Kauno „Megos“ valdytojai priešinasi greitkelio rekonstrukcijai

Publikuota: 2018-08-22
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kauno prekybos centro „Mega“ valdytoja kreipėsi į teismą dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos numatomos rekonstruoti greitkelio Vilnius–Klaipėda atkarpos ties Kaunu.

„Megos“ valdytoja,  Augustino Rakausko, verslininko, netiesiogiai valdoma AB „Baltic Shopping Centers“ (BSC) pranešė, jog kreipėsi į Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmus prašydama pripažinti neteisėtais ruožo rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus ir panaikinti jų patvirtinimą.

Įmonė iki rugsėjo 7 d. turi patikslinti prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių – ji prašo uždrausti atlikti tolimesnius kelio ruožo rekonstrukcijos projektavimo procesus.

Pasak Marijos Varanavičiūtės, Teismo rūmų atstovės, BSC teigia, kad prekybos centro veikla yra visiškai priklausoma nuo galimybės jį pasiekti magistraliniu keliu. Pareiškėjo nuomone, projektiniai pasiūlymai paneigia jo atliktas investicijas bei pažeidžia jo nuosavybės teises ir visuomenės interesus, be to, prieštarauja teritorijų planavimo dokumentams. Skunde nurodoma, kad projektiniuose pasiūlymuose numatyta pertvarkyti skirtingų lygių Vytėnų sankryžą taip, kad patekimas į prekybos centrą būtų neracionaliai apsunkintas. Ši sankryža užtikrina susisiekimą su prekybos centru. Tokiu būdu būtų apribojamos pareiškėjo nuosavybės teisės, teigiama skunde.

Kauno m. savivaldybė birželio pradžioje paviešino kelio Vilnius–Klaipėda beveik 3 km ilgio ruožo rekonstravimo projektinius pasiūlymus.

BSC investavo apie 4,1 mln Eur į skirtingų lygių Vytėnų sankryžą, kuri buvo atidaryta kartu su 2005 m. pastatytu prekybos centru. Tuometė Kauno m. savivaldybės administracija minėtos sankryžos įrengimą investuotojo lėšomis tiesiogiai siejo su investicijų sutarties pasirašymu su BSC.

Aptarta viršūnėse

Magistralinio kelio rekonstrukcijos ties Kaunu klausimą Viktoras Pranskietis, Seimo pirmininkas, šią savaitę aptarė su Visvaldu Matijošaičiu, Kauno m. meru, Valerijumi Makūnu, Kauno raj. meru, bei su Vitalijumi Andrejevu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu.

Kelio Vilnius–Klaipėda ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos numatoma rekonstruoti į 8 eismo juostų kelią: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos būtų skirtos tranzitiniam eismui,  o šoninės 4 eismo juostos, po 2 iš kiekvienos pusės, būtų skirtos vietiniam eismui.

Sudėtinė šios rekonstrukcijos dalis bus naujas 2 eismo juostų tiltas iš šiaurinės Kleboniškio tilto pusės. Taip pat vietoje dar 1964 m. statyto tilto planuojama 4 eismo juostų tilto tranzitiniam eismui statyba. Eismas iš Vilniaus į Klaipėdą tuo metu būtų nukreiptas naujuoju tiltu.

Numatomas ir 1981 m. statyto pietinio 2 eismo juostų tilto, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, remontas.

Preliminari projekto vertė siekia 100 mln. Eur, iš jų beveik 60 mln. Eur būtų skiriama tiltų statybai.

Ponas Andrejevas BNS teigė, kad rekonstrukcija nepablogins eismo.

Pasak jo, automagistralės Vilniaus-Klaipėda atkarpos ties Jonavos, Vytėnų („Megos“) ir Sargėnų sankryžomis rekonstrukcijos rangovas gali paaiškėti iki šių metų pabaigos.

Norima spręsti daug problemų

„Eismo reorganizavimas, susijęs su greitkelio rekonstrukcija, planuojamas vykdyti 3 etapais, - sako Gintaras Petrauskas, Kauno m. savivaldybės administracijos direktorius. – Dėl daugumos jų niekas nesiginčija ir pripažįsta, kad jie naudingi. Tarkime, planuojama panaikinti nuolatinį kamščių šaltinį toje vietoje, kur Vakarinis aplinkkelis jungiasi su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Ten turėtų atsirasti daugiau juostų, o nuo Marijampolės „Via Baltica“ atvažiuojantys automobiliai, sukantys į Klapėdos pusę, būtų atskiriami nuo sukančių į Vilniaus pusę.“

Pasak pašnekovo, „Megos“ valdytojams nepatinka daugiaaukštės sankryžos pertvarka, kuri numatyta vykdyti maždaug po 10 metų. Vilniaus-Klaipėdos greitkelyje eismo juostų padaugėjus iki aštuonių, 4 vidurinės būtų skirtos tranzitiniam eismui. Norint iš jų išsukti į „Megą“ važiuojantiems ir nuo Vilniaus, ir nuo Klaipėdos reikėtų rikiuotis į netranzitines juostas, tai tektų daryti kur kas anksčiau nei dabar. Pono Petrausko nuomone, tai būtų tik laikinas tam tikrų nesusipratimų šaltinis.

„Išvažiavimus iš tranzitinių juostų tokiais staigiais posūkiais įrengti neleidžia technologiniai apribojimai, juk tuos išvažiavimus tektų įrengti virš šoninių juostų,“ - sako p. Petrauskas. 

Jis sutinka, kad griežtos „Megos“ valdytojų reakcijos priežastis iš dalies galėjo būti ir tam tikra tuometės Kauno m. savivaldybės administracijos prievarta, dėl kurios teko investuoti į sankryžos įrengimą.

„Kita vertus, visai natūralu, kad įmonė nori ginti savo interesus, - teigia pašnekovas. – Tik reikėtų turėti omenyje, kad po dešimtmečio gali pasikeisti ir technologijos, ir sprendiniai, o „Mega“ gali išaugti tiek, kad dabar planuojamas įvažiavimas jai kaip tik bus dar patogesnis.“            

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 5

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 37

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 2

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 4

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Šiemet prasidės Palangos oro uosto rekonstrukcija

Šių metų pabaigoje planuojama pradėti Palangos oro uosto rekonstrukciją, po kurios bus perplanuotos pastato...

„Lietuvos geležinkeliai“ dėl VPT sprendimo kreipėsi į teismą 1

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kurio prašo pripažinti Viešųjų...

Į bioetanolio gamyklą Kėdainių LEZ planuojama investuoti iki 180 mln. Eur Premium 7

Estijoje registruota „Baltic Bioethanol“ Kėdainių LEZ planuoja statyti 180 mln. Eur vertės bioetanolio...

Pramonė
2019.07.16
„ACE Logistics“ pirmąjį pusmetį augo 8,5%, mažėja kelių transporto dalis 1

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys...

Vilniuje bus įrengtos penkios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės 8

Vilniuje, netoli magistralinių kelių, planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Lietuvos oro uostų patirtis: kaip tris VĮ paversti vienu šiuolaikišku verslu Premium 5

Prieš 5 metus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės buvo sujungtos į vieną. Naujai...

Vadyba
2019.07.15
Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
„Solaris“ gavo didžiausią elektrinių autobusų užsakymą Europoje 7

Italijos viešojo transporto operatorius „ATM Milano“ sutarė dėl 192 mln. Eur vertės elektrinių autobusų...

Šventosios jūrų uostui skirta 1,7 mln. Eur parama 4

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto...

Vilniuje automobilių eismą riboja prezidento inauguracija ir pratybos 6

Dėl penktadienį vykstančios prezidento inauguracijos dalyje Vilniaus senamiesčio ribojamas eismas. Laikini...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pirmąjį pusmetį augo 2,3%

„Lietuvos geležinkelių“ grupė per pirmąjį šių metų pusmetį iš pagrindinių veiklų gavo 226,7 mln. Eur pajamų –...

Į „Linavos“ draudimo bendrovės akcininkus viliojami vežėjai neskuba Premium 2

Asociacijos „Linava“ steigiamos draudimo bendrovės akcininkėmis turėtų tapti didžiosios vežėjų įmonės. Tokį...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau