VŽ bando naują „Ford Focus“: daugiau technologijų, mažiau išskirtinumo

Publikuota: 2018-08-26

Ketvirtos kartos „Ford Focus“ („Mk4“), kaip ir galima būtų tikėtis, beveik viskuo geresnis už pirmtakus. Tačiau jis prarado dizaino savitumą ir keistumą, kuris leisdavo gatvėje akimirksniu atpažinti pirmos, antros ir iš dalies netgi trečios kartos „Focus“.

Netrukus ir Lietuvoje pasirodysiantys šių metų „Focus“ modeliai yra kiek žemesni, platesni, galingesni, erdvesni, lengvesni ir technologiškai pažangesni už pirmtakus. Gamintojas dar sako, kad jų kėbulo standumas padidintas maždaug 20%.

Bet naujų modelių dizainas nebėra toks išskirtinis – aštrios linijos ir agresyvios formos atrodo darnios, bet truputį primena „Volvo“, truputį „Mazdą“, truputį 1 serijos BMW.

Saugumo technologijos

„Focus Mk4“ aprūpintas gausybe technologijų – šiuo požiūriu jis yra vienas iš segmento lyderių. Kai kurias jų vos prieš kelerius metus buvo galima išvysti tik prabangiuose aukštos klasės automobiliuose.

Apskritai kalbant, „Ford Focus Mk4“ montuojamos antro (iš 5) lygio savavaldžių automobilių technologijos, tokios kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo, kelio ženklų atpažinimo, eismo juostų laikymosi ir koregavimo, automatinio stabdymo ir kliūčių išvengimo sistemos. Taip pat aklųjų zonų stebėjimo, poavarinio stabdymo (automobilis įjungia stabdžius, užfiksavęs smūgį) sistemos ir automatinio parkavimo (šonu ir galu) sistema su dviratininkų bei pėsčiųjų aptikimo sistema.

Paprastai sakant, naujas „Focus“ geba pats važiuoti vairuotojo arba priekyje esančio automobilio diktuojamu greičiu, įveikti nesudėtingus posūkius (esant gerai matomoms kelio linijoms) ir pats atsistoti į parinktą vietą. Tiesa, paleidus vairą iš rankų, po akimirkos mašina perspėja, kad jos niekas nevairuoja, o dar po kelių sekundžių pradeda stabdyti, nors tikslesnis apibūdinimas būtų – „kerta per stabdžius“. Tą patį mašina daro, pavyzdžiui, per staigiai privažiavus prie dviratininkų ir bandant juos aplenkti.

Gerokai patobulinti ir automobilio žibintai. Į „Focus“ dabar montuojami priekiniai LED žibintai, kurie posūkiuose atitinkama kryptimi nukreipia ir šviesos spindulį, o sankryžose jį paplatina. Taip pat automatiškai įjungiamos trumposios šviesos, kai iš priekio atvažiuoja kitas automobilis.

Pramogos ir patogumas

Automobilio salone montuojamas permatomas ekranėlis, kuriame projektuojami rodmenys, ir iš ankstesnių „Focus“ modelių jau pažįstama SYNC informacijos ir pramogų sistema su liesti jautriu ekranu. Tai jau trečia jos iteracija. SYNC 3, kaip ir jos pirmtakai, gaminama „Microsoft“ įterptinių sistemų pagrindu, bet ji jau geba atpažinti „Android“ ir „iOS“ įrenginius ir prie jų prisijungti (sistema turi „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „Bluetooth“ jungtis), o tai suteikia galimybę naudotis tam tikromis programėlėmis. Pavyzdžiui, pasinaudojus „Android“ galimybėmis, automobilis gali balsu skaityti naujienas.

Ketvirtos kartos „Focus“ automobiliuose taip pat montuojamos belaidžio telefonų įkrovimo stotelės (po klimato kontrolės mygtukais, prie pavarų svirties).

Yra sukurta ir programėlė „FordPass“. Ji leidžia rasti automobilį didelėje stovėjimo aikštelėje, jį užrakinti arba atrakinti nuotoliniu būdu, o versijas su automatinėmis pavarų dėžėmis galima net užvesti. Tačiau ši programėlė Lietuvoje bent kol kas nebus palaikoma.

Trys režimai

Mašina aprūpinta ir sistema, kuri nuolat stebi pakabos, vairo bei stabdžių veikimą ir automatiškai juos sureguliuoja, siekiant didžiausio komforto. Automobiliuose yra ir skirtingi vairavimo režimai: įprastas, sportinis ir ekologiškas (angl. Normal, Sport and Eco). Pasirinkus kurį nors iš jų, prioritetu tampa ne komfortas, o konkretaus režimo nustatymai. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį režimą, galima pajusti, kad iš esmės visas automobilis (pakaba, stabdžiai, vairas) ima aštriau reaguoti, automatinės dėžės pavaras perjungia pasiekus didesnes apsukas ir t. t. Pasirinkus ekologišką režimą, automobilis pasidaro kiek vangesnis, bet ima taupyti degalus.

Beje, naujas „Ford“ elektrinis vairo mechanizmas atrodo pastebimai aštresnis ir greičiau reaguoja nei vairo mechanizmas „Mk3“ modelyje (straipsnio autorius kelerius pastaruosius metus vairuoja „Focus Mk3“).

8 laipsnių automatas

Beje, bandymų metu norom nenorom teko atkreipti dėmesį į „Focus“ 8 laipsnių automatines pavarų dėžes. Lietuvoje jos tikriausiai veiks puikiai, tačiau, važiuojant vingiuotais kalnų keliukais (pristatymą „Ford“ organizavo Prancūzijoje, Nicoje), pritrūko dinamikos. Pavyzdžiui, kiek, atleidus akceleratorių prieš įvažiuojant į posūkį, automobilis permeta pavarą į aukštesnę, o, spustelėjus akceleratorių jau išvažiuojant iš posūkio, ypač jei kylama į kalną, automobilis, regis, nelabai žino, kurią pavarą pasirinkti, ir kiek lėtokai įsibėgėja. Aišku, nuspaudus akceleratorių iki dugno, mašina įjungia gerokai žemesnę pavarą ir pagyvėja. Tačiau spausti akceleratorių iki galo kiekviename posūkyje – keistas jausmas. Serpantinams, regis, labiau tinka sportinis režimas. Jį pasirinkus posūkius automobilis įveikia kur kas geriau. Užtat lygiuose kelio ruožuose apima jausmas, kad laikomos net per didelės apsukos.

Tiesa, visa tai galima išspręsti renkantis automobilio komplektaciją su prie vairo montuojamomis pavarų svirtimis.

Variklių gama ir įranga

Po variklio gaubtu ketvirtos kartos „Focus“ pasikeitė nedaug. „Ford“ siūlo jau įprastą dyzelinių ir benzininių variklių pasirinkimą (visi su „start-stop“ funkcija).

Benzininiai 1,0 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ varikliai siūlomi trijų variacijų: 85, 100 ir 125 arklio galių (AG).

Dyzeliniai 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ varikliai irgi siūlomi 3 variacijų: 95, 120 ir 150 AG.

Dar galima rinktis 1,5 litro benzininį „EcoBoost“ variklį su 150 AG arba 182 AG (tik „ST-line“ ir „Vignale“ versijose) arba 2,0 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinį su 150 AG.

Smagiausiai, be abejo, važiuoja, 182 AG „ST-line“ versija. Tačiau reikia turėti galvoje, kad ji 30 mm žemesnė už kitas. Tad Lietuvoje šaligatvių borteliai gali pasirodyti per aukšti.

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos: „Trend“, „Trend Plus“, „Titanium“, „ST-line“ ir „Vignale“. „Ford“ šiemet taip pat pristatė „Focus Active“ – versiją su didesnio pravažumo automobilio (SUV) prieskoniu (jis kiek aukštesnis ir su papildoma apdaila apatinėje kėbulo dalyje). Bet kainų lentelėje, kurią „Verslo žinioms“ pateikė UAB „Inchcape Motors“, „Ford“ atstovai Lietuvoje, „Active“ versijos nėra.

BOX Kainos

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos:

„Trend“         nuo 15.663 iki 20.827 Eur

„Trend Plus“ nuo 17.597 iki 22.218 Eur

„Titanium“    nuo 19.950 iki 26.854 Eur

„ST-line“       nuo 20.516 iki 27.418 Eur

„Vignale“      nuo 24.471 iki 31.373 Eur

* Kiekvienos versijos kainos dar priklauso nuo variklio tūrio, degalų rūšies ir pavarų dėžės tipo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Elektromobilių revoliucijos priekyje – visai ne „Tesla“ Premium

Elektra varomų automobilių revoliucija įsibėgėja, tačiau jos priekyje visai ne JAV ir „Tesla“, o Kinija,...

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 1

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25
„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50% 5

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai 1

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 2

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 3

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau