonės vadovus įtaria milijoninių lėšų...

Transportas
2018.10.23
Kelių projektus šalia „Rail Baltica“ vėžės rengs „Kelprojektas“ 2

Transporto infrastruktūros projektavimo UAB „Kelprojektas“ rengs žemės sklypų, reikalingų rekonstruoti...

Statyba ir NT
2018.10.23
Laukia naujos formos paieškos: nelieka dalies verslo liudijimų Premium 5

Ant Vyriausybės stalo greitai atsidurs Finansų ministerijos pasiūlymai panaikinti kai kurių veiklų verslo...

Finansai
2018.10.23
III ketvirtis: Lietuvos jūrų ir oro uostai išlaikė augimą

Remdamasis išankstiniais duomenimis, Lietuvos statistikos departamentas praneša apie stabiliai augančius...

Transportas
2018.10.22
Keleivių vežėjai nori savo asociacijos Premium

Keleivinio transporto įmonių vadovai nori steigti savo asociaciją, kuri dirbtų lygiagrečiai su „Linava“.

Transportas
2018.10.22
Sandėlių aukso amžius Europoje tęsiasi: tiki, kad atsiris ir į Lietuvą Premium 3

Praėję metai Europos logistikos sektoriui buvo rekordiniai. Ir nors šiais metais apsukos kiek mažesnės, vis...

Statyba ir NT
2018.10.22
Be naftos: kurios šalys ketina atsisakyti vidaus degimo variklių 34

Jau ne kartą „Verslo klasėje“ minėtą Dono Hubertso iš „Royal Dutch Shell“ citatą verta periodiškai vis...

Verslo klasė
2018.10.21
„Teslos“ žudikai ateina Premium 17

Lietuvos kelius pasiekė pirmieji serijiniai „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar I-Pace“...

Verslo klasė
2018.10.21
Keliautojams oro uostuose teks bendrauti su pasieniečių „avatarais“ 2

Jau netrukus keliautojams oro uostuose teks bendrauti ne su pasų kontrolės pareigūnais, o su pasieniečių...

Technologijos
2018.10.21
Beprotiškas hibridas iš „Porsche“ planetos: 6 mlrd. Eur – elektromobiliams Premium 2

Pirmojo serijinio elektromobilio gamybai besiruošiantis „Porsche“ kuria fizikos dėsnius ignoruojančią...

Verslo klasė
2018.10.20
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriams – nauji mikroautobusai  5

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skelbia sostinės viešojo transporto kontrolieriams nupirkusi 5 naujus „Peugeot...

Transportas
2018.10.20
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ gali tęsti 250 mln. Eur elektrifikavimo konkursą 

Teismas leido valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ atnaujinti maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus...

Transportas
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 8,5% daugiau krovinių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo...

Transportas
2018.10.19
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Transportas
2018.10.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau