Grėsmė „Boeing“ ir „Airbus“: kitų gamintojų lėktuvai džiugina labiau

Publikuota: 2017-02-15
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Žinia, kad visame pasaulyje kas dvi sekundes kur nors nusileidžia „Boeing 737“ lėktuvas, visuomet nustebina. „Airbus“, Europos orlaivių gamintojas ir aršiausias amerikiečių „Boeing“ konkurentas, dalinasi tokiais pats statistiniais duomenimis apie savo A320 serijos lėktuvus.

Tad jeigu sėdite 120-200 vietų vidutinio dydžio lėktuve ar leidotės į trumpo nuotolio kelionę, galite būti garantuoti, kad sėdite arba A320, arba 737 lėktuvo modelyje. Tokia statistika, žinoma, džiugina abu gamintojus, kurie praėjusias metais šių dviejų modelių orlaivių pardavė 16.800 vienetų. Kita vertus, bent jau Europoje, keleiviai turi galimybę pajusti ir kelionių ne su „Airbus“ ar „Boeing“ skonį, rašo „The Economist“.

Sparčiai skverbiasi į rinką

Praėjusių metų liepą „Swiss International Air Lines“ tapo pirmąja pasaulyje skrydžių bendrove, nusprendusia komerciniams skrydžiams pasitelkti „Bombardier CSeries“ lėktuvus. Bendrovė dabar turimais penkiais CS100s orlaiviais skrenda iš Ciuricho į dvi dešimtis Europos miestų. 125 vietų lėktuvai yra nuomojami iš tai pačiai aviacijos grupei priklausančios „Lufthansa“, Vokietijos skrydžių bendrovės.

Pastaroji jau užsisakė 30 „CSeries“ orlaivių ir tikisi, kad 12 iš jų bus pristatyti jau šiemet. Latvijos „AirBaltic“ žengė dar toliau: skrydžių bendrovė pradėjo vykdyti skrydžius su erdvesniais CS300 orlaiviais – 145 vietų modeliais. Du iš 20 užsakytų lėktuvų jau pasiekė Rygą ir numatyta, kad jais bus vykdomi skrydžiai į 11 Europos miestų. Kitų šešių laukiama šią vasarą. Tarp „CSeries“ lėktuvų užsakovų – ir „Delta Air Lines“, ir „Air Canada“. Šios bendrovės abi kartu sudarys vieną trečdalį orlaivių gamintojo pasaulinių pardavimų.

Po šiokių tokių gamybos strigimų ir biudžeto viršijimų, „CSeries“ pagaliau sklandžiai įeina į rinką. Oro linijos vertina lėktuvus dėl jų patikimo ir sąlyginai nedidelių sąnaudų, kurios, kaip tikina „Bombardier“, yra 20% mažesnės nei naujos kartos orlaivių, kuriuos gamina konkurentai (pastarieji, beje, su tuo nesutinka). Keleiviams taip pat teigiamai vertina naujus lėktuvus, girdami didelius langus, aukštesnį drėgmės ore koeficientą ir žemesnį triukšmo lygį („CSeries“ orlaivių varikliai 20 decibelų tylesni nei konkurentų orlaivių).

Be to, 3-2 sėdynių išplanavimas reiškia, kad tik kas penktas keleivis turi pasirinkti vidurinę sėdynę, palyginti su dauguma 737 ir A320 lėktuvų, kur trečdaliui tenka pasitenkinti vidurine sėdyne. Be to, „AirBaltic“ ir „Swiss“ bendrovės šiek tiek pagelbėja tiems, kuriems visgi tenka sėdėti vidurinėje sėdynėje, mat šių sėdimos vietos yra 1 cm platesnės nei numato standartas – nuo 18,5 colių sėdynė išplatėja iki 19 colių (46,99–48,26cm). Daugelis kitų bendrovių, skraidančių su „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviais, elgiasi atvirkščiai ir priverčia keleivius įsisprausti į 17 colių pločio (43,18 cm) sėdynes.

Ateina ir kiti

„CSeries“ nėra vieninteliai naujokai danguje. Praėjusiais metais „CityJet“, Europos vietinių skrydžių bendrovė, gavo pirmus tris iš 15 užsakytų „Sukhoi Superjet“ orlaivių. Šiuos gamina Rusijos bendrovė, geriau žinoma kaip karinių lėktuvų gamintoja. Pirmuosius tris lėktuvus „CityJet“ naudos skrydžiams „Brussels Airlines“ vardu. Kaip ir „Bombardier“ lėktuvų atveju, keleiviaims įspūdį įsėdus į „SuperJet“ daro erdvė. Pardavimai, lyginant su „CSeries“, menki, dauguma „Superjet“ užsakomi skrydžiams Rusijoje, taip pat buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. Be to, 98 vietų „Superjet“ lėktuvai yra per maži norint konkuruoti su 737 ar A320 modeliais, visgi šio dešimetmčio pabaigoje „Sukhoi“ žada pagaminti 130 vietų orlaivį.

Iki dešimtmečio pabaigos teks laukti ir vidutinio dydžio trumpiems skrydžiams skirtos braziliškų lėktuvų „Ebraer E2“ šeimos, kurioje bus ir E195 modelis, kuriame tilps 144 keleiviai. Šių nesitikima iki bent jau 2018 m. Kinų gaminamas „Comac C919“, 150 vietų lėktuvas, taip pat turėtų būti rinkai pristatytas panašiu metu. Tiesa, greičiausiai šis „paukštis“ bus gana retas Vakarų danguje, tačiau dauguma kiniško lėktuvo pirkėjų – Kinijos lizingo bendrovės. Panaši lemtis laukia ir Rusijoje gaminamo „Irkut MC-21“ – 150 vietų orlaivio, kurio pardavimai kiek menkesni nei „Superjet“.

Tad kol kas „Boeing“ ir „Airbus“ priežasčių panikai dar nėra. Visgi orlaivių rinkos senbuvėms teks nenuleisti akių nuo „Swiss“ ir „Airbaltic“ skrydžių bendrovių. Jei jų finansų skryrius naujais „CSeries“ lėktuvais džiaugsis taip pat, kaip jų keleiviai, padėtis gali greitai pasikeisti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Škodos“ laiptai į paprastumą Premium

Antrą šimtmetį skaičiuojanti čekų bendrovė vis dar tebeieško savo vietos viename svarbiausių rinkos segmentų.

Verslo klasė
2019.09.21
Vairuotoja už apgadintą automobilį iš savivaldybės prisiteisė per 2.000 Eur 5

Panevėžio apylinkės teismas visiškai patenkino panevėžietės vairuotojos ieškinį miesto savivaldybei atlyginti...

Verslo aplinka
2019.09.21
„Amazon“ ruošiasi „Rivian“ elektriniams furgonams išleisti 4 mlrd. USD

JAV elektromobilių startuolis „Rivian“ imasi elektra varomo furgono gamybos. Skelbiama, kad „Rivian“ jau turi...

Išvardijo Europos transporto sektoriaus iššūkius ir pasiūlė sprendimus Premium

Duomenys ir jų analizė, „Brexit“, didėjantis vairuotojų amžius, su aplinkosauga susiję reguliavimai – tai...

Vilniuje į gatves išvažiuoja pirmieji elektrobusai 11

Penktadienį Sostinėje pristatyti nauji elektra varomi „Karsan Jest Electric“, kurie nuo sekmadienio važinės...

Krovinių antrąjį ketvirtį vežta daugiau nei prieš metus 2

Šių metų antrąjį ketvirtį visų rūšių transportu vežta 42,5 mln. t krovinių – 8% daugiau nei per tą patį...

Seime – siūlymas įvesti lengvatinį 9 proc. PVM elektromobiliams 62

Grupė Seimo narių siūlo naujų elektromobilių įsigijimui, neviršijant 35.000 Eur sumos, taikyti lengvatinį 9%...

EP Transporto ir turizmo komitetas nesustabdė Mobilumo paketo

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas nepritarė, kad daug aistrų keliantis Mobilumo paketas būtų...

V. Sutkus: kelių sektoriuje – drastiškas nuosmukis  14

Situacija Lietuvos transporto sektoriuje blogėja, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK)...

Statyba ir NT
2019.09.19
Miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius 2

Valstybinių miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius.

„Logistikos ir transporto forume“ – dėmesys įmonių konkurencingumui

Vilniuje prasidėjo „Verslo žinių“ rengiamas „Logistikos ir transporto forumas 2019”. Jame išskirtinis dėmesys...

Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius 11

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją.

Lietuvos transporto rinkoje - Skandinaviškosios logistikos tendencijos Verslo tribūna 1

Šiomis dienomis būdvardį „skandinaviškas“ naudojame siekiant pabrėžti kokybę darbe ir namuose, aukštus...

Uostuose šaltuko nuojauta: laimės tie, kas netrypčios Verslo tribūna

Baltijos valstybių uostų krovos rodikliai signalizuoja apie augimo tempų lėtėjimą. Tad uostai nedelsdami...

Nuo šiol Scania vilkikuose – dar galingesni ir degalus efektyviau taupantys varikliai Verslo tribūna

Šią vasarą pasaulio transporto rinkos milžinė Švedijos bendrovė Scania pristatė naują 540 arklių galios (AG)...

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas Premium

Lietuvos transporto ir logistikos bendrovėms praėjusieji metai buvo bene geriausi per visą istoriją. Nors...

Ministras J. Narkevičius: verslo atstovus matau kaip partnerius  Premium 2

Naujasis susisiekimo ministras tarnybą perėmė po audringo laikotarpio, kurį sukėlė ankstesniojo ministro Roko...

V. Ąžuolas: situacija po „Kelių priežiūros“ suformavimo nepasikeitė 6

Specialiųjų tyrimų tarnybai nustačius, kad valstybės valdomos įmonės „Kelių priežiūra“ veikloje 2016-2018...

Verslo aplinka
2019.09.18
Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  4

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
2019.09.18
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 15

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau