Planus atnaujinti Vilniaus geležinkelio stotį giria, nors abejonių dar lieka

Publikuota: 2018-06-16
Vilniaus geležinkelio stoties rekonstrukcijos planai buvo pristatyti šią savaitę. Žygimanto Gedvilos (15min.lt / „Scanpix") nuotr.
Vilniaus geležinkelio stoties rekonstrukcijos planai buvo pristatyti šią savaitę. Žygimanto Gedvilos (15min.lt / „Scanpix") nuotr.

„Lietuvos geležinkeliams“ ir Vilniaus valdžiai paskelbus planus modernizuoti sostinės geležinkelio stoties teritoriją, nekilnojamojo turto (NT) rinkos ekspertai sveikina idėją čia iškelti „Lietuvos geležinkelių“ centrinę būstinę, tačiau abejoja dėl savivaldybės administracijos perkėlimo iš Konstitucijos prospekto.

„Labai teigiama, kad savivaldybė turi viziją. Tai man patinka. Tačiau klausimas, ar ji bus realiai įgyvendinta. Sakyčiau, labai trūksta planavimo. Bet kuriuo atveju, tai atneštų labai daug pozityvių tendencijų miestui“, – BNS sakė nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Newsec advisers LT“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas.

Jis abejoja dėl planų projektą įgyvendinti viešosios ir privačios partnerystės būdu.

„Aišku viena, kad būtų didelė konkurencija, o konkurse norėtų dalyvauti visi. Tai kokių 12-15 metų trukmės projektas, todėl vizija turi būti ilgalaikė. Taip pat svarbu, jog žemė yra valstybinė. Todėl prisimenant nesenas istorijas, reikėtų teisiškai viską labai gerai sudėlioti. Dėl to manau, kad PPP projektas netinkamas būdas idėjai įgyvendinti, nes vargu, ar sveiko proto plėtotojai tam ryšis“, – sako p. Kulbokas.

Eksperto vertinimu, idėja į stoties teritoriją perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę yra logiška. Tuo metu dėl savivaldybės perkėlimo reikėtų gerai pagalvoti.

„Būti toje teritorijoje „Lietuvos geležinkeliams“ labai logiška. Dėl savivaldybės, sakyčiau, kad dar labai ankstyva kalbėti. Manau, kad savivaldybė turėtų galvoti ne apie persikėlimą, o apie infrastruktūrą, nes dabar stoties žiedas užima didelį sklypą, po juo reikėtų įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Manau, kad teritorijoje turėtų būti ne tik biurų, ten labai tiktų prekybos pastatų plėtra“, – aiškina jis.

Stoties rajonas galėtų tapti centru

Dabar „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė įsikūrusi istoriniame, specialiai bendrovei pastatytame, pastate, tačiau jis nebetinka moderniai bendrovei, pastebi nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

„Perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, kuri dabar veikia bendrovei specialiai pastatytame istoriniame pastate, logiška – laikas įmonei persikelti į modernias patalpas. Atlaisvintas pastatas, kurio išplanavimas geras, tikrai sudomins investuotojus. Kalbant apie idėją perkelti ten savivaldybę, ją pavadinčiau ekscentriška. Nelabai aišku, ar viskas būtų perkelta iš Konstitucijos prospekto, kita vertus, skaidyti administraciją būtų nelabai gera idėja. Kita vertus, savivaldybės sprendimas persikelti į Konstitucijos prospektą, šiai miesto daliai suteikė impulsą tapti naujuoju miesto centru. Galbūt tokį impulsą duotų ir jos persikėlimas į stoties rajoną?“, – svarsto jis.

Paklaustas, ką dar tiktų statyti planuojamoje atnaujinti teritorijoje, S. Vagonis teigė, jog čia galėtų būti plėtojami komercinės paskirties objektai.

„Vargu, ar būtų tikslinga detaliau nagrinėti pramoninių ar gyvenamųjų funkcijų plėtrą šioje vietoje. Iš šiuo metu viešai pateiktos medžiagos sunku suprasti, kiek iš šios teritorijos būtų atverta naujiems objektams, ar esami geležinkelio bėgiai bus naikinami, ar integruojami, todėl numatyti konkretesnes funkcijas nėra įmanoma. Faktas, kad miesto dalyje, kurioje bus modernus transporto mazgas, visada paklausus turtas, turintis prekybos, paslaugų, apgyvendinimo, biurų ir visuomenines funkcijas. Teoriškai, vertinant sklypo plotą, čia gali būti netgi naujasis miesto administracinis centras su ministerijų miesteliu“, – BNS sako p. Vagonis.

Jo nuomone, sprendimas sujungti geležinkelio ir autobusų stotis priartintų jas prie Europos lygio.

„Tačiau labai sunku kalbėti apie projektus, kai nėra aiškios investicijos. Žiūrint iš gyventojų bei miesto svečių perspektyvos, tai labai gerai. Klausimas, kiek tai kainuos miesto biudžetui ir koks bus projekto atsiperkamumas“, – pridūria pašnekovas.

Aplink stotį reikia naujos infrastruktūros

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos vadovas Mindaugas Statulevičius BNS sakė, kad įgyvendinant tokios apimties projektą, reikėtų kompleksiškai įvertinti ne tik stočių sujungimą, bet ir infrastruktūros problemas.

„Idėja iš principo yra nebloga iš infrastruktūros ir keleivių pusės, nes praktika rodo, kad tokių centrų kūrimas yra logiškas. Atsiranda galimybių kokybiškai bei šiuolaikiškai plėtoti prekybą, paslaugas. Saugumo prasme tai taip pat logiška, nes dabar tas stoties žiedas yra avaringas, pavojingas. Neaišku, kaip bus sprendžiamas parkavimas, nes dabar neužtenka vietų. Meras lyg ir turėjo idėją daryti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę. Taigi, į viską turėtų būti žiūrima kompleksiškai“, – sako jis.

Anot p. Statulevičiaus, stoties modernizavimo projektas plėtotojams būtų įdomus, jeigu profesionaliai būtų suformuluotos jo sąlygos.

„Labai priklauso nuo sąlygų, koks konkrečiai bus objektas, kokia apimtis. Žinoma, pats viešosios ir privačios partnerystės modelis nėra naujas, turime šiokios tokios patirties. Tad teisingai pasirengę, galime pasiekti gerų rezultatų. Tokiu būdu būtų galima neįšaldyti daug valstybės lėšų, o ir rinka būtų pasirengusi, nes šiuo metu tokių konkursų neskelbiama“, – vardija jis.

Asociacijos vadovas sako, kad „Lietuvos geležinkelių“ centrinės būstinės perkėlimas galėtų tapti geru efektyvaus valstybės turto valdymo pavyzdžiu.

„Logiška, kad (geležinkelių – BNS) administracija būtų prie infrastruktūrinės dalies. Labai geras laikas pasitikrinti: kai persikeli, optimizuojiesi, peržiūri plotą, sąnaudas. Dabartinį pastatą galima panaudoti naujų statybų finansavimui. Jis būtų įdomus rinkai. Jeigu kalbame apie modernią valstybės įstaigą, ji turi būti moderniose patalpose. Čia iniciatyva ateina iš pačios įmonės, jos poreikio, skaičiavimų, pagrindimo. Jeigu jiems pavyktų, tai būtų įrodymas, sėkmingas atvejis, pavyzdys kitiems, nes einama optimizavimo keliu: neefektyvus pastatas parduodamas ir investuojama į efektyvų“, – sakp p. Statulevičius.

Tuo tarpu savivaldybės perkėlimas į stoties rajoną, anot jo, pagrįstas būtų tik vienu atveju – jei tai paskatintų teritorijos plėtrą.

„Nežinau, ar tai labai geras dalykas. Dabartinė savivaldybės vieta yra įprasta, be to, istoriškai savivaldybės būna reprezentacinėse miesto vietose. Nebent mintis tokia, kad iš savivaldybės pusės daromas pirmas žingsnis, ji persikelia, investuoja į aplinkinę infrastruktūrą. Čia labai žalia mintis. Klausimas, ar ji geriausia. Manau, tam reikėtų galimybių studijos“, – teigia p. Statulevičius.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
12:46
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
12:32
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 1

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Baltarusija traukia grasinimo kortą 10

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
06:34
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 17

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
06:00
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
00:01
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 1

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 8

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19
„Scania“ vandenilio technologijas išbando Lietuvoje 1

Švedijos komercinio transporto gamintoja „Scania“ kartu su savo antrine bendrove „Scania Lietuva“ ir koncerno...

Technologijos
2018.09.19
„Jaguar“ gamyklos darbuotojai iki Kalėdų dirbs 3 dienas per savaitę 3

Britų automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ (JLR) nusprendė patrumpinti gamyklos Birmingame darbo laiką.

Vadyba
2018.09.19
Laukiant popiežiaus, Vilniaus senamiestyje ir prieigose uždrausta statyti automobilius 8

Laukiant savaitgalį į Lietuvą atvykstančio popiežiaus Pranciškaus, visame Vilniaus senamiestyje ir dalyje jo...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 4

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
LAKD dvi savaites lauks sprendimų dėl defektuoto aplinkkelio 6

Visos už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingos grupės įpareigotos per dvi savaites pateikti konkrečius...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau