Dėl „Lietuvos geležinkelių“ kreipimosi į prokuratūrą krūptelėjo profsąjungos

Publikuota: 2017-05-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelininkai nusigando, kad šįryt paskelbti „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos komentarai apie 40% giminystės ryšiais susijusių darbuotojų gali reikšti 4.000 darbuotojų atleidimą, kuris prasidėtų jau liepą.

Apie masinių atleidimų baimes išplatintame pranešime paskelbė Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas. Nerimaujama, kad įsigaliojus naujam Darbo kodeksui, geležinkeliai gali prarasti kvalifikuotus specialistus, o į jų vietas jau dabar priimami su transportu nesusijusių sričių darbuotojai, „tikslingai atrinkti iš savo aplinkos“.

Kaip rašė VŽ, po atlikto audito valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“ dabartinė vadovybė kreipiasi į prokurorus. Prašoma išsiaiškinti, ar buvę vadovai bendrovei padarė 5 mln. Eur žalos. Be to Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, atskleidė, kad įmonėje vyksta vidinis tyrimas dėl sabotažo. Esą bendrovės darbuotojai priešinasi planuojamiems ir įgyvendinamiems pokyčiams, organizavo trikdžius vežant krovinius.

VŽ žiniomis, dėl galimai tyčinių trikdžių atsarginių dalių tiekimo grandinėje laiku pajudėti negali apie 20 „Lietuvos geležinkelių“ krovininius vagonus traukti turinčių garvežių – tai yra apie 10% viso LG garvežių parko. Ponas Bartuška šių žinių VŽ nesiėmė „nei patvirtinti, nei paneigti“.

„Nenorime kalbėti apie konkrečius atvejus, nes norime iki galo viduje įsivertinti ir ištirti. Bet kartais susiduriame su sudėtingomis situacijomis, kurios gali daryti įtaką krovinių pervežimui. Vežame sėkmingai, krovinių kiekiai didėja, bet tam reikia pastangų“, – teigia generalinis „Lietuvos geležinkelių“ direktorius.

Baiminasi specialistų atleidimo

„Pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, kalbama apie numatomus masinius darbuotojų atleidimus. Neoficialiomis žiniomis, pirmoji atleidimų banga gali prasidėti jau nuo liepos, kai įsigalios naujasis Darbo kodeksas. Tokiu atveju dauguma atleidžiamų darbuotojų neteks išeitinių kompensacijų ir atsidurs bedarbių gretose“, – sako p. Ligeika.

Pranešime teigiama, kad „beveik dešimčiai tūkstančių „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų ligi šiol nepaaiškinama, kiek kvalifikuotų geležinkelių specialistų neteks darbo.

„Dabar girdime kaltinimus, neva beveik pusė geležinkeliečių susiję vienokiais ar kitokiais giminystės ryšiais. Tokie neatsakingi pareiškimai prasilenkia su elementaria logika, įžeidžia geležinkelių darbuotojų bendruomenę ir sėja nerimą, kad bedarbių gretas gali papildyti net apie 4 tūkstančius geležinkeliečių!“, – piktinamasi pranešime.

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacija pranešime reikalauja nedelsiant „liautis spekuliuoti žmonių likimais, pateikti aiškius atsakymus“ ir meta kaltinimus naująjai vadovybei, esą „kaltinimai darbuotojų sabotažu atskleidžia dabartinės “Lietuvos geležinkelių” vadovybės negebėjimą valdyti strateginę šalies įmonę“.

Tikinama, kad dėl „neprofesionalaus vadovavimo jau dabar stringa kai kurie gamybos ir geležinkelių veiklos procesai“. Kokie tai procesai pranešime neįvardijama.

Apie masinius atleidimus nekalba

Mantas Dubauskas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas, tikina, kad apie masinius atleidimus jokios kalbos nėra ir 4.000 geležinkeliečių bedarbių gretų nepapildys.

„Jokios kalbos apie masinius atleidimus negali būti. Kalbama apie funkcijų dubliavimą, pirmiausia kalbame apie administracijos darbuotojus, o ne apie kvalifikuotus geležinkelių specialistus. – VŽ aiškina jis. – Tikslas nėra atleisti darbuotojus, tikslas yra užtikrinti, kad įmonė veiktų efektyviai“.

Taip pat jis teigia, kad kreipimasis į prokurorus nėra susijęs su paminėtu giminystės ryšiais susijusių darbuotojų skaičiumi. Į prokuratūrą kreiptasi dėl sprendimus priėmusių asmenimų, o ne dėl kitų darbuotojų.

Į pastabą dėl neprofesionalaus vadovavimo p. Dubauskas atsakė nežinantis, apie kuriuos stringančius procesus kalbama, bet paragino vertinti bendrovės veiklos rezultatus. Kaip rašė VŽ, pirmąjį 2017 m. ketvirtį „Lietuvos geležinkeliai“ ir keleivių vietiniu susisiekimu, ir krovinių vežė apie 2% daugiau nei tą patį laikotarpį 2016 m. Įmonės pajamos, palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, padidėjo apie 1,5 mln. Eur.

infogr.am::transportas_lietuvos_gelezinkeliu_veiklos_rezultatai

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 6

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  2

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau