Kai kurie didieji miestai skeptiškai žiūri į siūlymą riboti dyzelinių automobilių eismą

Publikuota: 2018-07-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kai kurių šalies didžiųjų miestų valdžios atstovai skeptiškai vertina Aplinkos ministerijos siūlymą riboti dyzelinių automobilių eismą miestuose nuo 2020 metų.

Aplinkos ministerijos registruotame oro taršos mažinimo plane nurodoma, kad nuo 2020 metų miestuose ar jų dalyse dyzelinių automobilių eismą apribojusios Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio savivaldybės galėtų tikėtis finansinės paramos.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis BNS sakė, jog neaišku, kodėl norima riboti tik dyzelinių automobilių eismą.

„Koks pagrindinis tikslas noro drausti būtent dyzelinių, o ne vien visų, įskaitant ir benzininius automobilių, įvažiavimą į miestus ar atskiras jų dalis“, – kalbėjo p. Poderskis.

Jo nuomone, automobilių draudimas įvažiuoti į miestą turėtų būti įvedamas palaipsniui. 

„Norėčiau palinkėti Aplinkos ministerijai imti pavyzdį kaip palaipsniui įgyvendinti tokią sudėtingą reformą, nes paprastas paliepimas tiesiog nuo 2020 metų drausti įvažiuoti į miesto centrą dyzeliniams automobiliams atrodo kaip sprendimas, apie kurio įgyvendinimą nėra pagalvota“, – sakė p. Poderskis.

Jis pridūrė, kad sostinės savivaldybė dabar svarsto, kaip galėtų riboti tranzitinį eismą per senamiestį ar miesto centrą.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas BNS teigė, kad Aplinkos ministerijos siūlymai yra teigiami, tačiau trūksta tikslesnės informacijos, kaip jie bus įgyvendinami. 

„Kaip ta programa veiks, juolab, kad jai nėra numatytas finansavimas, šiandien man yra sunku komentuoti. Čia labiau kalbama apie principinį požiūrį. (...) Paskata, vedanti link ekologiškos aplinkos, kas kiekvienam miestui, įskaitant ir Klaipėdą, yra svarbu, be abejo, verta rimto dėmesio ir svarstymo“, – tvirtino uostamiesčio meras.

Jis pridūrė, kad bet kokios programos dėl automobilių ribojimo turi būti pritaikytos kiekvienam miestui atskirai, pavyzdžiui, Klaipėdoje svarbu, kad ribojimai nepakenktų uosto veiklai.

Šiaulių vicemeras Domas Griškevičius BNS tvirtino, kad savivaldybėje norai mažinti oro taršą sutinkami pozityviai, tačiau iš dabartinių pasiūlymų nėra aišku, kaip priemonės bus įgyvendinamos.

„Teoriškai gražu, bet kaip tai praktiškai turėtų veikti, mums niekas turbūt neatsakys. Norai geri, bet turėtų būti konkrečios priemonės“, – sakė p. Griškevičius.

Anot jo, per patį Šiaulių centrą eina pagrindinė Tilžės gatvė, todėl riboti transportą šiame mieste būtų sudėtinga. Pono Griškevičiaus nuomone, Šiauliuose efektyviai galėtų veikti tik stovėjimo rinkliavos didinimas centrinėje miesto dalyje, o Vyriausybė turėtų labiau mąstyti apie mažiau taršių automobilių įsigijimo skatinimą.

Panevėžio savivaldybės mero pareigas laikinai einantis vicemeras Aleksas Varna BNS tvirtino, kad miesto valdžia ketina aptarti ministerijos siūlymus, tačiau neaišku, ar jiems bus pritarta šioje kadencijoje. 

„Aš manau, kad centrinėje dalyje tikrai galbūt ir reikėtų (riboti dyzelinius automobilius – BNS). Geriausia būtų, kad išvis nevažinėtų automobiliai, bet reikia visuomeninio transporto. Gal paleisti elektromobilius, kad pastoviai važinėtų centre. Svarbu, kad būtų patogu žmonėms. Čia toks sisteminis klausimas“, – tvirtino p. Varna.

Jo teigimu, Panevėžys jau mąsto, kaip apskritai apriboti eismą centrinėje miesto dalyje.

„Pas mus yra darnaus judrumo planas baigiamas daryti. Yra ten minčių, kad apskritai kuo mažiau automobilių miesto centre būtų“, – teigė jis.

Kauno mero atstovas spaudai Tomas Grigalevičius BNS sakė, jog kol kas šiuos siūlymus vertinti per anksti. 

„Kol kas turime per mažai informacijos ir nuo platesnių komentarų susilaikome“, – teigė jis.

Aplinkos ministerija oro taršos mažinimo plane dar siūlo nuo 2021 metų numatyti finansines paskatas asmenims, įsigyjantiems ekologiškus automobilius.

Perkantiems naują elektra varomą ar hibridinį automobilį siūloma taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) dydžio vienkartinę negražinamą subsidiją. Vienkartinė subsidija būtų mokama ir tiems, kurie įsigyti ne senesnį kaip 6 metų ne dyzelinu varomą automobilį, o turimą 10 metų ar senesnį automobilį priduotų kaip netinkamą eksploatuoti.

Pirmuoju atveju, Aplinkos ministerijos skaičiavimais, pirmajai paskatai 2021-2027 metais reikėtų 20 mln. eurų, antroji per tą patį laikotarpį pareikalautų dar 40 mln. Eur.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vežėjai kyla į kovą: teikia ieškinius kartelyje dalyvavusiems vilkikų gamintojams Premium

Praėjus keletui metų po to, kai Europos Komisija (EK) nustatė, kad didžiausi Europos vilkikų gamintojai buvo...

„LG Cargo“ perėmė „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ baigė formuoti naują krovinių vežimo bendrovę „LG Cargo“ –...

Nemunu į Kauną atgabentas pirmasis istorijoje komercinis krovinys 3

Į tarptautinį Marvelės uostą Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų...

„Linavos“ kongrese – aktyvumo antirekordas ir atviri pokalbiai apie verslo iškėlimą iš Lietuvos  15

Trečiadienį Vilniuje bandytas surengti XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas neįvyko,...

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  3

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  10

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais 3

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 5

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 26

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau