EK nurodė automobilių taršos mažinimo tikslus, gamintojams gresia baudos

Publikuota: 2017-11-08
Hannibalo Hanschkės („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Hannibalo Hanschkės („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Europos Komisija (EK) trečiadienį pateikė projektą, pagal kurį iki 2030-ųjų keleiviniai automobiliai ir sunkvežimiai turės sumažinti anglies dioksido (CO2) išmetimą į aplinką 30%, lyginant su 2021-ųjų norma.

EK taip pat paskelbė apie 800 mln. Eur vertės investicijas į elektromobilių pakrovimo vietas bei dar 200 mln. Eur – jiems reikalingų baterijų gamybos vystymui.

Projektas pateiktas po „Dyzelgeito“ skandalo, kuomet paaiškėjo, kad „Volkswagen“ ir kai kurios kitos šio sektoriaus įmonės sistemiškai sukčiavo per taršos patikras.

„Europos automobilių industrija privalo atgauti vartotojų pasitikėjimą ir būti neteršiančių automobilių gamybos lydere pasaulyje“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė Miguelis Arias Canete, už klimatą atsakingas ES komisaras.

Pagal Paryžiaus kovos su klimato kaita sutartį, ES yra įsipareigojusi sumažinti CO2 išmetimo į atmosferą kiekį 40%, lyginant su 1990-ųjų lygiu.

Gresia baudos

Šiuo metu ES CO2 taršos norma automobiliams siekia 130 gramų vienam kilometrui, nuo 2021-ųjų ji sieks 95 gramus CO2 vienam kilometrui. 2030-aisiais šis rodiklis turės būti dar 30% mažesnis.

Trečiadienį paskelbta, kad jeigu automobilių gamintojai pažeis šias taisykles, jų laukia 95 Eur bauda už kiekvieną CO2 gramą, viršijantį limitą ir už kiekvieną tais metais užregistruotą naują automobilį.

2025-iesiems EK numatė gamintojams tarpinį maksimalios taršos lygį.

Tiesa, pagal pasiūlymą, automobilių gamintoja galės kompensuoti bendrą taršos kiekį, jeigu elektromobilių ar mažai teršiančių automobilių gamybos kvotos bus viršytos.

Automobilių pramonės atstovai EK ragino nustatyti 20% mažesnę taršos ribą ir įspėjo, kad tokie reikalavimai turės neigiamos įtakos sektoriui ir gali papildomai kainuoti vartotojams, rašo „Automotive News“.

EK susidūrė ir su dideliu kai kurių ES valstybių narių, visų pirma Vokietijos, politiniu spaudimu, pažymi „EUobserver“.

Vokietijos politikai ir pramonės atstovai mėgino įtikinti ES pareigūnus atsisakyti savo planų numatyti taršos mažinimo tikslus.

Sigmaras Gabrielis, dabartinis šalies užsienio reikalų ministras, parašė Europos Komisijos pirmininkui Jeanui Claude‘ui Junckerui laišką, ragindamas atsisakyti sumanymo nustatyti elektromobilių kvotas ir įpareigojančius tikslus 2025-iems.

Savo ruožtu Matthias Wissmannas, Vokietijos automobilių gamintojų asociacijos vadovas, taip pat skambino Martinui Selmayrui, p. Junckerio personalo vadovui bei Guentheriui Oettingeriui, ES komisarui, prašydamas nenustatyti naujų taršos normų.

Tuo tarpu Austrija, Belgija, Airija, Nyderlandai, Švedija ir kai kurios kitos ES valstybės narės ragino EK užimti griežtesnę poziciją automobilių gamintojų atžvilgiu.

Būtinas konkurencingumui

Svarstant ankstesnius EK projektus šiuo klausimu, siūlyta numatyti, kad iki 2030-ųjų 20% ES pagamintų automobilių turėtų būti elektromobiliai, 10% - hibridai, o transporto sektoriuje 2020-2030 m. laikotarpyje CO2 emisijų sumažinimas turėtų siekti 35%.

Tai būtų panašus žingsnis į Pekino sprendimą nustatyti elektromobilių kvotas: 10% visų automobilių 2019-aisiais, 12% – 2020-aisiais ir 7,5 mln. naujų elektromobilių kasmet vėlesniais metais.

Tačiau Bendrija nuėjo kitu keliu. Marošas Šefčovičius, EK vicepirmininkas, pristatydamas projektą, pažymėjo, kad tai ambicingas, tačiau sektoriui žalos nedarantis sprendimas, reikalingas tam, kad Europa išliktų konkurencinga šiame sektoriuje ir išlaikytų savo rinkos dalį.

EK skaičiuoja, kad ES šiuo metu parduodama 20% visų naujų automobilių pasaulyje, kai pries finansinę krizę ši dalis siekė 34%. Be to, Europos Aplinkos agentūra neseniai paskelbė, kad 2014-aisiais 399.000 ES piliečių mirė per anksti dėl per didelės oro taršos.

Tam, kad EK sprendimas taptų teisiškai įpareigojančiu, jam dar turės pritarti Europos Vadovų Taryba ir Europos Parlamentas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volvo“ savininkė į krepšelį deda „Daimler“: investavo 7,3 mlrd. Eur 1

Kinijos automobilių pramonės kompanija „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ tapo didžiausia Vokietijos...

Pramonė
07:15
Lietuvoje pradėjo galioti elektroninės vinjetės

Lietuvoje pradėjo veikti elektroninių vinječių įsigijimo sistema. Šalies keliais važiuojantys vežėjai kurį...

Transportas
2018.02.23
„I.VAZ“ rėtis yra skylėtas: tikimybė pakliūti su nedeklaruotu kroviniu – nedidelė Premium 7

„I.VAZ“ sistemoje per daug išimčių, o kontrolė per silpna, kad ši priemonė turėtų poveikį šešėlinei...

Finansai
2018.02.23
„Baltic Ground Services“ suplanavo plėstis dvigubai

Antžeminio orlaivių ir keleivių aptarnavimo paslaugų UAB „Baltic Ground Services“ (BGS) iki 2022-ųjų...

Transportas
2018.02.22
GM siūlosi toliau investuoti Pietų Korėjoje, bet nori valdžios pagalbos Premium

„General Motors“, Pietų Korėjoje sukėlusi sąmyšį savo ketinimais uždarinėti gamyklas, siūlo dešimties metų...

Pramonė
2018.02.22
ES baudžia „Continental“ ir „Bosch“ už kartelinius susitarimus

Lietuvą milžiniška investicija pradžiuginusi Vokietijos technologijų ir automobilių komponentų pramonės...

Transportas
2018.02.21
„Lietuvos geležinkeliai“ atidėjo elektrifikacijos darbų pirkimo konkursą

„Lietuvos geležinkeliai“, reaguodami į įmonių prašymus bei siekdami užtikrinti kuo didesnę konkurenciją...

Transportas
2018.02.21
Šiemet laukia pasaulinio automobilių prekybos rekordo Premium

Sausis buvo sėkmingas Lietuvos ir visos Europos rinkai, o pasaulinėje rinkoje tikimasi naujo rekordo.

Transportas
2018.02.21
Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

Lūžis Europos rinkoje: „Tesla“ tapo populiaresne už „Mercedes“, BMW ir „Audi“ 35

Europos „Premium“ automobilių rinkoje – pirmasis triuškinantis elektromobilių proveržis: „Tesla Model S“...

Transportas
2018.02.20
5 m ilgio koncepcinis „Volkswagen“ sedanas gali tapti „Phaeton“ įpėdiniu

Kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ parodys koncepcinį modelį „I.D. Vizzion“, kuris parodo...

Transportas
2018.02.20
Vilniečiai derasi dėl termovizinės optikos automobiliams gamybos Premium 10

Jeigu Vilniaus optinių prietaisų gamybos UAB „Yukon Advanced Optics Worldwide“ derybos su automobilių...

Pramonė
2018.02.20
„Orlen Lietuva“ riedmenis remontuos „Vilniaus lokomotyvų remonto depas“ 2

AB „Orlen Lietuva“ prekinių vagonų remonto paslaugas artimiausius trejus metus įsigis iš „Lietuvos...

Transportas
2018.02.20
„Mercedes-Benz“ gali tapti dar vienu „Dyzelgeito“ skandalo kaltinamuoju 2

Tikėtina kad „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojas „Daimler AG“ taip pat naudojo automobilių taršos duomenis...

Transportas
2018.02.19
Nustatytas „Rail Baltica“ linijos planas visose Baltijos šalyse 3

Estijos Viešojo administravimo ministerija patvirtino Rail Baltica geležinkelio Estijoje teritorinį planą,...

Transportas
2018.02.19
„Airbus“ užsispyrė išskristi iš gamybinių turbulencijų zonos Premium

Europos aviacijos milžinė „Airbus“ pažadėjo, kad jos pelnas šiemet augs 20%. Šis pažadas išaugino kompanijos...

Pramonė
2018.02.19
Sausį naudotų automobilių paklausa didėjo 10,5%

Sausį Lietuvoje ir toliau augo prekyba naudotais automobiliais. Vėl dominavo trys rinkos lyderiai ir vėl...

Transportas
2018.02.19
Atsikirto „RB Rail“ vadovei 7

Karolis Sankovski, „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios bendrovės „RB Rail“ stebėtojų tarybos narys,...

Transportas
2018.02.19
„Uber“ planuoja parduoti verslą Pietryčių Azijoje 1

Pavėžėjimo paslaugų gigantė „Uber“ planuoja pasitraukti iš Pietryčių Azijos rinkos. Jos verslą šiame regione...

Technologijos
2018.02.19
Išmoko prasimušti į parduotuvių lentynas Premium

Pirkėjas yra valdovas – jis nusprendžia, ar pirks produktą dar kartą. Bet kad galėtų priimti sprendimą, prekė...

Pramonė
2018.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau