Sėkmę transporto versle atnešė kruopščiai vertinama rizika

Publikuota: 2018-01-17

Stabiliai augti galima ir be galo konkurencingame sektoriuje, jei tik surandi savo sėkmės receptą, įsitikinęs Darius Eidukonis, krovinių gabenimo bendrovės „MDI Transport vadovas“. 2017 m. jis pelnė Jaunojo „Metų CEO“ titulą.

Kaip atsidūrėte transporto versle?

Logistikos srityje pradėjau dirbti dar aštuoniolikos – baigęs mokyklą įsidarbinau sandėlininku. Be galo džiaugiausi, nes tuo metu norinčių dirbti buvo labai daug, o verslininkai vengdavo jaunų darbuotojų be patirties. Po metų gavau šansą sudalyvauti atrankoje į vadybininko asistento poziciją. Įtikinau, kad išmoksiu papildomą užsienio kalbą, įgyvendinsiu visus keliamus reikalavimus.

Ilgą laiką buvau jauniausias įmonės darbuotojas. Lengva nebuvo, teko derinti darbą su mokslais. Po poros metų atsirado galimybė burti savo komandą, ir tos progos nepraleidau. Nuo tada jau dešimt metų „MDI Transport“ stabiliai auga.

Kokių asmeninių savybių reikia norint sėkmingai konkuruoti šiame sektoriuje?

Viskas prasideda nuo didelio noro, jo prireiks kiekviename žingsnyje. Europos transporto sektoriuje yra ne tik daug galimybių, bet ir labai didelė konkurencija. Kone 90% mūsų apyvartos sudaro paslaugų eksportas, tad konkurentais vadiname ne kitas įmones, o šalis – Lenkiją, Čekiją, Latviją ar net vokiečius su olandais. Norėdami nukonkuruoti vokietį jo paties šalyje privalome būti visu žingsniu priekyje, tam reikia didelių ambicijų ir sunkaus darbo.

Kai prisimenu, kaip dirbome pačioje pradžioje ar net prieš 5 metus, atrodo, lyg dieną su naktimi lygintum. Dabar faksas jau istorija, telefono prireikia keliskart rečiau, nes mašinų buvimo vieta matoma ekrane. Manau, per ateinančius 10 metų tie pasikeitimai bus dar ryškesni dėl tobulėjančio dirbtinio intelekto.

Praėjusiais metais gavote jaunojo „Metų CEO“ apdovanojimą. Vienas iš vertinimo kriterijų buvo sukurta vertė darbuotojams. Koks esate vadovas savo žmonėms?

Po 10 metų vadovavimo smagu vis dar būti vadinamam Jaunuoju vadovu (šypsosi). Šis įvertinimas man daug reiškia – jis atsakė į klausimą, ar teisingu keliu einame.

Kolektyvui ir jo formavimui skiriu labai daug dėmesio. Noriu, kad visi vadovautumėmės tomis pačiomis vertybėmis. Darbinė atmosfera turi būti tokia, kad žmonės norėtų ryte eiti į darbą.. Su kolegomis darbe bendrauju pagal principą „elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad kiti su tavimi elgtųsi.“

Esu labiau komandos dalis, o ne vadovas, kuris tik nurodinėja. Visada norėjau sugriauti stereotipą, neva užsienio kapitalo įmonėse darbuotojai labiau mylimi. Štai šįmet sėkmingai pabaigę metus pasidovanojome sau dovaną: Kalėdinį viso kolektyvo savaitgalį Berlyne. Geros, įdomios pramogos, kaip ir mokymai, suartina ir formuoja tvirtą komandą.

Jūsų vadovaujama bendrovė nėra pirkusi nuosavų vilkikų. Ar ir toliau nekeisite šios nuostatos?

Per 10 metų pirkti vilkikų noras buvo kilęs ne kartą. Paskui ateidavo nuosmukis ir džiaugdavomės jų neturėdami. Dabar rinkoje didelis pakilimas, pervežimo kainos kyla greitai, visi vežėjai stengiasi plėsti autoparką ar atsinaujinti.

Pagundų kyla ir mums, bet tokiu atveju būtina galvoti apie daug vilkikų, su 5-10 mašinų kalnų nenuversi. O didelėms investicijoms rankos dar nekyla, ypač prisiminus 2007 metus, kai rinka irgi smarkiai augo, kol galiausiai viskas sugriuvo. Dramatiškiausia situacija buvo tų, kurie neturėjo galimybės kurį laiką važiuoti pusvelčiui.

Neturėdami savo sunkvežimių, mes sugebėjome visus tuos metus ne tik sėkmingai dirbti, bet ir plėstis. Ir šiandien vis dar matome galimybių augti be nuosavo autoparko.

O kokius reikalavimus keliate savo asmeniniam automobiliui? Svarbiausia – funkcionalumas, dizainas, ar..?

Šiandien technologijos greitai keičiasi, kas pernai atrodė visiška naujovė, dabar – kasdienybė. Todėl nesivaikau idėjos „geriau senesnis, bet prabangesnis.“ Neseniai rinkausi naują automobilį. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas uždavinys, bet atitinkančio mano reikalavimus teko paieškoti.

Važinėju tikrai daug, todėl man automobilis turi būti patogus, erdvus, tikti tolimesnėms išvykoms. Vairavimo asistentai, saugumo įranga, geras kelio apšvietimas – privalomi dalykai. Degalų sąnaudas irgi vertinau, tačiau rinkdamasis automobilį tikėjau, kad tai bus mano paskutinis degalais varomas automobilis.

Galiausiai svarbus kriterijus yra ir dizainas: jis turi būti ne tik modernus, bet ir mielas širdžiai. Nuo idėjos pirkti naują automobilį iki rankų sukirtimo užtruko arti pusmečio, išbandžiau daugybę skirtingų automobilių.

Ir galiausiai apsistojote prie...

Kad mano ieškojimai baigėsi, supratau pavairavęs „Volkswagen Arteon“. Nustebino ne tik jo išvaizda, bet ir kokybiškai įrengtas vidus. Įdėmiai žvalgiausi, bet nėkart nesukirbėjo mintis, kad kažkas būtų padaryta greitai, pigiai ar atmestinai.

Kol kas dar tikrai nesigailėjau dėl savo pasirinkimo. Buvo kilę keletas techninių klausimų, turėjau progą dar sykį pasidžiaugti – labai nustebino puikus aptarnavimas po pardavimo, jo dažnai trūksta Lietuvos įmonėms.

Patinka ir aplinkinių reakcija: kas įsėda, visi nustemba, koks erdvus mano automobilis, pastebiu, kad ir praeiviai žiūri kitaip. Kai anksčiau vairavau šeimyninį universalą, žvilgsnių nesulaukdavau (šypsosi).

Beje, pasirodo intuicija manęs neapgavo: šis modelis Lietuvoje buvo pripažintas saugiausiu automobiliu ir gavo Tautos automobilio 2018 titulą.

Kaip įsivaizduojate „MDI Transport“ po 20 metų?

Įdomus klausimas. Greiti ir netikėti pokyčiai transporto sektoriuje sugriauna net kruopščiai sudėliotus 2-3 metų planus. Bet tuo pat metu labai įdomu, nes darbas be galo dinamiškas, jokio nuobodulio.

Po 20 metų savo vizijoje matau labai erdvų futuristinį ofisą, kuriame dirba ne tik apie 100 darbuotojų, bet ir vienas kitas robotas. Pastarieji ne tik ant savo pečių perėmę „popierizmo“ tvarkymą, bet ir skanios kavos paruošia. Dirbtinio intelekto pagalba dirbame labai našiai. Galbūt turime ir nuosavų sunkvežimių – ir visi jie savavaldžiai.

FOTOGALERIJA Darius Eidukonis, „MDI Transport“ vadovas (4 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ galvos skausmas – šimtai tūkstančių JAV atpirktų automobilių

37-ose JAV esančiose aikštelėse „Volkswagen“ saugo apie 300.000 dyzelinių automobilių. Ir šios aikštelės...

Transportas
11:31
„Teslos“ sunkumai tęsiasi: remontui atšaukiami ankstyvieji „Model S“ 2

Nuo 2010 m. gruodžio sunkiausią laikotarpį išgyvenanti „Tesla“ susidūrė su dar vienu iššūkiu – gamintojas...

Transportas
2018.03.30
„Hellos“ viceprezidentas apie savivaldžių automobilių ateitį: ji ateis net po mirtinų incidentų Premium 4

Martinas Meggle, Lietuvoje investuojančios „Hellos“ viceprezidentas, atsakingas už elektronikos inžinerijos...

Transportas
2018.03.30
2017 m. Lietuvos transporto paslaugų eksportas sudarė beveik 60% viso šalies paslaugų eksporto 8

Praėjusiais metais Lietuvos transporto paslaugų eksportas augo 26% ir pasiekė 4,89 mlrd. Eur. Labiausiai augo...

Transportas
2018.03.29
„Renault“ ir „Nissan“ susijungimas: gandai brangina akcijas ir kelia daugybę klausimų 1

Pasklido gandai, kad nuo 1999 metų aljansą sudarę Prancūzijos „Renault SA“ ir Japonijos „Nissan Motor...

Transportas
2018.03.29
Auganti „Ad Rem Group“ Klaipėdos LEZ investuoja per 3,9 mln. Eur

Vienai didžiausių Lietuvos logistikos, transporto ir sandėliavimo įmonių grupių „Ad Rem Group“ priklausanti...

Transportas
2018.03.29
Atrado rinką Nyderlanduose, susilaiko nuo pagundos sparčiai plėstis Premium

Kauno krovinių vežimo UAB „Vytauto paslaugos“ per kelerius metus apyvartą užaugino keleriopai. Bet iki to...

Transportas
2018.03.29
Paskelbti konkurso „Pasaulio metų automobilis 2018“ nugalėtojai

Antrasis iš eilės „Volvo“ triumfas prestižiniuose tarptautiniuose automobilių konkursuose: „Pasaulio metų...

Transportas
2018.03.29
Transporto lizingo portfelis didėja, bet rinkos perkaitimo grėsmės nėra Premium

2017 m. augusios transporto lizingo rinkos krepšelis pasiekė prieš krizę buvusį lygį, bet tai nėra perkaitimo...

Transportas
2018.03.29
„Amber Train“ sėkmė priklausys nuo grafikų ir tarifų Premium 3

Baltijos šalių geležinkelių bendrovės ketina gerinti krovinių kelionę įvairiarūšiu transportu nuo Šeštokų...

Transportas
2018.03.28
Į eismo įvykį patekus „Tesla Model X“, gamintojo akcijų vertė smuko 8,2% 6

Akcijų birža sureagavo į „Tesla“ automobilio avariją, net neišaiškinus įvykio aplinkybių.

Transportas
2018.03.28
Tikintis investicijų Šventosios uostas atiduodamas Palangai 1

Šventosios uostas nebebus valstybinis, jo valdymas patikėjimo teise bus perduotas Palangos savivaldybei.

Verslo aplinka
2018.03.28
Mažinama našta pametusiems numerį, o taksi ir istorinių automobilių numeriai bus balti 7

Nuo balandžio 1 d. „Regitra“ įves keletą naujovių: atsisakoma geltonos ir rudos spalvos numerių, o pametus...

Transportas
2018.03.28
Iš buvusio „Utenos regiono kelių“ vadovo teisme reikalauja atlyginti 69.000 Eur žalą

Susisiekimo ministerija informuoja, kad Panevėžio apygardos teisme priimtas ieškinys dėl buvusio VĮ „Utenos...

Transportas
2018.03.28
Ką „Girteka“ veikia finansų rinkose Premium

Finansų rinkas su jomis nesusijusią veiklą vykdančios bendrovės gali panaudoti ne vien kapitalui pritraukti,...

Rinkos
2018.03.28
„Uber“ buvo išjungę pėsčiąją partrenkusio „Volvo“ standartines saugumo sistemas

„Volvo“ saugumo sistemų tiekėjai sutartinai tvirtina, kad standartinė avariją patyrusio XC90 įranga buvo...

Transportas
2018.03.27
Kinijos elektroninės prekybos milžinė statys logistikos centrą Lenkijoje 14

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ planuoja plėtrą Europoje. Lenkija įvardijama kaip...

„Bassadone Group“ perka „Peugeot“ importuotoją Baltijos šalyse

Nuo 2008 metų Baltijos šalyse „Peugeot“ importuotojo teises valdanti Danijos įmonių grupė „Interdan“ atsisako...

Transportas
2018.03.27
Prekyba padangomis: balansavimas ašmenimis ir nauji iššūkiai Premium 3

Lietuvos mažmeninėje padangų rinkoje – įsisenėjusios neužtikrintumo nuotaikos ir kova už būvį, kurią sunkina...

Transportas
2018.03.27
„Continental“ ir „Hella“ atėjo ne šiaip sau: už Lietuvą gamintojams patrauklesnė tik Kinija Premium 13

Pastarojo meto Lietuvoje proveržis gamybinių užsienio investicijų srityje ne iš piršto laužtas. Plyno lauko...

Pramonė
2018.03.27

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau