Lietuvoje konstruojamas pirmasis SkGD lokomotyvas

AB Lietuvos geležinkeliai pranešė kartu su kitais suskystintųjų dujų (SkGD) klasterio nariais pasirašiusi susitarimą dėl dujomis varomo lokomotyvo gamybos.
Bendrovės teigimu, SkGD panaudojimas 40% sumažins lokomotyvo degalų sąnaudas ir 25% sumažins taršą anglies dioksidu.
Spalio 10 dieną Vilniaus lokomotyvų remonto depe, kurio cechuose ir vyks pagrindiniai gamybos bei projektavimo darbai, iš perdirbamo lokomotyvo buvo pašalintas dyzelinis variklis. Planuojama, kad lokomotyvas bus paruoštas eksploatuoti iki 2020 metų.
Pranešama, kad kartu su SkGD lokomotyvo prototipu taip pat bus kuriama unikali teisinė bazė, ieškomi efektyvūs technologiniai sprendimai dėl šio kuro logistikos, pritaikomos inovatyvios technologijos.
Apjungdami finansinius ir žmogiškuosius resursus SkGD lokomotyvą kurs SGD klasterio nariai ir partneriai: Lietuvos geležinkeliai, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija BEGA, Klaipėdos nafta, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Klaipėdos universitetas.
Naujasis lokomotyvas bus naudojamas manevruoti Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje. Jis kursuos maršrutu nuo Draugystės geležinkelio stoties iki uosto krovos kompanijų. Pranešama, kad ateityje šis atstumas bus didinamas.
VŽ rašė apie SGD klasterio planuojamą projektą lokomotyvą, kuris naudotų būtent maža aplinkos tarša pasižyminčiomis ir pigiomis dujomis. Pirmieji gamybos ir projektavimo darbai bus intensyviai vykdomi artimiausius 6 mėnesius.
Perteklinį SkGD resursą turinti Lietuva jį vangiai naudoja transporto reikmėms, nors pasaulyje šiems degalams numatomos plačios perspektyvos, juos naudojant visų pirma kelių, taip pat vandens ir geležinkelių transporte, teigia bendrovė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti