Kas tai? Prekės ženklas

„Škoda“: sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga

Publikuota: 2018-06-01

Yra prekių ženklų, pažįstamų tarsi gimtasis miesto rajonas: seniai ten negyveni, bet vis tiek galėtum vaikščioti jo takais užsimerkęs. „Škoda“ – vienas tų į atmintį įaugusių vardų, apie kurį tiesiog negali būti negirdėjęs. Kompanija yra viena ilgaamžiškiausių automobilių gamintojų pasaulyje, jos istorija tęsiasi jau antrą šimtmetį.  

Bendrovė įkurta ir iki šiol veikia Mlada Boleslav mieste Čekijoje, kuriame 1895 m. du entuziastingi dviratininkai pristatė pirmąjį savo gaminį. Bet jie tikrai negalėjo įsivaizduoti, kad praėjus geram šimtmečiui toje pat vietoje pro gamyklos vartus per metus išriedės daugiau nei milijonas naujų automobilių.

Viskas prasidėjo nuo dviračio

Du bendravardžiai čekai – mechanikas Vaclavas Laurinas ir knygų pardavėjas Vaclavas Klementas, savo meilę dviračiams įkūnijo įkurdami remonto dirbtuves. Netrukus stilingus ir patvarius dviračius jiedu pradėjo ne tik taisyti, bet ir gaminti patys. XIX a. pabaiga su ore sklandančia politine įtampa ir patriotizmo dvasia padiktavo ir įmonės pavadinimą – „Slavia“.

Dviračių gamybą netrukus papildė kita dviratė transporto priemonė – motociklai, o amžių sandūroje bendražygiai įžengė ir į automobilių rinką. Pirmasis Laurino ir Klemento masinės gamybos automobilis „L&K Voiturette A“ pasirodė 1905 m. ir sulaukė nemenkos sėkmės.

Postūmį tolimesniam augimui ir pasaulinės šlovės impulsą kompanijai suteikė susijungimas su  tuometine Čekijos sunkiosios pramonės milžine „Škoda“, įvykęs 1925 m. Jos gaminami automobiliai pakeitė ne tik vardą, bet ir išvaizdą – tapo kur kas solidesni, dengtu stogu.

Tiesa, tikrosios sėkmės istorijos teko kiek luktelti – neramūs XX a. pradžios istoriniai įvykiai pristabdė įmonės vystymąsi. Antrojo pasaulinio karo metu kompanija gamino karinę techniką, o karui pasibaigus tapo planinės ekonomikos įrankiu.

Visgi politinis atšilimas XX a. pabaigoje atnešė naują pradžią ir „Škoda“ gamintojams. Aktyviai pradėjusi ieškoti stipraus užsienio partnerio, kompanija 1991 m. prisijungė prie „Volkswagen Group“ ir sugrįžo į tvirtas vakarietiškas vėžes. Dar tais pačiais metais pradėti gaminti nauji automobilių modeliai, o kiek vėliau pristatyta „Felicia“ ir ją pakeitusi „Fabia“ tapo „Škoda“ raktu į pasaulį. 

Kompanijos evoliuciją geriausiai atspindi produktų krepšelio pokyčiai: 1991 m. startavusi su trimis naujais modeliais, šiandien „Škoda“ jų turi 14: nuo nedidelių automobilių dvejomis ar keturiomis durimis iki miesto visureigių. Kompanijos flagmanas – stilingasis sedanas „Superb“ – pirmą sykį dienos šviesą išvydo dar 1939 m. Žinoma, naujaisiais laikais jis buvo atnaujintas – net du kartus – ir iškart tapo tikra automobilio vidaus erdvės pažiba: iš kitų savo klasės modelių „Superb“ ryškiai išsiskiria salono bei bagažinės talpumu.

2016 m. bendrovė pristatė pirmąjį SUV savo istorijoje. „Kodiaq“ vardu pavadintas modelis žaibiškai išsikovojo vietą vartotojų širdyse ir sulaukė palankių kritikų vertinimų. „Škoda“ pasielgė taip, ir būdinga šiai kompanijai – kai visa automobilių industrija puolė kurti krosoverius, ji rinkai pateikė ne dar vieną tipišką šių laikų kompaktišką visureigį, bet padovanojo daugiau nei galėjome tikėtis“, – taip apie „Kodiaq“ atsiliepė Jungtinės Karalystės automobilių apžvalgininkas Mattas Saundersas. Šiandien savo pirmtako pėdomis seka ir kompaktiškesnis „Karoq“, naujausias kompanijos SUV, į gatves išriedėjęs  šių metų pradžioje.

Augantis populiarumas

Toliaregiški verslo sprendimai augino ir „Škoda“ populiarumą: 2014 m. pirmąsyk kompanijos istorijoje per metus pagaminta daugiau nei milijonas automobilių per metus, taigi per du dešimtmečius „Škoda“ paklausa pasaulyje ūgtelėjo penkis kartus. Ir tai ne pabaiga: planuojama, kad nuo 2020 m. didžiausia Čekijos bendrovė pasauliui gamins daugiau nei 1,5 mln. automobilių kasmet. 

Mūsų šalyje kompanijos atstovybė veikia jau 25 metus. Simboliška – per šį laiką Lietuvoje parduota daugiau nei 25 000 automobilių, o iš jų 2700 vien praėjusiais metais. „Škoda“ – lietuvių mėgstamas prekės ženklas: automobilių salonai įsikūrę net septyniuose šalies miestuose.

Prieš porą metų Vilniuje, netoli Gariūnų atidarytas autocentras – pirmasis autosalonas Lietuvoje, turintis A energinio efektyvumo įvertinimą ir didžiausias „Škoda“ autocentras šalyje. Erdviose jo patalpose eksponuojama visa įmonės automobilių gama, įmontuota 15 keltuvų, įrengta dengta stoginė, talpinanti 40 naudotų automobilių. 

 „Statant naująjį autocentrą buvo panaudotos visos pažangiausios technologijos: geoterminis šildymas, daug dėmesio skirta pastato sandarumui. Tokio tipo pastatui – automobilių centrui – atitikti A energinio efektyvumo klasę yra sunkiau nei gyvenamajam namui ar biurų pastatui. Tačiau mūsų prioritetai yra gamtos tausojimas ir klientų patogumas, todėl naujas autocentras pasižymi gerokai mažesne oro tarša, o pačiame centre įgyvendinti šiuolaikiški vėdinimo ir apšiltinimo sprendimai“, – pasakoja bendrovės ARX, importuojančios „Škoda“ automobilius į Lietuvą, vadovas Česlavas Antonovičius. 

Strėlės istorija

Ne sekti, bet sukurti naują, nustebinti, pasiūlant daugiau nei siekia vartotojo lūkesčiai, pagalvoti apie mažus dalykus, paliekančius didelį įspūdį – štai kas vienija sparnuota strėle paženklintus „Škoda“ automobilius.

Beje, kompanijos logotipas iš esmės nesikeitė nuo pat 1925 m., o jo atsiradimo istorija – gan mįslinga. Manoma, kad idėjos autorius yra tuometis kompanijos komercijos direktorius, kurį įkvėpė centrinėje bendrovės būstinėje kabėjęs Amerikos čiabuvius vaizduojantis paveikslas. Vis dėlto iki šiol neaišku, kas sukūrė ženklo dizainą – spėliojama, kad tai gali būti gerai žinomų čekų skulptorių Otto Gutfreundo arba Otakaro Spanielo darbas.

Kaip ten bebūtų, amžiaus pradžioje sukurtas logotipas puošė „Škoda“ automobilius iki pat 1995 m., o kai kurios automobilio detalės juo ženklinamos iki šiol. Minint kompanijos šimtmetį, originalią mėlyną logotipo spalvą pakeitė žalia strėlė juodame apskritime. Šis dizainas laikomas vienu originaliausių, stilistiškai gryniausių ženklų pasaulyje. Dabartinis žaliai sidabrinis logotipas gimė prieš keletą metų, jame išlaikytas esminis kompanijos skiriamasis ženklas – į dešinę pusę nukreipta trisparnė strėlė.

Neseniai 120 metų jubiliejų atšventusi kompanija – itin gyvybinga, pardavimų apimtys įspūdingai auga. Šių metų kovo mėnesį „Škoda“ pristatė savo pirmojo pilnai elektra varomo automobilio koncepciją – Vision E modelį, šiuo žingsniu aiškiai pademonstruodama, kad turi aiškią ateities strategiją. Ateities, kurioje „tiesiog protingi“ sprendimai bus kaip niekad aktualūs.

FOTOGALERIJA Sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga (16 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Regitra“: naujos galimybės registruojant automobilius ir renkantis numerius

„Regitra“ įvedė dar vieną naujovę – siūlo internetu perregistruoti Lietuvoje eksploatuotą automobilį savo...

Transportas
07:50
Neįvertinta galimybė verslui: paprasti kelionių maršrutų sudarymo būdai 4

Kilus smulkiausiam klausimui ar abejonei, ieškoti informacijos „Google“ paieškos sistemoje daugeliui mūsų...

Laisvalaikis
06:40
Daugiausiai paslaugų Lietuva I ketv. eksportavo į Vokietiją, importavo – iš Baltarusijos 7

Lietuvos paslaugų eksportas 2018 m. pirmąjį ketvirtį sudarė 2 mlrd. Eur ir, palyginti su 2017 m. pirmuoju...

Pateikus finansines ataskaitas, paaiškėjo didžiausių vežėjų trijulė 2

Vienam didžiausiųjų šalies vežėjų – Klaipėdos įmonei „Vlantana“ pateikus finansines ataskaitas aiškėja, kad...

Transportas
2018.06.29
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 4

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Iš krepšinio aikštelės – į logistiką Rėmėjo turinys

Tarptautinių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo UAB „Baltic transline“ darbuotojų skaičius per pastaruosius...

Transportas
2018.06.29
Aukštos klasės paklausa pastūmėjo plėsti „Lux Express“ pasiūlą

Pernai pasiūlę „lounge“ aukštos klasės autobusus, „Lux Express“ padvigubino savo pervežamų keleivių srautą...

Transportas
2018.06.28
Iš 33 tirtų kelio ruožų – 29 nekokybiški 10

Susisiekimo ministerija skelbia antrojo kelių kokybės audito rezultatus: iš 33 tirtų ruožų tik 4 neturi...

Transportas
2018.06.28
„Viada LT“ ginčijasi su Latvijos mokesčių inspekcija dėl 1,1 mln. Eur

Degalinių tinklus Lietuvoje ir Latvijoje valdanti Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojama bendrovė „Viada LT“...

Transportas
2018.06.28
Derybos su atliekų vežėjais dėl kainų didinimo – finišo tiesiojoje Premium

Atliekų vežėjams po nelengvų ir užsitęsusių derybų pavyko pasiekti, kad gamintojų organizacijos padidintų...

Neringa didina rinkliavą į kurortą atvykstantiems autobusams 2

Nuo liepos 3-osios autobusams virš 30 vietų didės įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydis, taikomas vasaros...

Laisvalaikis
2018.06.28
Pasiruošimas naujiems standartams verčia „Volkswagen“ pristabdyti gamyklas

Nuo rugsėjo galutinai įsigaliojantys nauji automobilių degalų sąnaudų ir taršos matavimo standartai verčia...

Transportas
2018.06.28
Nauja tvarka dėl vairuotojui privalomų dokumentų – tik Lietuvoje 1

Draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad jų nesuklaidintų nuo liepos 1 d. Lietuvoje įsigaliosiantys...

Transportas
2018.06.27
„Pikes Peak“ rekordų estafetėje – pirmasis elektromobilis Premium

Kasmetėse JAV Kolorado valstijoje vykstančiose sudėtingiausiose pasaulyje kalnų lenktynėse praėjusį...

Transportas
2018.06.27
Vilniaus autobusų juostas jau stebi viešajame transporte įrengtos kameros 6

Sostinėje autobusų juostomis važinėjančius pažeidėjus fiksuoja 13 troleibusuose įmontuotų vaizdo kamerų ­–...

Žiemelis delistinguoja „AviaAm Leasing” iš Varšuvos biržos 8

Lenkijos finansų priežiūros tarnyba neprieštaravo verslininko Gedimino Žiemelio netiesiogiai kontroliuojamos...

Rinkos
2018.06.27
Kuršėnuose – nauja techninių apžiūrų stotis

Greta kelio Šiauliai – Mažeikiai atidaryta 0,8 mln. Eur kainavusi moderni Kuršėnų techninės apžiūros stotis,...

Transportas
2018.06.27
„Skinest Baltijai“ teisme nepavyko nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ pabėgių pirkimo

Estijos geležinkelio paslaugų ir investicijų grupės „Skinest Rail“ valdomai įmonei „Skinest Baltija“ teisme...

Transportas
2018.06.26
„Lietuvos geležinkeliai“ pradės krovinių pervežimą užsienyje

„Lietuvos geležinkeliai“ pirmą kartą savo veiklos istorijoje pradės krovinių pervežimą užsienio šalyje.

Transportas
2018.06.26
ACEA: sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES 3

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet buvo vienas sparčiausių visoje Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau