Kas tai? Prekės ženklas

„Škoda“: sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga

Publikuota: 2018-06-01

Yra prekių ženklų, pažįstamų tarsi gimtasis miesto rajonas: seniai ten negyveni, bet vis tiek galėtum vaikščioti jo takais užsimerkęs. „Škoda“ – vienas tų į atmintį įaugusių vardų, apie kurį tiesiog negali būti negirdėjęs. Kompanija yra viena ilgaamžiškiausių automobilių gamintojų pasaulyje, jos istorija tęsiasi jau antrą šimtmetį.  

Bendrovė įkurta ir iki šiol veikia Mlada Boleslav mieste Čekijoje, kuriame 1895 m. du entuziastingi dviratininkai pristatė pirmąjį savo gaminį. Bet jie tikrai negalėjo įsivaizduoti, kad praėjus geram šimtmečiui toje pat vietoje pro gamyklos vartus per metus išriedės daugiau nei milijonas naujų automobilių.

Viskas prasidėjo nuo dviračio

Du bendravardžiai čekai – mechanikas Vaclavas Laurinas ir knygų pardavėjas Vaclavas Klementas, savo meilę dviračiams įkūnijo įkurdami remonto dirbtuves. Netrukus stilingus ir patvarius dviračius jiedu pradėjo ne tik taisyti, bet ir gaminti patys. XIX a. pabaiga su ore sklandančia politine įtampa ir patriotizmo dvasia padiktavo ir įmonės pavadinimą – „Slavia“.

Dviračių gamybą netrukus papildė kita dviratė transporto priemonė – motociklai, o amžių sandūroje bendražygiai įžengė ir į automobilių rinką. Pirmasis Laurino ir Klemento masinės gamybos automobilis „L&K Voiturette A“ pasirodė 1905 m. ir sulaukė nemenkos sėkmės.

Postūmį tolimesniam augimui ir pasaulinės šlovės impulsą kompanijai suteikė susijungimas su  tuometine Čekijos sunkiosios pramonės milžine „Škoda“, įvykęs 1925 m. Jos gaminami automobiliai pakeitė ne tik vardą, bet ir išvaizdą – tapo kur kas solidesni, dengtu stogu.

Tiesa, tikrosios sėkmės istorijos teko kiek luktelti – neramūs XX a. pradžios istoriniai įvykiai pristabdė įmonės vystymąsi. Antrojo pasaulinio karo metu kompanija gamino karinę techniką, o karui pasibaigus tapo planinės ekonomikos įrankiu.

Visgi politinis atšilimas XX a. pabaigoje atnešė naują pradžią ir „Škoda“ gamintojams. Aktyviai pradėjusi ieškoti stipraus užsienio partnerio, kompanija 1991 m. prisijungė prie „Volkswagen Group“ ir sugrįžo į tvirtas vakarietiškas vėžes. Dar tais pačiais metais pradėti gaminti nauji automobilių modeliai, o kiek vėliau pristatyta „Felicia“ ir ją pakeitusi „Fabia“ tapo „Škoda“ raktu į pasaulį. 

Kompanijos evoliuciją geriausiai atspindi produktų krepšelio pokyčiai: 1991 m. startavusi su trimis naujais modeliais, šiandien „Škoda“ jų turi 14: nuo nedidelių automobilių dvejomis ar keturiomis durimis iki miesto visureigių. Kompanijos flagmanas – stilingasis sedanas „Superb“ – pirmą sykį dienos šviesą išvydo dar 1939 m. Žinoma, naujaisiais laikais jis buvo atnaujintas – net du kartus – ir iškart tapo tikra automobilio vidaus erdvės pažiba: iš kitų savo klasės modelių „Superb“ ryškiai išsiskiria salono bei bagažinės talpumu.

2016 m. bendrovė pristatė pirmąjį SUV savo istorijoje. „Kodiaq“ vardu pavadintas modelis žaibiškai išsikovojo vietą vartotojų širdyse ir sulaukė palankių kritikų vertinimų. „Škoda“ pasielgė taip, ir būdinga šiai kompanijai – kai visa automobilių industrija puolė kurti krosoverius, ji rinkai pateikė ne dar vieną tipišką šių laikų kompaktišką visureigį, bet padovanojo daugiau nei galėjome tikėtis“, – taip apie „Kodiaq“ atsiliepė Jungtinės Karalystės automobilių apžvalgininkas Mattas Saundersas. Šiandien savo pirmtako pėdomis seka ir kompaktiškesnis „Karoq“, naujausias kompanijos SUV, į gatves išriedėjęs  šių metų pradžioje.

Augantis populiarumas

Toliaregiški verslo sprendimai augino ir „Škoda“ populiarumą: 2014 m. pirmąsyk kompanijos istorijoje per metus pagaminta daugiau nei milijonas automobilių per metus, taigi per du dešimtmečius „Škoda“ paklausa pasaulyje ūgtelėjo penkis kartus. Ir tai ne pabaiga: planuojama, kad nuo 2020 m. didžiausia Čekijos bendrovė pasauliui gamins daugiau nei 1,5 mln. automobilių kasmet. 

Mūsų šalyje kompanijos atstovybė veikia jau 25 metus. Simboliška – per šį laiką Lietuvoje parduota daugiau nei 25 000 automobilių, o iš jų 2700 vien praėjusiais metais. „Škoda“ – lietuvių mėgstamas prekės ženklas: automobilių salonai įsikūrę net septyniuose šalies miestuose.

Prieš porą metų Vilniuje, netoli Gariūnų atidarytas autocentras – pirmasis autosalonas Lietuvoje, turintis A energinio efektyvumo įvertinimą ir didžiausias „Škoda“ autocentras šalyje. Erdviose jo patalpose eksponuojama visa įmonės automobilių gama, įmontuota 15 keltuvų, įrengta dengta stoginė, talpinanti 40 naudotų automobilių. 

 „Statant naująjį autocentrą buvo panaudotos visos pažangiausios technologijos: geoterminis šildymas, daug dėmesio skirta pastato sandarumui. Tokio tipo pastatui – automobilių centrui – atitikti A energinio efektyvumo klasę yra sunkiau nei gyvenamajam namui ar biurų pastatui. Tačiau mūsų prioritetai yra gamtos tausojimas ir klientų patogumas, todėl naujas autocentras pasižymi gerokai mažesne oro tarša, o pačiame centre įgyvendinti šiuolaikiški vėdinimo ir apšiltinimo sprendimai“, – pasakoja bendrovės ARX, importuojančios „Škoda“ automobilius į Lietuvą, vadovas Česlavas Antonovičius. 

Strėlės istorija

Ne sekti, bet sukurti naują, nustebinti, pasiūlant daugiau nei siekia vartotojo lūkesčiai, pagalvoti apie mažus dalykus, paliekančius didelį įspūdį – štai kas vienija sparnuota strėle paženklintus „Škoda“ automobilius.

Beje, kompanijos logotipas iš esmės nesikeitė nuo pat 1925 m., o jo atsiradimo istorija – gan mįslinga. Manoma, kad idėjos autorius yra tuometis kompanijos komercijos direktorius, kurį įkvėpė centrinėje bendrovės būstinėje kabėjęs Amerikos čiabuvius vaizduojantis paveikslas. Vis dėlto iki šiol neaišku, kas sukūrė ženklo dizainą – spėliojama, kad tai gali būti gerai žinomų čekų skulptorių Otto Gutfreundo arba Otakaro Spanielo darbas.

Kaip ten bebūtų, amžiaus pradžioje sukurtas logotipas puošė „Škoda“ automobilius iki pat 1995 m., o kai kurios automobilio detalės juo ženklinamos iki šiol. Minint kompanijos šimtmetį, originalią mėlyną logotipo spalvą pakeitė žalia strėlė juodame apskritime. Šis dizainas laikomas vienu originaliausių, stilistiškai gryniausių ženklų pasaulyje. Dabartinis žaliai sidabrinis logotipas gimė prieš keletą metų, jame išlaikytas esminis kompanijos skiriamasis ženklas – į dešinę pusę nukreipta trisparnė strėlė.

Neseniai 120 metų jubiliejų atšventusi kompanija – itin gyvybinga, pardavimų apimtys įspūdingai auga. Šių metų kovo mėnesį „Škoda“ pristatė savo pirmojo pilnai elektra varomo automobilio koncepciją – Vision E modelį, šiuo žingsniu aiškiai pademonstruodama, kad turi aiškią ateities strategiją. Ateities, kurioje „tiesiog protingi“ sprendimai bus kaip niekad aktualūs.

FOTOGALERIJA Sėkminga funkcionalumo ir stiliaus sąjunga (16 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Svarbiausieji 2018 m. transporto sektoriaus įvykiai: nauji pasiekimai ir plėtros planai Premium

Logistikos aukso metai – taip galima įvardyti praėjusius metus, per kuriuos Lietuvoje pridygo daugybė naujų...

Transportas
17:11
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
13:53
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
08:59
„Nextury Ventures“ keičia „Baltic arrow“ kryptį, pradinė idėja nepasiteisino Premium 18

Verslininko Ilja Laurso kontroliuojamas startuolis „Baltic arrow“ keičia kryptį – trumpalaikį apsikeitimą...

Technologijos
2018.12.31
Susisiekimo ministerija atsisako idėjos viešinti neblaivių vairuotojų pavardes 8

Susisiekimo ministerija atsisako anksčiau šiais metais išsakytos idėjos viešinti neblaivių vairuotojų...

Transportas
2018.12.30
Traukinyje į Maskvą – verslo klasės vagonas 8

Traukinyje Kaliningradas–Maskva įrengtas verslo klasės vagonas, kuriame yra 6 kupė su sofomis–lovomis,...

Pramonė
2018.12.30
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29
Milijoną keleivių aptarnavęs Kauno oro uostas ketina išlaikyti tempą 5

Antrasis pagal dydį šalies oro uostas šiemet plėtė veiklos profilį, pritraukė verslo keleivių segmentą ir...

Transportas
2018.12.28
„Klaipėdos nafta“ įkūrė antrinę bendrovę „SGD terminalas“ 10

Suskystinųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalo Klaipėdoje operatorė „Klaipėdos nafta“ įsteigė antrinę bendrovę...

Energetika
2018.12.28
„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Naikinama CAA 6

Nuo 2019 m. sausio 1 d. nebelieka biudžetinės įstaigos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), kurios...

Transportas
2018.12.28
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai įsigijo pabėgius iš „Swetrak“

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir Estijos bei Lietuvos kapitalo bendrovės „Swetrak“ po neskelbiamų...

Transportas
2018.12.28
Kelių plėtrai ir priežiūrai 2019 m. skiriama 477,5 mln. Eur 11

2019 m. Lietuvos kelių tinklo plėtrai, priežiūrai ir eismo saugai gerinti iš valstybės biudžeto skiriama...

Transportas
2018.12.28
C. Ghosnas lieka kalėjime, o G. Kellis ieško medikų pagalbos

Carlosas Ghosnas, „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas išlieka sulaikytas, o kartu su juo suimtas...

Transportas
2018.12.27
Ministerija reikalauja ištirti galimai neskaidrų asfaltuotinų žvyrkelių atrankos atvejį 2

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nurodė Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) skubos tvarka...

Transportas
2018.12.27
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

„Klaipėdos Smeltės“ plėtrai – 80 mln. Eur SEB banko finansavimas

Laivų krovos akcinė bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ toliau investuoja į savo terminalo pajėgumų didinimą, taip...

Transportas
2018.12.27
Kova su šešėliu: centralizuos degalų prekybos leidimų išdavimą 7

Vyriausybė užsimojo centralizuoti ir sugriežtinti prekybos nefasuotais naftos produktais licencijavimą.

Verslo aplinka
2018.12.25
Trečiasis transporto ketvirtis: augimas ir įžvalgos dėl kaimyninių rinkų Premium 1

2018 m. III ketvirtį visų rūšių transportu buvo pervežta 40,5 mln. t krovinių, arba 10,4% daugiau krovinių...

Transportas
2018.12.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau