„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja gerus metų rezultatus

Publikuota: 2017-12-18
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ šiais metais skaičiuoja pagerėjusius rezultatus ir ruošiasi paleisti naują maršrutą į Daugpilį bei planuoja infrastruktūros projektus, tarp kurių – Vilniaus-Klaipėdos ruožo elektrifikacija.

Per pirmuosius 11 šių metų mėnesių „Lietuvos geležinkeliai“ gavo 12 mln. Eur pelno. Praėjusiais metais bendrovė tuo pačiu laikotarpiu fiksavo 1,8 mln. Eur nuostolį. Bendrovės pajamos per metus išaugo beveik 10% iki 403 mln. Eur.

Krovinių pervežimai pasiekė 47,7 mln. t – 9,4% daugiau, nei prieš metus (43,6 mln. t). Bendrovė pervežė 3,307 mln. keleivių, 0,6% daugiau nei pernai, kuomet geležinkeliu keliavo 3,228 mln. keleivių.

„Ypač sėkmingi buvo paskutinieji du mėnesiai, spalis ir lapkritis, spalį užfiksavome 20% visų krovinių pervežimų“, – pasakoja Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių vadovas.

Vadovas pažymi, kad bendrovė šiais metais patyrė didesnių išlaidų dėl nusidėvėjimo ir išeitinių bendrovę paliekantiems darbuotojams. Jų skaičius bendrovėje sumažėjo 1.500.

„Siekiame socialiai atsakingai elgtis su darbuotojais ir mokame išeitines pagal darbo stažą, stengiamės jiems padėti susirasti vietą darbo rinkoje“, – teigia p. Bartuška.

Baudą mokės iš savų lėšų

Praėjusią savaitę bendrovė pranešė teismui apskundusi Europos Komisijos įmonei už konkurencinės aplinkos sutrikdymą skirtą baudą. Nepaisant to, bendrovė baudą vis viena turės sumokėti – tam turėtų užtekti bendrovės sukauptų rezervų.

„Baudai biudžeto pinigų neprašysime. Iki sausio 7 d. turime sumokėti 28 mln. Eur baudą pagal nutatytą procedūrą. Baudą apskundėme, sieksime ją sumažinti arba panaikinti. Įmonė turi tam tikrų finansinių rezervų, iš kurių baudą ir sumokės“, – tikina p. Bartuška.

Kita Europos Komisijos sprendimo dalis – įpareigojimas bendrovei atitaisyti konkurenciją ribojančią padėtį, tai yra, išardyto Rengės ruožo atstatymas.

„Tikslių skaičiavimų, kiek Rengės ruožo atstatymas gali kainuoti, kol kas neturime. Iki šiol skaičiuota, kad tai gali atsieiti 20 mln. Eur. Tikiu, kad galime tai padaryti ir efektyviau. Susiderinę su Europos Komisija pradėsime darbus“, – tikina vadovas.

Pateikti planą bendrovė turi iki sausio mėnesio pradžios.

Didžiausias projektas – elektrifikacija

Rengės ruožo atstatymas nėra vienintelis bendrovės suplanuotas infrastruktūros projektas. Įmonė kitais metais ruošiasi magistralės Vilnius-Klaipėda elektrifikacijai.

„Pagrindiniai infrastruktūros projektai – mūsų prioritetas. Elektriniai traukiniai ateityje duos ne tik ekonominę naudą, nes jie efektyvesni, bet atneš ir akivaizdžios aplinkosauginės naudos. Tokio pobūdžio projektas yra pirmas Lietuvoje, skaičiuojame, kad ieškodami efektyvių sprendimų jau sumažinome jam reikalingą biudžetą 100 mln. Eur,“ – dėsto p. Bartuška.

Pasak vadovo, anksčiau skaičiuota, kad Vilnius – Klaipėda magistralės elektrifikacija kainuos 400 mln. Eur, dabar manoma, kad jis atsieis 250-300 mln. Eur. Bendrovė „artimiausiu metu“ ketina pradėti pusę metų užtruksiantį konkursą.

„Tai bus pagrindinis ruožas, sekančius ruožus svarstysime vėliau“, – apie tolesnius planus kalba vadovas.

Šiuo metu bendrovė skaičiuoja, kiek elektrinių traukinių reikės ruožui aptarnauti. 40-50 lokomotyvų gali prireikti pakeisti krovininius traukinius, ilgainiui turėtų daugėti ir keleivinių elektrinių traukinių, kurių šiuo metu bendrovė turi „apie 10“.

Vadovas pažymi, kad visų pirma elektrifikacija yra naudinga ekonomiškai – bendrovė per metus išleidžia 50 mln. Eur dyzelio pirkimams, be to, elektrinių traukinių priežiūra yra pigesnė, nei dyzelinių.

Greičiau į Kauną

Įmonė ateinančias metais taip pat ketina toliau spartinti maršrutą tarp Vilniaus ir Kauno. Be to, artimiausiu metu ketinama sudaryti sąlygas geležinkeliu keliauti į Latviją.

„Toliau ieškosime būdų greitinti keliones keleiviams, tikimės kad netrukus pagreitinsime maršrutą Vilnius-Kaunas nuo 59 minučių iki 55. Kitais metais tikimės kelionės laiką sumažinti iki mažiau, nei 50 minučių. Šiandien prasidės dar vienas bandomasis važiavimas, kuriame bandysime galimybę važiuoti greičiau“, – pasakoja vadovas.

Netrukus keleiviai galės traukiniu keliauti į Latviją – Daugpilį.

„Praėjusią savaitę buvo pasirašyta sutartis, tikimės, kad artimiausiu metu, įvykdę likusias procedūras, pradėsime važiuoti. Labai norėtųsi suspėti dar šiais metais, bet jei nepavyks – kitų metų pradžioje“, – teigia p. Bartuška.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  8

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 1

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 17

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 2

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau