Lenkija jau kitąmet ketina pradėti Aismarių kanalo statybas

Lenkijos planas perkasti Aismarių neriją ir kanalu sujungti Aismares su Gdansko įlanka skinasi kelią parlamente. Grzegorzas Witkowskis, šalies jūrų ekonomikos ir vidaus vandenų ministras, pristatė projektą parlamente ir sulaukė palaikymo.
Lenkijos Senato infrastruktūros ir aplinkosaugos komitetas pritarė kanalo statybas leidžiančiam įstatymui be pataisymų, skelbia Lenkijos agentūra PAP.
Pristatydamas projektą, p. Witkowskis pažymėjo, kad šis kanalas suteiks Elbingo miestui visišką priėjimą prie jūros bei sutrumpins laivų kelią iki jūros 90 kilometrų. Jis sakė, kad Elbingas šiuo metu yra vienintelis jūrų uostas pasaulyje, neturintis priėjimo prie jūros.
Tai yra vienintelis atvejis pasaulyje, kai veikiantis uostas su Šengeno zonai pritaikytu keleivių terminalu neturi priėjimo prie jūros. Gėdinga, kad Lenkija per 27 nepriklausomybės metus nesugebėjo išspręsti šios problemos, kalbėjo ministras.
Planuojama, kad kanalas bus 1,3 km ilgio ir 5 metrų gylio. Statybos turėtų prasidėti 2018-aisiais ir tęstis iki 2022 m. Jos atsieis 204 mln. Eur.
nuotrauka:: 1
Trukdo Rusija
Aismares kerta Rusijos ir Lenkijos siena, o ties Kaliningrado srities pusėje esančiu 860 metrų pločio sąsiauriu, kuris jungia marias su jūra, yra Baltijsko miestas. Čia dislokuotas Rusijos Baltijos jūros karinis laivynas. Rusijos pusė, kuriai priklauso apie 56% marių ploto, reikalauja atlikti daugybę formulumų, o dažnai ir apskritai riboja laivyba šioje vietoje.
Jerzy Wilkas, projekto koordinatorius sako, kad kanalo ypatingai laukia vietiniai gyventojai, nes jis turėtų pritraukti į regioną labai reikalingų investicijų. Be to, kanalas esą turėtų pritraukti ir turistų iš Vokietijos ir Skandinavijos valstybių. Šiuo metu laivų savininkams, norintiems patekti į Aismares, reikia Rusijos vizų. Jo teigimu, Rusija taip pat blokuoja Lenkijos pasienio apsaugos laivų patekimą į Aismares.
Absurdiška, kad Lenkija, laisva valstybė, ES ir NATO narė, turi prašyti kitos valstybės, kad ši leistų jos laisvams patekti į savo teritorinius vandenis, sakė p. Wilkas.
Tačiau šio kanalo statybos priešinasi aplinkosaugininkai, kurių teigimu, tai turės pavojingų pasekmių unikaliai Aismarių ekosistemai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti