DFDS kraustynės Klaipėdoje: naujajame terminale siekiama šveicariško tikslumo

Publikuota: 2017-09-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos keltų laivybos AB „DFDS Seaways“ dėlioja paskutinius akcentus daugiau nei dvejus metus užtrukusiame keltų linijų perkėlime į naują terminalą. Anot bendrovės vadovų, galutinė persikėlimo data ne kartą pavėlinta, nes siekta kuo sklandžiau sustyguoti visus procesus.

Visų iš Klaipėdos plaukiančių DFDS keltų įkurtuvės naujuose namuose – Centriniame Klaipėdos terminale (CKT) – numatytos spalio 2 d. Nuo šios datos visi DFDS keltai plauks tik iš šio terminalo.

Apie galutinį „DFDS Seaways“ persikėlimą iš miesto pakraštyje veikiančios Tarptautinės jūrų perkėlos (TJP) į prieš trejus metus pastatytą CKT kalbama nuo tada, kai prieš daugiau nei dvejus metus į CKT buvo perkelta švediška DFDS keltų linija Klaipėda – Karlshamnas.

Tada planuota, jog per metus iš TJP čia bus perkelti ir likę DFDS pajėgumai, tačiau persikėlimas užtruko ilgiau nei planuota. Tiesa, praėjusių metų rudenį švediška linija grąžinta į TJP, o iš CKT ėmė plaukti DFDS keltai į Daniją ir Vokietiją.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jonas Nazarovas, AB „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius, sako, jog ne veltui iš pradžių buvo perkelta tik viena keltų linija, o paskui jos sukeistos: „Visa tai buvo daroma tam, kad suvoktume, kaip funkcionuoja naujasis terminalas. Visą tą laiką stebėjome, testavome, bandėme įvairias konfigūracijas ir ieškojome geriausių sprendimų.“

Persikėlimas pavėlintas

Pagal pirminį planą švedišką liniją vėl grąžinti į CKT ir užbaigti kraustymosi procesą planuota dar vasaros pradžioje, tačiau siekiant geriau pasirengti perkėlimas nukeltas į spalį.

„Darbas naujame terminale reikalauja iš naujo suderinti visas operacijas. Viskas turi veikti tiksliai lyg šveicariškas laikrodis. Turi būti gerai sustyguoti tiek laivų atplaukimai ir švartavimai, tiek krovinių dokumentų forminimai, registravimas, tiek paties CKT logistika. Visa tai yra pakankamai sudėtingas procesas. Neabejoju, kad ir dabar bus prisvilusių blynų, tačiau jų bus gerokai mažiau nei būtume persikėlę vasarą“, – neabejoja p. Nazarovas.

Pašnekovas pažymi, kad CKT yra miesto centre, todėl, anot jo, būtina pasirengti kuo geriau, kad nestrigtų atliekamos operacijos, kai terminale bus visų mūsų trijų linijų keltai: „Tarptautinėje perkėloje turėjome ilgą Kairių gatvę, kur galėdavo išsirikiuoti laukiančios transporto priemonės, CKT išeina į Baltijos prospektą, kur stovėti transportui negalime leisti, tad reikėjo galvoti, kaip sutrumpinti pakrovimo į keltus procesus. Vienas iš pagrindinių uždavinių buvo pagreitinti kontrolės vartų kirtimo procedūrą.“

Nauja sistema taupo laiką

Laivų pakrovimo laiką pusvalandžiu sutrumpinti pavyko CKT įdiegus naują terminalo valdymo sistemą, kuri leido skaitmenizuoti dalį operacijų. VŽ rašė, kad CKT į šią modernią valdymo sistemą investavo 420.000 Eur, kurių dalį finansavo ES fondai.

Įdiegta sistema leido didinti krovos procesų greitį, gerinti krovinių apskaitą bei pažeidimų kontrolę, aikštelių išnaudojimą.

„Darbuotojams nebereikia ranka pildyti puspriekabių defektacijos aktų, visi pažeidimai nuo šiol matomi nuotraukose, nes puspriekabės fotografuojamos prieš įvažiuojant ir išvažiuojant iš kelto. Taip pat prie terminalo vartų atsirado savitarnos sistema, privažiavęs vairuotojas pats gali suvesti kodą ir gauti bilietą, kuriame nurodyta vieta, kur jam reikia važiuoti. Ateityje sieksime kiekvienam klientui sugeneruoti kodą, su kurio jis galės dar paprasčiau patekti į terminalą“, – privalumus vardija Vaidas Klumbys, „DFDS Seaways“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui.

Paskutiniai darbai

Ponas Klumbys sako, kad šiuo metu dėliojami paskutiniai taškai persikėlimo procese.

„Dirbame su uostamiesčio savivaldybe, kad kelio ženklai būtų tvarkingai sustatyti, kad vairuotojai ir keleiviai neklaidžiotų po miestą. Taip pat aktyviai apie galutinį visų linijų perkėlimą į naują terminalą komunikuojame mūsų klientams, nes yra tokių, kurie pirko bilietus anksčiau, ir jų užsakymų lapuose dar yra senosios perkėlos adresas. Iš šono atrodo, kad keltų linijos perkėlimas į naują terminalą nėra ypatingas įvykis, tačiau sklandžiai suvaldyti daugybę įvairių procesų nėra paprasta“, – teigia jis.

Anot pašnekovų, didžiausias greitu metu užsibaigsiančio persikėlimo privalumas, kad visos keltų linijos po ilgos pertraukos vėl veiks viename terminale.

Tačiau p. Nazarovas nesureikšmina fakto, kad vos prieš trejus metus pastatyto CKT infrastruktūra gerokai modernesnė nei Tarptautinėje perkėloje: „Klientai į mūsų teikiamas paslaugas žiūri kaip į visumą. Kad ir kokia gera infrastruktūra būtų, jei kažkokie procesai neveiks sklandžiai, mes sugadinsime visą paveikslą. Be gražios infrastruktūros ne mažiau svarbi dalis yra greita, patogi, tiksli, paprasta paslauga. Klientas neturėtų pastebėti, kaip atsidūrė laive, o tai padaryti nėra lengva.“

Baiminasi spūsčių

„DFDS Seaways“ vadovas viliasi, kad dedamos maksimalios pastangos į CKT pralaidumo didinimą padės išvengti autotransporto spūsčių. Anot jo, pagal dabartinius keltų atplaukimo grafikus miesto transporto piko srautai nelabai kertasi su laiku, kai iš ar į keltus pajudės didžiausias transporto srautas. Vis dėlto, kai terminale pradės dirbti visos linijos, transporto srautai centrinėse Klaipėdos miesto gatvėse natūraliai išaugs.

Skaičiuojama, kad sunkiojo transporto srautas Baltijos prospektu, vedančiu magistralės Klaipėda – Vilnius link, padidės maždaug trečdaliu – iki 600 vilkikų per parą. Tikimasi, kad ateityje šią problemą išspręs Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcija.

VŽ rašė, kad penktadienį Klaipėdoje viešėję premjeras Saulius Skvernelis ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažadėjo skirti finansavimą Baltijos prospekto bei Šilutės plento žiedinės sankryžai rekonstruoti. Pasak ministro, tai galėtų atsieti apie 10 mln. Eur.

FOTOGALERIJA Nuo spalio visi DFDS keltai plauks iš Centrinio Klaipėdos terminalo (16 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 2

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 19

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku