EK baudą „Lietuvos geležinkeliams“ skųs ES teismui

Trečiadienį Vyriausybės posėdyje buvo priimtas protokolinis sprendimas kreiptis į Europos Sąjungos bendrąjį teismą dėl AB Lietuvos geležinkeliai (LG) Europos Komisijos (EK) skirtos 28 mln. Eur baudos sumažinimo arba panaikimo.
Tai po posėdžio VŽ patvirtino Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Taip pat posėdyje buvo priimtas sprendimas ir dėl geležinkelio ruožo Mažeikiai-Rengė atstatymo. Dėl šio ruožo išardymo 2008 m. prieš Lietuvos transporto bendrovę buvo pradėtas antimonopolinis tyrimas.
Geležinkelio atkarpos atstatymo darbai turėtų vykti keliais etapais per 2018 m.
Kaip rašė VŽ, Europos Komisija spalio pradžioje LG skyrė 27,873 mln. Eur baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles. Įmonė turi per tris mėnesius nuo EK sprendimo parengti planą, kaip padėtį ištaisyti.
Margrethe Vestager, EK narė, atsakinga už konkurencijos politiką, spalį viešėdama Lietuvoje teigė, kad akivaizdžiausias neleistinai išardyto Rengės geležinkelio ruožo problemos sprendimas ir būtų jo atstatymas.
Išlaidas dengs LG lėšomis
Tiek Rengės ruožo atstatymo, tiek ir teisminio ginčo išlaidas LG dengs savo lėšomis. Ponas Masiulis teigė negalintis pasakyti, kiek laiko truks bylinėjimasis tai priklauso nuo konkrečių bylos aplinkybių. Tačiau jis patikino tikintis sėkminga proceso baigtimi.
Manome, kad turime pakankamai teisinių argumentų savo pozicijos gynybai ir tikimės, kad teismas priims mums palankų sprendimą, apie pralaimėjimo teisme riziką paklaustas teigė ministras.
LG baudą teismui apskųsti gali iki gruodžio 18 d.
Mantas Bartuška, LG generalinis direktorius, norą skųsti, bendrovės požiūriu, per didelę skirtą baudą išreiškė dar spalio viduryje. Jis tuomet tikino, kad procedūra yra gana aiški baudą reikia sumokėti, tačiau ją galima skųsti.
Sieksime baudą sumažinti ir apginti bendrovės interesus, teigė vadovas.
Buvo galima derėtis
Tyrimą dėl konkurencinės aplinkos pažeidimo EK pradėjo 2011 m., reaguodama į Orlen Lietuva skundą tuomet Lietuvos geležinkeliuose buvo atlikti patikrinimai. Formaliai tyrimą dėl galimai pažeistos konkurencinės aplinkos ji pradėjo 2013 m., o prieštaravimų sąrašą Lietuvos geležinkeliai gavo 2015 m. sausį.
Anot eurokomisarės, derėtis dėl baudos dar buvo įmanoma 2015 m., kai buvo pradėtas nagrinėti Rengės ruožo atvejis, netgi šių metų pradžioje.
Nukentėjusi nuo tokio LG poelgio gali pasijusti ne tik Lenkijos bendrovė. Latvijos transporto bendrovėms taip pat veriasi galimybės kreiptis į teismą dėl nuostolių atlyginimo. Teoriškai ieškinių sumos gali siekti ir 200 mln. Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti