Rokas Masiulis: siūlėme atstatyti Rengės ruožą – EK tas netiko

Publikuota: 2017-10-10
Atnaujinta 2017-10-10 18:02
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, teigia, kad Lietuva dar šiemet kovą siūlė atstatyti išardytą Rengės ruožą siekdama išvengti galimos baudos.

Po antradienį vykusio susitikimo su eurokomisare, atsakinga už konkurenciją, Margrethe Vestager, ministras pabrėžė, kad buvo kalbama tiek apie motyvus, kodėl Lietuvai buvo skirta bauda, tiek apie galimybes ją skųsti ir galimus sprendimus taisant esamą situaciją.

Anot p. Masiulio, su belieka tik apgailestauti, kad byla tęsėsi taip ilgai, mat nuo laikotarpio priklauso ir baudos dydis.

„Turime du mėnesius ir dešimt dienų klausimui išnagrinėti. Labai atidžiai nagrinėsime, sversime savo žingsnius, bet tuo pačiu turėsime ir konstruktyvų dialogą su EK, mat tokio pobūdžio bylų nėra daug“, – po susitikimo su eurokomisare sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad laiko yra iki gruodžio 18 dienos – iki tol bus priimtas sprendimas, ar 28 mln. Eur baudą, apie kurią praėjusią savaitę Europos Komisija informavo Lietuvą, skųsti, ar ne.

Ponas Masiulis tikino, kad galimybių skundui yra ne viena: galima skųsti tiek baudos dydį, tiek motyvus, tiek skaičiavimo metodus. Kas tiksliai gali būti skundžiama, kol kas neaišku.

Bandė išvengti

Lietuvoje viešinti p. Vestager antradienio rytą kalbėdamasi su žurnalistais užsiminė, kad Lietuva turėjo sąlygas ir šansų išvengti baudos iki pat paskutinės akimirkos. Visgi susisiekimo ministras kalba apie kitokią situaciją: „Bandymų buvo ne vienas. Visi supranta, kad teoriškai iki paskutinės akimirkos egzistuoja galimybės, bet yra faktai – byla buvo praktiškai baigta, analizės atliktos, sprendimas priimtas.“

Ponas Masiulis teigia, kad dar šių metų kovo mėnesį Lietuva buvo pasiūliusi atstatyti Rengės ruožą, tačiau to EK neužteko.

„Jei tai nepadėjo, net nežinau, kas būtų padėję“, - kalbėdamas apie galimybę išvengti baudos sako ministras.

Ponas Masiulis kalba, kad EK teikė pasiūlymą skaidyti „Lietuvos geležinkelių“ įmonės veiklą, tačiau, pabrėžia ministras, kad šiuo metu kaip toks procesas Lietuvoje ir vyksta: „Žinoma, niekas neįvyksta per vieną naktį.“ Pasak ministro, šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto įvairius įmonės valdymo būdus, kurie atitiktų „Ketvirtąjį ES geležinkelių transporto teisės aktų paketą“.

nuotrauka::1left

Susimokėti galėtų

EK skirtą baudą gali tekti susimokėti per tris mėnesius. Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, sako, kad šiuo metu tam ruošiamasi.

„28 mln. Eur sumą tiek iš sukauptų, tiek pasiskolintų lėšų, manau, įmonė galėtų sumokėti. Aišku, jeigu žala ir baudos ateityje būtų daug didesnės, tuomet kitas klausimas“, – sako p. Bartuška.

Jis pabrėžia, kad šiandien sunku komentuoti, buvo būtina ar ne išardyti Rengės geležinkelio ruožą, mat dabar byla jau yra. Visgi, jo žodžiais, ruožo techninė būklė buvo prasta.

„Mes atidžiai nagrinėjame visus argumentus, dokumentus ir aplinkybės buvo, kad infrastruktūra nebuvo techniškai tinkama“, – atsargiai pastebi „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Ponas Masiulis problemą įžvelgia dėl, jo žodžiais, agresyvaus ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės elgesio.

„Jeigu vėžė yra netinkama, tikrai buvo galima rasti būdų, kaip tą parodyti savo verslo partneriams, žinant, kad staigus išrinkimas gali sukelti papildomų klausimų ir pykčių. Todėl aš ir sakau, kad tas elgesys buvo neišmintingas ir agresyvus. Tokio elgesio negalime sau leisti, jeigu turime stiprią poziciją, ją turime įrodyti argumentais, o ne destruktyviais veiksmais“, – apie galimus neteisingus anstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmus sako ministras.

Vertins, ar atstatyti

Ponas Masiulis pabrėžia, kad Lietuva atstatyti Rengės ruožą siūlė mainais į bylos užbaigimą, tačiau EK nesutikus prasidėjo kitas etapas.

„Jame taip pat įmanomas ruožo atstatymas, bet tą reikia labai gerai išanalizuoti“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartuška, papildydamas ministrą, pabrėžia, kad esamos geležinkelio jungtys su Latvija išnaudojamos tik penktadaliu.

„Tai didelė šiandien turima infrastruktūra, todėl galimybės vežti krovinius yra. Ir žiūrint į statistiką, tiek iki išardymo, tiek dabar „Mažeikių nafta“ vežė iki 1 mln. t krovinių kasmet. Tie kiekiai nepasikeitė“, – akcentuoja „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Stebi skaičiavimus

Ministras sako, kad kol kas pernelyg sunku įvertinti, kiek apskritai ši situacija galėtų kainuoti Lietuvai, mat kol kas nėra aišku, nei kokio dydžio bus galutinė bauda, nei tai, ar teks atstatyti Rengės ruožą, kas, kaip rašė VŽ, Lietuvai kainuotų apie 20 mln. Eur.

„Spėlioti labai sunku, mat didysis rebusas, kaip padaryti, kad ta suma būtų kuo mažesnė“, – sako p. Masiulis.

Nėra aišku ir tai, ar galimai dėl Lietuvos veiksmų nukentėjusios šalys galėtų reikalauti kompensacijų.

Ministras neneigia, jog viešoje erdvėje girdėti ir įvairūs skaičiavimai.

„Kol kas nesame gavę jokių užklausų, tačiau spaudoje matome ganėtinai aršius pasisakymus iš Latvijos pusės, įvairius skaičiavimus, sakyčiau, iš fantazijų srities“, – kalba ministras.

Anot jo, šiandien tų skaičiavimų ir pasisakimų atidžiai klausoma, mat jaučiama, jog Lietuvai neturint tvirtos pozicijos šioje situacijoje bus bandoma pasinaudoti galimybe išsireikalauti kompensacijų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
11:12
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
05:45
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 8

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 5

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Kaune – dar viena vieša elektromobilių įkrovimo stotelė 1

Kaune pradėjo veikti dar viena elektromobilių įkrovimo stotelė. Ji atidaryta Raudondvario plente, prie AB...

„Ford Trucks“ ateina į Lietuvos rinką  9

Vilniuje pasirašyta sutartis, į Lietuvos rinką atvedanti naują sunkiasvorių komercinių automobilių markę.

Naujasis „Linavos“ vadovas pirmiausia žada audituoti įsipareigojimus Premium

Ketvirtadienį darbą nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ pradeda naujasis prezidentas Romas Austinskas.

Pradedami „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas tiesimo darbai

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail...

Nešvari rusiška nafta ieško kelių į Lietuvą Premium 4

„Orlen Lietuva“ išsiuntė atgal du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. Chloro junginiais užteršta...

Pramonė
2019.05.16
Vilnius perka naują elektroninio bilieto sistemą Premium 10

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ paskelbė tarptautinį naujos Vilniaus elektroninio bilieto sistemos...

Paslaugos
2019.05.16
Naujuoju „Linavos“ prezidentu išrinktas R. Austinskas  6

Trečiadienį pakartotiniame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese surengti...

Eismui atidaryta Rusnės estakada 9

Trečiadienį atidarytas eismas baigta statyti Rusnės estakada virš potvynio užliejamo kelio Šilutė–Rusnė...

Papildomi 20 mln. Eur – keliams aplink „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ bei sodų keliams 4

Vyriausybė trečiadienį keliams papildomai paskirstė 19,993 mln. Eur, iš jų daugiausia lėšų skirta keliams,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau