Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta

Publikuota: 2018-08-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame pranešime spaudai užsiminta apie kainų peržiūrėjimą, tačiau tarp eilučių įžvelgiamas pasiryžimas kelti įkainius. Turint omenyje Vyriausybės planus įvesti naują kelių mokesčio surinkimo tvarką, tikėtina, kad paskui milžiną kainas bus priversti didinti ir kiti vežėjai.

Minėtoje GL žinutėje užsimenama apie kylančias veiklos sąnaudas, tad rinkos dalyviai neabejoja, kad kalbama apie kainų didinimą. Tai vertinama kaip signalas visai rinkai – tiek konkurentams, tiek partneriams. GL, skirtingai nuo Europoje esančio vairuotojų trūkumo, jų stygiumi nesiskundžia – atvirkščiai, įdarbina vis daugiau vairuotojų, plečia ir vilkikų parką. Specialistai teigia, kad būdama stipri ir patikima partnerė, daugiau investuodama į kokybišką veiklą, GL yra tiesiog priversta peržiūrėti savo įkainius ir dirbti už didesnę sumą.

Pasak Artūro Michejenkos, mokėjimo paslaugas vežėjams teikiančios Vokietijos įmonės „DKV Euro Services Balticum“ vadovo, „Girtekos“ mastas ir įdirbis leidžia dirbti tiesiogiai su didžiosiomis korporacijomis. Jos, matydamos Europoje augantį vairuotojų trūkumą, turėtų pasirinkti darbą su įmone, kuri garantuos šios problemos sprendimą.

Ar „Girtekos“ planai pradės diktuoti didesnių kainų „madas“, kategoriškai tvirtinti neskubama: esą kainų didinimas turi būti pagrįstas, jam turi būti pasirengta. Be to, ir užsakovas turi žinoti, kas sugers kainų didėjimą – ar pabrangęs produktas, ar kuris nors tiekėjas, ar kaštų kompensavimo ieškos kitoje grandyje.

Kita vertus, veiklos sąnaudos išties didėja, todėl vežėjų įkainių didinimas, ko gero, yra tik laiko klausimas. Didėja degalų kainos, atlyginimai ir viskas, kas susiję su kelių mokesčiais, nakvynėmis, leidimais, draudimais.

„Be to, ekonomika tebeauga ir dar praėjusių metų pabaigoje buvo matyti, kad kainų sąlygas diktavo nebe klientai, o vežėjai“, – VŽ aiškina Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas (2018 08 16). Pasak jo, gali būti, kad „Girtekos“ pareiškimas dabar visus įkvėps pakelti kainas, tačiau kol kas apie tai nėra kalbama.

Vienaip ar kitaip, vežėjų kainų didinimas, regis, ilgainiui darosi neišvengiamas. Prie to gali prisidėti ir Lietuvoje planuojama nauja kelių mokesčių surinkimo tvarka, kuriai įsigaliojus kelių mokestis gali išaugti net 5 kartus. Tikimasi, kad nauja tvarka įsigalios po dvejų metų, – tuomet dabar galiojančias vinjetes turėtų pakeisti elektroniniu būdu administruojama sistema, kuri rinktų mokestį atsižvelgdama ne į važiavimo laiką, bet į nuvažiuotą atstumą. Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, skaičiuoja, kad taip per metus bus surenkama daugiau lėšų – apie 70 mln. Eur.

Šiuo metu galiojančios eurovinjetės, kai sumokamas vienkartinis mokestis ir važiuojama kokį nori atstumą, bus panaikintos, o vietoj jų kompiuterinėmis priemonėmis bus tiksliai apskaičiuojamas sunkvežimių nuvažiuotas atstumas ir pagal jį išrašoma sąskaita. Yra ir preliminarių skaičiavimų: pvz., apynaujis, 50.000 km per metus nuvažiuojantis vietinis sunkiasvoris sunkvežimis mokės nebe 753, o net 4.000 Eur. Senesni mokės dar daugiau. Ko gero, nesunku spėti, kad po tokios reformos vežimo sąnaudos gerokai ūgtels.

VŽ nuomone, nauja kelių rinkliavos sistema Lietuvoje, turinčioje palyginti nedidelius transporto srautus, bus pernelyg brangiai išlaikoma – ne veltui daugelis ES šalių tebenaudoja nepalyginti pigesnes vinječių sistemas. Be to, prie didėsiančių kaštų prijungus dabar žadamus didesnius įkainius, mūsų šalies vežėjams gali pasunkėti konkurencija, o tranzitinio srauto vežėjai gali susirasti kur kas pigesnę alternatyvą – aplenkdami Lietuvą.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vežėjai kyla į kovą: teikia ieškinius kartelyje dalyvavusiems vilkikų gamintojams Premium

Praėjus keletui metų po to, kai Europos Komisija (EK) nustatė, kad didžiausi Europos vilkikų gamintojai buvo...

„LG Cargo“ perėmė „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ baigė formuoti naują krovinių vežimo bendrovę „LG Cargo“ –...

Nemunu į Kauną atgabentas pirmasis istorijoje komercinis krovinys 4

Į tarptautinį Marvelės uostą Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų...

„Linavos“ kongrese – aktyvumo antirekordas ir atviri pokalbiai apie verslo iškėlimą iš Lietuvos  15

Trečiadienį Vilniuje bandytas surengti XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas neįvyko,...

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  3

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  10

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais 3

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 5

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 26

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau