„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja gerus metų rezultatus

Publikuota: 2017-12-18
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ šiais metais skaičiuoja pagerėjusius rezultatus ir ruošiasi paleisti naują maršrutą į Daugpilį bei planuoja infrastruktūros projektus, tarp kurių – Vilniaus-Klaipėdos ruožo elektrifikacija.

Per pirmuosius 11 šių metų mėnesių „Lietuvos geležinkeliai“ gavo 12 mln. Eur pelno. Praėjusiais metais bendrovė tuo pačiu laikotarpiu fiksavo 1,8 mln. Eur nuostolį. Bendrovės pajamos per metus išaugo beveik 10% iki 403 mln. Eur.

Krovinių pervežimai pasiekė 47,7 mln. t – 9,4% daugiau, nei prieš metus (43,6 mln. t). Bendrovė pervežė 3,307 mln. keleivių, 0,6% daugiau nei pernai, kuomet geležinkeliu keliavo 3,228 mln. keleivių.

„Ypač sėkmingi buvo paskutinieji du mėnesiai, spalis ir lapkritis, spalį užfiksavome 20% visų krovinių pervežimų“, – pasakoja Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių vadovas.

Vadovas pažymi, kad bendrovė šiais metais patyrė didesnių išlaidų dėl nusidėvėjimo ir išeitinių bendrovę paliekantiems darbuotojams. Jų skaičius bendrovėje sumažėjo 1.500.

„Siekiame socialiai atsakingai elgtis su darbuotojais ir mokame išeitines pagal darbo stažą, stengiamės jiems padėti susirasti vietą darbo rinkoje“, – teigia p. Bartuška.

Baudą mokės iš savų lėšų

Praėjusią savaitę bendrovė pranešė teismui apskundusi Europos Komisijos įmonei už konkurencinės aplinkos sutrikdymą skirtą baudą. Nepaisant to, bendrovė baudą vis viena turės sumokėti – tam turėtų užtekti bendrovės sukauptų rezervų.

„Baudai biudžeto pinigų neprašysime. Iki sausio 7 d. turime sumokėti 28 mln. Eur baudą pagal nutatytą procedūrą. Baudą apskundėme, sieksime ją sumažinti arba panaikinti. Įmonė turi tam tikrų finansinių rezervų, iš kurių baudą ir sumokės“, – tikina p. Bartuška.

Kita Europos Komisijos sprendimo dalis – įpareigojimas bendrovei atitaisyti konkurenciją ribojančią padėtį, tai yra, išardyto Rengės ruožo atstatymas.

„Tikslių skaičiavimų, kiek Rengės ruožo atstatymas gali kainuoti, kol kas neturime. Iki šiol skaičiuota, kad tai gali atsieiti 20 mln. Eur. Tikiu, kad galime tai padaryti ir efektyviau. Susiderinę su Europos Komisija pradėsime darbus“, – tikina vadovas.

Pateikti planą bendrovė turi iki sausio mėnesio pradžios.

Didžiausias projektas – elektrifikacija

Rengės ruožo atstatymas nėra vienintelis bendrovės suplanuotas infrastruktūros projektas. Įmonė kitais metais ruošiasi magistralės Vilnius-Klaipėda elektrifikacijai.

„Pagrindiniai infrastruktūros projektai – mūsų prioritetas. Elektriniai traukiniai ateityje duos ne tik ekonominę naudą, nes jie efektyvesni, bet atneš ir akivaizdžios aplinkosauginės naudos. Tokio pobūdžio projektas yra pirmas Lietuvoje, skaičiuojame, kad ieškodami efektyvių sprendimų jau sumažinome jam reikalingą biudžetą 100 mln. Eur,“ – dėsto p. Bartuška.

Pasak vadovo, anksčiau skaičiuota, kad Vilnius – Klaipėda magistralės elektrifikacija kainuos 400 mln. Eur, dabar manoma, kad jis atsieis 250-300 mln. Eur. Bendrovė „artimiausiu metu“ ketina pradėti pusę metų užtruksiantį konkursą.

„Tai bus pagrindinis ruožas, sekančius ruožus svarstysime vėliau“, – apie tolesnius planus kalba vadovas.

Šiuo metu bendrovė skaičiuoja, kiek elektrinių traukinių reikės ruožui aptarnauti. 40-50 lokomotyvų gali prireikti pakeisti krovininius traukinius, ilgainiui turėtų daugėti ir keleivinių elektrinių traukinių, kurių šiuo metu bendrovė turi „apie 10“.

Vadovas pažymi, kad visų pirma elektrifikacija yra naudinga ekonomiškai – bendrovė per metus išleidžia 50 mln. Eur dyzelio pirkimams, be to, elektrinių traukinių priežiūra yra pigesnė, nei dyzelinių.

Greičiau į Kauną

Įmonė ateinančias metais taip pat ketina toliau spartinti maršrutą tarp Vilniaus ir Kauno. Be to, artimiausiu metu ketinama sudaryti sąlygas geležinkeliu keliauti į Latviją.

„Toliau ieškosime būdų greitinti keliones keleiviams, tikimės kad netrukus pagreitinsime maršrutą Vilnius-Kaunas nuo 59 minučių iki 55. Kitais metais tikimės kelionės laiką sumažinti iki mažiau, nei 50 minučių. Šiandien prasidės dar vienas bandomasis važiavimas, kuriame bandysime galimybę važiuoti greičiau“, – pasakoja vadovas.

Netrukus keleiviai galės traukiniu keliauti į Latviją – Daugpilį.

„Praėjusią savaitę buvo pasirašyta sutartis, tikimės, kad artimiausiu metu, įvykdę likusias procedūras, pradėsime važiuoti. Labai norėtųsi suspėti dar šiais metais, bet jei nepavyks – kitų metų pradžioje“, – teigia p. Bartuška.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 3

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 2

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 48

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 49

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 78

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau