Rokas Masiulis: siūlėme atstatyti Rengės ruožą – EK tas netiko

Publikuota: 2017-10-10
Atnaujinta 2017-10-10 18:02
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, teigia, kad Lietuva dar šiemet kovą siūlė atstatyti išardytą Rengės ruožą siekdama išvengti galimos baudos.

Po antradienį vykusio susitikimo su eurokomisare, atsakinga už konkurenciją, Margrethe Vestager, ministras pabrėžė, kad buvo kalbama tiek apie motyvus, kodėl Lietuvai buvo skirta bauda, tiek apie galimybes ją skųsti ir galimus sprendimus taisant esamą situaciją.

Anot p. Masiulio, su belieka tik apgailestauti, kad byla tęsėsi taip ilgai, mat nuo laikotarpio priklauso ir baudos dydis.

„Turime du mėnesius ir dešimt dienų klausimui išnagrinėti. Labai atidžiai nagrinėsime, sversime savo žingsnius, bet tuo pačiu turėsime ir konstruktyvų dialogą su EK, mat tokio pobūdžio bylų nėra daug“, – po susitikimo su eurokomisare sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad laiko yra iki gruodžio 18 dienos – iki tol bus priimtas sprendimas, ar 28 mln. Eur baudą, apie kurią praėjusią savaitę Europos Komisija informavo Lietuvą, skųsti, ar ne.

Ponas Masiulis tikino, kad galimybių skundui yra ne viena: galima skųsti tiek baudos dydį, tiek motyvus, tiek skaičiavimo metodus. Kas tiksliai gali būti skundžiama, kol kas neaišku.

Bandė išvengti

Lietuvoje viešinti p. Vestager antradienio rytą kalbėdamasi su žurnalistais užsiminė, kad Lietuva turėjo sąlygas ir šansų išvengti baudos iki pat paskutinės akimirkos. Visgi susisiekimo ministras kalba apie kitokią situaciją: „Bandymų buvo ne vienas. Visi supranta, kad teoriškai iki paskutinės akimirkos egzistuoja galimybės, bet yra faktai – byla buvo praktiškai baigta, analizės atliktos, sprendimas priimtas.“

Ponas Masiulis teigia, kad dar šių metų kovo mėnesį Lietuva buvo pasiūliusi atstatyti Rengės ruožą, tačiau to EK neužteko.

„Jei tai nepadėjo, net nežinau, kas būtų padėję“, - kalbėdamas apie galimybę išvengti baudos sako ministras.

Ponas Masiulis kalba, kad EK teikė pasiūlymą skaidyti „Lietuvos geležinkelių“ įmonės veiklą, tačiau, pabrėžia ministras, kad šiuo metu kaip toks procesas Lietuvoje ir vyksta: „Žinoma, niekas neįvyksta per vieną naktį.“ Pasak ministro, šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto įvairius įmonės valdymo būdus, kurie atitiktų „Ketvirtąjį ES geležinkelių transporto teisės aktų paketą“.

nuotrauka::1left

Susimokėti galėtų

EK skirtą baudą gali tekti susimokėti per tris mėnesius. Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, sako, kad šiuo metu tam ruošiamasi.

„28 mln. Eur sumą tiek iš sukauptų, tiek pasiskolintų lėšų, manau, įmonė galėtų sumokėti. Aišku, jeigu žala ir baudos ateityje būtų daug didesnės, tuomet kitas klausimas“, – sako p. Bartuška.

Jis pabrėžia, kad šiandien sunku komentuoti, buvo būtina ar ne išardyti Rengės geležinkelio ruožą, mat dabar byla jau yra. Visgi, jo žodžiais, ruožo techninė būklė buvo prasta.

„Mes atidžiai nagrinėjame visus argumentus, dokumentus ir aplinkybės buvo, kad infrastruktūra nebuvo techniškai tinkama“, – atsargiai pastebi „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Ponas Masiulis problemą įžvelgia dėl, jo žodžiais, agresyvaus ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės elgesio.

„Jeigu vėžė yra netinkama, tikrai buvo galima rasti būdų, kaip tą parodyti savo verslo partneriams, žinant, kad staigus išrinkimas gali sukelti papildomų klausimų ir pykčių. Todėl aš ir sakau, kad tas elgesys buvo neišmintingas ir agresyvus. Tokio elgesio negalime sau leisti, jeigu turime stiprią poziciją, ją turime įrodyti argumentais, o ne destruktyviais veiksmais“, – apie galimus neteisingus anstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmus sako ministras.

Vertins, ar atstatyti

Ponas Masiulis pabrėžia, kad Lietuva atstatyti Rengės ruožą siūlė mainais į bylos užbaigimą, tačiau EK nesutikus prasidėjo kitas etapas.

„Jame taip pat įmanomas ruožo atstatymas, bet tą reikia labai gerai išanalizuoti“, – kalba pašnekovas.

Ponas Bartuška, papildydamas ministrą, pabrėžia, kad esamos geležinkelio jungtys su Latvija išnaudojamos tik penktadaliu.

„Tai didelė šiandien turima infrastruktūra, todėl galimybės vežti krovinius yra. Ir žiūrint į statistiką, tiek iki išardymo, tiek dabar „Mažeikių nafta“ vežė iki 1 mln. t krovinių kasmet. Tie kiekiai nepasikeitė“, – akcentuoja „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Stebi skaičiavimus

Ministras sako, kad kol kas pernelyg sunku įvertinti, kiek apskritai ši situacija galėtų kainuoti Lietuvai, mat kol kas nėra aišku, nei kokio dydžio bus galutinė bauda, nei tai, ar teks atstatyti Rengės ruožą, kas, kaip rašė VŽ, Lietuvai kainuotų apie 20 mln. Eur.

„Spėlioti labai sunku, mat didysis rebusas, kaip padaryti, kad ta suma būtų kuo mažesnė“, – sako p. Masiulis.

Nėra aišku ir tai, ar galimai dėl Lietuvos veiksmų nukentėjusios šalys galėtų reikalauti kompensacijų.

Ministras neneigia, jog viešoje erdvėje girdėti ir įvairūs skaičiavimai.

„Kol kas nesame gavę jokių užklausų, tačiau spaudoje matome ganėtinai aršius pasisakymus iš Latvijos pusės, įvairius skaičiavimus, sakyčiau, iš fantazijų srities“, – kalba ministras.

Anot jo, šiandien tų skaičiavimų ir pasisakimų atidžiai klausoma, mat jaučiama, jog Lietuvai neturint tvirtos pozicijos šioje situacijoje bus bandoma pasinaudoti galimybe išsireikalauti kompensacijų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

V. Ąžuolas: situacija po „Kelių priežiūros“ suformavimo nepasikeitė

Specialiųjų tyrimų tarnybai nustačius, kad valstybės valdomos įmonės „Kelių priežiūra“ veikloje 2016-2018...

Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  1

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
13:17
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 13

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą 8

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

Lietuva nebeturi teisių į „AirBaltic“ – įmonė grąžino 20 mln. Eur „Snorui“ 3

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ grąžino 19,5 mln. Eur kreditą Lietuvos nacionalizuotam bankui „Snoras“.

Rinkos
11:43
„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas 3

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
09:35
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 5

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 5

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17
ES nori peržiūrėti energijai ir degalams taikomus mokesčius Premium

Dauguma ES finansų ministrų sutiko, jog reikia peržiūrėti energijos apmokestinimo direktyvą, kad ji atitiktų...

Finansai
2019.09.17
Grynųjų iš pavėžėjų Seimas neatims 2

Seimas linksta griežčiau reglamentuoti pavėžėjų veiklą, tačiau atsisako nuostatos neleisti už pavėžėjų...

Suomių „Veho“ perka „Silberauto“ 14

Suomijos įmonė „Veho“ įsigyja Estijos įmonę „Silberauto“, kuri importuoja ir platina „Mercedes-Benz“...

V. Ušackas tapo „Avia Solutions Group“ direktorių tarybos nariu: interviu apie pokyčius Premium 22

Pastaraisiais mėnesiais žadėjęs pranešti apie savo tolesnius planus, ilgametis Lietuvos ir ES diplomatas...

Vilniaus oro uoste nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas 5

Iki spalio vidurio pandusas bus remontuojamas, naktimis ribojant automobilių eismą.

Seimo rudens sesijoje – transporto sektoriui aktualių teisės aktų paketas Verslo tribūna

Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte — ne vienas transporto sektoriui aktualus...

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 18

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
Skirtingi receptai elektromobilių infrastruktūrai: brangiai arba lėtai  Premium 16

Lietuvos miestuose masiškai įrengiamos elektromobilių stotelės, kurių galios parinkimas derinamas pagal...

Automobiliai
2019.09.16
„Schmitz Cargobull Baltic“ pelnas mažėjo 74% iki 4,1 mln. Eur 3

Įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“, gaminanti izoterminius kėbulus, priekabas ir puspriekabes, praėjusiais...

Pramonė
2019.09.16
„Linava“ skelbia pasirašiusi sutartį su profesinėmis sąjungomis  1

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių...

Pensijų nešiotojai: kuriamas Lietuvos pašto monopolis 7

Praėjusią savaitę priimtas Vyriausybės sprendimas nuo 2021-ųjų pensijų išnešiojimą patikėti tik Lietuvos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau