„Angry Birds“ kūrėjas užsimojo nutiesti tunelį Helsinkis-Talinas: EK pozicija

Publikuota: 2018-01-28
Peteris Vesterbackas, vienas žaidimo „Angry Birds“ kūrėjų, buvęs bendrovės „Rovio“ vadovas, povandeninio tunelio tarp Helsinkio ir Talino projekto iniciatorius. @CA parasas po nuotrauka:Roni Rekomaa („Reuters“/„Scanpics“) nuotr.
Peteris Vesterbackas, vienas žaidimo „Angry Birds“ kūrėjų, buvęs bendrovės „Rovio“ vadovas, povandeninio tunelio tarp Helsinkio ir Talino projekto iniciatorius. , Roni Rekomaa („Reuters“/„Scanpics“) nuotr.

Europos komisijos atstovai abejoja, ar suomių verslininko ir žaidimo „Angry Birds“ kūrėjo Peterio Vesterbacko planas pritraukti kinų investicijas tunelio tarp Helsinkio ir Talino statyboms būtų suderinamas su ES taisyklėmis.

Estas Henrikas Hololėjus, Europos komisijos mobilumo ir transporto direktorato vadovas, komentuodamas p. Vestebacko inicijuojamo povadeninio tunelio projekto perspektyvas, pabrėžė – reikia turėti galvoje, jog nieko nemokamo niekada nebūna, rašo portalas err.ee.

„Europos komisijos požiūriu naujas transporto ryšys visada yra sveikintinas, tačiau Eurotunelio (tarp Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos – red. ) pavyzdys rodo, kad tokie kompleksiniai projektai kainuoja daug brangiau nei iš pradžių buvo planuota. Žinoma, technologijos nuolat vystosi“, – portalas cituoja p. Hololėjų.

Peteris Vesterbackas siūlo nutiesti povandeninį tunelį tarp Helsinkio ir Talino pritraukus privačias investicijas, daugiausia iš Kinijos. Praėjusią savaitę savo projektą pristatydamas Talino miesto valdžiai p. Vesterbackas patvirtino, kad planuojama tunelio projekto vertė – apie 15 mlrd. Eur, jis turėtų atsipirkti per 37 metus. 70% investicijų bus pritraukta iš Kinijos, o likusi dalis – iš Baltijos ir Skandinavijos šalių pensijų fondų. Pajamas generuotų keleivių bei krovinių srautai.

Savo ruožtu p. Hololėjus pažymėjo, kad skeptiškai vertina idėją ilgalaikiams tikslams kliautis investicijomis iš trečiųjų šalių.

„Priminsiu, kad nieko nemokamo nebūna. Taip pat svarbu pažymėti, kad visi stambūs infrastruktūros projektai turi būti atviri ir atitikti Europos Sajungoje galiojančias taisykles“, – sakė jis.

Anot direktorato vadovo, tarp Helsinkio ir Talino šiandien veikia gerai sutvarkyta ir patikima susiekimo keltais sistema, todėl tunelis nėra būtinybė, o tik papildoma susiekimo galimybė.

„Planuojant tunelio statybas svarbu įvertinti tiek keleivių, tiek krovinių pervežimus, o taip pat pagrindinių oro uostų sujungimą“, – nurodė jis.

Kaip rašo „Postimees“, susitikimų Taline metu p. Vesterbackas pabrėžė, kad povandeninio tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektas bus vykdomas atskirai ir nėra siejamas su geležinkelio „Rail Baltica“ projektu, kurį įgyvendina Baltijos šalys.

„Asmeniškai aš nesu patenkintas žemomis projekto „Rail Balticos“ ambicijomis. Kinijoje greitieji traukiniai juda 340–350 km/val greičiu. Net paprasto traukinio greitis gali pasiekti 400 km/val. Kodėl „Rail Baltia“ turi tenkintis 160–200 km/ val greičiu? Tai pasenusi ir labai prastos kokybės paslauga“, – remdamasi portalo „Majandus24“ informacija p. Vesterbacką cituoja „Postimees“.

Pristatydamas Helsinio – Talino tunelio projektą, p. Vesterbackas nurodo, kad kelionė iš vienos sostinės į kitą kinišku arba japonišku greituoju traukiniu, kuris gali išvystyti iki 350 km/val greitį, užtruktų 20 minučių. Bilietas kainuotų 50 Eur.

Pasiūlytame tunelio projekte numatytos 4 geležinkelio stotys: viena Taline, antra – dirbtinėje saloje, kuri būtų supilta jūroje netoli Helsinkio, trečia – Espoo mieste prie Suomijos sostinės, o ketvirta – Helsinkio Vantaa oro uoste.

Pernai rudenį naujienų agentūra BNS rašė, kad Violeta Bulc, ES transporto komisarė, atsakydama į Estijos europarlamentaro Urmo Paeto paklausimą, yra nurodžiusi, jog tam, tunelis tarp Talino ir Helsinkio galėtų sulaukti finansavimo iš Europos Komisijos, pirmiausia turi būti įgyvendintas „Rail Baltica“ projektas. Antraip jungtis tarp dviejų sostinių neturėtų ekonominio pagrindo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prakalbo apie alkoblokų įrengimą nuomojamuose automobiliuose 12

Po sekmadienio naktį Vilniuje įvykusios tragiškos avarijos, kurios metu žuvo jauna mergina, susisiekimo...

Transportas
2018.04.22
Atatürkas: joks turkiškos kasdienybės elementas nėra atsietinas nuo jo vardo Premium

Šiuolaikinės Turkijos Respublikos įkūrėjas Mustafa Kemalis Atatürkas miręs jau 80 metų, tačiau šiandien...

Verslo klasė
2018.04.22
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
„Lietuvos geležinkeliai“ prašo teisėsaugos ištirti konkurso skaidrumą 5

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ teisėsaugos prašys įvertinti šiemet jos skelbtą pabėgių...

Transportas
2018.04.20
Vilniaus oro uostui iš naujo ieško automobilių aikštelės rangovų 1

Tris tarptautinius šalies oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai, siekdama padidinti...

Transportas
2018.04.20
Lietuvos oro ir jūrų uostuose – tebesitęsiantis rezultatų gerinimas 1

Praėjusiais metais užfiksavę itin gerus rezultatus, Lietuvos oro ir jūrų uostai pirmąjį 2018 m. ketvirtį...

Transportas
2018.04.20
Vilniuje į gatves išrieda nauji „Solaris“ autobusai

Vilniuje į gatves išrieda pirmieji lenkiški „Solaris“ autobusai. Bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis...

Transportas
2018.04.20
„RB Rail“ kviečia projektuoti ruožą nuo Ramygalos iki Latvijos sienos 2

„Rail Baltica skelbia“ detaliųjų techninių projektų parengimo darbų konkursus geležinkelio linijoms Estijoje...

Transportas
2018.04.20
„Turkish Cargo“ vietoje Rygos pasirinko Vilnių 3

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nusileidęs „Turkish Cargo“ lėktuvas atidarė dar vieną, naują krovininių...

Transportas
2018.04.19
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
„Gato“ savininkams leista įsigyti „Žemaitijos kelius“

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Gatas“ savininkai Donatas Dudonis ir Kęstutis Mendelis gali įsigyti...

Transportas
2018.04.19
Reorganizavus 5 susisiekimo VĮ tikimasi gauti 50 mln. Eur daugiau dividendų 4

Per metus į akcines bendroves (AB)  reorganizavus penkias susisiekimo sektoriaus valstybės įmones (VĮ) -...

Transportas
2018.04.19
Baltijos geležinkelius išbandė „SNCF Logistics“ grupės įmonė

Šiąnakt iš Šeštokų stoties netoli Lenkijos ir Lietuvos sienos pajudėjo pirmasis „Amber Train“ traukinys,...

Transportas
2018.04.19
„Lietuvos geležinkeliai“ vežė 13% daugiau krovinių

Šių metų sausio-kovo mėnesiais „Lietuvos geležinkeliai“ iš viso pervežė beveik 13% daugiau krovinių nei tuo...

Transportas
2018.04.19
„airBaltic“ – rekordinis ketvirtis

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį „airBaltic“ pervežė daugiau kaip 80.000 keleivių į Lietuvą ir iš jos - 26%...

Transportas
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Oro linijos turės keleiviams kompensuoti už spontanišką darbuotojų streiką

Lėktuvų keleiviai turi teisę gauti kompensaciją už žalą, kurią sukelia dėl spontaniško oro linijų darbuotojų...

Transportas
2018.04.18
Stovimos sėdynės lėktuvuose: efektas akivaizdus, bet susidomėjimo dar nėra 5

Hamburge vykusioje lėktuvų salonų parodoje italų bendrovė „Aviointeriors“ pristatė antrąją vertikaliųjų...

Transportas
2018.04.17
Kaip „Tesla“ atsirenka darbuotojus 1

JAV automobilių gamintoja „Tesla“ darbuotojus renkasi itin preciziškai. Personalo skyrius kandidatams iš...

Vadyba
2018.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau