Eilės pasienyje su Baltarusija – problema su didele perspektyva

Publikuota: 2018-01-23

Į Lietuvą iš Baltarusijos įvažiuojantys vilkikai eilėse stovi po 22 valandas, o vežėjai kiekvieną dieną dėl to praranda apie 100.000 Eur. Tačiau valstybės institucijos nežada jokio greito šios problemos sprendimo.

Taip reziumuota Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ Vilniuje surengto apskritojo stalo pokalbio metu.

VŽ rašė apie „Linavos“ kongreso metu įvardytas nesibaigiančių eilių priežastis. Jas įvardijęs Arūnas Adomėnas, Muitinės departamento generalinis direktorius, tuomet tvirtino, kad kova su šia problema yra daugialypė ir įsisukusi užburtame rate: Medininkų–Kamennyj log pasienio punkto pralaidumas yra nepatenkinamas dėl turimos infrastruktūros pajėgumo, tačiau pats postas yra Susisiekimo ministerijos dispozicijoje. Be to, neišnaudojamas ir esamo posto pajėgumas, nes jame nuolatos trūksta darbuotojų. O darbuotojų trūksta dėl to, kad iš muitinės kasmet išeina daugiau darbuotojų nei ateina. O taip yra dėl prastos muitininkų motyvacijos – vos apie 500 Eur po mokesčių siekiančio mėnesio atlyginimo.

Pono Adomėno kalba tąkart leido suprasti, kad problemos sprendimui reikalingas dialogas tarp Ūkio ministerijos ir jai pavaldaus Muitinės departamento, Susisiekimo ministerijos, Finansų ministerijos ir Pasienio punktų kontrolės direkcijos.

„Linava“ dabar inicijavo tokį susitikimą, tačiau jame atsakingų valdininkų išdėstytos aplinkybės paaiškino, kad dar mažiausiai dvejus metus situacija negerės, o efektyvūs sprendimai galimi tik nuo 2023 m., kai bus rekonstruotas pasienio kontrolės punktas, o jame dirbs reikiamas kiekis pareigūnų.

Visų pirma – postas

Medininkų kontrolės postas laikomas svarbiausiu Lietuvoje. Ramunė Fabijonavičiūtė, Finansų ministerijos mokesčių politikos departamento mokesčių administravimo politikos skyriaus vedėjo pavaduotoja, susitikime tvirtino, kad šiam postui skiriama 80% visiems Lietuvos pasienio postams skiriamo finansavimo.

Mindaugas Zobiela, Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius, sakė, kad Medininkų posto infrastruktūra yra pasenusi, todėl nevisiškai atitinka šiandieninius poreikius.

Pasak jo, dabar yra rengiamas posto rekonstrukcijos projektas, bet netgi idealiomis sąlygomis jis galės būti realizuotas tik per 5-erius metus. Tada bus pastatytas dvigubai didesnio pralaidumo (6.000 automobilių per dieną) postas, kuris galės išspręsti problemą.

„Bet dabar, kalbant apie infrastruktūrą, nematau galimo greito sprendimo, todėl aišku, kad reikia maksimaliai išnaudoti turimos infrastruktūros galimybes“, – reziumavo p. Zobiela.

Darbuotojų problema

Esamos infrastruktūros galimybės nėra išnaudojamos visų pirma dėl to, kad muitinei trūksta darbuotojų.

„Dabar yra taip, kad man skambinantys vairuotojai klausia, ar muitininkai streikuoja, nes visame poste yra vos trys pareigūnai“ – apie graudžiai komišką situaciją susitikime pasakojo Ramūnas Narbutas, vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas.

Ponas Adomėnas tvirtina, kad taip yra dėl chroniško darbuotojų trūkumo ir jis nematantis galimybių užpildyti šią spragą, nes atėję jauni žmonės dirba vos dvejus metus. „Tai yra lėšų švaistymas, nes mes į juos investuojame, bet paskui nebegalime išlaikyti“, – tvirtino p. Adomėnas, pridurdamas kad šiuo metu muitinėje yra 230 laisvų darbo vietų ir jų vis daugėja.

Susitikime buvusios Finansų ministerijos atstovės sakė, kad situacija pamažu gerinama: 2018 m. Muitinės  departamentui skirta 0,4 mln. Eur daugiau nei pernai.

Ponas Adomėnas, greitai apskaičiavęs šį padidėjimą, pasakė, kad net visą minėtą sumą paskirstant tik atlyginimams didinti ir neskaičiuojant mokesčių, kiekvienam darbuotojui tenkanti suma sudarytų vos po 250 Eur per metus. Taigi, tai taip pat neleis išspręsti esamos problemos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„RB Rail“ kviečia projektuoti ruožą nuo Ramygalos iki Latvijos sienos

„Rail Baltica skelbia“ detaliųjų techninių projektų parengimo darbų konkursus geležinkelio linijoms Estijoje...

Transportas
08:30
„Turkish Cargo“ vietoje Rygos pasirinko Vilnių 2

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nusileidęs „Turkish Cargo“ lėktuvas atidarė dar vieną, naują krovininių...

Transportas
2018.04.19
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
„Gato“ savininkams leista įsigyti „Žemaitijos kelius“

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Gatas“ savininkai Donatas Dudonis ir Kęstutis Mendelis gali įsigyti...

Transportas
2018.04.19
Reorganizavus 5 susisiekimo VĮ tikimasi gauti 50 mln. Eur daugiau dividendų 3

Per metus į akcines bendroves (AB)  reorganizavus penkias susisiekimo sektoriaus valstybės įmones (VĮ) -...

Transportas
2018.04.19
Baltijos geležinkelius išbandė „SNCF Logistics“ grupės įmonė

Šiąnakt iš Šeštokų stoties netoli Lenkijos ir Lietuvos sienos pajudėjo pirmasis „Amber Train“ traukinys,...

Transportas
2018.04.19
„Lietuvos geležinkeliai“ vežė 13% daugiau krovinių

Šių metų sausio-kovo mėnesiais „Lietuvos geležinkeliai“ iš viso pervežė beveik 13% daugiau krovinių nei tuo...

Transportas
2018.04.19
„airBaltic“ – rekordinis ketvirtis

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį „airBaltic“ pervežė daugiau kaip 80.000 keleivių į Lietuvą ir iš jos - 26%...

Transportas
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Oro linijos turės keleiviams kompensuoti už spontanišką darbuotojų streiką

Lėktuvų keleiviai turi teisę gauti kompensaciją už žalą, kurią sukelia dėl spontaniško oro linijų darbuotojų...

Transportas
2018.04.18
Stovimos sėdynės lėktuvuose: efektas akivaizdus, bet susidomėjimo dar nėra 5

Hamburge vykusioje lėktuvų salonų parodoje italų bendrovė „Aviointeriors“ pristatė antrąją vertikaliųjų...

Transportas
2018.04.17
Kaip „Tesla“ atsirenka darbuotojus

JAV automobilių gamintoja „Tesla“ darbuotojus renkasi itin preciziškai. Personalo skyrius kandidatams iš...

Vadyba
2018.04.17
Seimas svarsto pasiūlymą Šventosios uostą perduoti Palangos savivaldybei 1

Seimas pradėjo svarstyti susisiekimo ministro Roko Masiulio pristatytas Šventosios valstybinio jūrų uosto ir...

Transportas
2018.04.17
„Skrydžiai LT“ paskirta bauda dėl neteisingai nurodytų kainų

Bilietų pardavimo platformą valdančiai bendrovei „Skrydžiai LT“ skirta bauda už sąžiningą komercinę veiklą...

Transportas
2018.04.17
„Small Planet Airlines“ tapo Lenkijos užsakomųjų skrydžių rinkos lydere

Lietuviško kapitalo užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ Lenkijoje užima 29,79% rinkos ir...

Transportas
2018.04.17
„Smiltynės perkėla“ didino veiklos apimtį, pelną augino 59%

Planus viršijusi reisų apimtis, didėjęs keleivių srautas ir veiklos efektyvumas leido smarkiai pagerinti AB...

Transportas
2018.04.17
Kazachų oro linijos Vilnių pasirinko kaip pačiai bendrovei ir verslui svarbų miestą 6

Antrosios pagal dydį Kazachstano oro linijos „SCAT Airlines“ Vilnių pasirinko savo pirmajam maršrutui į...

Transportas
2018.04.16
„FL Technics“ pelnas išaugo dvigubai

Orlaivių aptarnavimo UAB „FL Technics“ pardavimo pajamos augo daugiau nei dešimtadaliu, o grynasis pelnas –...

Transportas
2018.04.16
„Lufthansa“: kaip gervė, pakilusi iš pelenų

Didžiausia Europoje ir ketvirta pasaulyje aviacijos bendrovė „Lufthansa“ jau seniai iš vien oro linijų įmonės...

Verslo klasė
2018.04.15
„Supros“ taikinys – „Porsche“ 1

Kai visa pramonė pasinėrusi į elektra varomų bendro naudojimo savivaldžių automobilių kūrimo lenktynes,...

Verslo klasė
2018.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau