Estijos parlamente susvyruota dėl „Rail Baltica“ sutarties

Estijos parlamentas, prieš ratifikuodamas sutartį dėl Rail Baltica projekto, lauks audito išvados dėl projekto ekonominio naudingumo, kurios pasirodys balandį.
Taip Estijos nacionaliniam transliuotojui ERR pareiškė Aivarass Kokkas, Estijos parlamento ekonomikos komiteto pirmininkas.
Kaip rašė VŽ, sausio 31 d. Baltijos šalių premjerai susitinka Taline, kur galimai bus pasirašytas bendras įsiparegojimas vykdyti Rail Baltica projektą, bus nurodytas darbų grafikas, bendrieji techniniai parametrai ir kita.
Kol kas Saulius Skvernelis yra vienintelis iš trijų premjerų, nepasisakęs, kad pasirašys sutartį Taline. Tačiau jei visi trys parašai ir bus sudėti, sutartį atskirai turės ratifikuoti šalių parlamentai. O Estijos parlamento ekonomikos komitetas teigia, kad ratifikuoti sutartį būtų neprotinga nesulaukus ekonominės projekto naudos analizės.
Viena kliūčių šiandien yra ta, kad nėra atlikta socioekonominė analizė. Ji turėjo būti parengta praėjusių metų rudenį, bet data buvo perkelta į ateinantį balandį. Estija taip pat turi galvoti, kad kol kaštų ir naudos analizė nebaigta, ji negali prisiimti tokio didelio ilgalaikio įsipareigojimo, - ERR cituoja p. Kokką.
Visas projektas gali kainuoti iki 5,2 mlrd. Eur, o pasirašius ir ratifikavus trišalį susitarimą grįžti nebebus galima šalys įsipareigos įgyvendinti projektą bet kokiu atveju.
Ponas Kokkas pripažino, kad didžioji dalis ekonomikos komiteto narių vis dar palaiko Rail Baltica projektą, tačiau patikino, kad net jei premjeras ir padės parašą po sutartimi, ji nebus ratifikuota parlamente iki Ernst & Young pateiks savo analizę jos tikimasi balandį.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti