„Linavos“ prezidentas skeptiškai vertina planą didinti degalų akcizą

Istorija rodo, kad Lietuvoje padidinamas akcizas degalams sumažina mokesčių surinkimą, tačiau dabar vėl ketinama padidinti dyzelinui taikomą akcizą.
Apie tai pareiškė Linavos prezidentas Erlandas Mikėnas, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos siūlymą kitąmet padidinti akcizą dyzelinui nuo dabartinio 330,17 Eur už 1.000 litrų iki 347 Eur.
Linavos pranešime spaudai tvirtinama, kad ES šiuo metu nekelia reikalavimų akcizus didinti, o dabar Lietuvoje taikomas akcizas atitinka minimalius ES reikalavimus.
Taip pat primenama: nesena patirtis rodo, jog 2011 m. padidinus degalų akcizus ir dėl to pakilus degalų kainoms, Lietuvos vežėjai degalus pradėjo piltis Lenkijoje. Jie netgi sudarė ilgalaikes sutartis su kaimyninės šalies degalų tiekėjais. Dėl to mūsų šalis prarado netgi didelį tranzitinį transporto srautą. Akivaizdu, kad tai turėjo neigiamai paveikti ir Lietuvoje veikiančių prekybininkų degalais pajamas.
2011 metais papildyti biudžeto nepavyko, atvirkščiai patirta didelių nuostolių. Tai argi verta kartoti senas klaidas? retoriškai klausia p. Mikėnas.
Jis pastebi, kad dalyje Europos šalių už perkamus degalus akcizas grąžinamas. Vežėjai dažnai būtent tokiose šalyse pilasi degalus, nes taip galima pasiekti mažiausias sąnaudas. Linavos prezidentas kaip geriausią pavyzdį nurodo Liuksemburgą, kuriame yra pigiausi degalai visame regione. Dėl to vežėjai stengiasi važiuoti būtent pro šią šalį, joje įsipildami pilnus bakus degalų. Įvertinant tai, kad vienas vilkikas gali vežti iki tonos degalų, ši valstybė taip gauna didžiulę naudą.
Ponas Mikėnas tvirtina, kad Lietuvos geografinė padėtis leistų būti mūsų regiono Liuksemburgu. Taip Lietuva taptų patrauklesnė užsienio vežėjams, didėtų tranzitiniai transporto srautai ir pravažiuojantys sunkvežimiai degalų pas mus piltų gerokai daugiau negu dabar. Skaičiuojama, kad dabar tranzitinis srautas nuperka apie 20% Lietuvoje parduodamo dyzelino.
Pabaigai Linavos prezidentas pastebi, kad degalų kainų padidėjimas visada neigiamai atsiliepia visai šalies ekonomikai: pabrangus degalams, kyla ir kitų prekių bei paslaugų kainos, o už tai susimoka eilinis vartotojas.
Tačiau, pasak p. Mikėno, degalų akcizo padidinimas visų pirmiausia smogtų Lietuvos vežėjams automobiliais. O šiame sektoriuje, sukuriančiame apie 6% BVP, dirba per 100.000 darbuotojų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti