Rokas Masiulis: siūlėme atstatyti Rengės ruožą – EK tas netiko

Publikuota: 2017-10-10
Atnaujinta 2017-10-10 18:02
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, teigia, kad Lietuva dar šiemet kovą siūlė atstatyti išardytą Rengės ruožą siekdama išvengti galimos baudos.

Po antradienį vykusio susitikimo su eurokomisare, atsakinga už konkurenciją, Margrethe Vestager, ministras pabrėžė, kad buvo kalbama tiek apie motyvus, kodėl Lietuvai buvo skirta bauda, tiek apie galimybes ją skųsti ir galimus sprendimus taisant esamą situaciją.

Anot p. Masiulio, su belieka tik apgailestauti, kad byla tęsėsi taip ilgai, mat nuo laikotarpio priklauso ir baudos dydis.

„Turime du mėnesius ir dešimt dienų klausimui išnagrinėti. Labai atidžiai nagrinėsime, sversime savo žingsnius, bet tuo pačiu turėsime ir konstruktyvų dialogą su EK, mat tokio pobūdžio bylų nėra daug“, – po susitikimo su eurokomisare sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad laiko yra iki gruodžio 18 dienos – iki tol bus priimtas sprendimas, ar 28 mln. Eur baudą, apie kurią praėjusią savaitę Europos Komisija informavo Lietuvą, skųsti, ar ne.

Ponas Masiulis tikino, kad galimybių skundui yra ne viena: galima skųsti tiek baudos dydį, tiek motyvus, tiek skaičiavimo metodus. Kas tiksliai gali būti skundžiama, kol kas neaišku.

Bandė išvengti

Lietuvoje viešinti p. Vestager antradienio rytą kalbėdamasi su žurnalistais užsiminė, kad Lietuva turėjo sąlygas ir šansų išvengti baudos iki pat paskutinės akimirkos. Visgi susisiekimo ministras kalba apie kitokią situaciją: „Bandymų buvo ne vienas. Visi supranta, kad teoriškai iki paskutinės akimirkos egzistuoja galimybės, bet yra faktai – byla buvo praktiškai baigta, analizės atliktos, sprendimas priimtas.“

Ponas Masiulis teigia, kad dar šių metų kovo mėnesį Lietuva buvo pasiūliusi atstatyti Rengės ruožą, tačiau to EK neužteko.

„Jei tai nepadėjo, net nežinau, kas būtų padėję“, - kalbėdamas apie galimybę išvengti baudos sako ministras.

Ponas Masiulis kalba, kad EK teikė pasiūlymą skaidyti „Lietuvos geležinkelių“ įmonės veiklą, tačiau, pabrėžia ministras, kad šiuo metu kaip toks procesas Lietuvoje ir vyksta: „Žinoma, niekas neįvyksta per vieną naktį.“ Pasak ministro, šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto įvairius įmonės valdymo būdus, kurie atitiktų „Ketvirtąjį ES geležinkelių transporto teisės aktų paketą“.

nuotrauka::1left

Susimokėti galėtų

EK skirtą baudą gali tekti susimokėti per tris mėnesius. Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, sako, kad šiuo metu tam ruošiamasi.

„28 mln. Eur sumą tiek iš sukauptų, tiek pasiskolintų lėšų, manau, įmonė galėtų sumokėti. Aišku, jeigu žala ir baudos ateityje būtų daug didesnės, tuomet kitas klausimas“, – sako p. Bartuška.

Jis pabrėžia, kad šiandien sunku komentuoti, buvo būtina ar ne išardyti Rengės geležinkelio ruožą, mat dabar byla jau yra. Visgi, jo žodžiais, ruožo techninė būklė buvo prasta.

„Mes atidžiai nagrinėjame visus argumentus, dokumentus ir aplinkybės buvo, kad infrastruktūra nebuvo techniškai tinkama“, – atsargiai pastebi „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Ponas Masiulis problemą įžvelgia dėl, jo žodžiais, agresyvaus ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės elgesio.

„Jeigu vėžė yra netinkama, tikrai buvo galima rasti būdų, kaip tą parodyti savo verslo partneriams, žinant, kad staigus išrinkimas gali sukelti papildomų klausimų ir pykčių. Todėl aš ir sakau, kad tas elgesys buvo neišmintingas ir agresyvus. Tokio elgesio negalime sau leisti, jeigu turime stiprią poziciją, ją turime įrodyti argumentais, o ne destruktyviais veiksmais“, – apie galimus neteisingus anstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmus sako ministras.

Vertins, ar atstatyti

Ponas Masiulis pabrėžia, kad Lietuva atstatyti Rengės ruožą siūlė mainais į bylos užbaigimą, tačiau EK nesutikus prasidėjo kitas etapas.

„Jame taip pat įmanomas ruožo atstatymas, bet tą reikia labai gerai išanalizuoti“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartuška, papildydamas ministrą, pabrėžia, kad esamos geležinkelio jungtys su Latvija išnaudojamos tik penktadaliu.

„Tai didelė šiandien turima infrastruktūra, todėl galimybės vežti krovinius yra. Ir žiūrint į statistiką, tiek iki išardymo, tiek dabar „Mažeikių nafta“ vežė iki 1 mln. t krovinių kasmet. Tie kiekiai nepasikeitė“, – akcentuoja „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Stebi skaičiavimus

Ministras sako, kad kol kas pernelyg sunku įvertinti, kiek apskritai ši situacija galėtų kainuoti Lietuvai, mat kol kas nėra aišku, nei kokio dydžio bus galutinė bauda, nei tai, ar teks atstatyti Rengės ruožą, kas, kaip rašė VŽ, Lietuvai kainuotų apie 20 mln. Eur.

„Spėlioti labai sunku, mat didysis rebusas, kaip padaryti, kad ta suma būtų kuo mažesnė“, – sako p. Masiulis.

Nėra aišku ir tai, ar galimai dėl Lietuvos veiksmų nukentėjusios šalys galėtų reikalauti kompensacijų.

Ministras neneigia, jog viešoje erdvėje girdėti ir įvairūs skaičiavimai.

„Kol kas nesame gavę jokių užklausų, tačiau spaudoje matome ganėtinai aršius pasisakymus iš Latvijos pusės, įvairius skaičiavimus, sakyčiau, iš fantazijų srities“, – kalba ministras.

Anot jo, šiandien tų skaičiavimų ir pasisakimų atidžiai klausoma, mat jaučiama, jog Lietuvai neturint tvirtos pozicijos šioje situacijoje bus bandoma pasinaudoti galimybe išsireikalauti kompensacijų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 1

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25
„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50% 5

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai 1

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 1

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 2

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau