Planus atnaujinti Vilniaus geležinkelio stotį giria, nors abejonių dar lieka

Publikuota: 2018-06-16
Vilniaus geležinkelio stoties rekonstrukcijos planai buvo pristatyti šią savaitę. Žygimanto Gedvilos (15min.lt / „Scanpix") nuotr.
Vilniaus geležinkelio stoties rekonstrukcijos planai buvo pristatyti šią savaitę. Žygimanto Gedvilos (15min.lt / „Scanpix") nuotr.

„Lietuvos geležinkeliams“ ir Vilniaus valdžiai paskelbus planus modernizuoti sostinės geležinkelio stoties teritoriją, nekilnojamojo turto (NT) rinkos ekspertai sveikina idėją čia iškelti „Lietuvos geležinkelių“ centrinę būstinę, tačiau abejoja dėl savivaldybės administracijos perkėlimo iš Konstitucijos prospekto.

„Labai teigiama, kad savivaldybė turi viziją. Tai man patinka. Tačiau klausimas, ar ji bus realiai įgyvendinta. Sakyčiau, labai trūksta planavimo. Bet kuriuo atveju, tai atneštų labai daug pozityvių tendencijų miestui“, – BNS sakė nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Newsec advisers LT“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas.

Jis abejoja dėl planų projektą įgyvendinti viešosios ir privačios partnerystės būdu.

„Aišku viena, kad būtų didelė konkurencija, o konkurse norėtų dalyvauti visi. Tai kokių 12-15 metų trukmės projektas, todėl vizija turi būti ilgalaikė. Taip pat svarbu, jog žemė yra valstybinė. Todėl prisimenant nesenas istorijas, reikėtų teisiškai viską labai gerai sudėlioti. Dėl to manau, kad PPP projektas netinkamas būdas idėjai įgyvendinti, nes vargu, ar sveiko proto plėtotojai tam ryšis“, – sako p. Kulbokas.

Eksperto vertinimu, idėja į stoties teritoriją perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę yra logiška. Tuo metu dėl savivaldybės perkėlimo reikėtų gerai pagalvoti.

„Būti toje teritorijoje „Lietuvos geležinkeliams“ labai logiška. Dėl savivaldybės, sakyčiau, kad dar labai ankstyva kalbėti. Manau, kad savivaldybė turėtų galvoti ne apie persikėlimą, o apie infrastruktūrą, nes dabar stoties žiedas užima didelį sklypą, po juo reikėtų įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Manau, kad teritorijoje turėtų būti ne tik biurų, ten labai tiktų prekybos pastatų plėtra“, – aiškina jis.

Stoties rajonas galėtų tapti centru

Dabar „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė įsikūrusi istoriniame, specialiai bendrovei pastatytame, pastate, tačiau jis nebetinka moderniai bendrovei, pastebi nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

„Perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, kuri dabar veikia bendrovei specialiai pastatytame istoriniame pastate, logiška – laikas įmonei persikelti į modernias patalpas. Atlaisvintas pastatas, kurio išplanavimas geras, tikrai sudomins investuotojus. Kalbant apie idėją perkelti ten savivaldybę, ją pavadinčiau ekscentriška. Nelabai aišku, ar viskas būtų perkelta iš Konstitucijos prospekto, kita vertus, skaidyti administraciją būtų nelabai gera idėja. Kita vertus, savivaldybės sprendimas persikelti į Konstitucijos prospektą, šiai miesto daliai suteikė impulsą tapti naujuoju miesto centru. Galbūt tokį impulsą duotų ir jos persikėlimas į stoties rajoną?“, – svarsto jis.

Paklaustas, ką dar tiktų statyti planuojamoje atnaujinti teritorijoje, S. Vagonis teigė, jog čia galėtų būti plėtojami komercinės paskirties objektai.

„Vargu, ar būtų tikslinga detaliau nagrinėti pramoninių ar gyvenamųjų funkcijų plėtrą šioje vietoje. Iš šiuo metu viešai pateiktos medžiagos sunku suprasti, kiek iš šios teritorijos būtų atverta naujiems objektams, ar esami geležinkelio bėgiai bus naikinami, ar integruojami, todėl numatyti konkretesnes funkcijas nėra įmanoma. Faktas, kad miesto dalyje, kurioje bus modernus transporto mazgas, visada paklausus turtas, turintis prekybos, paslaugų, apgyvendinimo, biurų ir visuomenines funkcijas. Teoriškai, vertinant sklypo plotą, čia gali būti netgi naujasis miesto administracinis centras su ministerijų miesteliu“, – BNS sako p. Vagonis.

Jo nuomone, sprendimas sujungti geležinkelio ir autobusų stotis priartintų jas prie Europos lygio.

„Tačiau labai sunku kalbėti apie projektus, kai nėra aiškios investicijos. Žiūrint iš gyventojų bei miesto svečių perspektyvos, tai labai gerai. Klausimas, kiek tai kainuos miesto biudžetui ir koks bus projekto atsiperkamumas“, – pridūria pašnekovas.

Aplink stotį reikia naujos infrastruktūros

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos vadovas Mindaugas Statulevičius BNS sakė, kad įgyvendinant tokios apimties projektą, reikėtų kompleksiškai įvertinti ne tik stočių sujungimą, bet ir infrastruktūros problemas.

„Idėja iš principo yra nebloga iš infrastruktūros ir keleivių pusės, nes praktika rodo, kad tokių centrų kūrimas yra logiškas. Atsiranda galimybių kokybiškai bei šiuolaikiškai plėtoti prekybą, paslaugas. Saugumo prasme tai taip pat logiška, nes dabar tas stoties žiedas yra avaringas, pavojingas. Neaišku, kaip bus sprendžiamas parkavimas, nes dabar neužtenka vietų. Meras lyg ir turėjo idėją daryti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę. Taigi, į viską turėtų būti žiūrima kompleksiškai“, – sako jis.

Anot p. Statulevičiaus, stoties modernizavimo projektas plėtotojams būtų įdomus, jeigu profesionaliai būtų suformuluotos jo sąlygos.

„Labai priklauso nuo sąlygų, koks konkrečiai bus objektas, kokia apimtis. Žinoma, pats viešosios ir privačios partnerystės modelis nėra naujas, turime šiokios tokios patirties. Tad teisingai pasirengę, galime pasiekti gerų rezultatų. Tokiu būdu būtų galima neįšaldyti daug valstybės lėšų, o ir rinka būtų pasirengusi, nes šiuo metu tokių konkursų neskelbiama“, – vardija jis.

Asociacijos vadovas sako, kad „Lietuvos geležinkelių“ centrinės būstinės perkėlimas galėtų tapti geru efektyvaus valstybės turto valdymo pavyzdžiu.

„Logiška, kad (geležinkelių – BNS) administracija būtų prie infrastruktūrinės dalies. Labai geras laikas pasitikrinti: kai persikeli, optimizuojiesi, peržiūri plotą, sąnaudas. Dabartinį pastatą galima panaudoti naujų statybų finansavimui. Jis būtų įdomus rinkai. Jeigu kalbame apie modernią valstybės įstaigą, ji turi būti moderniose patalpose. Čia iniciatyva ateina iš pačios įmonės, jos poreikio, skaičiavimų, pagrindimo. Jeigu jiems pavyktų, tai būtų įrodymas, sėkmingas atvejis, pavyzdys kitiems, nes einama optimizavimo keliu: neefektyvus pastatas parduodamas ir investuojama į efektyvų“, – sakp p. Statulevičius.

Tuo tarpu savivaldybės perkėlimas į stoties rajoną, anot jo, pagrįstas būtų tik vienu atveju – jei tai paskatintų teritorijos plėtrą.

„Nežinau, ar tai labai geras dalykas. Dabartinė savivaldybės vieta yra įprasta, be to, istoriškai savivaldybės būna reprezentacinėse miesto vietose. Nebent mintis tokia, kad iš savivaldybės pusės daromas pirmas žingsnis, ji persikelia, investuoja į aplinkinę infrastruktūrą. Čia labai žalia mintis. Klausimas, ar ji geriausia. Manau, tam reikėtų galimybių studijos“, – teigia p. Statulevičius.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dėl gaisro oro uoste atšaukti „Ryanair“ skrydžiai iš Romos 

Dėl maždaug 8 valandą ryte kilusio gaisro antradienį buvo uždarytas Romos Čampino oro uostas, visi keleiviai...

Logistika
15:57
„Kauno autobusų“ vadovas raginamas trauktis: autobusus pirko iš sūnaus vadovaujamos įmonės

Kauno miesto valdžia pareiškė, kad Mindaugas Grigelis, „Kauno autobusų“ vadovas, turės trauktis iš pareigų...

Logistika
15:33
Pokyčiai muitinės procedūrose: neatlikusieji namų darbų stos į eilės galą   Premium

Nuo gegužės įsigalios naujos Sąjungos muitų kodekso (SMK) nuostatos, kurios apribos muitinės formalumų...

Logistika
13:53
„Regitra“ paaiškina apie JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimą

Kovo 29 d. numatytas Jungtinės Karalystės (JK) išstojimas iš Europos Sąjungos (ES), tačiau dėl konkrečių...

Automobiliai
10:20
„Trafi“ transporto platformos programėlė startuoja Berlyne 2

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju...

Technologijos
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 19

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 2

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
2019.02.18
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 2

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
2019.02.17
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau