„Lietuvos geležinkeliai“ sudėliojo prioritetus, planuoja mažinti darbuotojų skaičių

Publikuota: 2017-02-20
Atnaujinta 2017-02-20 17:49
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.
Irmanto Gelūno („15min.lt“) nuotr.

Pirmadienio popietę premjeras Saulius Skvernelis ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis lankėsi valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“. Su nauja įmonės vadovybe aptartos vykdomos ir numatomos pertvarkos, pavyzdžiui, darbuotojų skaičiaus mažinimas.

Svarbiausi pernai nuostolingai veikusių „Lietuvos geležinkelių“ tikslai – tarsi iš privataus verslo vadovėlių: efektyvinti valdymą ir veiklą, gauti pelno ir mokėti valstybei daugiau dividendų nei reikia subsidijų keleivių vežimo veiklai.

Tiek susisiekimo ministras, tiek Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, leido suprasti, kad einama geru keliu, bet pabrėžė, kad pertvarkos bendrovėje dar bus vykdomos.

Konkrečių finansinių ar veiklos apimties tikslų nei valdžios, nei „Lietuvos geležinkelių“ atstovai neįvardija, tik užsimena, kad bendrovė turi veikti skaidriai, būti pelninga ir mokėti dividendus. LG grupėje šiuo metu dirba apie 12.000 darbuotojų. Jų mažės, sako įmonės vadovas. Tačiau kiek, dar nekalbama.

„Jei užimi pusę ar daugiau Lietuvos, dar nereiškia, kad gali veikti nesąžiningai, - sako p. Bartuška. – Įmonėje didelė biurokratija. Darbuotojai bendrauja ne tiesiogiai, o raštais. Reikia tai pakeisti, kad būtume greiti, efektyvūs ir dinamiški. Kad galėtume greitai priimti sprendimus. Taip pat turime tapti orientuoti į klientus, nes juk teikiame paslaugas.“

Dabar vadovybėje daromos permainos. Siekiama sudaryti profesionalią LG ir grupės įmonių vadovų komandą. Ponas Bartuška sako, kad kandidatų netrūksta – gaunama po 100 CV į vieną vietą.

Masiulis siūlo lygiuotis į energetikus

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako pasitikintis nauja LG vadovų komanda. Jis kaip geros praktikos pavyzdį pateikia energetikos sektorių.

„Mes jau turime panašios (pertvarkų – VŽ) patirties. Pažiūrėkite, kas darėsi energetikos sektoriuje. Bet atėjo žmonės su patirtimi, kurie dirba tai, ką gerai išmano, ir praėjus keliems metams turime rezultatą - tikrai puikias įmones“, – sako ministras.

Jis taip pat užsimena apie nuostolingas keleivių vežimo paslaugas, tačiau kol kas nieko konkretaus nesiūlo.

„Šiandien prašėme vadovybės įvertinti, kaip galima suefektyvinti keleivių vežimo veiklą. Per metus dvejus bendrovė turėtų ją išgryninti. Kol kas matome, kad Europoje procentais geležinkeliais važiuoja daugiau keleivių ne pas mus, tad pirmiausia reikia visaip stengtis skatinti žmones kuo daugiau naudotis geležinkelių paslaugomis ir tokiu būdu padidinti pajamas. O kai kai jau turėsime verslą, suprasime, kokie yra tikrieji jo kaštai, galėsime kalbėti apie efektyvumą ir rezultatus“, – aiškina p. Masiulis.

Pasak ministro, netrukus Vyriausybėje bus pradėtas aptarinėti valstybės įmonių paramos dalybų klausimas. Jis viešojoje erdvėje iškilo paviešinus „Lietuvos geležinkelių“ galbūt neskaidriai dalytą paramą. Be to, iš pradžių ši informacija nuo visuomenės buvo slepiama.

„Kol kas viešiname informaciją apie praeityje LG skirstytą paramą. Ateityje Vyriausybėje kalbėsime apie tai, kokiais principais vadovaujantis tokia parama turėtų būti skiriama“, – sako ministras ir leidžia suprasti, kad kad valstybės valdomos įmonės ateityje veikiausia pačios nespręs kam ir už ką teikti paramą. Tai veikiausiai nustatys Vyriausybė.

„Įmonių kol kas prašysim palaukti su parama, kol tokia tvarka bus nustatyta“, – teigia p. Masiulis. Tai turėtų būti padaryta šiemet.

Išstumdė komandą ir pradėjo patikrinimus

Naujoji valdančioji koalicija, vos suformavusi ministrų kabinetą, ėmėsi pertvarkų vienoje didžiausių valstybės valdomų įmonių.

Dar gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka pranešė, kad traukiasi iš pareigų. Į jo postą paskirtas p. Bartuška, iki tol vadovavęs bendrovei „Klaipėdos nafta“. Gruodį atšaukta ir visa „Lietuvos geležinkelių“ valdyba, iš pareigų atleisti trys generalinio direktoriaus pavaduotojai, pakeistos ir valdomų antrinių įmonių valdybos bei dalies jų direktoriai.

Kai įmonę paliko ilgamečiai vadovai, Vyriausybė nusprendė kreiptis į svarbiausias šalies saugumą bei finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas ir inicijuoti detalią „Lietuvos geležinkelių“ veiklos analizę.

Sausio pradžioje Vyriausybės pasitarime nuspręsta, kad Susisiekimo ministerija, bendrovės akcininkė, inicijuos nepriklausomą bendrovės veiklos ir finansinį auditą. FNTT pavesta atlikti finansinių srautų, VPT – įmonės vidaus sandorių tyrimus. Valstybės saugumo departamento (VSD) paprašyta įvertinti veiklą nacionalinio saugumo aspektu, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) – atlikti galimų korupcijos atvejų bendrovėje tyrimus.

„Lietuvos geležinkelių“ veiklą būtina įvertinti. Visuomenė turi teisę žinoti, kas vyko bendrovėje, kuri ilgus metus buvo korupcijos sinonimu. Pilnas teisinis ir finansinis auditas, viešųjų pirkimų peržiūra padės atsakyti į visus klausimus“, – tąkart sakė p. Masiulis, susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais, preliminariais duomenimis, patyrė 1,8 mln. Eur grynųjų nuostolių, kai 2015 metais įmonė buvo uždirbusi 2,776 mln. Eur grynojo pelno. Bendrovės pajamos per metus sumažėjo 5,1%, iki 414,9 mln. Eur.

Pajamos siekė 416 mln. Eur (tikslias finansines ataskaitas bendrovė paskelbs kiek vėliau, kai gaus tarptautinio audito išvadas). Pastaraisiais metas įmonės pajamos po truputį mažėja. Pavyzdžiui, 2014 m. jos siekė 475 mln. Eur.

Šiemet sausį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, daugiausia pajamų bendrove atnešanti krovinių vežimo veikla augo 5-6%.

infogr.am::dfc8bdf1-784c-4ec3-a7fd-68ebc3687928

infogr.am::03a14b9a-be57-46f1-9936-4b11bf0181cf

infogr.am::7bd50b6e-c1e1-477d-ac0d-f92e7bcee14b

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 1

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 2

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 9

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 6

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau