EK pareigūnas: Vilniaus-Kauno atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti 2023 m.

Publikuota: 2018-04-27
Indrės Sesartės nuotr.
Indrės Sesartės nuotr.

Aukštas Europos Komisijos (EK) pareigūnas sako, jog Vilniaus–Kauno atšaka europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ dalimi teisiškai galėtų tapti tik 2023 metais, tačiau 850 mln. Eur vertės projektui Lietuva vietoj europinių transporto finansavimo priemonių iki tol galėtų  naudoti regionams skirtą ES paramą.

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei sako suprantantis, kodėl Lietuva nori „Rail Balticos“ atšakos nuo Kauno iki šalies sostinės Vilniaus.

„Aišku, kad kai turite modernų tarptautinį geležinkelį, nutiestą per jūsų šalį, tai jūs tikitės, kad sostinė vienaip ar kitaip bus prijungta“, – BNS Liublianoje sakė EK pareigūnas.

Tačiau, pasak jo, teisiškai Vilniaus–Kauno atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais.

„Dabartiniai TEN-T (Transeuropinio transporto tinklo – BNS) žemėlapiai yra baigti ir teisiškai vykdomi. Mes tiesiog negalime pakeisti žemėlapių, kalbant apie „Rail Baltica“. Mes juos peržiūrėsime 2023 metais. Aš esu įsitikinęs, kad mes rasime būdų, kaip atsižvelgti į jūsų interesus, kai pakoreguosime žemėlapius kitą kartą“, – aiškino p. Hololei.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis balandžio pradžioje paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“ projekto. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility – BNS) finansavimą. Jos lėšomis  finansuojamas beveik visas „Rail Baltica“ projektas.

Pono Hololei nuomone, Lietuva galėtų lėšas Vilniaus–Kauno atšakai imti iš regioninės politikos fondų.

„Niekas netrukdo Lietuvos institucijoms šiandien naudoti regioninius fondus. Tai, žinoma, yra Lietuvos nacionalinis sprendimas“, – sakė EK pareigūnas.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės bendrovės „Rail Baltica Statyba“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis BNS nekomentavo tokios pozicijos. 

Trečiadienį Liublianoje vykstančioje TEN–T konferencijoje EK pristatyta Vilniaus–Kauno geležinkelio prijungimo prie projekto „Rail Baltica“ galimybių studija. Rengiant ją, įvertintos devynios jungties alternatyvos. Visų jų projektinis greitis keleiviniams traukiniams yra iki 250 km per valandą.

Pon. Sankovskio teigimu, per 3–4 mėnesius trys Baltijos šalys kartu su EK turėtų pasirinkti vieną alternatyvą, tuomet prasidėtų parengiamieji darbai. 

Finansavimo klausimas linijai Vilnius–Kaunas iki šiol nebuvo išspręstas, nes trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „RailBaltica“ prijungti ir sostinę. 

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka iš Kauno į Vilnių būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. Eur.

Lietuva iš Regioninės politikos fondų 2014-2020 metais turėtų gauti 6,901 mlrd. Eur, 2007-2013 metais parama siekė 6,885 mlrd. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnių ir Astaną sujungė tiesioginis skrydis

Kazachstano oro bendrovė „SCAT Airlines“ šiandien pradėjo tiesioginius skrydžius tarp Vilniaus ir Kazachstano...

Transportas
2018.05.27
Atnaujintos krantinės ir keltai leis greičiau nuplaukti į Kuršių neriją

Automobilių perkėlimas per Kuršių marias po 2 m. užtruks trumpiau. Per tą laiką žadama atnaujinti krantines...

Transportas
2018.05.27
Krovininė upių laivyba nenuplaukia nuo seklumos  Premium

Krovininė upių laivininkystė Lietuvoje tebėra egzotiškas reiškinys. Specialistai atsimena vos ne kiekvieną...

Transportas
2018.05.27
„Porsche“ elektrifikacija: sportiška plėtra už 6 mlrd. Eur Premium 2

Ledus elektromobilių rinkoje pralaužęs Elonas Muskas ir jo įkurta „Tesla Motors“ sulaukia daugybės nepalankių...

Transportas
2018.05.26
„Eurovia“ perka didžiausią Estijos kelių statybos bendrovę TREV-2

Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ parduoda 75%...

Transportas
2018.05.25
LOU į šalies biudžetą perves rekordinę dividendų sumą 2

Rekordinio aptarnautų keleivių ir skrydžių skaičiaus 2017 m. sulaukę Lietuvos oro uostai šįmet sumokės...

Transportas
2018.05.25
Trumpas toliau nusiteikęs griauti prekybą ir santykius su sąjungininkais  Premium 8

Iš pradžių muitai plienui ir aliuminiui, dabar atėjo automobilių eilė. JAV prekybos departamentas ėmėsi...

Verslo aplinka
2018.05.25
„Hegelmann Transporte“ receptas: vokiškos šaknys ir lietuvių kompetencijos Premium 2

Antonas Hegelmannas, bendrovės bendraturtis ir valdybos pirmininkas, Kaune liko nuo 2004 m., kai „porai...

Transportas
2018.05.25
BMW paviešino pirmąsias oficialias būsimojo X5 nuotraukas 7

Paskelbtose nuotraukose matyti kamufliažu užmaskuoti bandomieji prototipai ir gana aiškūs kėbulo bruožai.

Transportas
2018.05.24
Dėl „Via Baltica“ rekonstrukcijos vasarą ties Panevėžiu bus ribojamas eismas 1

Vykdant Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją „Via Baltica“ kelyje vasarą bus smarkiai ribojamas eismas,...

Transportas
2018.05.24
Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės 2

Italijos šiaurėje netoli Turino ketvirtadienio naktį nuo bėgių nuvažiavus traukiniui, kuris prieš tai įsirėžė...

Transportas
2018.05.24
Kone dešimtadalį Lietuvos BVP atveža vežėjai. Ką daryti, kad sėkmė nedingtų? 3

Transporto ir logistikos bendrovės Lietuvoje pagal visų rūšių transportu vežtų krovinių mastą muša...

Transportas
2018.05.24
Teismas turės iš naujo spręsti „Biserio“ pretenzijas Vilniui 3

Teismas turės iš naujo svarstyti Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Biseris“ pretenzijas dėl miesto...

Transportas
2018.05.24
Pakruojyje nuo birželio kursuos nemokamas viešasis transportas 2

Pakruojyje nuo birželio vidurio turėtų pradėti kursuoti nemokami autobusai.

Transportas
2018.05.24
Trumpas nusitaikė į automobilių importą – tikėtini nauji tarifai 4

Vašingtonas pradėjo naują nacionalinio saugumo tyrimą dėl automobilių ir sunkvežimių importo. Tai gali...

Verslo aplinka
2018.05.24
Kovai su potvyniais Vilniuje įrengs kolektorių 4

Vasaromis Lietuvą ėmus skandinti liūtims, Vilniaus miesto savivaldybė ir gyvenamąsias statybas vakariniame...

Statyba ir NT
2018.05.24
„Uber“ vairuotojams – ligos, motinystės, tėvystės išmokos 3

Visoje Europoje įsigaliosianti programa vairuotojams žada išmokas laikinai praradus galimybę užsidirbti ar...

Transportas
2018.05.23
Švedų subsidijos elektriniams dviračiams: susidomėjimas pranoksta galimybes 7

Švedijos Vyriausybė nuo praėjusio rugsėjo iki 10.000 SEK (per 1.000 Eur) subsidijuoja elektra varomus...

Transportas
2018.05.23
Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

Bus reikalaujama atsakomybės iš sutarčių nevykdžiusių kelininkų 3

Susisiekimo ministerija darbų rangovą „Kamesta“ kaltina prasta darbų kokybe ir neįvykdytais įsipareigojimais,...

Transportas
2018.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau