VŽ bando naują „Ford Focus“: daugiau technologijų, mažiau išskirtinumo

Publikuota: 2018-08-26

Ketvirtos kartos „Ford Focus“ („Mk4“), kaip ir galima būtų tikėtis, beveik viskuo geresnis už pirmtakus. Tačiau jis prarado dizaino savitumą ir keistumą, kuris leisdavo gatvėje akimirksniu atpažinti pirmos, antros ir iš dalies netgi trečios kartos „Focus“.

Netrukus ir Lietuvoje pasirodysiantys šių metų „Focus“ modeliai yra kiek žemesni, platesni, galingesni, erdvesni, lengvesni ir technologiškai pažangesni už pirmtakus. Gamintojas dar sako, kad jų kėbulo standumas padidintas maždaug 20%.

Bet naujų modelių dizainas nebėra toks išskirtinis – aštrios linijos ir agresyvios formos atrodo darnios, bet truputį primena „Volvo“, truputį „Mazdą“, truputį 1 serijos BMW.

Saugumo technologijos

„Focus Mk4“ aprūpintas gausybe technologijų – šiuo požiūriu jis yra vienas iš segmento lyderių. Kai kurias jų vos prieš kelerius metus buvo galima išvysti tik prabangiuose aukštos klasės automobiliuose.

Apskritai kalbant, „Ford Focus Mk4“ montuojamos antro (iš 5) lygio savavaldžių automobilių technologijos, tokios kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo, kelio ženklų atpažinimo, eismo juostų laikymosi ir koregavimo, automatinio stabdymo ir kliūčių išvengimo sistemos. Taip pat aklųjų zonų stebėjimo, poavarinio stabdymo (automobilis įjungia stabdžius, užfiksavęs smūgį) sistemos ir automatinio parkavimo (šonu ir galu) sistema su dviratininkų bei pėsčiųjų aptikimo sistema.

Paprastai sakant, naujas „Focus“ geba pats važiuoti vairuotojo arba priekyje esančio automobilio diktuojamu greičiu, įveikti nesudėtingus posūkius (esant gerai matomoms kelio linijoms) ir pats atsistoti į parinktą vietą. Tiesa, paleidus vairą iš rankų, po akimirkos mašina perspėja, kad jos niekas nevairuoja, o dar po kelių sekundžių pradeda stabdyti, nors tikslesnis apibūdinimas būtų – „kerta per stabdžius“. Tą patį mašina daro, pavyzdžiui, per staigiai privažiavus prie dviratininkų ir bandant juos aplenkti.

Gerokai patobulinti ir automobilio žibintai. Į „Focus“ dabar montuojami priekiniai LED žibintai, kurie posūkiuose atitinkama kryptimi nukreipia ir šviesos spindulį, o sankryžose jį paplatina. Taip pat automatiškai įjungiamos trumposios šviesos, kai iš priekio atvažiuoja kitas automobilis.

Pramogos ir patogumas

Automobilio salone montuojamas permatomas ekranėlis, kuriame projektuojami rodmenys, ir iš ankstesnių „Focus“ modelių jau pažįstama SYNC informacijos ir pramogų sistema su liesti jautriu ekranu. Tai jau trečia jos iteracija. SYNC 3, kaip ir jos pirmtakai, gaminama „Microsoft“ įterptinių sistemų pagrindu, bet ji jau geba atpažinti „Android“ ir „iOS“ įrenginius ir prie jų prisijungti (sistema turi „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „Bluetooth“ jungtis), o tai suteikia galimybę naudotis tam tikromis programėlėmis. Pavyzdžiui, pasinaudojus „Android“ galimybėmis, automobilis gali balsu skaityti naujienas.

Ketvirtos kartos „Focus“ automobiliuose taip pat montuojamos belaidžio telefonų įkrovimo stotelės (po klimato kontrolės mygtukais, prie pavarų svirties).

Yra sukurta ir programėlė „FordPass“. Ji leidžia rasti automobilį didelėje stovėjimo aikštelėje, jį užrakinti arba atrakinti nuotoliniu būdu, o versijas su automatinėmis pavarų dėžėmis galima net užvesti. Tačiau ši programėlė Lietuvoje bent kol kas nebus palaikoma.

Trys režimai

Mašina aprūpinta ir sistema, kuri nuolat stebi pakabos, vairo bei stabdžių veikimą ir automatiškai juos sureguliuoja, siekiant didžiausio komforto. Automobiliuose yra ir skirtingi vairavimo režimai: įprastas, sportinis ir ekologiškas (angl. Normal, Sport and Eco). Pasirinkus kurį nors iš jų, prioritetu tampa ne komfortas, o konkretaus režimo nustatymai. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį režimą, galima pajusti, kad iš esmės visas automobilis (pakaba, stabdžiai, vairas) ima aštriau reaguoti, automatinės dėžės pavaras perjungia pasiekus didesnes apsukas ir t. t. Pasirinkus ekologišką režimą, automobilis pasidaro kiek vangesnis, bet ima taupyti degalus.

Beje, naujas „Ford“ elektrinis vairo mechanizmas atrodo pastebimai aštresnis ir greičiau reaguoja nei vairo mechanizmas „Mk3“ modelyje (straipsnio autorius kelerius pastaruosius metus vairuoja „Focus Mk3“).

8 laipsnių automatas

Beje, bandymų metu norom nenorom teko atkreipti dėmesį į „Focus“ 8 laipsnių automatines pavarų dėžes. Lietuvoje jos tikriausiai veiks puikiai, tačiau, važiuojant vingiuotais kalnų keliukais (pristatymą „Ford“ organizavo Prancūzijoje, Nicoje), pritrūko dinamikos. Pavyzdžiui, kiek, atleidus akceleratorių prieš įvažiuojant į posūkį, automobilis permeta pavarą į aukštesnę, o, spustelėjus akceleratorių jau išvažiuojant iš posūkio, ypač jei kylama į kalną, automobilis, regis, nelabai žino, kurią pavarą pasirinkti, ir kiek lėtokai įsibėgėja. Aišku, nuspaudus akceleratorių iki dugno, mašina įjungia gerokai žemesnę pavarą ir pagyvėja. Tačiau spausti akceleratorių iki galo kiekviename posūkyje – keistas jausmas. Serpantinams, regis, labiau tinka sportinis režimas. Jį pasirinkus posūkius automobilis įveikia kur kas geriau. Užtat lygiuose kelio ruožuose apima jausmas, kad laikomos net per didelės apsukos.

Tiesa, visa tai galima išspręsti renkantis automobilio komplektaciją su prie vairo montuojamomis pavarų svirtimis.

Variklių gama ir įranga

Po variklio gaubtu ketvirtos kartos „Focus“ pasikeitė nedaug. „Ford“ siūlo jau įprastą dyzelinių ir benzininių variklių pasirinkimą (visi su „start-stop“ funkcija).

Benzininiai 1,0 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ varikliai siūlomi trijų variacijų: 85, 100 ir 125 arklio galių (AG).

Dyzeliniai 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ varikliai irgi siūlomi 3 variacijų: 95, 120 ir 150 AG.

Dar galima rinktis 1,5 litro benzininį „EcoBoost“ variklį su 150 AG arba 182 AG (tik „ST-line“ ir „Vignale“ versijose) arba 2,0 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinį su 150 AG.

Smagiausiai, be abejo, važiuoja, 182 AG „ST-line“ versija. Tačiau reikia turėti galvoje, kad ji 30 mm žemesnė už kitas. Tad Lietuvoje šaligatvių borteliai gali pasirodyti per aukšti.

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos: „Trend“, „Trend Plus“, „Titanium“, „ST-line“ ir „Vignale“. „Ford“ šiemet taip pat pristatė „Focus Active“ – versiją su didesnio pravažumo automobilio (SUV) prieskoniu (jis kiek aukštesnis ir su papildoma apdaila apatinėje kėbulo dalyje). Bet kainų lentelėje, kurią „Verslo žinioms“ pateikė UAB „Inchcape Motors“, „Ford“ atstovai Lietuvoje, „Active“ versijos nėra.

BOX Kainos

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos:

„Trend“         nuo 15.663 iki 20.827 Eur

„Trend Plus“ nuo 17.597 iki 22.218 Eur

„Titanium“    nuo 19.950 iki 26.854 Eur

„ST-line“       nuo 20.516 iki 27.418 Eur

„Vignale“      nuo 24.471 iki 31.373 Eur

* Kiekvienos versijos kainos dar priklauso nuo variklio tūrio, degalų rūšies ir pavarų dėžės tipo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lietuvos geležinkelių“ pajamos perkopė 0,5 mlrd. Eur

AB „Lietuvos geležinkeliai“ 2018 m. gerino visus pagrindinius veiklos rodiklius. Daugiau vežta krovinių,...

Transportas
12:53
K. Sankovski tapo „RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininku

„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku buvo išrinktas Karolis Sankovski, o jo pavaduotojais tapo Riia...

Transportas
10:40
Europa raginama sparčiau kurti savavaldį transportą

Antradienį Europos Parlamentas (EP) paragino Europoje sukurti palankesnes sąlygas savavaldžiam transportui ir...

G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 8

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
05:45
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
Lietuvoje elektromobilių skaičius per metus išaugo 36%  20

Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36% daugiau nei 2017 m., šiuo metu jų yra netoli...

Transportas
2019.01.15
Audito metu nustatyti kelių defektai turi būti pašalinti iki metų pabaigos

Valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatyti defektai privalo būti pašalinti iki 2019 m.

Transportas
2019.01.15
„Lietuvos geležinkeliai“ paprasčiau veš krovinius į Lenkiją

„Lietuvos geležinkeliai“ sausio 9 d. pasirašė susitarimą su didžiausia krovinių gabenimo geležinkeliais įmone...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
„Wizz Air“ šį vasaros sezoną neskraidins penkiomis kryptimis 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ šių metų vasaros sezono metu nebeskraidins iš Vilniaus į Romą,...

Transportas
2019.01.14
„Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti 615.000 Eur iš „Start Vilnius“ 3

Bankrutavusią oro linijų bendrovę „Air Lituanica“ valdžiusiai „Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti...

Verslo aplinka
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Vokietijos oro uostai ruošiasi antradienio streikui

Antradienį kelionės iš Vokietijos oro uostų gali apkarsti. Nukentės ir susisiekimas su Vilniumi. Apie...

Transportas
2019.01.14
Lietuvoje inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai 1

Lietuvoje inicijuojami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožų Lietuvos ir Lenkijos valstybių...

Transportas
2019.01.14
Atsiras tiesioginiai skrydžiai į Tbilisį 5

Šių metų balandžio pradžioje vėl atsiras skrydžiai iš Vilniaus į Sakartvelo sostinę Tbilisį. Triskart per...

Transportas
2019.01.14
Paslaugų eksportas: transportininkai – didžiausi ir pažeidžiamiausi Premium 6

Lietuvos paslaugų eksporto augimas 2018 m. I–III ketvirčius viršijo analitikų lūkesčius, tačiau šiemet tokios...

Verslo aplinka
2019.01.14
„Šilas“ baigė logistikos centro statybas, toliau planuoja plėtrą Premium

Kauno mažmeninės prekybos tinklas „Šilas“ baigė logistikos centro statybas, be to, šiemet planuoja atidaryti...

Kelių priežiūrai daugiau lėšų kol kas nebus 3

Kelių priežiūros finansavimo nuo 2020 metų Seimas kol kas nusiteikęs nedidinti. 

Transportas
2019.01.11
Įteisinami alkoblokai

Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. Pataisos...

Transportas
2019.01.11
Dėl sniego lavinos pavojaus gali vėluoti siuntos iš Austrijos

AB Lietuvos paštas informuoja, kad dėl stipraus sausio 7 dienos snygio Austrijoje tam tikruose regionuose...

Transportas
2019.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau