VŽ bando naują „Ford Focus“: daugiau technologijų, mažiau išskirtinumo

Publikuota: 2018-08-26

Ketvirtos kartos „Ford Focus“ („Mk4“), kaip ir galima būtų tikėtis, beveik viskuo geresnis už pirmtakus. Tačiau jis prarado dizaino savitumą ir keistumą, kuris leisdavo gatvėje akimirksniu atpažinti pirmos, antros ir iš dalies netgi trečios kartos „Focus“.

Netrukus ir Lietuvoje pasirodysiantys šių metų „Focus“ modeliai yra kiek žemesni, platesni, galingesni, erdvesni, lengvesni ir technologiškai pažangesni už pirmtakus. Gamintojas dar sako, kad jų kėbulo standumas padidintas maždaug 20%.

Bet naujų modelių dizainas nebėra toks išskirtinis – aštrios linijos ir agresyvios formos atrodo darnios, bet truputį primena „Volvo“, truputį „Mazdą“, truputį 1 serijos BMW.

Saugumo technologijos

„Focus Mk4“ aprūpintas gausybe technologijų – šiuo požiūriu jis yra vienas iš segmento lyderių. Kai kurias jų vos prieš kelerius metus buvo galima išvysti tik prabangiuose aukštos klasės automobiliuose.

Apskritai kalbant, „Ford Focus Mk4“ montuojamos antro (iš 5) lygio savavaldžių automobilių technologijos, tokios kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo, kelio ženklų atpažinimo, eismo juostų laikymosi ir koregavimo, automatinio stabdymo ir kliūčių išvengimo sistemos. Taip pat aklųjų zonų stebėjimo, poavarinio stabdymo (automobilis įjungia stabdžius, užfiksavęs smūgį) sistemos ir automatinio parkavimo (šonu ir galu) sistema su dviratininkų bei pėsčiųjų aptikimo sistema.

Paprastai sakant, naujas „Focus“ geba pats važiuoti vairuotojo arba priekyje esančio automobilio diktuojamu greičiu, įveikti nesudėtingus posūkius (esant gerai matomoms kelio linijoms) ir pats atsistoti į parinktą vietą. Tiesa, paleidus vairą iš rankų, po akimirkos mašina perspėja, kad jos niekas nevairuoja, o dar po kelių sekundžių pradeda stabdyti, nors tikslesnis apibūdinimas būtų – „kerta per stabdžius“. Tą patį mašina daro, pavyzdžiui, per staigiai privažiavus prie dviratininkų ir bandant juos aplenkti.

Gerokai patobulinti ir automobilio žibintai. Į „Focus“ dabar montuojami priekiniai LED žibintai, kurie posūkiuose atitinkama kryptimi nukreipia ir šviesos spindulį, o sankryžose jį paplatina. Taip pat automatiškai įjungiamos trumposios šviesos, kai iš priekio atvažiuoja kitas automobilis.

Pramogos ir patogumas

Automobilio salone montuojamas permatomas ekranėlis, kuriame projektuojami rodmenys, ir iš ankstesnių „Focus“ modelių jau pažįstama SYNC informacijos ir pramogų sistema su liesti jautriu ekranu. Tai jau trečia jos iteracija. SYNC 3, kaip ir jos pirmtakai, gaminama „Microsoft“ įterptinių sistemų pagrindu, bet ji jau geba atpažinti „Android“ ir „iOS“ įrenginius ir prie jų prisijungti (sistema turi „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „Bluetooth“ jungtis), o tai suteikia galimybę naudotis tam tikromis programėlėmis. Pavyzdžiui, pasinaudojus „Android“ galimybėmis, automobilis gali balsu skaityti naujienas.

Ketvirtos kartos „Focus“ automobiliuose taip pat montuojamos belaidžio telefonų įkrovimo stotelės (po klimato kontrolės mygtukais, prie pavarų svirties).

Yra sukurta ir programėlė „FordPass“. Ji leidžia rasti automobilį didelėje stovėjimo aikštelėje, jį užrakinti arba atrakinti nuotoliniu būdu, o versijas su automatinėmis pavarų dėžėmis galima net užvesti. Tačiau ši programėlė Lietuvoje bent kol kas nebus palaikoma.

Trys režimai

Mašina aprūpinta ir sistema, kuri nuolat stebi pakabos, vairo bei stabdžių veikimą ir automatiškai juos sureguliuoja, siekiant didžiausio komforto. Automobiliuose yra ir skirtingi vairavimo režimai: įprastas, sportinis ir ekologiškas (angl. Normal, Sport and Eco). Pasirinkus kurį nors iš jų, prioritetu tampa ne komfortas, o konkretaus režimo nustatymai. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį režimą, galima pajusti, kad iš esmės visas automobilis (pakaba, stabdžiai, vairas) ima aštriau reaguoti, automatinės dėžės pavaras perjungia pasiekus didesnes apsukas ir t. t. Pasirinkus ekologišką režimą, automobilis pasidaro kiek vangesnis, bet ima taupyti degalus.

Beje, naujas „Ford“ elektrinis vairo mechanizmas atrodo pastebimai aštresnis ir greičiau reaguoja nei vairo mechanizmas „Mk3“ modelyje (straipsnio autorius kelerius pastaruosius metus vairuoja „Focus Mk3“).

8 laipsnių automatas

Beje, bandymų metu norom nenorom teko atkreipti dėmesį į „Focus“ 8 laipsnių automatines pavarų dėžes. Lietuvoje jos tikriausiai veiks puikiai, tačiau, važiuojant vingiuotais kalnų keliukais (pristatymą „Ford“ organizavo Prancūzijoje, Nicoje), pritrūko dinamikos. Pavyzdžiui, kiek, atleidus akceleratorių prieš įvažiuojant į posūkį, automobilis permeta pavarą į aukštesnę, o, spustelėjus akceleratorių jau išvažiuojant iš posūkio, ypač jei kylama į kalną, automobilis, regis, nelabai žino, kurią pavarą pasirinkti, ir kiek lėtokai įsibėgėja. Aišku, nuspaudus akceleratorių iki dugno, mašina įjungia gerokai žemesnę pavarą ir pagyvėja. Tačiau spausti akceleratorių iki galo kiekviename posūkyje – keistas jausmas. Serpantinams, regis, labiau tinka sportinis režimas. Jį pasirinkus posūkius automobilis įveikia kur kas geriau. Užtat lygiuose kelio ruožuose apima jausmas, kad laikomos net per didelės apsukos.

Tiesa, visa tai galima išspręsti renkantis automobilio komplektaciją su prie vairo montuojamomis pavarų svirtimis.

Variklių gama ir įranga

Po variklio gaubtu ketvirtos kartos „Focus“ pasikeitė nedaug. „Ford“ siūlo jau įprastą dyzelinių ir benzininių variklių pasirinkimą (visi su „start-stop“ funkcija).

Benzininiai 1,0 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ varikliai siūlomi trijų variacijų: 85, 100 ir 125 arklio galių (AG).

Dyzeliniai 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ varikliai irgi siūlomi 3 variacijų: 95, 120 ir 150 AG.

Dar galima rinktis 1,5 litro benzininį „EcoBoost“ variklį su 150 AG arba 182 AG (tik „ST-line“ ir „Vignale“ versijose) arba 2,0 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinį su 150 AG.

Smagiausiai, be abejo, važiuoja, 182 AG „ST-line“ versija. Tačiau reikia turėti galvoje, kad ji 30 mm žemesnė už kitas. Tad Lietuvoje šaligatvių borteliai gali pasirodyti per aukšti.

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos: „Trend“, „Trend Plus“, „Titanium“, „ST-line“ ir „Vignale“. „Ford“ šiemet taip pat pristatė „Focus Active“ – versiją su didesnio pravažumo automobilio (SUV) prieskoniu (jis kiek aukštesnis ir su papildoma apdaila apatinėje kėbulo dalyje). Bet kainų lentelėje, kurią „Verslo žinioms“ pateikė UAB „Inchcape Motors“, „Ford“ atstovai Lietuvoje, „Active“ versijos nėra.

BOX Kainos

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos:

„Trend“         nuo 15.663 iki 20.827 Eur

„Trend Plus“ nuo 17.597 iki 22.218 Eur

„Titanium“    nuo 19.950 iki 26.854 Eur

„ST-line“       nuo 20.516 iki 27.418 Eur

„Vignale“      nuo 24.471 iki 31.373 Eur

* Kiekvienos versijos kainos dar priklauso nuo variklio tūrio, degalų rūšies ir pavarų dėžės tipo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 6

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  2

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau