Pakeitus kelių apmokestinimo sistemą, tikimasi surinkti 70 mln. Eur

Publikuota: 2018-08-10
Keičiama kelių mokesčių surinkimo tvarka neišvengiamai apkraus vietinius vežėjus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Keičiama kelių mokesčių surinkimo tvarka neišvengiamai apkraus vietinius vežėjus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Po dvejų metų Lietuvoje, kaip tikimasi, įsigaliosiantis naujas kelių mokesčio surinkimo tvarka valstybės biudžetą papildytų apie 70 mln. Eur per metus, o šios lėšos būtų skirtos keliams atnaujinti.

VŽ rašė, kad dabar galiojančias vinjetes numatoma pakeisti elektroniniu būdu administruojama sistema, kuri rinktų mokestį, atsižvelgdama ne į važiavimo laiką, bet į nuvažiuotą atstumą.

„Įvedus naują apmokestinimo sistemą, kurią planuojame pateikti Seimui neužilgo, pagal ją mes galėtume surinkti daugiau lėšų. Planuojame apie 70 mln. Eur per metus daugiau lėšų surinkti ir tos lėšos bus skiriamos keliams“, – LRT radijui penktadienį sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ši suma yra 40 mln. Eur mažesnė, nei buvo nurodyta 2017 m. pabaigoje Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir tuometinio Seimo nario Virginijaus Sinkevičiaus parengtame Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo ir Kelių įstatymų pakeitimo projekto aiškinamajame rašte.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak ministro, naują mokestį bus galima įvesti, pertvarkius Automobilių kelių direkciją – biudžetinę įstaigą – į valstybės įmonę arba viešąją įstaigą. Tai ketinama padaryti iki šių metų pabaigos arba kitų metų pradžios. Dar metus užtruktų sistemos įdiegimas Lietuvos keliuose.

Naudojimo kaštai

„Lietuvoje šiuo metu galioja eurovinjetės, kai tu susimoki vienkartinį mokestį ir važiuoji kokį nori atstumą. Mes norime įdiegti apskaitos sistemas, kur visuose pagrindiniuose keliuose sunkvežimiai bus fiksuojami kompiuterinėmis priemonėmis ir bus tiksliai apskaičiuojamas jų nuvažiuotas atstumas ir išrašoma sąskaita pagal nuvažiuotą atstumą“, – kalbėjo ministras.

Šiuo metu sunkiasvorių vilkikų vienos dienos vinjetė kainuoja 11 Eur.

2018 m. pavasarį parodoje „Transbaltica 2018“ surengtoje konferencijoje Remigijus Lipkevičius, laikinai einantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, nurodė, kad sistemos priežiūrai kasmet reikėtų apie 10% surenkamų pajamų – taigi, tai galėtų būti apie 7 mln. Eur. Tai gerokai nusileidžia skaičiams, kuriuos 2017 m. pabaigoje pateikė Virginijus Sinkevičius, tuometinis Seimo narys ir vienas šios kelių mokesčių reformos iniciatorių. Jis tuomet nurodė, kad vien sistemos priežiūrai reikalingos išlaidos gali siekti net 30 mln. Eur.

Mokės ir vietiniai

VŽ rašė, kad vertindamas 2017 m. pabaigoje pateiktą kelių mokesčius reglamentuojančių įstatymų pakeitimo projektą, Artūras Michejenko, didžiausio Europoje kelių mokesčio apmokėjimo paslaugų teikėjo – Vokietijos įmonės „DKV Euro Service“ atstovas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje, atkreipė dėmesį, kad nurodomos prognozės nesusiderina su skaičiuojamais tranzitinio krovininio transporto srautais, kurie niekaip neįstengtų sunešti projekte numatomos sumos.

„Matau dvi galimas versijas: arba numatomi pinigai nebus surinkti, arba juos sumokės gerokai daugiau už kelius pradėję mokėti vietiniai vežėjai“, – tuomet sakė p. Michejenka.

Remiantis pernai Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo ir Kelių įstatymų pakeitimo projekto aiškinamajame rašte pateiktais skaičiais, apynaujis, 50.000 km per metus nuvažiuojantis vietinis sunkiasvoris sunkvežimis po naujos sistemos įdiegimo mokės nebe 753 Eur, o net 4.000 Eur. Tuo tarpu senesnis sunkvežimis mokės gerokai daugiau. Tokie skaičiai rodo, kad po reformos vietinių vežimų kaštai gerokai padidės.

Remdamasis Europos praktika, Ponas Michejenka tvirtina kad Lietuvoje planuojama įdiegti elektroninė kelių rinkliavos sistema tokius, palyginti nedidelius transporto srautus turinčioje šalyje, kaip Lietuva, yra pernelyg brangiai išlaikoma. Dėl šios priežasties net tokios šalys, kaip Švedija, Jungtinė Karalystė, Rumunija, Bulgarija, Nyderlandai ar Danija tebenaudoja nepalyginamai pigesnes vinječių sistemas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Verslo aplinka
2022.06.26
Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 2

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 19

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku