Ietys atšipo, galąsti nebesirengia

Publikuota: 2018-08-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Ginklų žvangesys mūšyje dėl teritorijų tarp Klaipėdos miesto ir uosto rimsta: uostamiesčio savivaldybė linkusi susitaikyti su maksimalios uosto plėtros scenarijumi, tačiau laukia galutinio Vyriausybėje įsteigtos tarpžinybinės komisijos verdikto. Tiesa, už taikią „kovos“ baigtį Klaipėdos savivaldybė turi parengusi reikalavimų sąrašą. Tuo tarpu uosto vadovas tikina, kad dėl politikavimo ir neryžtingumo Lietuva 15 metų pavėlavo, tuo spėjo pasinaudoti Lenkija.

Nesantaika kilo dėl uosto plėtros planų: Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai ne kartą tikino, kad miestas nėra prieš tai nusiteikęs - savivaldybės administracija tik siekė subalansuoto plėtros varianto, jog ir uostas turėtų galimybę plėstis, ir miesto interesai nenukentėtų. Vis dar nepatvirtintas nuo 2015 m. pabaigos rengiamas bendrasis Klaipėdos miesto planas - jis sustojo, kai valstybinis jūrų uostas pradėjo rengti savo bendrąjį planą. Miesto politikai labiau buvo linkę pritarti tokiam planui, pagal kurį uostas plėstųsi tik pietinėje dalyje, o išorinis uostas ties Melnrage nebūtų statomas.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Išorinio uosto vilionės su žiupsniu rizikos

Klaipėda nebesipriešina, bet klausia, kas mokės

Regis, dabar reikalai krypsta susitarimo link. Dar šią žiemą Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos meras, VŽ užsiminė, kad bus ieškomas kompromisas, nes miestas neturi prapulti uoste, o uostas neturi įklimpti mieste. Panašu, kad ieškant bendro sutarimo ir valstybinės reikšmės uosto reikmėms aukojant dalį miesto teritorijos bei žaliųjų jos plotų, tikimasi kompensacijos.

Klaipėdos savivaldybė yra išdėsčiusi reikalavimų sąrašą – pirmiausia prašoma Seime priimti specialų įstatymą dėl Melnragės teritorijos, kuriame būtų numatytas teritorijų išpirkimas ir iškėlimas valstybės lėšomis.

Priėmus atitinkamus teisės aktus dabartiniame Girulių miške turėtų būti formuojami sklypai, kurie būtų pasiūlyti iškeltiems Melnragės gyventojams. Tarp reikalavimų yra kompensacija už „Žalgirio“ stadioną, kurį „praris“ plečiamas uostas – už tai turėtų būti skiriamos lėšos naujam stadionui statyti. Be kita ko, Klaipėdos savivaldybė prašo valstybės lėšomis įrengti mažųjų uostelių mariną nebaigtoje statyti Smeltės pusiasalio valčių prieplaukoje ir kt.

Savo tiesą turi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Pasak jos vadovo Arvydo Vaitkaus, dėl nesutarimo, politikavimo ir neryžtingumo prarasta nemažai laiko - jo skaičiavimais Lietuva 15 m. pavėlavo. Dėl laiku nepastatyto išorinio uosto esą netekta milijardų eurų. Jis primena, kad išorinio uosto dirbtinėje saloje ties Melnrage studiją Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūra atliko dar 2003 m. Kol Lietuva delsė darbuotis suskubo Gdanskas, 2007 m. pradėjęs išorinio uosto statybas.

Ponas Vaitkus teigia, kad šiandien šis uostas jau seniai atpirko investuotas lėšas, kurios siekė apie 1,5 mlrd. Eur. Dabar uostas uždirba didžiulius pinigus šaliai ir planuoja tolesnę plėtrą. KVJUD vadovas mano, kad Gdanskui pro akis nepraslydo minėta japonų studija ir sprendimas statyti išorinį uostą buvo priimtas įvertinus rekomendacijas Klaipėdai.

Pasak p. Vaitkaus, didinti Klaipėdos uosto konkurencingumą neturint išorinio uosto neįmanoma. Planuojamas uostas ties Melnrage esą išspręstų dvi pagrindines problemas: būtų galima priimti pačius didžiausius laivus, kurie gali įplaukti į Baltijos jūrą, taip pat būtų sukurti nauji žemės plotai krovai.

Dabar abi pusės dėsto savo argumentus, gina savo planus ir laukia Vyriausybėje įsteigtos tarpžinybinės komisijos sprendimo. Ši komisija buvo sudaryta gruodį, tačiau jokio verdikto vis dar nepateikė.

VŽ nuomone, balansas tarp miesto bei uosto poreikių yra įmanomas ir reikalingas, nuspaustas stabdis jokios naudos niekam neteikia. Atleisti stabdį turėtų minėta Vyriausybinė komisija – paspartinusi ir suaktyvinusi savo darbą idant rastas kompromisas pradėtų teikti naudą ir klaipėdiečiams, ir valstybei.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
05:45
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 1

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
05:45
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos 18

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   10

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 3

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 5

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 1

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19
T. Žilinskas „Lietuvos geležinkelius“ keičia į „Avia Solutions Group“ 4

Buvęs vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas balandžio pradžioje paliks darbą valstybės valdomoje...

Vadyba
2019.03.18
R. Masiulis sprendimą dėl A. Vaitkaus likimo žada kitą savaitę  29

Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjusiam uosto vadovui Arvydui Vaitkui pareiškus, jog jis žada toliau vadovauti...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geležinkelio tiesimo centras praneša iškopęs iš nuostolingos veiklos  2

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) 2018-aisiais, preliminariais...

Logistika
2019.03.18
Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas D. Aleknavičius 3

Valstybės valdomos bendrovės „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš pareigų, o laikinuoju...

Vadyba
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau