Dėl „Lietuvos geležinkelių“ kreipimosi į prokuratūrą krūptelėjo profsąjungos

Publikuota: 2017-05-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelininkai nusigando, kad šįryt paskelbti „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos komentarai apie 40% giminystės ryšiais susijusių darbuotojų gali reikšti 4.000 darbuotojų atleidimą, kuris prasidėtų jau liepą.

Apie masinių atleidimų baimes išplatintame pranešime paskelbė Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas. Nerimaujama, kad įsigaliojus naujam Darbo kodeksui, geležinkeliai gali prarasti kvalifikuotus specialistus, o į jų vietas jau dabar priimami su transportu nesusijusių sričių darbuotojai, „tikslingai atrinkti iš savo aplinkos“.

Kaip rašė VŽ, po atlikto audito valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“ dabartinė vadovybė kreipiasi į prokurorus. Prašoma išsiaiškinti, ar buvę vadovai bendrovei padarė 5 mln. Eur žalos. Be to Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, atskleidė, kad įmonėje vyksta vidinis tyrimas dėl sabotažo. Esą bendrovės darbuotojai priešinasi planuojamiems ir įgyvendinamiems pokyčiams, organizavo trikdžius vežant krovinius.

VŽ žiniomis, dėl galimai tyčinių trikdžių atsarginių dalių tiekimo grandinėje laiku pajudėti negali apie 20 „Lietuvos geležinkelių“ krovininius vagonus traukti turinčių garvežių – tai yra apie 10% viso LG garvežių parko. Ponas Bartuška šių žinių VŽ nesiėmė „nei patvirtinti, nei paneigti“.

„Nenorime kalbėti apie konkrečius atvejus, nes norime iki galo viduje įsivertinti ir ištirti. Bet kartais susiduriame su sudėtingomis situacijomis, kurios gali daryti įtaką krovinių pervežimui. Vežame sėkmingai, krovinių kiekiai didėja, bet tam reikia pastangų“, – teigia generalinis „Lietuvos geležinkelių“ direktorius.

Baiminasi specialistų atleidimo

„Pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, kalbama apie numatomus masinius darbuotojų atleidimus. Neoficialiomis žiniomis, pirmoji atleidimų banga gali prasidėti jau nuo liepos, kai įsigalios naujasis Darbo kodeksas. Tokiu atveju dauguma atleidžiamų darbuotojų neteks išeitinių kompensacijų ir atsidurs bedarbių gretose“, – sako p. Ligeika.

Pranešime teigiama, kad „beveik dešimčiai tūkstančių „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų ligi šiol nepaaiškinama, kiek kvalifikuotų geležinkelių specialistų neteks darbo.

„Dabar girdime kaltinimus, neva beveik pusė geležinkeliečių susiję vienokiais ar kitokiais giminystės ryšiais. Tokie neatsakingi pareiškimai prasilenkia su elementaria logika, įžeidžia geležinkelių darbuotojų bendruomenę ir sėja nerimą, kad bedarbių gretas gali papildyti net apie 4 tūkstančius geležinkeliečių!“, – piktinamasi pranešime.

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacija pranešime reikalauja nedelsiant „liautis spekuliuoti žmonių likimais, pateikti aiškius atsakymus“ ir meta kaltinimus naująjai vadovybei, esą „kaltinimai darbuotojų sabotažu atskleidžia dabartinės “Lietuvos geležinkelių” vadovybės negebėjimą valdyti strateginę šalies įmonę“.

Tikinama, kad dėl „neprofesionalaus vadovavimo jau dabar stringa kai kurie gamybos ir geležinkelių veiklos procesai“. Kokie tai procesai pranešime neįvardijama.

Apie masinius atleidimus nekalba

Mantas Dubauskas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas, tikina, kad apie masinius atleidimus jokios kalbos nėra ir 4.000 geležinkeliečių bedarbių gretų nepapildys.

„Jokios kalbos apie masinius atleidimus negali būti. Kalbama apie funkcijų dubliavimą, pirmiausia kalbame apie administracijos darbuotojus, o ne apie kvalifikuotus geležinkelių specialistus. – VŽ aiškina jis. – Tikslas nėra atleisti darbuotojus, tikslas yra užtikrinti, kad įmonė veiktų efektyviai“.

Taip pat jis teigia, kad kreipimasis į prokurorus nėra susijęs su paminėtu giminystės ryšiais susijusių darbuotojų skaičiumi. Į prokuratūrą kreiptasi dėl sprendimus priėmusių asmenimų, o ne dėl kitų darbuotojų.

Į pastabą dėl neprofesionalaus vadovavimo p. Dubauskas atsakė nežinantis, apie kuriuos stringančius procesus kalbama, bet paragino vertinti bendrovės veiklos rezultatus. Kaip rašė VŽ, pirmąjį 2017 m. ketvirtį „Lietuvos geležinkeliai“ ir keleivių vietiniu susisiekimu, ir krovinių vežė apie 2% daugiau nei tą patį laikotarpį 2016 m. Įmonės pajamos, palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, padidėjo apie 1,5 mln. Eur.

infogr.am::transportas_lietuvos_gelezinkeliu_veiklos_rezultatai

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 3

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 2

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 48

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 49

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 78

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau