VŽ bando MAN TGE: kuo jis skiriasi nuo „Volkswagen Crafter“

Publikuota: 2018-02-10
Bendras MAN ir „Volkswagen“ projektas – „Volkswagen Crafter“ identiškas MAN TGE. Kęstučio Bruzgelevičiaus nuotr.
Bendras MAN ir „Volkswagen“ projektas – „Volkswagen Crafter“ identiškas MAN TGE. Kęstučio Bruzgelevičiaus nuotr.
 

2000 m. MAN pradėjo naujos serijos TGA sunkvežimių gamybą. Ilgainiui jų gama buvo atnaujinama naujomis versijomis, o pernai buvo pristatyta visiškai nauja serija TGE. Dabar MAN žurnalistus pakvietė į Barselonoje vykusį pristatymą keliuose.

Du koncernui „Volkswagen AG“ priklausantys komercinių automobilių gamintojai „Volkswagen Nutzfahrzeuge“ ir MAN ėmėsi bendro projekto. Lenkijos mieste Vžesnioje koncernas „Volkswagen AG“ pastatė naują gamyklą. Joje greta kitų modelių imti gaminti du beveik identiški automobiliai skirtingais vardais: „Volkswagen Crafter“ ir MAN TGE. Per metus ketinama surinkti apie 100 tūkst. tokių automobilių: preliminariai sutarta gaminti 80 tūkst. „Crafter“ ir 20 tūkst. MAN TGE.

MAN šiandien siūlo plačią sunkvežimių gamą, kurioje TGE užims mažiausio modelio vietą. Vežėjams turi imponuoti tankus MAN techninės priežiūros centrų ir atsarginių detalių sandėlių tinklas. Šiuo požiūriu „Crafter“ prižiūrintis servisų tinklas nėra toks didelis, o jo darbo valandos – perpus trumpesnės. Vien dėl to „Volkswagen“ labiau tinka saviems kroviniams vežti.

Skirtingi dydžiai

Atsižvelgiant į skirtingus klientų poreikius, jiems bus siūlomos dvi skirtingos MAN TGE svorio kategorijos, kurios pagal tradiciją nurodomos ant priekinių sparnų dviem skaičių kombinacijomis. Kaip ir didieji MAN sunkvežimiai, TGE bus žymimi skaičiumi 3 arba 5, kurie nurodo bendrąją transporto priemonės masę (t. y. 3,5 arba 5,5 t) ir triženkliu skaičiumi, žyminčiu suapvalintą variklio galią. Didžiųjų TGE furgonų talpa siekia net 18,4 kub. m, kai ankstesnių „Crafter“ buvo 17 kub. m.

1.380 mm plotis tarp ratų gaubtų ir 4.855 mm krovinių skyriaus ilgis yra didžiausia krovininė erdvė šioje transporto priemonių klasėje. Net mažiausiame TGE telpa 4 europadėklai arba 6 standartiniai konteineriai su ratukais. O ilgesnė važiuoklė leidžia montuoti ir įvairesnę specialią įrangą. Iš viso siūlomos trijų skirtingų ilgių važiuoklės ir trijų skirtingų aukščių kėbulai. Be to, galimi ir atviri variantai vienguba arba dviguba kabina.

Lengvas valdymas

Barselonos oro uoste gauname raktelius nuo TGE ir trumpą instruktažą: važiuoti turime apie 50 km link Montserato kalnų. Kad juos pasiektume, per patį vidurdienį turime pervažiuoti Barseloną. Visa laimė, kad priprasti prie man tekusio bortinio sunkvežimio užteko kelių minučių – viskas čia taip paprasta ir aišku, viskas patogiai po ranka, matomumas – puikus, ergonomika – aukščiausio lygio. Vairavimą labai palengvina pirmą kartą mažųjų sunkvežimių istorijoje įrengtas elektromechaninis vairo stiprintuvas. Tokio sunkvežimio ar net paties didžiausio furgono vairavimas beveik niekuo nesiskiria nuo lengvojo automobilio. Tereikia nepamiršti gabaritų posūkiuose ir įvažiuojant į teritorijas ar patalpas, kuriose ribojamas aukštis.

Kalnų egzaminas

Labiausiai nustebino variklis. Visoms versijoms skirtas vienas vienintelis agregatas – 2.0 l TDI „EA 288 Commercial“. Tai yra specialiai modifikuotas „Volkswagen“ „Modular Diesel Platform“ šeimynos atstovas. Atrodytų, kad atmosferinio 2 litrų 75 kW (102 AG) variklio užtektų nebent 3,5 t svorio „mažyliams“. O norintys galėtų rinktis kurį nors iš turbininių 90 kW (122 AG) ir 103 kW (140 AG) versijų. O kaip 2 litrų darbo tūris tinka 18 kub. m talpos furgonams? Šis variklis yra su dviem turbinomis ir pakankamai galingas – 130 kW (177 AG). Bet ar tikrai pakanka 2 litrų?

Ir tik kalnuose supratau, kodėl MAN bandomąjį važiavimą surengė Katalonijoje. Visos TGE versijos pasirodė pakankamai galingos, suteikiančios elastingą trauką. Jos beveik vienodai taupios. O kalnai maksimaliai atskleidžia tiek variklių, tiek pavarų dėžių galimybes.

Šį kartą pasigedau vienintelio dalyko – žadėtosios aštuonių laipsnių automatinės pavarų dėžės. Jos, beje, neturėjo ir dar pavasarį Ispanijoje pristatyti „Crafter“ automobiliai. Ir tada, ir dabar gamintojai aiškino, kad profesionalūs vairuotojai esą nemėgsta „automatų“. Gal tai ir tiesa, tačiau automatinės pavarų dėžės anksčiau ar vėliau turės atsirasti ir šiuose dvyniuose. O vairuotojus, kurie dejuodavo dėl rūdijančių „Crafter“, dabar galima nuraminti: Vžesnios gamykloje cinkuojama 97% kėbulo detalių, tad problema bus išspręsta.

FOTOGALERIJA MAN TGE (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 9

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19
„Scania“ vandenilio technologijas išbando Lietuvoje 1

Švedijos komercinio transporto gamintoja „Scania“ kartu su savo antrine bendrove „Scania Lietuva“ ir koncerno...

Technologijos
2018.09.19
„Jaguar“ gamyklos darbuotojai iki Kalėdų dirbs 3 dienas per savaitę 3

Britų automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ (JLR) nusprendė patrumpinti gamyklos Birmingame darbo laiką.

Vadyba
2018.09.19
Laukiant popiežiaus, Vilniaus senamiestyje ir prieigose uždrausta statyti automobilius 8

Laukiant savaitgalį į Lietuvą atvykstančio popiežiaus Pranciškaus, visame Vilniaus senamiestyje ir dalyje jo...

Transportas
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau