Kauno „Megos“ valdytojai priešinasi greitkelio rekonstrukcijai

Publikuota: 2018-08-22
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kauno prekybos centro „Mega“ valdytoja kreipėsi į teismą dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos numatomos rekonstruoti greitkelio Vilnius–Klaipėda atkarpos ties Kaunu.

„Megos“ valdytoja,  Augustino Rakausko, verslininko, netiesiogiai valdoma AB „Baltic Shopping Centers“ (BSC) pranešė, jog kreipėsi į Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmus prašydama pripažinti neteisėtais ruožo rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus ir panaikinti jų patvirtinimą.

Įmonė iki rugsėjo 7 d. turi patikslinti prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių – ji prašo uždrausti atlikti tolimesnius kelio ruožo rekonstrukcijos projektavimo procesus.

Pasak Marijos Varanavičiūtės, Teismo rūmų atstovės, BSC teigia, kad prekybos centro veikla yra visiškai priklausoma nuo galimybės jį pasiekti magistraliniu keliu. Pareiškėjo nuomone, projektiniai pasiūlymai paneigia jo atliktas investicijas bei pažeidžia jo nuosavybės teises ir visuomenės interesus, be to, prieštarauja teritorijų planavimo dokumentams. Skunde nurodoma, kad projektiniuose pasiūlymuose numatyta pertvarkyti skirtingų lygių Vytėnų sankryžą taip, kad patekimas į prekybos centrą būtų neracionaliai apsunkintas. Ši sankryža užtikrina susisiekimą su prekybos centru. Tokiu būdu būtų apribojamos pareiškėjo nuosavybės teisės, teigiama skunde.

Kauno m. savivaldybė birželio pradžioje paviešino kelio Vilnius–Klaipėda beveik 3 km ilgio ruožo rekonstravimo projektinius pasiūlymus.

BSC investavo apie 4,1 mln Eur į skirtingų lygių Vytėnų sankryžą, kuri buvo atidaryta kartu su 2005 m. pastatytu prekybos centru. Tuometė Kauno m. savivaldybės administracija minėtos sankryžos įrengimą investuotojo lėšomis tiesiogiai siejo su investicijų sutarties pasirašymu su BSC.

Aptarta viršūnėse

Magistralinio kelio rekonstrukcijos ties Kaunu klausimą Viktoras Pranskietis, Seimo pirmininkas, šią savaitę aptarė su Visvaldu Matijošaičiu, Kauno m. meru, Valerijumi Makūnu, Kauno raj. meru, bei su Vitalijumi Andrejevu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu.

Kelio Vilnius–Klaipėda ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos numatoma rekonstruoti į 8 eismo juostų kelią: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos būtų skirtos tranzitiniam eismui,  o šoninės 4 eismo juostos, po 2 iš kiekvienos pusės, būtų skirtos vietiniam eismui.

Sudėtinė šios rekonstrukcijos dalis bus naujas 2 eismo juostų tiltas iš šiaurinės Kleboniškio tilto pusės. Taip pat vietoje dar 1964 m. statyto tilto planuojama 4 eismo juostų tilto tranzitiniam eismui statyba. Eismas iš Vilniaus į Klaipėdą tuo metu būtų nukreiptas naujuoju tiltu.

Numatomas ir 1981 m. statyto pietinio 2 eismo juostų tilto, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, remontas.

Preliminari projekto vertė siekia 100 mln. Eur, iš jų beveik 60 mln. Eur būtų skiriama tiltų statybai.

Ponas Andrejevas BNS teigė, kad rekonstrukcija nepablogins eismo.

Pasak jo, automagistralės Vilniaus-Klaipėda atkarpos ties Jonavos, Vytėnų („Megos“) ir Sargėnų sankryžomis rekonstrukcijos rangovas gali paaiškėti iki šių metų pabaigos.

Norima spręsti daug problemų

„Eismo reorganizavimas, susijęs su greitkelio rekonstrukcija, planuojamas vykdyti 3 etapais, - sako Gintaras Petrauskas, Kauno m. savivaldybės administracijos direktorius. – Dėl daugumos jų niekas nesiginčija ir pripažįsta, kad jie naudingi. Tarkime, planuojama panaikinti nuolatinį kamščių šaltinį toje vietoje, kur Vakarinis aplinkkelis jungiasi su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Ten turėtų atsirasti daugiau juostų, o nuo Marijampolės „Via Baltica“ atvažiuojantys automobiliai, sukantys į Klapėdos pusę, būtų atskiriami nuo sukančių į Vilniaus pusę.“

Pasak pašnekovo, „Megos“ valdytojams nepatinka daugiaaukštės sankryžos pertvarka, kuri numatyta vykdyti maždaug po 10 metų. Vilniaus-Klaipėdos greitkelyje eismo juostų padaugėjus iki aštuonių, 4 vidurinės būtų skirtos tranzitiniam eismui. Norint iš jų išsukti į „Megą“ važiuojantiems ir nuo Vilniaus, ir nuo Klaipėdos reikėtų rikiuotis į netranzitines juostas, tai tektų daryti kur kas anksčiau nei dabar. Pono Petrausko nuomone, tai būtų tik laikinas tam tikrų nesusipratimų šaltinis.

„Išvažiavimus iš tranzitinių juostų tokiais staigiais posūkiais įrengti neleidžia technologiniai apribojimai, juk tuos išvažiavimus tektų įrengti virš šoninių juostų,“ - sako p. Petrauskas. 

Jis sutinka, kad griežtos „Megos“ valdytojų reakcijos priežastis iš dalies galėjo būti ir tam tikra tuometės Kauno m. savivaldybės administracijos prievarta, dėl kurios teko investuoti į sankryžos įrengimą.

„Kita vertus, visai natūralu, kad įmonė nori ginti savo interesus, - teigia pašnekovas. – Tik reikėtų turėti omenyje, kad po dešimtmečio gali pasikeisti ir technologijos, ir sprendiniai, o „Mega“ gali išaugti tiek, kad dabar planuojamas įvažiavimas jai kaip tik bus dar patogesnis.“            

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 1

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau