Transporto priemonių privalomajame draudime numatomi pokyčiai

Publikuota: 2018-05-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausybė nusiteikusi dar šiemet imtis veiksmų, kad būtų patobulintas transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo rinkos veikimas. Tikinama, kad naujieji pasiūlymai nebrangins paties draudimo, bet, anot iniciatorių, padės išspręsti ilgametę šios sistemos nuostolingumo problemą.

Apsvarstė ir atidėjo

Trečiadienį Vyriausybės uždarame posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikė Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo rinkos veikimo tobulinimo planą.

Po pasitarimo ministras teigė VŽ, kad Plano priėmimas atidėtas, nes „nuspręsta paieškoti ir su visomis suinteresuotomis pusėmis, įskaitant ir vežėjus, paderinti dar daugiau priemonių, kurios padėtų šį sektorių padaryti efektyvesnį“. „Tikriausiai daugelis sutiktų, kad kol kas šiame sektoriuje konkurencija Lietuvoje yra per maža, o įkainiai – per dideli“, – pridūrė p. Šapoka.

Anot jo, artimiausias 2-3 savaites su draudikais, vežėjais, Lietuvos banku ir kitomis suinteresuotomis institucijomis Planas bus derinamas toliau ir tuomet sugrįš į Vyriausybės posėdį priėmimui.

Nuostoliai – milijoniniai

Plane išvardijamos priežastys, kodėl transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sistemą reikia tobulinti.

VŽ gautame rašte pateikiama informacija, kad pernai vidutinės tokio draudimo įmokos dydis išaugo 29%, t. y. beveik 8 kartus pralenkė infliacijos rodiklį. Tą esą nulėmė du veiksniai: „Pirmas – didėjantis išmokų skaičius ir kylantis vidutinis išmokos dydis (2017 m. padidėjo 8%). Daugiausiai tą lemia sparčiai augantis draudžiamųjų įvykių skaičius, atsinaujinantis automobilių parkas Lietuvoje, kylančios transporto priemonių remonto ir detalių kainos. Kitas veiksnys – ankstesni draudimo rinkos nuostoliai. Apibendrintas 2003–2017 m. nuostolis siekė 150 mln. Eur. Pernai nuostolis buvo 1,5 mln. Eur.“

Dėl šių priežasčių Vyriausybė ir pasiryžo sudaryti planą, kuriame iš viso yra išvardijama 16 punktų, ką numatoma šiemet padaryti transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo srityje. Greta nurodytos datos, kada šie punktai turėtų būti įgyvendinti.

Tarp numatomų priemonių – šiemet III ketvirtyje įpareigoti Transporto priemonių draudikų biurą (TPDB) informacinėse sistemose teikti duomenis ne tik apie sukeltus draudžiamuosius įvykius, bet ir apie draudimo išmokų dydžius; iki š. m. liepos sumažinti stojamąjį TPDB nario įnašo dydį; rudenį įvertinti galimybes skatinti draudimo pardavimą internetu, taip pat įvertinti galimybę draudikams atskleisti informaciją apie savo gaunamą atlygį; dar šiemet apsvarstyti galimybes į Lietuvą pritraukti investicijų iš įmonių, kuriančių inovacijas draudimo srityje; įvertinti galimybes indeksuoti periodines išmokas, kai jos mokamos nukentėjusiajam trečiajam asmeniui dėl negautų pajamų, kurias nukentėjęs trečiasis asmuo būtų avęs, jeigu jo sveikata nebūtų sužalota.

Dar vienas svarbus punktas, numatytas avaringumo mažinimo srityje – dar šiemet III ketvirtyje „įvertinti galimybę ilginti praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kursų trukmę ir/ar gerinti jų kokybę“.

Priekaištų neturi

Andrius Romanovskis, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius, VŽ trečiadienį sakė, kad jo atstovaujama organizacija kol kas neturi esminių priekaištų Vyriausybėje svarstomam Planui. Pasak p. Romanovskio, „svarbiausia, kad nebūtų mažinama konkurencija šioje srityje ir nebūtų reguliuojamos kainos“. Kartu, anot jo, „būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų sektoriui išbristi iš niekad nesibaigiančių nuostolių“.

„Ne Planas ir jame esančios priemonės didina įmokas, o kitos priežastys, pvz., didėjantis draudiminių įvykių skaičius ir didėjančios kainos šioje rinkoje“, – kalbėjo p. Romanovskis, atsakydamas, ar Vyriausybės svarstomas planas gali prisidėti prie transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įmokų didėjimo.
Kita vertus, Draudikų asociacijos direktoriaus teigimu, derėtų ieškoti daugiau priemonių, kurios mažintų avaringumą, taigi, kartu sumažintų draudimo išmokų skaičių ir pačių išmokų dydžius, tokiu būdu prisidedant ir prie transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sistemos nuostolių mažinimo.

Privalomasis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas Lietuvoje įvestas 2002 m.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš „Stigmos“ vadovo antikvarinių automobilių kolekcijos gimsta muziejus

Panevėžio plastiko ir gumos UAB „Stigma“ vadovo Alfredo Zigmanto planas miesto pakraštyje atidaryti...

Pramonė
2018.07.20
„Wizz Air“ atšaukia dalį žiemos maršrutų iš Vilniaus

Mažų kaštų skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atšaukia žiemos skrydžius į Atėnus, Nicą, Grenoblį, Barį, Rejkjaviką...

Transportas
2018.07.20
Policija per naudotų automobilių prekeivių patikrinimus prikirpo Kauno įmones 1

Tikrindami naudotų automobilių prekeivius, Kauno policijos pareigūnai išaiškino neteisėta su automobilių...

Transportas
2018.07.20
Dalijimosi platformos: automobilių gamintojai veržiasi į paslaugų rinką Premium

Naujų veiklos modelių ieškantys automobilių gamintojai investuoja į naują veiklos sritį – automobilių...

Transportas
2018.07.20
DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
Geriausių aviakompanijų sąraše dominuoja Azijos bendrovės

Aviacijos „Oskarais“ vadinamuose kasmetiniuose geriausių oro linijų rinkimuose aukščiausias pozicijas pelnė...

Laisvalaikis
2018.07.19
Klaipėdos uosto pelnas augo 20% 3

2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6% arba 1.5 mln. t daugiau...

Transportas
2018.07.19
Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą 5

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas...

Transportas
2018.07.19
Austrijos „TGW Limited“ atidarė inžinerinių paslaugų centrą Kaune 4

Šiandien oficialiai atidarytas Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovės „TGW Logistics...

Transportas
2018.07.19
Vilkikų parką atnaujinusi „Liustra“ pernai uždirbo 7 mln. Eur pelno 1

Dviejų fizinių asmenų valdoma transporto ir logistikos bendroves vienijanti grupė „Liustra“ pernai gavo...

Transportas
2018.07.19
Šapoka: sprendimų dėl automobilių mokesčio galima tikėtis rudenį 33

Sprendimai dėl automobilių mokesčio galėtų paaiškėti rudenį, teigia finansų ministras. Pasak Viliaus Šapokos,...

Transportas
2018.07.19
„Kautra“ plečiasi Klaipėdoje ir Skandinavijoje, projektas Kaune – galvos skausmas Premium

Šių metų pirmąjį pusmetį Kauno UAB „Kautra“ pajamų augimas buvo beveik du kartus mažesnis nei pernai tuo...

Transportas
2018.07.19
„Ryanair“ atšaukia 600 skrydžių

„Ryanair“ liepos 25-26 d. dėl streikų Belgijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje atšaukia apie 600 skrydžių. Dėl...

Transportas
2018.07.18
Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ vienas vadovų G. Bakanas nesupainiojo interesų 6

Buvęs „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus pavaduotojas Gerimantas Bakanas nesupainiojo viešųjų...

Transportas
2018.07.18
Elektroniniai važtaraščiai padėjo aptikti nelegalias vadovo statybas 3

Šių metų liepos 19–20 d. visoje Lietuvoje rengiamos su statybų sektoriumi susijusių įmonių krovinių patikros...

Finansai
2018.07.18
Už 11 mln. Eur ES lėšų gerins saugumą keliuose

Siekiant pagerinti eismo saugą ir Lietuvos regionų pasiekiamumą, per artimiausius dvejus metus šalies...

Transportas
2018.07.18
Teismas atmetė „Skinest“ skundą dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų

Teismas atmetė Estijos kapitalo geležinkelio paslaugų įmonės „Skinest Baltija“ skundą – įmonė apskundė...

Transportas
2018.07.18
TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Valstybinė Norvegijos trąšų tiekėja „Yara“ Vilniuje atidarys logistikos operacijų centrą 10

Norvegijos trąšų tiekimo bendrovė „Yara International“ paskelbė, kad Vilniuje numato atidaryti transporto ir...

Transportas
2018.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau