„Lietuvos geležinkeliai“ pradės krovinių pervežimą užsienyje

Lietuvos geležinkeliai pirmą kartą savo veiklos istorijoje pradės krovinių pervežimą užsienio šalyje. Pirmadienį, Lietuvos geležinkeliai ir viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje PKP Cargo pasirašė sutartį, kuria atveriama galimybė Lietuvos geležinkeliams" vežti lenkų įmonės krovinius į šiaurės-rytų Lenkijoje esančius miestus Balstogę ir Elką.
Tai yra pirma tokia sutartis Lietuvos geležinkeliams, kai su ilgalaikiu partneriu susitariama dėl bendradarbiavimo, vežant krovinius užsienio rinkoje. Įprastai Lietuvos geležinkeliai" Lenkijoje, kaip ir daugumoje kitų kaimyninių šalių, krovinius veža iki artimiausios stoties, esančios pasienyje. Toliau nuo sutartos vietos krovinių sąstatas perduodamas kitam vežėjui, rašoma Lietuvos geležinkelių pranešime spaudai.
Artimiausiu metu Lietuvos geležinkeliai per savo atstovybę Lenkijoje pradės veiklos sertifikavimo procedūras. Preliminariai planuojama, jog krovinius Lietuvos geležinkeliai pradės vežti 2019 metų viduryje. Pradžioje numatoma, kad dirbs du Lietuvos geležinkelių lokomotyvai, o per penkerius metus metines krovinių apimtis bus siekiama padidinti iki 1 mln. tonų. Ateityje Lietuvos geležinkeliai krovinių vežimo geografiją Lenkijoje sieks išplėsti ir į kitus miestus.
Mums tai yra istorinė sutartis, nes bendradarbiaudami su ilgalaikiu partneriu PKP Cargo pirmą kartą pradėsime teikti krovinių pervežimo paslaugas užsienio rinkoje. Toliau plėtosime bendradarbiavimą ir ketiname pasiūlyti daugiau galimybių vystant Rail Baltica koridorių, taip pat matome potencialą plėtojant Amber Train projektą", sako Egidijus Lazauskas, sutartį pasirašęs Lietuvos geležinkelių Krovinių direkcijos vadovas.
Planuojama, kad Lietuvos geležinkeliai" Lenkijoje gabens konteinerinius krovinius, medieną, naftą ir jos produktus, trąšas. Esant poreikiui, sutartis taip pat numato galimybę Lietuvos geležinkeliams" naudotis PKP Cargo" lokomotyvais.
VŽ rašė, kad šiemet gegužę Lietuvos geležinkeliai ir PKP Cargo sutarė dėl krovinių pervežimo pasienio ruože nuo Lietuvos-Lenkijos valstybinės sienos iki Trakiškių geležinkelio stoties, esančios Lenkijos teritorijoje. Iki tol krovinius pasienio ruože vežė PKP Cargo lokomotyvai.
VŽ gegužę taip pat rašė, kad PKP Cargo ieško įsigijimo taikinių regione. Lenkijos PKP Cargo, antra didžiausia geležinkelių logistikos kompanija Europoje, ir, kaip reta šiam sektoriui, biržoje listinguojama kompanija, analizuoja įsigijimų galimybes tiek Lenkijoje, tiek regione. Tai Lenkijos žiniasklaidai atskleidė bendrovės vadovas.
Lietuvos geležinkelių teigimu, PKP Cargo Group metinės pajamos siekia 4,55 mlrd. zlotų, per metus ji perveža 116 mln. tonų krovinių.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti