Grėsmė „Boeing“ ir „Airbus“: kitų gamintojų lėktuvai džiugina labiau

Publikuota: 2017-02-15
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Žinia, kad visame pasaulyje kas dvi sekundes kur nors nusileidžia „Boeing 737“ lėktuvas, visuomet nustebina. „Airbus“, Europos orlaivių gamintojas ir aršiausias amerikiečių „Boeing“ konkurentas, dalinasi tokiais pats statistiniais duomenimis apie savo A320 serijos lėktuvus.

Tad jeigu sėdite 120-200 vietų vidutinio dydžio lėktuve ar leidotės į trumpo nuotolio kelionę, galite būti garantuoti, kad sėdite arba A320, arba 737 lėktuvo modelyje. Tokia statistika, žinoma, džiugina abu gamintojus, kurie praėjusias metais šių dviejų modelių orlaivių pardavė 16.800 vienetų. Kita vertus, bent jau Europoje, keleiviai turi galimybę pajusti ir kelionių ne su „Airbus“ ar „Boeing“ skonį, rašo „The Economist“.

Sparčiai skverbiasi į rinką

Praėjusių metų liepą „Swiss International Air Lines“ tapo pirmąja pasaulyje skrydžių bendrove, nusprendusia komerciniams skrydžiams pasitelkti „Bombardier CSeries“ lėktuvus. Bendrovė dabar turimais penkiais CS100s orlaiviais skrenda iš Ciuricho į dvi dešimtis Europos miestų. 125 vietų lėktuvai yra nuomojami iš tai pačiai aviacijos grupei priklausančios „Lufthansa“, Vokietijos skrydžių bendrovės.

Pastaroji jau užsisakė 30 „CSeries“ orlaivių ir tikisi, kad 12 iš jų bus pristatyti jau šiemet. Latvijos „AirBaltic“ žengė dar toliau: skrydžių bendrovė pradėjo vykdyti skrydžius su erdvesniais CS300 orlaiviais – 145 vietų modeliais. Du iš 20 užsakytų lėktuvų jau pasiekė Rygą ir numatyta, kad jais bus vykdomi skrydžiai į 11 Europos miestų. Kitų šešių laukiama šią vasarą. Tarp „CSeries“ lėktuvų užsakovų – ir „Delta Air Lines“, ir „Air Canada“. Šios bendrovės abi kartu sudarys vieną trečdalį orlaivių gamintojo pasaulinių pardavimų.

Po šiokių tokių gamybos strigimų ir biudžeto viršijimų, „CSeries“ pagaliau sklandžiai įeina į rinką. Oro linijos vertina lėktuvus dėl jų patikimo ir sąlyginai nedidelių sąnaudų, kurios, kaip tikina „Bombardier“, yra 20% mažesnės nei naujos kartos orlaivių, kuriuos gamina konkurentai (pastarieji, beje, su tuo nesutinka). Keleiviams taip pat teigiamai vertina naujus lėktuvus, girdami didelius langus, aukštesnį drėgmės ore koeficientą ir žemesnį triukšmo lygį („CSeries“ orlaivių varikliai 20 decibelų tylesni nei konkurentų orlaivių).

Be to, 3-2 sėdynių išplanavimas reiškia, kad tik kas penktas keleivis turi pasirinkti vidurinę sėdynę, palyginti su dauguma 737 ir A320 lėktuvų, kur trečdaliui tenka pasitenkinti vidurine sėdyne. Be to, „AirBaltic“ ir „Swiss“ bendrovės šiek tiek pagelbėja tiems, kuriems visgi tenka sėdėti vidurinėje sėdynėje, mat šių sėdimos vietos yra 1 cm platesnės nei numato standartas – nuo 18,5 colių sėdynė išplatėja iki 19 colių (46,99–48,26cm). Daugelis kitų bendrovių, skraidančių su „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviais, elgiasi atvirkščiai ir priverčia keleivius įsisprausti į 17 colių pločio (43,18 cm) sėdynes.

Ateina ir kiti

„CSeries“ nėra vieninteliai naujokai danguje. Praėjusiais metais „CityJet“, Europos vietinių skrydžių bendrovė, gavo pirmus tris iš 15 užsakytų „Sukhoi Superjet“ orlaivių. Šiuos gamina Rusijos bendrovė, geriau žinoma kaip karinių lėktuvų gamintoja. Pirmuosius tris lėktuvus „CityJet“ naudos skrydžiams „Brussels Airlines“ vardu. Kaip ir „Bombardier“ lėktuvų atveju, keleiviaims įspūdį įsėdus į „SuperJet“ daro erdvė. Pardavimai, lyginant su „CSeries“, menki, dauguma „Superjet“ užsakomi skrydžiams Rusijoje, taip pat buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. Be to, 98 vietų „Superjet“ lėktuvai yra per maži norint konkuruoti su 737 ar A320 modeliais, visgi šio dešimetmčio pabaigoje „Sukhoi“ žada pagaminti 130 vietų orlaivį.

Iki dešimtmečio pabaigos teks laukti ir vidutinio dydžio trumpiems skrydžiams skirtos braziliškų lėktuvų „Ebraer E2“ šeimos, kurioje bus ir E195 modelis, kuriame tilps 144 keleiviai. Šių nesitikima iki bent jau 2018 m. Kinų gaminamas „Comac C919“, 150 vietų lėktuvas, taip pat turėtų būti rinkai pristatytas panašiu metu. Tiesa, greičiausiai šis „paukštis“ bus gana retas Vakarų danguje, tačiau dauguma kiniško lėktuvo pirkėjų – Kinijos lizingo bendrovės. Panaši lemtis laukia ir Rusijoje gaminamo „Irkut MC-21“ – 150 vietų orlaivio, kurio pardavimai kiek menkesni nei „Superjet“.

Tad kol kas „Boeing“ ir „Airbus“ priežasčių panikai dar nėra. Visgi orlaivių rinkos senbuvėms teks nenuleisti akių nuo „Swiss“ ir „Airbaltic“ skrydžių bendrovių. Jei jų finansų skryrius naujais „CSeries“ lėktuvais džiaugsis taip pat, kaip jų keleiviai, padėtis gali greitai pasikeisti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 4

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 11

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur 1

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13
Kauniečių „Rubbee“ pritraukė 1,6 mln. Eur finansavimą Premium 5

Jauna Kauno UAB „Rubbee“, sukūrusi prie dviračio montuojamą elektrinę pavarą, ir nuo pirmojo modelio...

Paslaugos
2019.06.13
Paskelbti dar trys „Rail Baltica“ plėtros konkursai 1

Projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė tris naujus...

Viešuosiuose pirkimuose – daugiau nacionalinio saugumo Premium

Viešuosius pirkimus reglamentuojančių įstatymų pakeitimų, kuriems gegužės pabaigoje pritarė Seimas, kertiniu...

Verslo aplinka
2019.06.13
„Hegelmann Transporte“ tapo antra didžiausia transporto įmone šalyje Premium 3

Pateikiami finansiniai rezultatai rodo, kad Vokietijos kapitalo įmonė Lietuvoje pagal apyvartą aplenkė ilgą...

„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau