„Lietuvos geležinkeliai“ sudėliojo prioritetus, planuoja mažinti darbuotojų skaičių

Publikuota: 2017-02-20
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.

Pirmadienio popietę premjeras Saulius Skvernelis ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis lankėsi valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“. Su nauja įmonės vadovybe aptartos vykdomos ir numatomos pertvarkos, pavyzdžiui, darbuotojų skaičiaus mažinimas.

Svarbiausi pernai nuostolingai veikusių „Lietuvos geležinkelių“ tikslai – tarsi iš privataus verslo vadovėlių: efektyvinti valdymą ir veiklą, gauti pelno ir mokėti valstybei daugiau dividendų nei reikia subsidijų keleivių vežimo veiklai.

Tiek susisiekimo ministras, tiek Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, leido suprasti, kad einama geru keliu, bet pabrėžė, kad pertvarkos bendrovėje dar bus vykdomos.

Konkrečių finansinių ar veiklos apimties tikslų nei valdžios, nei „Lietuvos geležinkelių“ atstovai neįvardija, tik užsimena, kad bendrovė turi veikti skaidriai, būti pelninga ir mokėti dividendus. LG grupėje šiuo metu dirba apie 12.000 darbuotojų. Jų mažės, sako įmonės vadovas. Tačiau kiek, dar nekalbama.

„Jei užimi pusę ar daugiau Lietuvos, dar nereiškia, kad gali veikti nesąžiningai, - sako p. Bartuška. – Įmonėje didelė biurokratija. Darbuotojai bendrauja ne tiesiogiai, o raštais. Reikia tai pakeisti, kad būtume greiti, efektyvūs ir dinamiški. Kad galėtume greitai priimti sprendimus. Taip pat turime tapti orientuoti į klientus, nes juk teikiame paslaugas.“

Dabar vadovybėje daromos permainos. Siekiama sudaryti profesionalią LG ir grupės įmonių vadovų komandą. Ponas Bartuška sako, kad kandidatų netrūksta – gaunama po 100 CV į vieną vietą.

Masiulis siūlo lygiuotis į energetikus

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako pasitikintis nauja LG vadovų komanda. Jis kaip geros praktikos pavyzdį pateikia energetikos sektorių.

„Mes jau turime panašios (pertvarkų – VŽ) patirties. Pažiūrėkite, kas darėsi energetikos sektoriuje. Bet atėjo žmonės su patirtimi, kurie dirba tai, ką gerai išmano, ir praėjus keliems metams turime rezultatą - tikrai puikias įmones“, – sako ministras.

Jis taip pat užsimena apie nuostolingas keleivių vežimo paslaugas, tačiau kol kas nieko konkretaus nesiūlo.

„Šiandien prašėme vadovybės įvertinti, kaip galima suefektyvinti keleivių vežimo veiklą. Per metus dvejus bendrovė turėtų ją išgryninti. Kol kas matome, kad Europoje procentais geležinkeliais važiuoja daugiau keleivių ne pas mus, tad pirmiausia reikia visaip stengtis skatinti žmones kuo daugiau naudotis geležinkelių paslaugomis ir tokiu būdu padidinti pajamas. O kai kai jau turėsime verslą, suprasime, kokie yra tikrieji jo kaštai, galėsime kalbėti apie efektyvumą ir rezultatus“, – aiškina p. Masiulis.

Pasak ministro, netrukus Vyriausybėje bus pradėtas aptarinėti valstybės įmonių paramos dalybų klausimas. Jis viešojoje erdvėje iškilo paviešinus „Lietuvos geležinkelių“ galbūt neskaidriai dalytą paramą. Be to, iš pradžių ši informacija nuo visuomenės buvo slepiama.

„Kol kas viešiname informaciją apie praeityje LG skirstytą paramą. Ateityje Vyriausybėje kalbėsime apie tai, kokiais principais vadovaujantis tokia parama turėtų būti skiriama“, – sako ministras ir leidžia suprasti, kad kad valstybės valdomos įmonės ateityje veikiausia pačios nespręs kam ir už ką teikti paramą. Tai veikiausiai nustatys Vyriausybė.

„Įmonių kol kas prašysim palaukti su parama, kol tokia tvarka bus nustatyta“, – teigia p. Masiulis. Tai turėtų būti padaryta šiemet.

Išstumdė komandą ir pradėjo patikrinimus

Naujoji valdančioji koalicija, vos suformavusi ministrų kabinetą, ėmėsi pertvarkų vienoje didžiausių valstybės valdomų įmonių.

Dar gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka pranešė, kad traukiasi iš pareigų. Į jo postą paskirtas p. Bartuška, iki tol vadovavęs bendrovei „Klaipėdos nafta“. Gruodį atšaukta ir visa „Lietuvos geležinkelių“ valdyba, iš pareigų atleisti trys generalinio direktoriaus pavaduotojai, pakeistos ir valdomų antrinių įmonių valdybos bei dalies jų direktoriai.

Kai įmonę paliko ilgamečiai vadovai, Vyriausybė nusprendė kreiptis į svarbiausias šalies saugumą bei finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas ir inicijuoti detalią „Lietuvos geležinkelių“ veiklos analizę.

Sausio pradžioje Vyriausybės pasitarime nuspręsta, kad Susisiekimo ministerija, bendrovės akcininkė, inicijuos nepriklausomą bendrovės veiklos ir finansinį auditą. FNTT pavesta atlikti finansinių srautų, VPT – įmonės vidaus sandorių tyrimus. Valstybės saugumo departamento (VSD) paprašyta įvertinti veiklą nacionalinio saugumo aspektu, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) – atlikti galimų korupcijos atvejų bendrovėje tyrimus.

„Lietuvos geležinkelių“ veiklą būtina įvertinti. Visuomenė turi teisę žinoti, kas vyko bendrovėje, kuri ilgus metus buvo korupcijos sinonimu. Pilnas teisinis ir finansinis auditas, viešųjų pirkimų peržiūra padės atsakyti į visus klausimus“, – tąkart sakė p. Masiulis, susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais, preliminariais duomenimis, patyrė 1,8 mln. Eur grynųjų nuostolių, kai 2015 metais įmonė buvo uždirbusi 2,776 mln. Eur grynojo pelno. Bendrovės pajamos per metus sumažėjo 5,1%, iki 414,9 mln. Eur.

Pajamos siekė 416 mln. Eur (tikslias finansines ataskaitas bendrovė paskelbs kiek vėliau, kai gaus tarptautinio audito išvadas). Pastaraisiais metas įmonės pajamos po truputį mažėja. Pavyzdžiui, 2014 m. jos siekė 475 mln. Eur.

Šiemet sausį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, daugiausia pajamų bendrove atnešanti krovinių vežimo veikla augo 5-6%.

infogr.am::dfc8bdf1-784c-4ec3-a7fd-68ebc3687928

infogr.am::03a14b9a-be57-46f1-9936-4b11bf0181cf

infogr.am::7bd50b6e-c1e1-477d-ac0d-f92e7bcee14b

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 3

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 2

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 48

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 49

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 78

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau