„Lietuvos geležinkeliai“ sudėliojo prioritetus, planuoja mažinti darbuotojų skaičių

Publikuota: 2017-02-20
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.

Pirmadienio popietę premjeras Saulius Skvernelis ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis lankėsi valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“. Su nauja įmonės vadovybe aptartos vykdomos ir numatomos pertvarkos, pavyzdžiui, darbuotojų skaičiaus mažinimas.

Svarbiausi pernai nuostolingai veikusių „Lietuvos geležinkelių“ tikslai – tarsi iš privataus verslo vadovėlių: efektyvinti valdymą ir veiklą, gauti pelno ir mokėti valstybei daugiau dividendų nei reikia subsidijų keleivių vežimo veiklai.

Tiek susisiekimo ministras, tiek Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, leido suprasti, kad einama geru keliu, bet pabrėžė, kad pertvarkos bendrovėje dar bus vykdomos.

Konkrečių finansinių ar veiklos apimties tikslų nei valdžios, nei „Lietuvos geležinkelių“ atstovai neįvardija, tik užsimena, kad bendrovė turi veikti skaidriai, būti pelninga ir mokėti dividendus. LG grupėje šiuo metu dirba apie 12.000 darbuotojų. Jų mažės, sako įmonės vadovas. Tačiau kiek, dar nekalbama.

„Jei užimi pusę ar daugiau Lietuvos, dar nereiškia, kad gali veikti nesąžiningai, - sako p. Bartuška. – Įmonėje didelė biurokratija. Darbuotojai bendrauja ne tiesiogiai, o raštais. Reikia tai pakeisti, kad būtume greiti, efektyvūs ir dinamiški. Kad galėtume greitai priimti sprendimus. Taip pat turime tapti orientuoti į klientus, nes juk teikiame paslaugas.“

Dabar vadovybėje daromos permainos. Siekiama sudaryti profesionalią LG ir grupės įmonių vadovų komandą. Ponas Bartuška sako, kad kandidatų netrūksta – gaunama po 100 CV į vieną vietą.

Masiulis siūlo lygiuotis į energetikus

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako pasitikintis nauja LG vadovų komanda. Jis kaip geros praktikos pavyzdį pateikia energetikos sektorių.

„Mes jau turime panašios (pertvarkų – VŽ) patirties. Pažiūrėkite, kas darėsi energetikos sektoriuje. Bet atėjo žmonės su patirtimi, kurie dirba tai, ką gerai išmano, ir praėjus keliems metams turime rezultatą - tikrai puikias įmones“, – sako ministras.

Jis taip pat užsimena apie nuostolingas keleivių vežimo paslaugas, tačiau kol kas nieko konkretaus nesiūlo.

„Šiandien prašėme vadovybės įvertinti, kaip galima suefektyvinti keleivių vežimo veiklą. Per metus dvejus bendrovė turėtų ją išgryninti. Kol kas matome, kad Europoje procentais geležinkeliais važiuoja daugiau keleivių ne pas mus, tad pirmiausia reikia visaip stengtis skatinti žmones kuo daugiau naudotis geležinkelių paslaugomis ir tokiu būdu padidinti pajamas. O kai kai jau turėsime verslą, suprasime, kokie yra tikrieji jo kaštai, galėsime kalbėti apie efektyvumą ir rezultatus“, – aiškina p. Masiulis.

Pasak ministro, netrukus Vyriausybėje bus pradėtas aptarinėti valstybės įmonių paramos dalybų klausimas. Jis viešojoje erdvėje iškilo paviešinus „Lietuvos geležinkelių“ galbūt neskaidriai dalytą paramą. Be to, iš pradžių ši informacija nuo visuomenės buvo slepiama.

„Kol kas viešiname informaciją apie praeityje LG skirstytą paramą. Ateityje Vyriausybėje kalbėsime apie tai, kokiais principais vadovaujantis tokia parama turėtų būti skiriama“, – sako ministras ir leidžia suprasti, kad kad valstybės valdomos įmonės ateityje veikiausia pačios nespręs kam ir už ką teikti paramą. Tai veikiausiai nustatys Vyriausybė.

„Įmonių kol kas prašysim palaukti su parama, kol tokia tvarka bus nustatyta“, – teigia p. Masiulis. Tai turėtų būti padaryta šiemet.

Išstumdė komandą ir pradėjo patikrinimus

Naujoji valdančioji koalicija, vos suformavusi ministrų kabinetą, ėmėsi pertvarkų vienoje didžiausių valstybės valdomų įmonių.

Dar gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka pranešė, kad traukiasi iš pareigų. Į jo postą paskirtas p. Bartuška, iki tol vadovavęs bendrovei „Klaipėdos nafta“. Gruodį atšaukta ir visa „Lietuvos geležinkelių“ valdyba, iš pareigų atleisti trys generalinio direktoriaus pavaduotojai, pakeistos ir valdomų antrinių įmonių valdybos bei dalies jų direktoriai.

Kai įmonę paliko ilgamečiai vadovai, Vyriausybė nusprendė kreiptis į svarbiausias šalies saugumą bei finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas ir inicijuoti detalią „Lietuvos geležinkelių“ veiklos analizę.

Sausio pradžioje Vyriausybės pasitarime nuspręsta, kad Susisiekimo ministerija, bendrovės akcininkė, inicijuos nepriklausomą bendrovės veiklos ir finansinį auditą. FNTT pavesta atlikti finansinių srautų, VPT – įmonės vidaus sandorių tyrimus. Valstybės saugumo departamento (VSD) paprašyta įvertinti veiklą nacionalinio saugumo aspektu, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) – atlikti galimų korupcijos atvejų bendrovėje tyrimus.

„Lietuvos geležinkelių“ veiklą būtina įvertinti. Visuomenė turi teisę žinoti, kas vyko bendrovėje, kuri ilgus metus buvo korupcijos sinonimu. Pilnas teisinis ir finansinis auditas, viešųjų pirkimų peržiūra padės atsakyti į visus klausimus“, – tąkart sakė p. Masiulis, susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais, preliminariais duomenimis, patyrė 1,8 mln. Eur grynųjų nuostolių, kai 2015 metais įmonė buvo uždirbusi 2,776 mln. Eur grynojo pelno. Bendrovės pajamos per metus sumažėjo 5,1%, iki 414,9 mln. Eur.

Pajamos siekė 416 mln. Eur (tikslias finansines ataskaitas bendrovė paskelbs kiek vėliau, kai gaus tarptautinio audito išvadas). Pastaraisiais metas įmonės pajamos po truputį mažėja. Pavyzdžiui, 2014 m. jos siekė 475 mln. Eur.

Šiemet sausį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, daugiausia pajamų bendrove atnešanti krovinių vežimo veikla augo 5-6%.

infogr.am::dfc8bdf1-784c-4ec3-a7fd-68ebc3687928

infogr.am::03a14b9a-be57-46f1-9936-4b11bf0181cf

infogr.am::7bd50b6e-c1e1-477d-ac0d-f92e7bcee14b

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 6

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  2

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau