„Rail Baltica“ ruože Kaunas–Vilnius tikisi 250 km/h greičio

Publikuota: 2018-04-25

Trečiadienį Liublianoje Europos Komisijos atstovams pristatomame „Rail Baltica“ jungties nuo Vilniaus iki Kauno projekte numatomas 250 km/h keleivinių traukinių greitis.

Galimybių studiją atlikę AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) skaičiuoja, kad tai leistų du didžiausius šalies miestus skiriantį atstumą įveikti per 38 minutes. Tiesa, kol kas daugiau detalių LG nepateikia.

Rengiant galimybių studiją, įvertinant Europos Sąjungos geležinkelių tinklui numatytus techninius reikalavimus ir specialiai projektui „Rail Baltica“ rengiamas projektavimo gaires, buvo įvertintos devynios Vilniaus jungties alternatyvos. Visų jų projektinis greitis keleiviniams traukiniams yra paskaičiuotas iki 250 km/val.

Kaip buvo susitarta su Europos Komisija ir projekto partneriais, studiją atliko „Lietuvos geležinkelių“ specialistų ir ekspertų komanda.

Prieš pristatant studijos rezultatus Liublianoje, „Rail Baltica“ projekto Vilniaus jungties alternatyvos buvo detaliai aptartos su „Lietuvos geležinkelių“ vadovais bei pristatytos Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos vadovybei. Artimiausiu metu Susisiekimo ministerija yra pasirengusi kreiptis į Vyriausybę, siekiant inicijuoti teritorijų planavimo dokumentų rengimo procesą.

Vilniaus ir Kauno jungtis – tai šalutinė „Rail Baltica“ projekto vėžės atkarpa. Pastaroji keliauja nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą į Taliną. Tikimasi, kad ES finansiškai prisidės prie Vilniaus prijungimo prie Baltijos šalis su Vakarų Europa sujungsiančio geležinkelio. Jungties preliminari vertė – 700–900 mln. Eur.

Bendra apskaičiuota „Rail Baltica“ projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo Eur. Investicijų Lietuvoje suma – apie 2,474 mlrd. Eur, iš kurių 85%, tikimasi, finansuos ES. Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais.

Vėluojanti studija

Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno, tačiau ją reikės atnaujinti, kad ji atitiktų bendrus visos vėžės techninius reikalavimus. Tačiau studija, turinti parodyti, kaip tai reikia atlikti, vėluoja.

Kaip rašė VŽ, Ispanijos inžinerinė konsultacinė bendrovė „Ardanuy Ingenieria“ laimėjo Lietuvoje nutiesto standartinės europinės vėžės geležinkelio ruožo nuo Lenkijos sienos iki Palemono atnaujinimo galimybių studijos rengimo konkursą. Sutartyje buvo numatyta, kad atnaujinimo galimybių studija bus užbaigta 2017 m. gruodį, tačiau apie jos rezultatus negirdėti iki šiol.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 1

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau