Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo

Publikuota: 2018-08-13
Apsemtas kelias Šilutė - Rusnė. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Apsemtas kelias Šilutė - Rusnė. Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę , o kada bus baigta užliejamo kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcija, kol kas neaišku – paaiškėjus, kad po juo yra durpių sluoksnis, statytojams reikės papildomai stiprinti žemės sankasą ir kalti polius. Tačiau šių darbų rangovas kol kas nepasirinktas – dalyviai pasiūlė per didelę kainą.   

Bendra projekto vertė, siekusi apie 9,5 mln. Eur, neabejotinai augs. Be to, potencialūs rangovai skundžiasi galbūt neskaidriu konkursu. 

Deramasi dėl papildomų darbų kainos 

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas teigė, kad šiuo metu vyksta derybos su konkurso dalyviais, nes jų pasiūlyta kaina viršijo nustatytą. Jis neatmetė galimybės, kad teks nutraukti konkursą ir skelbti naują, jeigu nepavyks susitarti. 

„Tarptautinis konkursas truko daugiau kaip du mėnesius, bet koks rangovas galėjo pasiruošti ir dalyvauti. Tikimės, kad per porą trejetą savaičių įvyks procedūros ir turėsime arba vieną, arba kitą situaciją. Negalime atmesti, kad nė vienas ir nepateiks kainos, kurios mes prašome, tada tektų skelbti iš naujo. Rizika tokia lieka“, – BNS aiškino p. Andrejevas. 

Pasak jo, gali būti, kad po derybų didės darbų kaina, pailgės kelio rekonstrukcijos terminas. 

„Visi papildomi sprendiniai, be abejo, brangina projektą. (...) Galėjome suprojektuoti, kaip buvome pateikę, bet jis (kelias – BNS) sulūžtų po keleto metų, tai ar čia yra tikslas? Ar brangs? Taip, bet durpynai yra tokia vieta, kuri kelius gadina greičiau nei automobilių srautas“, – sakė p. Andrejevas. 

Jo teigimu, vietovėje būtina tvirtinti kelio pagrindą.

nuotrauka:: 1right

„Tose vietose yra silpni gruntai ir kelias turi turėti atsparą. (...) Pagal taisykles, yra aibė būdų, kaip spręsti durpynų arba kitokio tipo silpnų gruntų buvimą po žemės sankasa arba kelio dangos konstrukcija. Vienas iš tokių būdų yra poliai, antras būdas – tiesiog iškasti durpes ir užvežti gruntą. (...) Pasilikome ties poliais“, – BNS sakė p. Andrejevas.

Pasak jo, antrasis variantas buvo atmestas ir dėl aplinkosaugos.

Kelių direkcijos vadovas BNS sakė negalintis atskleisti, su kuo deramasi dėl papildomų darbų. BNS žiniomis, konkurse dalyvavo trys bendrovės – pagrindinį rangovo konkursą laimėję „Kauno tiltai“, taip pat „Šiaulių plentas“ ir „Autokausta“.

Įžvelgia galimą neskaidrumą 

Rangovai, dalyvavę ir pirmajame kelio rekonstrukcijos konkurse, įtaria Kelių direkciją neskaidria veikla. Pirmajame konkurse dalyvavusios „Hidrostatybos“ Pardavimų direktorius Andrius Garadauskas BNS teigė, kad naujo konkurso reikalavimai yra griežtesni nei pirmojo, nors jo vertė mažesnė. 

„Mes bandėme dalyvauti, bet kadangi sukeltos sąlygos, mums nepavyko. Nežinau, ar vienam (tiekėjui sąlygos buvo parengtos – BNS), bet jos yra aukštesnės sąlygos mažesniam konkursui, negu buvo sąlygos didesniam konkursui“, – BNS sakė p. Garadauskas. 

Anot jo, potencialūs rangovai nebuvo įspėti, kad bus rengiamas antras konkursas, tuo metu papildomi darbai buvo planuojami iš anksto, dar vykstant pirmajam konkursui. Todėl pagrindinio konkurso nelaimėję tiekėjai galėjo įskaičiuoti papildomas rizikas ir jų kaina ir buvo kur kas didesnė nei laimėtojų – „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“, pasiūliusių 9,46 mln. Eur kainą. 

„Tilsta“ ir „Lemminkainen Lietuva“ pirmajame konkurse siūlė darbus atlikti už 15,4 mln. Eur, „Latvijas tilti“ ir „Eurovia Lietuva“ – už 17,8 mln. Eur, „Panevėžio keliai“ ir „Šiaulių plentas“ – už 17,79 mln. Eur, „Hidrostatyba“ ir „Šilutės automobilių keliai“ – už 23,1 mln. Eur. 

„Hidrostatybos“ Pardavimų direktorius teigė, kad įmonė kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą (VPT), LAKD ir Susisiekimo ministeriją. 

VPT direktorė Diana Vilytė BNS patvirtino, kad gauti dviejų tiekėjų skundai. 

Savo ruožtu LAKD laikinasis vadovas p. Andrejevas aiškina, kad antrojo konkurso poreikis išaiškėjo  tik vykstant pirmajam konkursui. 

„Mes neturėjome geologinės ataskaitos, skelbdami (pirmąjį – BNS) konkursą. O kai rangovai mus informavo, kad yra tokios problemos, mes, neturėdami duomenų, negalėjome pasakyti, kiek jie turi įsivertinti, todėl ir sakėme: jūs parengiate projektinius sprendinius, atiduodate LAKD, o ji skelbia (antrą – BNS) konkursą. (...) Gali būti visiškai kitas rangovas, viskas buvo sutartyje sudėliota“, – BNS sakė p. Andrejevas. 

Estakada – kitų metų gegužę 

„Kauno tiltų“ teigimu, kada bus baigta kelio rekonstrukcija, paaiškės, įvykus papildomų kelio sankasos stiprinimo darbų konkursui, o estakados statybos darbai bus užbaigti sutartyje numatytu laiku – iki 2019 metų gegužės.

Pono Andrejevo teigimu, vis dėlto svarbiausia, jog estakada bus pastatyta kitų metų gegužę, o atnaujinto kelio dar reikės palaukti. 

„Retrospektyviai galima teigti, kad reikėjo „atjungti“ kelią nuo estakados, kadangi tokios problemos. Bet tai tik nukeltų problemos sprendimą vėlesniam laikui. (...) Su keliu, taip, nusikels, bet pagrindinė problema buvo nepravažiavimas potvynių metu, tai ta problema bus išspręsta su estakada. Ja vairuotojai, svečiai, gyventojai galės naudotis jau nuo gegužės mėnesio“, – kalbėjo p. Andrejevas. 

Susisiekimo ministerija pernai gruodį, pasirašius sutartį dėl kelio rekonstrukcijos ir estakados statybų,  skelbė, kad estakada bus pastatyta iki šių metų pabaigos. Tačiau statybos pradžia vėlavo – darbai pradėti tik birželio pabaigoje, nors juos planuota pradėti pavasarį. 

Šilutės rajono meras Vytautas Laurinaitis BNS sakė tikintis, kad estakada bus baigta dar šiemet, nors naudotis ja rusniškiai turbūt galės tik kitąmet. 

Kelias Šilutė–Rusnė vienintelis veda į Rusnės salą ir per kasmetinius potvynius yra užliejamas bei taip sutrikdo vietos susisiekimą. Be estakados statybos, rekonstruojamas 5 kilometrų ilgio kelio ruožas, kur bus įrengta nauja dangos konstrukcija, nutiestas 4,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
12:30
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

„Transekspedicija Invest“ auga išnaudodama tendencijas Verslo tribūna 1

UAB „Transekspedicija Invest“ priklausanti Transekspedicija įmonių grupei, pernai įsigijusi sklypą ypač...

Pasaulio didžiųjų transporto parkuose – žaliuojanti tendencija Premium

„Budweiser“, „Stella Artois“ ir kitų populiarių alaus prekės ženklų valdytoja JAV kompanija „Anheuser-Busch“...

Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Susisiekimo ministras nepritars geležinkelio elektrifikavimo sutarčiai

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius negali pasirašyti sprendimo dėl Vilniaus mazgo ir geležinkelio...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
M. Bartuška: „Lietuvos geležinkelių“ pelnas šiemet turėtų viršyti 50 mln. Eur

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sako, kad įmonės uždirbtas pelnas šiemet,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau