Kas tai? Prekės ženklas

„Škoda“: sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga

Publikuota: 2018-06-01

Yra prekių ženklų, pažįstamų tarsi gimtasis miesto rajonas: seniai ten negyveni, bet vis tiek galėtum vaikščioti jo takais užsimerkęs. „Škoda“ – vienas tų į atmintį įaugusių vardų, apie kurį tiesiog negali būti negirdėjęs. Kompanija yra viena ilgaamžiškiausių automobilių gamintojų pasaulyje, jos istorija tęsiasi jau antrą šimtmetį.  

Bendrovė įkurta ir iki šiol veikia Mlada Boleslav mieste Čekijoje, kuriame 1895 m. du entuziastingi dviratininkai pristatė pirmąjį savo gaminį. Bet jie tikrai negalėjo įsivaizduoti, kad praėjus geram šimtmečiui toje pat vietoje pro gamyklos vartus per metus išriedės daugiau nei milijonas naujų automobilių.

Viskas prasidėjo nuo dviračio

Du bendravardžiai čekai – mechanikas Vaclavas Laurinas ir knygų pardavėjas Vaclavas Klementas, savo meilę dviračiams įkūnijo įkurdami remonto dirbtuves. Netrukus stilingus ir patvarius dviračius jiedu pradėjo ne tik taisyti, bet ir gaminti patys. XIX a. pabaiga su ore sklandančia politine įtampa ir patriotizmo dvasia padiktavo ir įmonės pavadinimą – „Slavia“.

Dviračių gamybą netrukus papildė kita dviratė transporto priemonė – motociklai, o amžių sandūroje bendražygiai įžengė ir į automobilių rinką. Pirmasis Laurino ir Klemento masinės gamybos automobilis „L&K Voiturette A“ pasirodė 1905 m. ir sulaukė nemenkos sėkmės.

Postūmį tolimesniam augimui ir pasaulinės šlovės impulsą kompanijai suteikė susijungimas su  tuometine Čekijos sunkiosios pramonės milžine „Škoda“, įvykęs 1925 m. Jos gaminami automobiliai pakeitė ne tik vardą, bet ir išvaizdą – tapo kur kas solidesni, dengtu stogu.

Tiesa, tikrosios sėkmės istorijos teko kiek luktelti – neramūs XX a. pradžios istoriniai įvykiai pristabdė įmonės vystymąsi. Antrojo pasaulinio karo metu kompanija gamino karinę techniką, o karui pasibaigus tapo planinės ekonomikos įrankiu.

Visgi politinis atšilimas XX a. pabaigoje atnešė naują pradžią ir „Škoda“ gamintojams. Aktyviai pradėjusi ieškoti stipraus užsienio partnerio, kompanija 1991 m. prisijungė prie „Volkswagen Group“ ir sugrįžo į tvirtas vakarietiškas vėžes. Dar tais pačiais metais pradėti gaminti nauji automobilių modeliai, o kiek vėliau pristatyta „Felicia“ ir ją pakeitusi „Fabia“ tapo „Škoda“ raktu į pasaulį. 

Kompanijos evoliuciją geriausiai atspindi produktų krepšelio pokyčiai: 1991 m. startavusi su trimis naujais modeliais, šiandien „Škoda“ jų turi 14: nuo nedidelių automobilių dvejomis ar keturiomis durimis iki miesto visureigių. Kompanijos flagmanas – stilingasis sedanas „Superb“ – pirmą sykį dienos šviesą išvydo dar 1939 m. Žinoma, naujaisiais laikais jis buvo atnaujintas – net du kartus – ir iškart tapo tikra automobilio vidaus erdvės pažiba: iš kitų savo klasės modelių „Superb“ ryškiai išsiskiria salono bei bagažinės talpumu.

2016 m. bendrovė pristatė pirmąjį SUV savo istorijoje. „Kodiaq“ vardu pavadintas modelis žaibiškai išsikovojo vietą vartotojų širdyse ir sulaukė palankių kritikų vertinimų. „Škoda“ pasielgė taip, ir būdinga šiai kompanijai – kai visa automobilių industrija puolė kurti krosoverius, ji rinkai pateikė ne dar vieną tipišką šių laikų kompaktišką visureigį, bet padovanojo daugiau nei galėjome tikėtis“, – taip apie „Kodiaq“ atsiliepė Jungtinės Karalystės automobilių apžvalgininkas Mattas Saundersas. Šiandien savo pirmtako pėdomis seka ir kompaktiškesnis „Karoq“, naujausias kompanijos SUV, į gatves išriedėjęs  šių metų pradžioje.

Augantis populiarumas

Toliaregiški verslo sprendimai augino ir „Škoda“ populiarumą: 2014 m. pirmąsyk kompanijos istorijoje per metus pagaminta daugiau nei milijonas automobilių per metus, taigi per du dešimtmečius „Škoda“ paklausa pasaulyje ūgtelėjo penkis kartus. Ir tai ne pabaiga: planuojama, kad nuo 2020 m. didžiausia Čekijos bendrovė pasauliui gamins daugiau nei 1,5 mln. automobilių kasmet. 

Mūsų šalyje kompanijos atstovybė veikia jau 25 metus. Simboliška – per šį laiką Lietuvoje parduota daugiau nei 25 000 automobilių, o iš jų 2700 vien praėjusiais metais. „Škoda“ – lietuvių mėgstamas prekės ženklas: automobilių salonai įsikūrę net septyniuose šalies miestuose.

Prieš porą metų Vilniuje, netoli Gariūnų atidarytas autocentras – pirmasis autosalonas Lietuvoje, turintis A energinio efektyvumo įvertinimą ir didžiausias „Škoda“ autocentras šalyje. Erdviose jo patalpose eksponuojama visa įmonės automobilių gama, įmontuota 15 keltuvų, įrengta dengta stoginė, talpinanti 40 naudotų automobilių. 

 „Statant naująjį autocentrą buvo panaudotos visos pažangiausios technologijos: geoterminis šildymas, daug dėmesio skirta pastato sandarumui. Tokio tipo pastatui – automobilių centrui – atitikti A energinio efektyvumo klasę yra sunkiau nei gyvenamajam namui ar biurų pastatui. Tačiau mūsų prioritetai yra gamtos tausojimas ir klientų patogumas, todėl naujas autocentras pasižymi gerokai mažesne oro tarša, o pačiame centre įgyvendinti šiuolaikiški vėdinimo ir apšiltinimo sprendimai“, – pasakoja bendrovės ARX, importuojančios „Škoda“ automobilius į Lietuvą, vadovas Česlavas Antonovičius. 

Strėlės istorija

Ne sekti, bet sukurti naują, nustebinti, pasiūlant daugiau nei siekia vartotojo lūkesčiai, pagalvoti apie mažus dalykus, paliekančius didelį įspūdį – štai kas vienija sparnuota strėle paženklintus „Škoda“ automobilius.

Beje, kompanijos logotipas iš esmės nesikeitė nuo pat 1925 m., o jo atsiradimo istorija – gan mįslinga. Manoma, kad idėjos autorius yra tuometis kompanijos komercijos direktorius, kurį įkvėpė centrinėje bendrovės būstinėje kabėjęs Amerikos čiabuvius vaizduojantis paveikslas. Vis dėlto iki šiol neaišku, kas sukūrė ženklo dizainą – spėliojama, kad tai gali būti gerai žinomų čekų skulptorių Otto Gutfreundo arba Otakaro Spanielo darbas.

Kaip ten bebūtų, amžiaus pradžioje sukurtas logotipas puošė „Škoda“ automobilius iki pat 1995 m., o kai kurios automobilio detalės juo ženklinamos iki šiol. Minint kompanijos šimtmetį, originalią mėlyną logotipo spalvą pakeitė žalia strėlė juodame apskritime. Šis dizainas laikomas vienu originaliausių, stilistiškai gryniausių ženklų pasaulyje. Dabartinis žaliai sidabrinis logotipas gimė prieš keletą metų, jame išlaikytas esminis kompanijos skiriamasis ženklas – į dešinę pusę nukreipta trisparnė strėlė.

Neseniai 120 metų jubiliejų atšventusi kompanija – itin gyvybinga, pardavimų apimtys įspūdingai auga. Šių metų kovo mėnesį „Škoda“ pristatė savo pirmojo pilnai elektra varomo automobilio koncepciją – Vision E modelį, šiuo žingsniu aiškiai pademonstruodama, kad turi aiškią ateities strategiją. Ateities, kurioje „tiesiog protingi“ sprendimai bus kaip niekad aktualūs.

FOTOGALERIJA Sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga (16 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
Paskelbtas Rusnės estakados prieigos statytojo konkursas

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pirmadienį paskelbė dar vieną – 1,3 mln. Eur vertės estakados...

Statyba ir NT
2018.10.01
„Rail Baltica“ ruožo Kaunas–Palemonas statybas prižiūrės Vokietijos EPG 1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Palemono statybas prižiūrės Vokietijos geležinkelių...

Transportas
2018.10.01
FNTT: „Etransport“ atlygino daugiau kaip trečdalį milijono nesumokėtų mokesčių

Atliekant ikiteisminį tyrimą dėl taksi ir pavėžėjimo paslaugų tiekėjo „Etransport“ galbūt neapskaitytų lėšų,...

Finansai
2018.10.01
Trakų aplinkkeliui žemę išpirko už 281.000 Eur 3

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) užbaigė procedūras, skirtas paimti žemę visuomenės poreikiams – Trakų...

Statyba ir NT
2018.10.01
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30
„Volvo“ JAV rinkoje pasiūlys elektrinius sunkvežimius 7

Antras pagal dydį sunkvežimių gamintojas pasaulyje planuoja iki 2020 m. JAV rinkoje pradėti elektra varomų...

Transportas
2018.09.29
Primirštas, tačiau veiksmingas ir nemokamas „Solvit“

Lietuvos „Solvit“, kurios tikslas padėti ES piliečiams ir įmonėms išspręsti su vidaus rinka susijusias...

Pramonė
2018.09.29
„Lietuvos energija“ atnaujina „Transporto valdymo“ pardavimą

UAB „Lietuvos energija“ atnaujina savo antrinės įmonės „Transporto valdymas“ pardavimą, tikėdamasi, kad...

Transportas
2018.09.28
„Modus grupės“ pelnas šiemet augo keturiskart, iki 8,9 mln. Eur 3

Automobilių prekybos, nekilnojamojo turto plėtros ir energetikos įmones vienijanti „Modus grupė“ pirmąjį šių...

Transportas
2018.09.28
Pasieniečiams perduoti 37 nauji „Renault Trafic“ mikroautobusai 3

Už 846.190 Eur ES lėšų Valstybės sienos apsaugos tarnybos įsigijo 37 naujus mikroautobusus „Renault Trafic“.

Transportas
2018.09.28
„Keturių sostinių“ traukinys šeštadienį pravažiuos Lietuvą

Kijevą, Minską, Vilnių ir Rygą nuo rugsėjo 28 d. sujungia „keturių sostinių“ traukinys.

Transportas
2018.09.28
Šventosios uostas perduotas Palangos savivaldybei

Penktadienį Šventosios uosto valdymą VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija oficialiai perdavė...

Transportas
2018.09.28
„Transtira“ užsakė 200 naujųjų „Mercedes“ vilkikų Premium 6

Didesnį nei 850 vilkikų parką valdanti bendrovė už 20 mln. Eur užsakė ką tik Vokietijoje pristatytų 5 kartos...

Transportas
2018.09.28
„Ryanair“ šiandien atšaukė dar du skrydžius iš Lietuvos 4

Šią savaitę paskelbusi apie penktadienį, rugsėjo 28 d., dėl profsąjungų streiko visoje Europoje atšaukianti...

Transportas
2018.09.28
Subraškėjo „Teslos“ vadovo Musko kėdė 5

Ketvirtadienį JAV Vertybinių popierių ir biržos komisija (SEC) padavė į teismą Eloną Muską už tai, kad jis...

Vadyba
2018.09.28
Verslas jau dėlioja, kaip elgsis kietojo „Brexit“ atveju Premium 4

Kritusio svaro kurso ir įvestų prekių muitų derinys būtų toksiškas ir taptų rimtu išbandymu į Jungtinę...

Pramonė
2018.09.28
Rokas Masiulis: Baltarusijai neapsimoka krovinius nukreipti į Latviją 14

Baltarusijai neapsimoka nukreipti savo krovinius į Liepoją, o ne į Klaipėdą, sako susisiekimo...

Transportas
2018.09.27
„Rail Baltica“ vadovė: projektui gali nepavykti įsisavinti ES finansavimo 2

Iš pareigų pasitraukusi Baiba Rubesa „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendrovės duris užtrenkė su...

Transportas
2018.09.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau