Sėkmę transporto versle atnešė kruopščiai vertinama rizika

Publikuota: 2018-01-17

Stabiliai augti galima ir be galo konkurencingame sektoriuje, jei tik surandi savo sėkmės receptą, įsitikinęs Darius Eidukonis, krovinių gabenimo bendrovės „MDI Transport vadovas“. 2017 m. jis pelnė Jaunojo „Metų CEO“ titulą.

Kaip atsidūrėte transporto versle?

Logistikos srityje pradėjau dirbti dar aštuoniolikos – baigęs mokyklą įsidarbinau sandėlininku. Be galo džiaugiausi, nes tuo metu norinčių dirbti buvo labai daug, o verslininkai vengdavo jaunų darbuotojų be patirties. Po metų gavau šansą sudalyvauti atrankoje į vadybininko asistento poziciją. Įtikinau, kad išmoksiu papildomą užsienio kalbą, įgyvendinsiu visus keliamus reikalavimus.

Ilgą laiką buvau jauniausias įmonės darbuotojas. Lengva nebuvo, teko derinti darbą su mokslais. Po poros metų atsirado galimybė burti savo komandą, ir tos progos nepraleidau. Nuo tada jau dešimt metų „MDI Transport“ stabiliai auga.

Kokių asmeninių savybių reikia norint sėkmingai konkuruoti šiame sektoriuje?

Viskas prasideda nuo didelio noro, jo prireiks kiekviename žingsnyje. Europos transporto sektoriuje yra ne tik daug galimybių, bet ir labai didelė konkurencija. Kone 90% mūsų apyvartos sudaro paslaugų eksportas, tad konkurentais vadiname ne kitas įmones, o šalis – Lenkiją, Čekiją, Latviją ar net vokiečius su olandais. Norėdami nukonkuruoti vokietį jo paties šalyje privalome būti visu žingsniu priekyje, tam reikia didelių ambicijų ir sunkaus darbo.

Kai prisimenu, kaip dirbome pačioje pradžioje ar net prieš 5 metus, atrodo, lyg dieną su naktimi lygintum. Dabar faksas jau istorija, telefono prireikia keliskart rečiau, nes mašinų buvimo vieta matoma ekrane. Manau, per ateinančius 10 metų tie pasikeitimai bus dar ryškesni dėl tobulėjančio dirbtinio intelekto.

Praėjusiais metais gavote jaunojo „Metų CEO“ apdovanojimą. Vienas iš vertinimo kriterijų buvo sukurta vertė darbuotojams. Koks esate vadovas savo žmonėms?

Po 10 metų vadovavimo smagu vis dar būti vadinamam Jaunuoju vadovu (šypsosi). Šis įvertinimas man daug reiškia – jis atsakė į klausimą, ar teisingu keliu einame.

Kolektyvui ir jo formavimui skiriu labai daug dėmesio. Noriu, kad visi vadovautumėmės tomis pačiomis vertybėmis. Darbinė atmosfera turi būti tokia, kad žmonės norėtų ryte eiti į darbą.. Su kolegomis darbe bendrauju pagal principą „elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad kiti su tavimi elgtųsi.“

Esu labiau komandos dalis, o ne vadovas, kuris tik nurodinėja. Visada norėjau sugriauti stereotipą, neva užsienio kapitalo įmonėse darbuotojai labiau mylimi. Štai šįmet sėkmingai pabaigę metus pasidovanojome sau dovaną: Kalėdinį viso kolektyvo savaitgalį Berlyne. Geros, įdomios pramogos, kaip ir mokymai, suartina ir formuoja tvirtą komandą.

Jūsų vadovaujama bendrovė nėra pirkusi nuosavų vilkikų. Ar ir toliau nekeisite šios nuostatos?

Per 10 metų pirkti vilkikų noras buvo kilęs ne kartą. Paskui ateidavo nuosmukis ir džiaugdavomės jų neturėdami. Dabar rinkoje didelis pakilimas, pervežimo kainos kyla greitai, visi vežėjai stengiasi plėsti autoparką ar atsinaujinti.

Pagundų kyla ir mums, bet tokiu atveju būtina galvoti apie daug vilkikų, su 5-10 mašinų kalnų nenuversi. O didelėms investicijoms rankos dar nekyla, ypač prisiminus 2007 metus, kai rinka irgi smarkiai augo, kol galiausiai viskas sugriuvo. Dramatiškiausia situacija buvo tų, kurie neturėjo galimybės kurį laiką važiuoti pusvelčiui.

Neturėdami savo sunkvežimių, mes sugebėjome visus tuos metus ne tik sėkmingai dirbti, bet ir plėstis. Ir šiandien vis dar matome galimybių augti be nuosavo autoparko.

O kokius reikalavimus keliate savo asmeniniam automobiliui? Svarbiausia – funkcionalumas, dizainas, ar..?

Šiandien technologijos greitai keičiasi, kas pernai atrodė visiška naujovė, dabar – kasdienybė. Todėl nesivaikau idėjos „geriau senesnis, bet prabangesnis.“ Neseniai rinkausi naują automobilį. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas uždavinys, bet atitinkančio mano reikalavimus teko paieškoti.

Važinėju tikrai daug, todėl man automobilis turi būti patogus, erdvus, tikti tolimesnėms išvykoms. Vairavimo asistentai, saugumo įranga, geras kelio apšvietimas – privalomi dalykai. Degalų sąnaudas irgi vertinau, tačiau rinkdamasis automobilį tikėjau, kad tai bus mano paskutinis degalais varomas automobilis.

Galiausiai svarbus kriterijus yra ir dizainas: jis turi būti ne tik modernus, bet ir mielas širdžiai. Nuo idėjos pirkti naują automobilį iki rankų sukirtimo užtruko arti pusmečio, išbandžiau daugybę skirtingų automobilių.

Ir galiausiai apsistojote prie...

Kad mano ieškojimai baigėsi, supratau pavairavęs „Volkswagen Arteon“. Nustebino ne tik jo išvaizda, bet ir kokybiškai įrengtas vidus. Įdėmiai žvalgiausi, bet nėkart nesukirbėjo mintis, kad kažkas būtų padaryta greitai, pigiai ar atmestinai.

Kol kas dar tikrai nesigailėjau dėl savo pasirinkimo. Buvo kilę keletas techninių klausimų, turėjau progą dar sykį pasidžiaugti – labai nustebino puikus aptarnavimas po pardavimo, jo dažnai trūksta Lietuvos įmonėms.

Patinka ir aplinkinių reakcija: kas įsėda, visi nustemba, koks erdvus mano automobilis, pastebiu, kad ir praeiviai žiūri kitaip. Kai anksčiau vairavau šeimyninį universalą, žvilgsnių nesulaukdavau (šypsosi).

Beje, pasirodo intuicija manęs neapgavo: šis modelis Lietuvoje buvo pripažintas saugiausiu automobiliu ir gavo Tautos automobilio 2018 titulą.

Kaip įsivaizduojate „MDI Transport“ po 20 metų?

Įdomus klausimas. Greiti ir netikėti pokyčiai transporto sektoriuje sugriauna net kruopščiai sudėliotus 2-3 metų planus. Bet tuo pat metu labai įdomu, nes darbas be galo dinamiškas, jokio nuobodulio.

Po 20 metų savo vizijoje matau labai erdvų futuristinį ofisą, kuriame dirba ne tik apie 100 darbuotojų, bet ir vienas kitas robotas. Pastarieji ne tik ant savo pečių perėmę „popierizmo“ tvarkymą, bet ir skanios kavos paruošia. Dirbtinio intelekto pagalba dirbame labai našiai. Galbūt turime ir nuosavų sunkvežimių – ir visi jie savavaldžiai.

FOTOGALERIJA Darius Eidukonis, „MDI Transport“ vadovas (4 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  4

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

13:03
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 2

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Sandėliavimo patalpų plėtotojai atranda Klaipėdą   Premium

Pastaruosius kelerius metus banguotai besivysčiusi Klaipėdos sandėliavimo NT rinka šiemet įgauna pagreitį ir...

Statyba ir NT
2019.04.12
„Uber“ atvėrė detalius finansinius rezultatus 5

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“, balandį planuojanti vieną šiemet labiausiai laukiamų ir...

Rinkos
2019.04.12
1.000 Eur paskata naujai transporto priemonei įsigyti – geriau nei nieko, bet perversmo nebus Premium 25

Vyriausybė planuoja persodinti lietuvius į mažiau taršius automobilius. Pokyčiai bus skatinami taršių...

Perspektyvi kryptis: magistralinio kelio Vilnius–Panevėžys nauji projektai Premium 7

Šalia magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys vienu metu įgyvendinama keletas projektų – ruošiami sklypai...

Pramonė
2019.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau