„Angry Birds“ kūrėjas užsimojo nutiesti tunelį Helsinkis-Talinas: EK pozicija

Publikuota: 2018-01-28
Peteris Vesterbackas, vienas žaidimo „Angry Birds“ kūrėjų, buvęs bendrovės „Rovio“ vadovas, povandeninio tunelio tarp Helsinkio ir Talino projekto iniciatorius. , Roni Rekomaa („Reuters“/„Scanpics“) nuotr.
Peteris Vesterbackas, vienas žaidimo „Angry Birds“ kūrėjų, buvęs bendrovės „Rovio“ vadovas, povandeninio tunelio tarp Helsinkio ir Talino projekto iniciatorius. , Roni Rekomaa („Reuters“/„Scanpics“) nuotr.

Europos komisijos atstovai abejoja, ar suomių verslininko ir žaidimo „Angry Birds“ kūrėjo Peterio Vesterbacko planas pritraukti kinų investicijas tunelio tarp Helsinkio ir Talino statyboms būtų suderinamas su ES taisyklėmis.

Estas Henrikas Hololėjus, Europos komisijos mobilumo ir transporto direktorato vadovas, komentuodamas p. Vestebacko inicijuojamo povadeninio tunelio projekto perspektyvas, pabrėžė – reikia turėti galvoje, jog nieko nemokamo niekada nebūna, rašo portalas err.ee.

„Europos komisijos požiūriu naujas transporto ryšys visada yra sveikintinas, tačiau Eurotunelio (tarp Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos – red. ) pavyzdys rodo, kad tokie kompleksiniai projektai kainuoja daug brangiau nei iš pradžių buvo planuota. Žinoma, technologijos nuolat vystosi“, – portalas cituoja p. Hololėjų.

Peteris Vesterbackas siūlo nutiesti povandeninį tunelį tarp Helsinkio ir Talino pritraukus privačias investicijas, daugiausia iš Kinijos. Praėjusią savaitę savo projektą pristatydamas Talino miesto valdžiai p. Vesterbackas patvirtino, kad planuojama tunelio projekto vertė – apie 15 mlrd. Eur, jis turėtų atsipirkti per 37 metus. 70% investicijų bus pritraukta iš Kinijos, o likusi dalis – iš Baltijos ir Skandinavijos šalių pensijų fondų. Pajamas generuotų keleivių bei krovinių srautai.

Savo ruožtu p. Hololėjus pažymėjo, kad skeptiškai vertina idėją ilgalaikiams tikslams kliautis investicijomis iš trečiųjų šalių.

„Priminsiu, kad nieko nemokamo nebūna. Taip pat svarbu pažymėti, kad visi stambūs infrastruktūros projektai turi būti atviri ir atitikti Europos Sajungoje galiojančias taisykles“, – sakė jis.

Anot direktorato vadovo, tarp Helsinkio ir Talino šiandien veikia gerai sutvarkyta ir patikima susiekimo keltais sistema, todėl tunelis nėra būtinybė, o tik papildoma susiekimo galimybė.

„Planuojant tunelio statybas svarbu įvertinti tiek keleivių, tiek krovinių pervežimus, o taip pat pagrindinių oro uostų sujungimą“, – nurodė jis.

Kaip rašo „Postimees“, susitikimų Taline metu p. Vesterbackas pabrėžė, kad povandeninio tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektas bus vykdomas atskirai ir nėra siejamas su geležinkelio „Rail Baltica“ projektu, kurį įgyvendina Baltijos šalys.

„Asmeniškai aš nesu patenkintas žemomis projekto „Rail Balticos“ ambicijomis. Kinijoje greitieji traukiniai juda 340–350 km/val greičiu. Net paprasto traukinio greitis gali pasiekti 400 km/val. Kodėl „Rail Baltia“ turi tenkintis 160–200 km/ val greičiu? Tai pasenusi ir labai prastos kokybės paslauga“, – remdamasi portalo „Majandus24“ informacija p. Vesterbacką cituoja „Postimees“.

Pristatydamas Helsinio – Talino tunelio projektą, p. Vesterbackas nurodo, kad kelionė iš vienos sostinės į kitą kinišku arba japonišku greituoju traukiniu, kuris gali išvystyti iki 350 km/val greitį, užtruktų 20 minučių. Bilietas kainuotų 50 Eur.

Pasiūlytame tunelio projekte numatytos 4 geležinkelio stotys: viena Taline, antra – dirbtinėje saloje, kuri būtų supilta jūroje netoli Helsinkio, trečia – Espoo mieste prie Suomijos sostinės, o ketvirta – Helsinkio Vantaa oro uoste.

Pernai rudenį naujienų agentūra BNS rašė, kad Violeta Bulc, ES transporto komisarė, atsakydama į Estijos europarlamentaro Urmo Paeto paklausimą, yra nurodžiusi, jog tam, tunelis tarp Talino ir Helsinkio galėtų sulaukti finansavimo iš Europos Komisijos, pirmiausia turi būti įgyvendintas „Rail Baltica“ projektas. Antraip jungtis tarp dviejų sostinių neturėtų ekonominio pagrindo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Hegelmann Transporte“ atidaro pirmąjį logistikos centro modulį, planuose – šeši Premium

Vokietijos kapitalo logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, šalia magistralės Kaunas-Klaipėda,...

Transportas
2018.09.24
Elektromobiliams siūloma pelno mokesčio lengvata 9

Šalies įmonėms, įsigysiančioms elektromobilius, nuo kitų metų gali būti taikoma pelno mokesčio lengvata. 

Finansai
2018.09.24
„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Statyba ir NT
2018.09.24
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 9

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau