Nepakeičiamosios G klasės įpėdinis

Publikuota: 2018-03-03

Jeigu „Mercedes-Benz“ G klasė būtų buvęs eilinis visureigis, jo įpėdinį būtume pamatę kokiais 1987-aisiais. Bet atsitiko taip, kad antros kartos „Geländewagen“ pasirodė tik praėjus beveik 40 metų nuo pirmtako debiuto.

Beveik keturis dešimtmečius laukta „Mercedes-Benz“ žvaigždė buvo pristatyta 2018 m. sausį Detroite vykusio automobilių salono NAIAS 2018 išvakarėse. Pirmą kartą Mičigano teatro patalpose viešai parodytą antros kartos G klasės visureigį pristatė koncerno „Daimler AG“ vadovas Dieteris Zetsche, o jam talkino Arnoldas Schwarzeneggeris.

Pastarasis nėra didelis mėgėjas dalyvauti automobilių pristatymuose, nors prieš porą dešimtmečių neatlygintinai ir atstovavo jo numylėtuosius HMMWV („Hummer“) visureigius gaminančiai bendrovei „AM General“. Vėliau Arnoldas turėjo visą „Hummerių“ parką, tačiau pastaraisiais metais jį išpardavė, kaip darantį gėdą gamtos išteklius branginančiam viešam asmeniui.

Prieš pusmetį šią situaciją pataisė Austrijos įmonė „Kreisel“, kuri specialiai aktoriui sukūrė elektra varomą „Hummer H1“.

Visa ši istorija glaudžiai susijusi su A. Schwarzeneggerio pasirodymu G klasės „Mercedes“ pristatyme, nes yra žinoma, kad austrų kilmės aktorius Austrijoje gaminamą visureigį sutiktų reklamuoti tik tuo atveju, jeigu jis pasižymėtų aplinką tausojančiomis ypatybėmis.

Todėl po to, kai D. Zetsche ir A. Schwarzeneggeris baigė broliškai glėbesčiuotis, mėgautis Lietuvoje neminėtinais gėrimais ir apsikeitė kaubojų kepurėmis, žiniasklaidos atstovai pasiteiravo, ar Arnio pasirodymas reiškia, kad naujoji G klasė nebebus fosilinių degalų naikintoja ir naudos elektros energiją?

Į tai D. Zetsche atsakė: „Visa tai jums aiškiai sako: „Sekite naujienas.“

Tačiau vėliau šią mįslę mėginantys įminti ir su žemesnio rango „Daimler AG“ vadovais pasikalbėję kolegos iš „Autonews.com“ apsistojo ties versija, kad bent jau artimiausiu laiku G klasės elektrifikacijos lygis turėtų apsiriboti hibridinės versijos atsiradimu.

Ne iš pirmo žvilgsnio

Mičigano teatre ir vėliau Detroito automobilių parodoje parodytas antros kartos G klasės virsureigis nustebino panašumu į ketvirtąją dešimtį baigiantį pirmtaką. Tiesą sakant, šiuos automobilius atskirs tikrai ne kiekvienas, o trumpas žvilgsnis suklaidins beveik bet ką.

Kodėl vokiečiai taip bijo pakeisti savo stačiakampio visureigio formas?

Atsakymas paprastas: šis kai kuriais rakursais kioską primenantis automobilis yra ypatingas savo rūšies atstovas.

1979 m. jis pradėtas gaminti, kai tai pasiūlė tuometis svarbus „Mercedes-Benz“ akcininkas – Irano šachas. Jam suteiktas G indeksas žymėjo vokišką žodį „Geländewagen“ (visureigis). Automobilis buvo kuriamas, atsižvelgiant į kariuomenės poreikius, ir tai pateisina tiesius, todėl pigiai gaminamus ir remontuojamus kėbulo skydus bei stiklus. Kūrėjai siekė sukonstruoti kuo geresnio pravažumo, kuo patikimesnį ir kuo paprasčiau prižiūrimą visureigį. Dabar galime pasakyti, kad jiems tai pavyko nepaprastai gerai. Negana to, ilgainiui G klasė pasirodė galinti įgyti dar ir prabangaus automobilio savybių, o visa tai vainikavo Austrijoje, Graco mieste, esančios „Magna-Steyr“ gamyklos kokybė.

Amžinai jaunas

Verta paminėti ir „Mercedes“ vadovų bandymą 1989 m. senolę G klasę pakeisti šiuolaikišku SUV modeliu ML. Tačiau tai tebuvo dar vienas visureigis, neparodęs nė dalelės „Geländewagen“ būdingo atsparumo laikui. Negana to, būtent ML paskatino senojo modelio renesansą: vėliau gamintojas inicijavo seriją G klasės atnaujinimų, po kurių ji sulaukdavo vis didesnio pripažinimo.

Būtent 39 metai gamybos geriausiai apibūdina G klasės nepaprastumą. Per tą laiką automobilis tobulintas bent 7 kartus: buvo keičiamas salonas, modifikuojama pakaba, keičiami varikliai, įrengiamos modernios elektroninės sistemos ir kita pažangi įranga.

Todėl dabar G klasės automobiliai visame pasaulyje žinomi ne tik kaip vieni geriausių (o gal ir geriausias) lengvųjų armijos visureigių, bet ir kaip vieni geriausiai vertinamų prabangių visureigių. Nors didžiausia šio „Mercedes“ automobilio rinka yra JAV, kai kuriose šalyse, ypač posovietinėse arba Azijos valstybėse, G klasė tapo fanatiško kulto objektu. Ir liežuvis neapsivers pasakyti, kad šis keturkampis vokiečių šedevras to nebūtų vertas.

Atsparumas krizėms

Kiekvieną kartą, kai G klasės pardavimas smukdavo, gamintojas sugebėdavo ją atnaujinti ir tai padėdavo kampuotų formų visureigiui toliau laikytis rinkoje. Pavyzdžiui, šių automobilių pardavimo rekordas buvo pasiektas tik 2016 m.: tada jų parduota beveik 20 tūkstančių. Tiesą sakant, nederėtų nustebti, kad 2017 m. pardavimo rezultatai bus dar geresni: iš JAV jau pranešta, kad praėjusiais metais ten fiksuotas 7 proc. prekybos augimas. Iš viso iki šiol per 39 gamybos metus parduota apie 300 tūkst. G klasės visureigių. Gamintojas tvirtina, kad net 80 proc. jų naudojami iki šiol. Ir tuo norisi tikėti.

Laikui bėgant, „Mercedes“ vadovai tvirtindavo, kad visureigiai bus gaminami „tol, kol bus bent vienas pirkėjas“. Tačiau pastaraisiais dešimtmečiais ir taip nepigios G klasės populiarumą palaikė itin prabangios jo versijos su labai galingais V8 ir net V12 tipo varikliais. Galima pridurti, kad tai yra vieni brangiausių serijinių visureigių rinkoje: pavyzdžiui, 629 AG variklio varomas „Mercedes-Benz G 65 AMG“ kainuoja 282 tūkst. eurų. Tai – suma, kurią turintys asmenys gali galvoti apie „Bentley Bentaygą“ arba užsisakyti „Lamborghini Urus“.
Norėdami pabrėžti G klasės atsparumą laiko poveikiui, Detroito parodoje „Mercedes“ eksponavo didelį, 44,5 tonos sveriantį dirbtinio gintaro luitą, kuriame buvo „įstrigęs“ 1978 m. laidos G klasės visureigis.

Pakartoti nepakartojamą

Nesunku suprasti, kad planas sukurti tokio automobilio įpėdinį – vienas didžiausių iššūkių, kuriuos gali susapnuoti automobilių dizaineriai, inžinieriai ir produktų vadovai. Šiandien žinome daug atvejų, kai gamintojai ryžosi pėdsakų istorijoje palikusius modelius pakeisti naujais. Ir žinome, kad tik labai mažas procentas jų sulaukė sėkmės. Nes dažniausiai neįmanoma pakartoti to, kas yra nepakartojama.

Štai kodėl buvo nuspręsta beveik nekeisti automobilio dizaino. Tik įdėmesnis žvilgsnis pastebės naujas linijas priekiniuose žibintuose ir nesmarkiai pakeistas automobilio kėbulo proporcijas. Tačiau visi pamatys išlikusius išorinius durelių vyrius, durų rankenėles, priekinių sparnų viršuje įkomponuotus posūkių rodiklius ir ant galinių durelių kabantį atsarginį ratą – dar vieną nykstantį šiuolaikinių visureigių atributą.

Geriau pažįstantys senąjį automobilį pastebės ir tai, kad konstruktoriai pasistengė išsaugoti net jo durelių uždarymo garsą.

Palyginti su dabartiniu modeliu, naujasis bus 5,3 cm ilgesnis ir net 12,1 cm platesnis. Prošvaisa padidinta 0,6 cm, 15 cm pailginta ratų bazė, 10 cm (iki 70 cm) padidintas įveikiamos brastos gylis.

Vairuotojo pozicija dabar šiek tiek paaukštinta ir kiek atitraukta tolyn nuo stataus priekinio stiklo. Pastarasis sprendimas leido padidinti saugumą ir kartu išlaikyti puikų apžvalgos lauką bei galimybę jausti automobilio gabaritus. Pagerinti visi su vairuotojo ir keleivių patogumu susiję salono erdvės matmenys.

nuotrauka::1

„Tai vis dar G, tik geresnis“, – trumpai naujojo modelio koncepciją apibūdino Ola Källenius, „Daimler AG“ valdybos narys.

Viskas nauja

G klasės salonas visiškai pasikeitė, išskyrus tai, kad buvo išlaikytas prietaisų skydelio statumas, trys metaliniai mygtukai centrinėje konsolėje, kuriais blokuojami vis trys diferencialai, ir keleiviui skirta rankena priekiniame salono skyde. Vairuotojo vieta labai panaši kaip ir kituose naujausiuose „Mercedes-Benz“ modeliuose, tačiau pirmosiose išplatintose visureigio nuotraukose matyti įprastas, o ne skaitmeninis prietaisų skydelis. Gamintojas patvirtino, kad šis sprendimas paliktas klasikos mėgėjams, o už papildomą mokestį jį galima pakeisti dideliu virtualiu prietaisų skydeliu – kaip kituose naujuosiuose „Mercedes“ modeliuose.

Pranešimuose tvirtinama, kad vairuotojas gali naudotis visomis pramogų ir informacinėmis sistemomis, neatitraukdamas rankų nuo vairo. Tam yra skirti ant vairo rato įrengti į piršto judesius reaguojantys valdikliai. Gamintojas tikina, kad specialiai suformuoti impulsai ir garsai vairuotojui leidžia naudotis centrinės konsolės apačioje patogiai įtaisytu jutikliniu kilimėliu, neatitraukiant akių nuo kelio.

Visa tai su pažangia informacine įranga ir 590 vatų „Burmester“ garso sistema leis patikėti, kad pastaruosius 40 metų „Mercedes“ praleido ne veltui.

Išliks visureigis

Palyginti su pirmtaku, naujoji G klasė yra ekonomiškesnė, komfortiškesnė, lengviau valdoma ir saugesnė.

Gamintojo pareiškimai, kad naujasis „Geländewagen“ ir toliau išliks tikras visureigis, skamba įtikinamai: trys minėti mygtukai centrinėje konsolėje pabrėžia, kad diferencialai valdomi rankomis. Juk kituose visureigiuose jų valdymas seniai patikėtas elektronikai.

nuotrauka::2

Kita išsaugota „tikro visureigio“ savybė – laikantysis rėmas, kurio didelė dalis pagaminta iš aliuminio. Skelbiama, kad, palyginti su dabartiniu rėmu, jo standumas padidėjo 30%, o svoris sumažėjo net apie 150 kilogramų. Bendrasis automobilio svoris sumažėjo net 170 kilogramų. Tai leido pasiekti itin tvirto plieno naudojimas ir iš aliuminio pagaminti sparnai, kapotas ir durelės.

Pakaboje taip pat yra daug aliuminio komponentų. Priekyje padaryta nepriklausoma dvigubų svirčių konstrukcija, o gale paliktas vientisas tiltas – toks sprendimas rodo, kad konstruktoriai prioritetą teikia būtent važiavimui bekele, o ne asfaltu. Tačiau pirkėjams siūlomos prisitaikančios pneumatinės spyruoklės, o archajišką senojo modelio vairo mechanizmą pakeitė moderni elektromechaninė sistema su krumpliastiebio mechanizmu. Pastarąją naujovę įvertins net ne patys jautriausi vairuotojai.

Be minėtos didesnės prošvaisos ir įveikiamos brastos gylio, visureigis savo pirmtaką lenkia visais parametrais, tiek vertinant pakilimo ar nusileidimo kampus, pervažiuojamos kliūties aukštį ar pakabos artikuliacijos kampus.

Tai leidžia daryti išvadą, kad naujasis stačių formų vokiškas automobilis iš Austrijos ir toliau išliks vienu geriausių serijinių visureigių pasaulyje.

Penki režimai

Iš pradžių klientams bus pasiūlyta 422 AG versija G500 su 4 l, V8 tipo varikliu ir dviem turbokompresoriais, taip pat galimas 2,6 l, eilėje išdėstytų 6 cilindrų, turbodyzelinis variklis. Vėliau ketinama pristatyti ir versijas su ekonomiškais 4 cilindrų varikliais. Nekelia abejonių, kad naujos taršos normos pareikalaus ir hibridinių versijų.

Antros kartos G klasės automobiliai nebebus siūlomi su mechaninėmis transmisijomis. Vietoj jų gamintojas montuos 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę, per kurią sukimo momentas bus nuolat perduodamas į visus keturis ratus.

Negana to, pašalintas ir mechaninis stovėjimo stabdis, todėl dabar vietoj įprastos ties keliais įrengtos svirties liko tik mygtukas. Pašalinus pavarų svirtį, atsirado papildomos vietos puodelių laikikliams ir naujoms dėtuvėms.

G klasės naujiena yra penki mygtuko paspaudimu pasirenkami važiavimo režimai. Jie pavadinti „Comfort“, „Sport“, „Eco“, „Individual“ ir „G-Mode“. Kaip ir kituose „Mercedes“ SUV modeliuose, šios važiavimo programos reguliuoja amortizatorių, vairo mechanizmo, pavarų dėžės ir akceleratoriaus veikimo algoritmus. Tačiau G klasėje šiai sistemai numatyta papildoma funkcija – važiuoti bekele reikalingos žemesnės pavaros valdymas.

Bus versijos profesionalams

„Mercedes“ ilgainiui planuoja pasiūlyti daugybę G klasės variacijų, tarp kurių bus AMG modeliai, taip pat yra galimybė, kad pasirodys pikapas ir pailginta versija „Maybach“.

Dabar rinkoje G klasė nesijaus vieniša: jos netiesioginiai konkurentai bus „Bentley Bentayga“, „Lamborghini Urus“, BMW X7 ir būsimas dar brangesnis „Range Rover“ modelis.

O tiesioginių varžovų kol kas nematyti horizonte, nes nė vienas dabar rinkoje esantis ar planuojamas modelis paprasčiausiai negali pasiūlyti tokio pravažumo, prabangos ir galios derinio.

Tiesa, kol kas nežinome, kaip atrodys kitos bekelės legendos – „Land Rover Defender“ – įpėdinis. Jis turi pasirodyti jau 2019 m., ir mes neabejojame, kad jo kūrėjai dabar, sulaikę kvėpavimą, stebės pirmuosius G klasės žingsnius rinkoje ir iš visų jėgų bandys jai nenusileisti.

Tiesa, „Jalopnik“ rašo, kad G klasė išsaugos savo prigimtį ir netaps dar vienu aukštos klasės žaislu: „Mercedes-Benz“ konstruktoriai esą kuria ir tikro visureigio darbui parengtą profesionalams skirtą versiją. Turėdamas tokį versijų asortimentą, legendinis modelis skirsis nuo absoliučiai visų savo prabangių konkurentų.

Rinkoje naujieji visureigiai turėtų pasirodyti jau 2018 m. vasarą. Kaip ir senoji G klasė, naujasis modelis bus gaminamas Austrijoje, Graco mieste esančioje gamykloje. Gamintojas paskelbė, kad Vokietijoje jis kainuos nuo 107 040 eurų, įskaitant PVM.

[infogram id="76561ca1-66c9-4b71-bc4e-c6613ed646d7" prefix="3QB" format="interactive" title="VK201802_LAISVALAIKIS_AUTO_mers"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
A. Vaitkus ketina skųsti atleidimą iš Klaipėdos uosto vadovų  1

Iš Klaipėdos uosto vadovo pareigų pirmadienį atšauktas Arvydas Vaitkus ketina skųsti susisiekimo ministro...

Logistika
11:23
„Uber“ už 3,1 mlrd. USD perką konkurentą „Careem“ 1

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“ už 3,1 mlrd. USD perka tame pačiame segmente dirbančią Dubajuje...

Rinkos
09:34
LAuGEA sustiprino automobilių pramonės įmones ir organizacijas Verslo tribūna

Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacija (LAuGEA) – verslo klasteris, nuo 2014 m. vienijantis...

Logistika
06:00
Transportas ir logistika šturmuoja pelnus 3

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir...

Logistika
05:50
Transporto ir logistikos įmonių pernai įgytas pagreitis šiemet neišsikvėps Premium 2

Praėjusiais metais transporto ir logistikos įmonė augino ir pajamas, ir dar įspūdingiau – pelną. Pelningumu...

Logistika
05:45
Atleistam A. Vaitkui – beveik 20.000 Eur premija už gerus darbo rezultatus  6

Iš Klaipėdos uosto vadovo pareigų pirmadienį atleistam Arvydui Vaitkui susisiekimo ministras Rokas Masiulis...

Vadyba
2019.03.25
Klaipėdos uosto valdybos pirmininkas: A. Vaitkui pamainos ieškosime ir užsienyje Premium 14

Nerijus Udrėnas, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau Klaipėdos uosto) valdybos...

Vadyba
2019.03.25
Atleidžiamas Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus 85

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus atleistas iš...

Logistika
2019.03.25
„Uber Freight“ siuntėjus su vežėjais jungs ir Europoje

Prieš dvejus metus Jungtinėse Valstijose pristatyta „Uber Fright“ paslauga, sujungianti krovinių siuntėjus ir...

Logistika
2019.03.25
Pašto rinkos pajamos pernai ūgtelėjo 16% 1

Bendrosios pašto sektoriaus 2018 m. pajamos sudarė 171,1 mln. Eur, t. y. 16,3% daugiau nei 2017 m., kai jos...

Paslaugos
2019.03.25
„Oribalt“ į naujų sandėlių statybą investuoja 4,8 mln. Eur

Farmacijos logistikos UAB „Oribalt Vilnius“ prie Vilniaus pradėjo farmacijos sandėlių statybą ir ketina...

Statyba ir NT
2019.03.25
Prieš lemtingą balsavimą dėl Mobilumo paketo – dar vienas skundas

Europos Parlamentui ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių – Lietuvos,...

Logistika
2019.03.25
„Vykom“ didina apsukas, didžiausias iššūkis – elektromobiliai Verslo tribūna 2

Kompanija „Vykom“, teikianti automobilių ir kitų krovinių pervežimo paslaugas, artimiausiems metams yra...

Logistika
2019.03.25
Vairuotojų trūkumo problema Europoje – vis didesnė Premium 4

Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių...

Logistika
2019.03.25
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 3

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
2019.03.23
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė Rengės ruožo atstatymo sutartį 5

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį dėl Rengės ruožo atstatymo su konkursą laimėjusia Estijos...

Logistika
2019.03.22
„Garuda“ atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ užsakymą 9

Indonezijos oro bendrovė „Garuda“ paskelbė, kad atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ orlaivių...

Logistika
2019.03.22
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ sutarė plėtoti įvairiarūšių krovinių projektus

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ sutarė...

Logistika
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 3

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau