„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja gerus metų rezultatus

Publikuota: 2017-12-18
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ šiais metais skaičiuoja pagerėjusius rezultatus ir ruošiasi paleisti naują maršrutą į Daugpilį bei planuoja infrastruktūros projektus, tarp kurių – Vilniaus-Klaipėdos ruožo elektrifikacija.

Per pirmuosius 11 šių metų mėnesių „Lietuvos geležinkeliai“ gavo 12 mln. Eur pelno. Praėjusiais metais bendrovė tuo pačiu laikotarpiu fiksavo 1,8 mln. Eur nuostolį. Bendrovės pajamos per metus išaugo beveik 10% iki 403 mln. Eur.

Krovinių pervežimai pasiekė 47,7 mln. t – 9,4% daugiau, nei prieš metus (43,6 mln. t). Bendrovė pervežė 3,307 mln. keleivių, 0,6% daugiau nei pernai, kuomet geležinkeliu keliavo 3,228 mln. keleivių.

„Ypač sėkmingi buvo paskutinieji du mėnesiai, spalis ir lapkritis, spalį užfiksavome 20% visų krovinių pervežimų“, – pasakoja Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių vadovas.

Vadovas pažymi, kad bendrovė šiais metais patyrė didesnių išlaidų dėl nusidėvėjimo ir išeitinių bendrovę paliekantiems darbuotojams. Jų skaičius bendrovėje sumažėjo 1.500.

„Siekiame socialiai atsakingai elgtis su darbuotojais ir mokame išeitines pagal darbo stažą, stengiamės jiems padėti susirasti vietą darbo rinkoje“, – teigia p. Bartuška.

Baudą mokės iš savų lėšų

Praėjusią savaitę bendrovė pranešė teismui apskundusi Europos Komisijos įmonei už konkurencinės aplinkos sutrikdymą skirtą baudą. Nepaisant to, bendrovė baudą vis viena turės sumokėti – tam turėtų užtekti bendrovės sukauptų rezervų.

„Baudai biudžeto pinigų neprašysime. Iki sausio 7 d. turime sumokėti 28 mln. Eur baudą pagal nutatytą procedūrą. Baudą apskundėme, sieksime ją sumažinti arba panaikinti. Įmonė turi tam tikrų finansinių rezervų, iš kurių baudą ir sumokės“, – tikina p. Bartuška.

Kita Europos Komisijos sprendimo dalis – įpareigojimas bendrovei atitaisyti konkurenciją ribojančią padėtį, tai yra, išardyto Rengės ruožo atstatymas.

„Tikslių skaičiavimų, kiek Rengės ruožo atstatymas gali kainuoti, kol kas neturime. Iki šiol skaičiuota, kad tai gali atsieiti 20 mln. Eur. Tikiu, kad galime tai padaryti ir efektyviau. Susiderinę su Europos Komisija pradėsime darbus“, – tikina vadovas.

Pateikti planą bendrovė turi iki sausio mėnesio pradžios.

Didžiausias projektas – elektrifikacija

Rengės ruožo atstatymas nėra vienintelis bendrovės suplanuotas infrastruktūros projektas. Įmonė kitais metais ruošiasi magistralės Vilnius-Klaipėda elektrifikacijai.

„Pagrindiniai infrastruktūros projektai – mūsų prioritetas. Elektriniai traukiniai ateityje duos ne tik ekonominę naudą, nes jie efektyvesni, bet atneš ir akivaizdžios aplinkosauginės naudos. Tokio pobūdžio projektas yra pirmas Lietuvoje, skaičiuojame, kad ieškodami efektyvių sprendimų jau sumažinome jam reikalingą biudžetą 100 mln. Eur,“ – dėsto p. Bartuška.

Pasak vadovo, anksčiau skaičiuota, kad Vilnius – Klaipėda magistralės elektrifikacija kainuos 400 mln. Eur, dabar manoma, kad jis atsieis 250-300 mln. Eur. Bendrovė „artimiausiu metu“ ketina pradėti pusę metų užtruksiantį konkursą.

„Tai bus pagrindinis ruožas, sekančius ruožus svarstysime vėliau“, – apie tolesnius planus kalba vadovas.

Šiuo metu bendrovė skaičiuoja, kiek elektrinių traukinių reikės ruožui aptarnauti. 40-50 lokomotyvų gali prireikti pakeisti krovininius traukinius, ilgainiui turėtų daugėti ir keleivinių elektrinių traukinių, kurių šiuo metu bendrovė turi „apie 10“.

Vadovas pažymi, kad visų pirma elektrifikacija yra naudinga ekonomiškai – bendrovė per metus išleidžia 50 mln. Eur dyzelio pirkimams, be to, elektrinių traukinių priežiūra yra pigesnė, nei dyzelinių.

Greičiau į Kauną

Įmonė ateinančias metais taip pat ketina toliau spartinti maršrutą tarp Vilniaus ir Kauno. Be to, artimiausiu metu ketinama sudaryti sąlygas geležinkeliu keliauti į Latviją.

„Toliau ieškosime būdų greitinti keliones keleiviams, tikimės kad netrukus pagreitinsime maršrutą Vilnius-Kaunas nuo 59 minučių iki 55. Kitais metais tikimės kelionės laiką sumažinti iki mažiau, nei 50 minučių. Šiandien prasidės dar vienas bandomasis važiavimas, kuriame bandysime galimybę važiuoti greičiau“, – pasakoja vadovas.

Netrukus keleiviai galės traukiniu keliauti į Latviją – Daugpilį.

„Praėjusią savaitę buvo pasirašyta sutartis, tikimės, kad artimiausiu metu, įvykdę likusias procedūras, pradėsime važiuoti. Labai norėtųsi suspėti dar šiais metais, bet jei nepavyks – kitų metų pradžioje“, – teigia p. Bartuška.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   4

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau