Lenkija jau kitąmet ketina pradėti Aismarių kanalo statybas

Publikuota: 2017-03-20
Rusijos karinis laivas Baltijsko uoste, kuriame yra dislokuotas šalies karinis laivynas. Igorio Zarembos  („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.
Rusijos karinis laivas Baltijsko uoste, kuriame yra dislokuotas šalies karinis laivynas. Igorio Zarembos („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.

Lenkijos planas perkasti Aismarių neriją ir kanalu sujungti Aismares su Gdansko įlanka skinasi kelią parlamente. Grzegorzas Witkowskis, šalies jūrų ekonomikos ir vidaus vandenų ministras, pristatė projektą parlamente ir sulaukė palaikymo.

Lenkijos Senato infrastruktūros ir aplinkosaugos komitetas pritarė kanalo statybas leidžiančiam įstatymui be pataisymų, skelbia Lenkijos agentūra PAP.

Pristatydamas projektą, p. Witkowskis pažymėjo, kad šis kanalas suteiks Elbingo miestui visišką priėjimą prie jūros bei sutrumpins laivų kelią iki jūros 90 kilometrų. Jis sakė, kad Elbingas šiuo metu yra vienintelis jūrų uostas pasaulyje, neturintis priėjimo prie jūros.

„Tai yra vienintelis atvejis pasaulyje, kai veikiantis uostas su Šengeno zonai pritaikytu keleivių terminalu neturi priėjimo prie jūros. Gėdinga, kad Lenkija per 27 nepriklausomybės metus nesugebėjo išspręsti šios problemos“, – kalbėjo ministras.

Planuojama, kad kanalas bus 1,3 km ilgio ir 5 metrų gylio. Statybos turėtų prasidėti 2018-aisiais ir tęstis iki 2022 m. Jos atsieis 204 mln. Eur.

nuotrauka:: 1

Trukdo Rusija

Aismares kerta Rusijos ir Lenkijos siena, o ties Kaliningrado srities pusėje esančiu 860 metrų pločio sąsiauriu, kuris jungia marias su jūra, yra Baltijsko miestas. Čia dislokuotas Rusijos Baltijos jūros karinis laivynas. Rusijos pusė, kuriai priklauso apie 56% marių ploto, reikalauja atlikti daugybę formulumų, o dažnai ir apskritai riboja laivyba šioje vietoje.

Jerzy Wilkas, projekto koordinatorius sako, kad kanalo ypatingai laukia vietiniai gyventojai, nes jis turėtų pritraukti į regioną labai reikalingų investicijų. Be to, kanalas esą turėtų pritraukti ir turistų iš Vokietijos ir Skandinavijos valstybių. Šiuo metu laivų savininkams, norintiems patekti į Aismares, reikia Rusijos vizų. Jo teigimu, Rusija taip pat blokuoja Lenkijos pasienio apsaugos laivų patekimą į Aismares.

„Absurdiška, kad Lenkija, laisva valstybė, ES ir NATO narė, turi prašyti kitos valstybės, kad ši leistų jos laisvams patekti į savo teritorinius vandenis“, – sakė p. Wilkas.

Tačiau šio kanalo statybos priešinasi aplinkosaugininkai, kurių teigimu, tai turės pavojingų pasekmių unikaliai Aismarių ekosistemai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau