Kauno „Megos“ valdytojai priešinasi greitkelio rekonstrukcijai

Publikuota: 2018-08-22
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ Kaune valdytojus neramina greitkelio rekonstrukcija. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kauno prekybos centro „Mega“ valdytoja kreipėsi į teismą dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos numatomos rekonstruoti greitkelio Vilnius–Klaipėda atkarpos ties Kaunu.

„Megos“ valdytoja,  Augustino Rakausko, verslininko, netiesiogiai valdoma AB „Baltic Shopping Centers“ (BSC) pranešė, jog kreipėsi į Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmus prašydama pripažinti neteisėtais ruožo rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus ir panaikinti jų patvirtinimą.

Įmonė iki rugsėjo 7 d. turi patikslinti prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių – ji prašo uždrausti atlikti tolimesnius kelio ruožo rekonstrukcijos projektavimo procesus.

Pasak Marijos Varanavičiūtės, Teismo rūmų atstovės, BSC teigia, kad prekybos centro veikla yra visiškai priklausoma nuo galimybės jį pasiekti magistraliniu keliu. Pareiškėjo nuomone, projektiniai pasiūlymai paneigia jo atliktas investicijas bei pažeidžia jo nuosavybės teises ir visuomenės interesus, be to, prieštarauja teritorijų planavimo dokumentams. Skunde nurodoma, kad projektiniuose pasiūlymuose numatyta pertvarkyti skirtingų lygių Vytėnų sankryžą taip, kad patekimas į prekybos centrą būtų neracionaliai apsunkintas. Ši sankryža užtikrina susisiekimą su prekybos centru. Tokiu būdu būtų apribojamos pareiškėjo nuosavybės teisės, teigiama skunde.

Kauno m. savivaldybė birželio pradžioje paviešino kelio Vilnius–Klaipėda beveik 3 km ilgio ruožo rekonstravimo projektinius pasiūlymus.

BSC investavo apie 4,1 mln Eur į skirtingų lygių Vytėnų sankryžą, kuri buvo atidaryta kartu su 2005 m. pastatytu prekybos centru. Tuometė Kauno m. savivaldybės administracija minėtos sankryžos įrengimą investuotojo lėšomis tiesiogiai siejo su investicijų sutarties pasirašymu su BSC.

Aptarta viršūnėse

Magistralinio kelio rekonstrukcijos ties Kaunu klausimą Viktoras Pranskietis, Seimo pirmininkas, šią savaitę aptarė su Visvaldu Matijošaičiu, Kauno m. meru, Valerijumi Makūnu, Kauno raj. meru, bei su Vitalijumi Andrejevu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu.

Kelio Vilnius–Klaipėda ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos numatoma rekonstruoti į 8 eismo juostų kelią: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos būtų skirtos tranzitiniam eismui,  o šoninės 4 eismo juostos, po 2 iš kiekvienos pusės, būtų skirtos vietiniam eismui.

Sudėtinė šios rekonstrukcijos dalis bus naujas 2 eismo juostų tiltas iš šiaurinės Kleboniškio tilto pusės. Taip pat vietoje dar 1964 m. statyto tilto planuojama 4 eismo juostų tilto tranzitiniam eismui statyba. Eismas iš Vilniaus į Klaipėdą tuo metu būtų nukreiptas naujuoju tiltu.

Numatomas ir 1981 m. statyto pietinio 2 eismo juostų tilto, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, remontas.

Preliminari projekto vertė siekia 100 mln. Eur, iš jų beveik 60 mln. Eur būtų skiriama tiltų statybai.

Ponas Andrejevas BNS teigė, kad rekonstrukcija nepablogins eismo.

Pasak jo, automagistralės Vilniaus-Klaipėda atkarpos ties Jonavos, Vytėnų („Megos“) ir Sargėnų sankryžomis rekonstrukcijos rangovas gali paaiškėti iki šių metų pabaigos.

Norima spręsti daug problemų

„Eismo reorganizavimas, susijęs su greitkelio rekonstrukcija, planuojamas vykdyti 3 etapais, - sako Gintaras Petrauskas, Kauno m. savivaldybės administracijos direktorius. – Dėl daugumos jų niekas nesiginčija ir pripažįsta, kad jie naudingi. Tarkime, planuojama panaikinti nuolatinį kamščių šaltinį toje vietoje, kur Vakarinis aplinkkelis jungiasi su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Ten turėtų atsirasti daugiau juostų, o nuo Marijampolės „Via Baltica“ atvažiuojantys automobiliai, sukantys į Klapėdos pusę, būtų atskiriami nuo sukančių į Vilniaus pusę.“

Pasak pašnekovo, „Megos“ valdytojams nepatinka daugiaaukštės sankryžos pertvarka, kuri numatyta vykdyti maždaug po 10 metų. Vilniaus-Klaipėdos greitkelyje eismo juostų padaugėjus iki aštuonių, 4 vidurinės būtų skirtos tranzitiniam eismui. Norint iš jų išsukti į „Megą“ važiuojantiems ir nuo Vilniaus, ir nuo Klaipėdos reikėtų rikiuotis į netranzitines juostas, tai tektų daryti kur kas anksčiau nei dabar. Pono Petrausko nuomone, tai būtų tik laikinas tam tikrų nesusipratimų šaltinis.

„Išvažiavimus iš tranzitinių juostų tokiais staigiais posūkiais įrengti neleidžia technologiniai apribojimai, juk tuos išvažiavimus tektų įrengti virš šoninių juostų,“ - sako p. Petrauskas. 

Jis sutinka, kad griežtos „Megos“ valdytojų reakcijos priežastis iš dalies galėjo būti ir tam tikra tuometės Kauno m. savivaldybės administracijos prievarta, dėl kurios teko investuoti į sankryžos įrengimą.

„Kita vertus, visai natūralu, kad įmonė nori ginti savo interesus, - teigia pašnekovas. – Tik reikėtų turėti omenyje, kad po dešimtmečio gali pasikeisti ir technologijos, ir sprendiniai, o „Mega“ gali išaugti tiek, kad dabar planuojamas įvažiavimas jai kaip tik bus dar patogesnis.“            

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Turto areštai išaugo statybos, transporto ir tekstilės sektoriuose Premium

Per šių metų 11 mėnesių turto areštai išaugo statybos, transporto ir tekstilės sektoriuose, tačiau verslo...

Finansai
05:45
„Walmart“ imasi autonominio prekių pristatymo

Kai kuriems klientams prekės iš „Walmart“ jau gali būti pristatytos autonominėmis transporto priemonėmis.

„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau