Sinkevičius: išorinio uosto statyba koncesijos būdu būtų labai sudėtinga

Virginijus Sinkevičius, Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, teigia pritariantis išorinio uosto statybai Melnragėje, tačiau pažymi, kad šį projektą įgyvendinti koncesijos būdu gali būti labai sudėtinga.
Tokią poziciją p. Sinkevičius išsakė trečiadienį lankydamasis Klaipėdoje. Uosto direkcijoje posėdžiavusiems Seimo Ekonomikos komiteto nariams pristatytos maksimalios uosto plėtros galimybės. Šiuo metu yra baigiami rengti uosto bendrojo plano sprendiniai. Bendrasis planas numato uosto plėtrą tiek pietinėje, tiek šiaurinėje uosto dalyje, įskaitant išorinį uostą Melnragėje.
Anot p. Sinkevičiaus, jau šiandien yra akivaizdus maksimalios plėtros bei išorinio uosto poreikis.
Turime skaičius, matome naudą valstybei, todėl Vyriausybė privalo svarstyti šį projektą. Klausimų kelia aplinkosauginė pusė, tačiau neabejoju, kad šiandieninėmis technologijomis galima užtikrinti gyventojams maksimalią ramybę toks yra ir valstybės tikslas, pažymėjo politikas.
Praėjusią savaitę Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, sakė, kad išorinio uosto statyba gali kainuoti apie 800 mln. Eur.
Uosto vadovas taip pat pažymėjo, kad svarstomos dvi išorinio uosto projekto įgyvendinimo galimybės. Pirma, kad išorinį uostą statytų valstybė, o sukurtai infrastruktūrai būtų skelbiamas žemės nuomos konkursas. Antra galimybė tai koncesijos variantas.
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko manymu, koncesijos kelias yra labai sudėtingas: Turiu patirtį su koncesija Lietuvoje, nes dirbau su Lietuvos oro uostų koncesijos projektu ir žinau, kaip sunkiai jis skinasi kelią. Ir dėl nacionalinio saugumo klausimų. Įstatymai labai aiškiai apibrėžia, kad koncesijos dalyviais negali būti ne NATO ir ne Europos Sąjungos valstybės.<...> Todėl kinų atvejis su koncesija būtų sudėtingas.
VŽ rašė, kad tarp galimų partnerių išorinio uosto statyboje vis dar minima Kinijos valstybinė transporto ir logistikos, nekilnojamojo turto bei finansų korporacija China Merchants Group (CMG).
Ponas Sinkevičius taip pat pažymėjo, kad, jei bus pasirinkta eiti koncesijos keliu, svarbu parengti investuotojams patrauklų koncesijos projektą.
Neturėkime iliuzijų, kad verslas ateis ten, kur nematys galimybės uždirbti. Socialinių įmonių versle nėra, todėl viskas priklausys nuo to, kaip bus parengtas koncesijos projektas, kokia bus kaina, kokios bus koncesijos sąlygos. Aš pats esu didelis šalininkas koncesijos, visoje Europoje tai įprasta, deja, Lietuvoje mes kol kas turėjome tik neigiamas praktikas. Tačiau reikia tai keisti, kalbėjo politikas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti