„Uber“ savivaldžio automobilio atimta žmogaus gyvybė pramonės gigantus verčia mažinti greitį

Publikuota: 2018-03-20
„Uber“ savivaldžiai automobiliai Pitsburge. Aarono Josefczyko („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Uber“ savivaldžiai automobiliai Pitsburge. Aarono Josefczyko („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Sekmadienio vakarą savivaldžiui automobiliui sužalojus pėsčiąją, stabdomos tolimesnės automatinio valdymo bandymų programos.

Pirmadienį „Uber Technologies Inc.“ paskelbė sustabdanti savivaldžių automobilių bandymus po to, kai automatinės valdymo sistemos vairuojamas automobilis sukėlė pirmąjį žmogaus gyvybę nusinešusį eismo įvykį. Bendrovė tokius bandymus vykdė Pitsburge, San Franciske, Toronto ir Finikso apylinkėse.  

VŽ rašė apie Arizonoje, Tempės mieste įvykusį incidentą, kuriame „Volvo XC90“ automobilis su „Uber“ automatinio valdymo sistema mirtinai sužalojo į gatvę išėjusią 49 metų moterį. Pastaroji, vesdamasi dviratį išėjo ne perėjoje, o 65 km/val. greičiu važiavęs automobilis ją partrenkė, nė nemažindamas greičio. Kaip reikalauja Arizonos įstatymai, automobilyje buvo savivaldę sistemą prižiūrintis asmuo, tačiau ir tai nepadėjo išvengti susidūrimo.

„Bloomberg“ cituoja Tempės miesto policijos pareigūnus, tvirtinančius apie „Uber“ pagalbą eismo įvykio tyrime.

Bandymų poligonai

Arizona ir Teksasas yra didžiausias galimybes savivaldžių automobilių bandymams atvėrusios JAV valstijos. Komentuodami šį įvykį, Kalifornijos pareigūnai pastebi, kad jų valstijoje yra daugiau bandymams taikomų apribojimų, kurie užtikrina didesnį eismo saugumą. Tempės miestas yra netoli Finikso, kuriame savivaldžiai automobiliai nėra retenybė. „Uber“ savo bandymus atlieka, prie vairo sėdint stebintiems vairuotojams, tuo tarpu „Waymo“ pastaruoju metu vežiojo nedidelius keleivių kiekius, prižiūrėtojams sėdint ant galinės sėdynės. Finikso apylinkėse savo automatinio valdymo sistemas bando ir „General Motors“. „Bloomberg“ skelbia, kad tiek minėtų bendrovių atstovai, tiek „Volvo“, tiek panašias programas vykdanti „Toyota“ atsisako teikti bet kokius komentarus, tik išreiškia užuojautą žuvusiosios artimiesiems ir lūkesčius, kad „Uber“ kiek galėdama padės įvykio tyrimui.

Bijojo, bet tikėjosi

Šiuo metu daugybė bendrovių – „Alphabet Inc.“, „General Motors Co.“, „Uber“, „Baidu Inc.“, „Toyota Motor Corporation“, „Google Inc.“ ir eilė kitų – į savivaldes technologijas investuoja milijardus eurų, nes neabejojama, kad šios sistemos iš pagrindų pakeis automobilių pramonę, transportą ir net miestus. Ekspertai skaičiuoja, kad vien „Alphabet“ kuriama „Waymo“ programa yra verta bent 70 mldr. USD (56,7 mlrd. Eur).

„Tragedija Tempėje – košmaras, kurio savivaldžių sistemų kūrėjai bijojo, bet tikėjosi“, – rašo „Bloomberg“. Žiniasklaidoje įvykį komentuojantys advokatai tvirtina, kad daugiau tokių įvykių gali padaryti labai didelę žalą ir pačiai technologijai.

„Šis įvykis yra būtent tai, kas mums kėlė susirūpinimą, pradėjus savivaldžių automobilių bandymus keliuose, – „Bloomberg“ cituoja Jasoną Leviną, Vašingtone įsikūrusios advokatų grupės „Center for Auto Safety“ vadovą. – Dabar vartotojų pasitikėjimas šiomis technologijomis bus nublokštas atgal metais, jeigu ne dešimtmečiais. Todėl mes turime sumažinti greitį.“

Ne pirma auka

Savivaldės automobilių technologijos yra pareikalavusios ir daugiau žmonių aukų: 2016 m. JAV, Floridos valstijoje žuvo „Tesla Model S“ vairuotojas, kai jo automatinės sistemos valdomas automobilis rėžėsi į sunkvežimį. Praėjusiais metais teismas pripažino dalinę „Tesla Inc“. kaltę dėl šio įvykio, nes žuvęs automobilio naudotojas automatine sistema naudojosi, peržengdamas jos galimybių ribas.

„Uber“ savivaldžiai automobiliai taip pat jau ne sykį buvo patekę į eismo įvykius. Toje pačioje Tempėje dideliu greičiu važiuojantis automobilis susidūrė su kitu automobiliu, tačiau savivaldė sistema nebuvo eismo įvykio kaltininkė, be to, tąkart žmonės nepatyrė sužalojimų.

Kitas eismo įvykis 2018 m. vasarį užfiksuotas Pitsburge, tačiau „Automotive News“ rašo, kad tyrėjai taip ir nenustatė jo kaltininko.

VŽ rašė, kad savivaldžių automobilių valdymo sistemų bandymą įteisino ir Lietuva.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vežėjai kyla į kovą: teikia ieškinius kartelyje dalyvavusiems vilkikų gamintojams Premium

Praėjus keletui metų po to, kai Europos Komisija (EK) nustatė, kad didžiausi Europos vilkikų gamintojai buvo...

„LG Cargo“ perėmė „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ baigė formuoti naują krovinių vežimo bendrovę „LG Cargo“ –...

Nemunu į Kauną atgabentas pirmasis istorijoje komercinis krovinys 3

Į tarptautinį Marvelės uostą Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų...

„Linavos“ kongrese – aktyvumo antirekordas ir atviri pokalbiai apie verslo iškėlimą iš Lietuvos  12

Trečiadienį Vilniuje bandytas surengti XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas neįvyko,...

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  2

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  10

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais 2

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 5

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 26

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau