VŽ bando naują „Ford Focus“: daugiau technologijų, mažiau išskirtinumo

Publikuota: 2018-08-26

Ketvirtos kartos „Ford Focus“ („Mk4“), kaip ir galima būtų tikėtis, beveik viskuo geresnis už pirmtakus. Tačiau jis prarado dizaino savitumą ir keistumą, kuris leisdavo gatvėje akimirksniu atpažinti pirmos, antros ir iš dalies netgi trečios kartos „Focus“.

Netrukus ir Lietuvoje pasirodysiantys šių metų „Focus“ modeliai yra kiek žemesni, platesni, galingesni, erdvesni, lengvesni ir technologiškai pažangesni už pirmtakus. Gamintojas dar sako, kad jų kėbulo standumas padidintas maždaug 20%.

Bet naujų modelių dizainas nebėra toks išskirtinis – aštrios linijos ir agresyvios formos atrodo darnios, bet truputį primena „Volvo“, truputį „Mazdą“, truputį 1 serijos BMW.

Saugumo technologijos

„Focus Mk4“ aprūpintas gausybe technologijų – šiuo požiūriu jis yra vienas iš segmento lyderių. Kai kurias jų vos prieš kelerius metus buvo galima išvysti tik prabangiuose aukštos klasės automobiliuose.

Apskritai kalbant, „Ford Focus Mk4“ montuojamos antro (iš 5) lygio savavaldžių automobilių technologijos, tokios kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo, kelio ženklų atpažinimo, eismo juostų laikymosi ir koregavimo, automatinio stabdymo ir kliūčių išvengimo sistemos. Taip pat aklųjų zonų stebėjimo, poavarinio stabdymo (automobilis įjungia stabdžius, užfiksavęs smūgį) sistemos ir automatinio parkavimo (šonu ir galu) sistema su dviratininkų bei pėsčiųjų aptikimo sistema.

Paprastai sakant, naujas „Focus“ geba pats važiuoti vairuotojo arba priekyje esančio automobilio diktuojamu greičiu, įveikti nesudėtingus posūkius (esant gerai matomoms kelio linijoms) ir pats atsistoti į parinktą vietą. Tiesa, paleidus vairą iš rankų, po akimirkos mašina perspėja, kad jos niekas nevairuoja, o dar po kelių sekundžių pradeda stabdyti, nors tikslesnis apibūdinimas būtų – „kerta per stabdžius“. Tą patį mašina daro, pavyzdžiui, per staigiai privažiavus prie dviratininkų ir bandant juos aplenkti.

Gerokai patobulinti ir automobilio žibintai. Į „Focus“ dabar montuojami priekiniai LED žibintai, kurie posūkiuose atitinkama kryptimi nukreipia ir šviesos spindulį, o sankryžose jį paplatina. Taip pat automatiškai įjungiamos trumposios šviesos, kai iš priekio atvažiuoja kitas automobilis.

Pramogos ir patogumas

Automobilio salone montuojamas permatomas ekranėlis, kuriame projektuojami rodmenys, ir iš ankstesnių „Focus“ modelių jau pažįstama SYNC informacijos ir pramogų sistema su liesti jautriu ekranu. Tai jau trečia jos iteracija. SYNC 3, kaip ir jos pirmtakai, gaminama „Microsoft“ įterptinių sistemų pagrindu, bet ji jau geba atpažinti „Android“ ir „iOS“ įrenginius ir prie jų prisijungti (sistema turi „Apple CarPlay“, „Android Auto“ ir „Bluetooth“ jungtis), o tai suteikia galimybę naudotis tam tikromis programėlėmis. Pavyzdžiui, pasinaudojus „Android“ galimybėmis, automobilis gali balsu skaityti naujienas.

Ketvirtos kartos „Focus“ automobiliuose taip pat montuojamos belaidžio telefonų įkrovimo stotelės (po klimato kontrolės mygtukais, prie pavarų svirties).

Yra sukurta ir programėlė „FordPass“. Ji leidžia rasti automobilį didelėje stovėjimo aikštelėje, jį užrakinti arba atrakinti nuotoliniu būdu, o versijas su automatinėmis pavarų dėžėmis galima net užvesti. Tačiau ši programėlė Lietuvoje bent kol kas nebus palaikoma.

Trys režimai

Mašina aprūpinta ir sistema, kuri nuolat stebi pakabos, vairo bei stabdžių veikimą ir automatiškai juos sureguliuoja, siekiant didžiausio komforto. Automobiliuose yra ir skirtingi vairavimo režimai: įprastas, sportinis ir ekologiškas (angl. Normal, Sport and Eco). Pasirinkus kurį nors iš jų, prioritetu tampa ne komfortas, o konkretaus režimo nustatymai. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį režimą, galima pajusti, kad iš esmės visas automobilis (pakaba, stabdžiai, vairas) ima aštriau reaguoti, automatinės dėžės pavaras perjungia pasiekus didesnes apsukas ir t. t. Pasirinkus ekologišką režimą, automobilis pasidaro kiek vangesnis, bet ima taupyti degalus.

Beje, naujas „Ford“ elektrinis vairo mechanizmas atrodo pastebimai aštresnis ir greičiau reaguoja nei vairo mechanizmas „Mk3“ modelyje (straipsnio autorius kelerius pastaruosius metus vairuoja „Focus Mk3“).

8 laipsnių automatas

Beje, bandymų metu norom nenorom teko atkreipti dėmesį į „Focus“ 8 laipsnių automatines pavarų dėžes. Lietuvoje jos tikriausiai veiks puikiai, tačiau, važiuojant vingiuotais kalnų keliukais (pristatymą „Ford“ organizavo Prancūzijoje, Nicoje), pritrūko dinamikos. Pavyzdžiui, kiek, atleidus akceleratorių prieš įvažiuojant į posūkį, automobilis permeta pavarą į aukštesnę, o, spustelėjus akceleratorių jau išvažiuojant iš posūkio, ypač jei kylama į kalną, automobilis, regis, nelabai žino, kurią pavarą pasirinkti, ir kiek lėtokai įsibėgėja. Aišku, nuspaudus akceleratorių iki dugno, mašina įjungia gerokai žemesnę pavarą ir pagyvėja. Tačiau spausti akceleratorių iki galo kiekviename posūkyje – keistas jausmas. Serpantinams, regis, labiau tinka sportinis režimas. Jį pasirinkus posūkius automobilis įveikia kur kas geriau. Užtat lygiuose kelio ruožuose apima jausmas, kad laikomos net per didelės apsukos.

Tiesa, visa tai galima išspręsti renkantis automobilio komplektaciją su prie vairo montuojamomis pavarų svirtimis.

Variklių gama ir įranga

Po variklio gaubtu ketvirtos kartos „Focus“ pasikeitė nedaug. „Ford“ siūlo jau įprastą dyzelinių ir benzininių variklių pasirinkimą (visi su „start-stop“ funkcija).

Benzininiai 1,0 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ varikliai siūlomi trijų variacijų: 85, 100 ir 125 arklio galių (AG).

Dyzeliniai 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ varikliai irgi siūlomi 3 variacijų: 95, 120 ir 150 AG.

Dar galima rinktis 1,5 litro benzininį „EcoBoost“ variklį su 150 AG arba 182 AG (tik „ST-line“ ir „Vignale“ versijose) arba 2,0 litro darbinio tūrio „EcoBlue“ dyzelinį su 150 AG.

Smagiausiai, be abejo, važiuoja, 182 AG „ST-line“ versija. Tačiau reikia turėti galvoje, kad ji 30 mm žemesnė už kitas. Tad Lietuvoje šaligatvių borteliai gali pasirodyti per aukšti.

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos: „Trend“, „Trend Plus“, „Titanium“, „ST-line“ ir „Vignale“. „Ford“ šiemet taip pat pristatė „Focus Active“ – versiją su didesnio pravažumo automobilio (SUV) prieskoniu (jis kiek aukštesnis ir su papildoma apdaila apatinėje kėbulo dalyje). Bet kainų lentelėje, kurią „Verslo žinioms“ pateikė UAB „Inchcape Motors“, „Ford“ atstovai Lietuvoje, „Active“ versijos nėra.

BOX Kainos

Lietuvoje bus siūlomos 5 „Focus“ versijos:

„Trend“         nuo 15.663 iki 20.827 Eur

„Trend Plus“ nuo 17.597 iki 22.218 Eur

„Titanium“    nuo 19.950 iki 26.854 Eur

„ST-line“       nuo 20.516 iki 27.418 Eur

„Vignale“      nuo 24.471 iki 31.373 Eur

* Kiekvienos versijos kainos dar priklauso nuo variklio tūrio, degalų rūšies ir pavarų dėžės tipo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 1

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
05:45
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  30

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 24

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Sandėliavimo patalpų plėtotojai atranda Klaipėdą   Premium

Pastaruosius kelerius metus banguotai besivysčiusi Klaipėdos sandėliavimo NT rinka šiemet įgauna pagreitį ir...

Statyba ir NT
2019.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau