Rokas Masiulis: siūlėme atstatyti Rengės ruožą – EK tas netiko

Publikuota: 2017-10-10
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, teigia, kad Lietuva dar šiemet kovą siūlė atstatyti išardytą Rengės ruožą siekdama išvengti galimos baudos.

Po antradienį vykusio susitikimo su eurokomisare, atsakinga už konkurenciją, Margrethe Vestager, ministras pabrėžė, kad buvo kalbama tiek apie motyvus, kodėl Lietuvai buvo skirta bauda, tiek apie galimybes ją skųsti ir galimus sprendimus taisant esamą situaciją.

Anot p. Masiulio, su belieka tik apgailestauti, kad byla tęsėsi taip ilgai, mat nuo laikotarpio priklauso ir baudos dydis.

„Turime du mėnesius ir dešimt dienų klausimui išnagrinėti. Labai atidžiai nagrinėsime, sversime savo žingsnius, bet tuo pačiu turėsime ir konstruktyvų dialogą su EK, mat tokio pobūdžio bylų nėra daug“, – po susitikimo su eurokomisare sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad laiko yra iki gruodžio 18 dienos – iki tol bus priimtas sprendimas, ar 28 mln. Eur baudą, apie kurią praėjusią savaitę Europos Komisija informavo Lietuvą, skųsti, ar ne.

Ponas Masiulis tikino, kad galimybių skundui yra ne viena: galima skųsti tiek baudos dydį, tiek motyvus, tiek skaičiavimo metodus. Kas tiksliai gali būti skundžiama, kol kas neaišku.

Bandė išvengti

Lietuvoje viešinti p. Vestager antradienio rytą kalbėdamasi su žurnalistais užsiminė, kad Lietuva turėjo sąlygas ir šansų išvengti baudos iki pat paskutinės akimirkos. Visgi susisiekimo ministras kalba apie kitokią situaciją: „Bandymų buvo ne vienas. Visi supranta, kad teoriškai iki paskutinės akimirkos egzistuoja galimybės, bet yra faktai – byla buvo praktiškai baigta, analizės atliktos, sprendimas priimtas.“

Ponas Masiulis teigia, kad dar šių metų kovo mėnesį Lietuva buvo pasiūliusi atstatyti Rengės ruožą, tačiau to EK neužteko.

„Jei tai nepadėjo, net nežinau, kas būtų padėję“, - kalbėdamas apie galimybę išvengti baudos sako ministras.

Ponas Masiulis kalba, kad EK teikė pasiūlymą skaidyti „Lietuvos geležinkelių“ įmonės veiklą, tačiau, pabrėžia ministras, kad šiuo metu kaip toks procesas Lietuvoje ir vyksta: „Žinoma, niekas neįvyksta per vieną naktį.“ Pasak ministro, šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto įvairius įmonės valdymo būdus, kurie atitiktų „Ketvirtąjį ES geležinkelių transporto teisės aktų paketą“.

nuotrauka::1left

Susimokėti galėtų

EK skirtą baudą gali tekti susimokėti per tris mėnesius. Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, sako, kad šiuo metu tam ruošiamasi.

„28 mln. Eur sumą tiek iš sukauptų, tiek pasiskolintų lėšų, manau, įmonė galėtų sumokėti. Aišku, jeigu žala ir baudos ateityje būtų daug didesnės, tuomet kitas klausimas“, – sako p. Bartuška.

Jis pabrėžia, kad šiandien sunku komentuoti, buvo būtina ar ne išardyti Rengės geležinkelio ruožą, mat dabar byla jau yra. Visgi, jo žodžiais, ruožo techninė būklė buvo prasta.

„Mes atidžiai nagrinėjame visus argumentus, dokumentus ir aplinkybės buvo, kad infrastruktūra nebuvo techniškai tinkama“, – atsargiai pastebi „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Ponas Masiulis problemą įžvelgia dėl, jo žodžiais, agresyvaus ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės elgesio.

„Jeigu vėžė yra netinkama, tikrai buvo galima rasti būdų, kaip tą parodyti savo verslo partneriams, žinant, kad staigus išrinkimas gali sukelti papildomų klausimų ir pykčių. Todėl aš ir sakau, kad tas elgesys buvo neišmintingas ir agresyvus. Tokio elgesio negalime sau leisti, jeigu turime stiprią poziciją, ją turime įrodyti argumentais, o ne destruktyviais veiksmais“, – apie galimus neteisingus anstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmus sako ministras.

Vertins, ar atstatyti

Ponas Masiulis pabrėžia, kad Lietuva atstatyti Rengės ruožą siūlė mainais į bylos užbaigimą, tačiau EK nesutikus prasidėjo kitas etapas.

„Jame taip pat įmanomas ruožo atstatymas, bet tą reikia labai gerai išanalizuoti“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartuška, papildydamas ministrą, pabrėžia, kad esamos geležinkelio jungtys su Latvija išnaudojamos tik penktadaliu.

„Tai didelė šiandien turima infrastruktūra, todėl galimybės vežti krovinius yra. Ir žiūrint į statistiką, tiek iki išardymo, tiek dabar „Mažeikių nafta“ vežė iki 1 mln. t krovinių kasmet. Tie kiekiai nepasikeitė“, – akcentuoja „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Stebi skaičiavimus

Ministras sako, kad kol kas pernelyg sunku įvertinti, kiek apskritai ši situacija galėtų kainuoti Lietuvai, mat kol kas nėra aišku, nei kokio dydžio bus galutinė bauda, nei tai, ar teks atstatyti Rengės ruožą, kas, kaip rašė VŽ, Lietuvai kainuotų apie 20 mln. Eur.

„Spėlioti labai sunku, mat didysis rebusas, kaip padaryti, kad ta suma būtų kuo mažesnė“, – sako p. Masiulis.

Nėra aišku ir tai, ar galimai dėl Lietuvos veiksmų nukentėjusios šalys galėtų reikalauti kompensacijų.

Ministras neneigia, jog viešoje erdvėje girdėti ir įvairūs skaičiavimai.

„Kol kas nesame gavę jokių užklausų, tačiau spaudoje matome ganėtinai aršius pasisakymus iš Latvijos pusės, įvairius skaičiavimus, sakyčiau, iš fantazijų srities“, – kalba ministras.

Anot jo, šiandien tų skaičiavimų ir pasisakimų atidžiai klausoma, mat jaučiama, jog Lietuvai neturint tvirtos pozicijos šioje situacijoje bus bandoma pasinaudoti galimybe išsireikalauti kompensacijų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus: skelbia įvykus revoliuciją 

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
09:00
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau