„Dyzelgeito“ skandalą įveikusi „Volkswagen“ dar kartą keis vadovą

Volkswagen vadovas Matthiasas Muelleris artimiausiu metu bus pakeistas Herbertu Diessu, dabartiniu įmonės prekės ženklo vadovu. Taip įmonė tikisi paspartinti reformas ir atsigavimą po bendrovę sukrėtusio dyzelgeito skandalo.
Apie pokyčius Vokietijos įmonės vadovybėje, remiantis šaltiniais, skelbia daugelis Vokietijos ir kitų šalių žiniasklaidos priemonių. Kol kas Volkswagen oficialiai praneša, kad ji svarsto pokyčius, kurie bus didesnės vadybos pertvarkos dalis.
Pono Muellerio sutartis galioja iki 2020-ųjų, tačiau manoma, kad jis bus pakeistas dar iki gegužės 3-osios, kai vyks kasmetinis įmonės akcininkų susitikimas. Kiti šaltiniai skelbia, kad pokytis įvyks jau šį penktadienį per stebėtojų tarybos posėdį.
Vokietijos leidinys Bild trečiadienį pranešė, kad p. Muellerio pakeitimas buvo planuotas ne vieną mėnesį. Be to, vietos įmonės valdyboje neteks Francisco Garcia Sanzas bei Karlheinzas Blessingas.
Daugelį metų įmonėje dirbęs p. Muelleris buvo paskirtas didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos Volkswagen vadovu 2015-aisiais, praėjus savaitei po to, kai bendrovė pripažino JAV pateiktus kaltinimus, kad įmonė klastojo taršos rodiklius automobilių bandymų metu.
Kai kurie investuotojai tuomet kritikavo tokį žingsnį ir ragino paskirti žmogų, iki šiol nedirbusį kompanijoje, nes tik taip esą galima atkurti pasitikėjimą bendrove.
Ponas Muelleris pateikė įmonės reformų planą, pagal kurį Volkswagen numatė investuoti milijardus į elektromobilius, atsisakyti kai kurių padalinių. Tiesa, ne visus jo planuotus pokyčius pavyko įgyvendinti dėl profesinių sąjungų pasipriešinimo ir akcininkų nesutarimų. Jis yra išsakęs nusivylimą pokyčių sparta įmonės viduje.
Ponas Diessas, kuris turėtų užimti įmonės vadovo postą, ilgą laiką buvo BMW vadovas. Prie Volkswagen jis prisijungė 2015-aisiais. Vis dėlto, skelbiama, kad įtakingi profesinių sąjungų vadovai ir Žemutinės Saksonijos žemės, kuriai priklauso maždaug penktadalis įmonės akcijų, atstovai gali blokuoti jo paskyrimą.
Nepaisant skandalų, Volkswagen rezultatai pastaruoju metu buvo geri pernai įmonė pasiekė didžiausias pardavimų pajamas ir pelną istorijoje (11,4 mlrd. Eur). Įmonės akcijų kaina biržoje per paskutinius trejus metus kilo sparčiau nei daugelio Europos automobilių gamintojų ir pasiekė lygį, fiksuotą prieš dyzelgeito krizę.
Pranešimai apie p. Muellerio pasitraukimą pasirodė praėjus vos dviem dienoms po Deutsche Bank, kito Vokietijos verslo simbolio, vadovo Johno Cryano pakeitimo.
Investuotojai palankiai priėmė šias naujienas įmonės akcijų kaina po jų paskelbimo kilo 4%.
FOTOGALERIJA Volkswagen saugo mašinas JAV (22 nuotr.)
Rašyti komentarą