Vidutinio greičio matuokliai – metrologinės patikros spąstuose

Publikuota: 2018-07-02
Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis LAKD direktoriaus pareigas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis LAKD direktoriaus pareigas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pernai lapkritį Lietuvos keliuose pradėję veikti 50 sektorinių greičio matuoklių dar negali būti naudojami pagal paskirtį – tam trukdo absurdiškai įstrigusi jų metrologinė patikra.

Šiuos matuoklius nupirko ir įrengė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Nuo rudens matuokliai 25-iuose kelių ruožuose matuoja vidutinį jais važiuojančių automobilių greitį, prieš juos įrengti apie greičio matavimą perspėjantys kelio ženklai. Tačiau taisyklių pažeidėjai iki šiol nėra baudžiami, nes greičio matuokliai dar neturi metrologinės patikros.

Pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje LAKD atstovai skaičiavo, kad net geriausiu atveju šie matuokliai neveiks dar 2 mėn.

Taip atsitiko dėl to, kad du galutiniam matuoklių parengimui reikalingi procesai – metrologinė patikra ir metrologinės metodikos parengimas atiteko dviem dėl metodikos tarpusavyje nesutariančioms laboratorijoms.

Bandys iš naujo

„Lietuvoje yra tik dvi tokias paslaugas teikiančios laboratorijos – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Ir taip atsitiko, kad viena jų viešojo konkurso būdu buvo parinkta metrologinei patikrai atlikti, kita – patikros metodikos rengimui“, – konferencijoje aiškino Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis LAKD direktoriaus pareigas. Pasak jo, viena laboratorija kategoriškai nepriima kitos laboratorijos parengtos metodikos, kaip netinkamos. Neva atlikus patikrą pagal parengtą metodiką, eismo taisyklių pažeidėjai galėtų bet kuriame teisme sėkmingai ginčyti paskirtų nuobaudų taikymą.

Todėl patikros procesas įstrigo ir matuokliai iki šiol negali būti naudojami pagal paskirtį.

„Bandėme kalbėtis visi kartu, bet mums nepavyko, – pripažįsta p. Andrejevas. – Dabar mes nutraukiame sutartį su viena iš laboratorijų ir skelbsime naują konkursą. Jeigu jį laimės patikrą turinti atlikti laboratorija – pirksime naują metodiką, bet turbūt galėsime tikėtis rezultato.“

Taip pat LAKD aiškinsis, ar tikrai dabar už 3.630 Eur parengtoji metodika yra bloga. Šio audito atsakymas turėtų nurodyti, kuri iš laboratorijų turėtų prisiimti atsakomybę dėl susidariusios situacijos.

Planuose – 500 matuoklių

Sektorinių matuoklių veikimas paremtas automobilio fiksavimu kelio ruožo pradžioje ir pabaigoje. Įvertinant laiką, per kurį automobilis įveikė ruožą, nustatomas vidutinis važiavimo greitis.

Nustačius greičio viršijimą, duomenys siunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kuriame suformuojamas pažeidimo protokolas.

Per 5 pirmus šių metų mėnesius matuokliai užfiksavo per 2,8 mln. pažeidimų, tačiau nei vienas pažeidėjas sankcijų nesulaukė.

Dabar Lietuvos keliuose LAKD yra įrengusi 75 stacionarius greičio matuoklius. Per artimiausius metus numatyta įrengti dar 50 sektorinių ir 30 įprastų stacionarių matuoklių. Iš viso šalyje numatyta įrengti iki 500 greičio matavimo priemonių, iš kurių 125 bus sektoriniai vidutinio greičio matuokliai. Jų įrengimo vietos parenkamos pagal ruožų pavojingumą. Jau rugsėjį LAKD ketina paskelbti žemėlapį, kuriame bus reitinguojamas Lietuvos kelių saugumas ir nurodomos eismo saugumo požiūriu probleminės vietos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10
Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių...

„Girteka Logistics“ transporto parkas pasiekė 7.000 vilkikų, jame dominuoja „Volvo“

Transporto grupė „Girteka Logistics“ pranešė toliau auginanti savo vilkikų parko skaičių ir kiekvieną dieną...

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet išmokės panašius dividendus

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ šiemet planuojant uždirbti panašų pelną kaip ir pernai,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau