Kas laimi, kai du pešasi?

Publikuota: 2017-01-20
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Plėtrą planuojantis Klaipėdos jūrų uostas pirmą kartą parengė atskirą uosto bendrąjį planą, kurį turėtų tvirtinti Vyriausybė. Tai kelia nerimą miestui, nes jo rengiamas bendrasis planas turės būti derinamas prie uosto. Savivaldybė tikina, kad agresyvią plėtrą planuojantis uostas visiškai ignoruoja miestiečių poreikius ir nesiruošia derinti interesų.

Uosto bendrasis planas (BP) kelia tikrą galvos skausmą miesto vadovams: jame numatyta užimti naujas uostamiesčiui priklausančias teritorijas, bet uosto BP koncepcijos alternatyvos nėra suderintos su miesto poreikiais. „Pateikėme daugybę raštiškų pastabų ir tikimės, kad uosto direkcija į jas atsižvelgs. Uostas tikrai nepasitrauks iš miesto, kaip ir miestas nepasitrauks nuo uosto, todėl turi būti rastas bendras susitarimas“, – VŽ dėsto Saulius Budinas, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius (2017 01 19). Jis norėtų, kad ne miestas turėtų derintis prie uosto BP, – pasak jo, ir uosto, ir miesto BP planai būtų rengiami vienu metu, abi koncepcijos būtų dedamos šalia ir derinamos.

Savo tiesą gina ir Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas. Jis tikisi rasti kompromisą su miestu ir kelias uosto plėtrai nebus užkirstas. Argumentas dėl būtinos plėtros – išties rimtas: kito varianto išlikti konkurencingam uostas neturi. Pasak KVJUD vadovo, greitai ateis laikas, kai esamų teritorijų fiziškai neužteks, – todėl jis yra už maksimalią plėtrą numatančią koncepciją. „Privalome turėti ambicingiausią planą, priešingu atveju Klaipėdos uostui yra didelė grėsmė kristi“, – aiškina p. Vaitkus. Uosto veiklos regresą pranašauja ir Rimantas Juška, AB „Klaipėdos smeltė“ generalinis direktorius. „Jei nesutarsime dėl tolesnės plėtros ir kariausime su miestu, laimės tie, kurie jau dabar pretenduoja į mūsų krovinį“, – perspėja jis.

Iš tikrųjų uosto reikšmė visai šalies ekonomikai yra didžiulė ir nediskutuotina. Jo svarbos valstybei, o ir pačiam uostamiesčiui, nekvestionuoja ir Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras. Tačiau jis prašo nepamiršti, kad uostas yra mieste. „Todėl net sprendžiant valstybinės svarbos uždavinius strateginiai siekiai turi būti suderinti su miestu. Kol kas šių dalykų nėra pasiekta“, – tikina jis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

O ką mano Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, kurio vadovaujamai institucijai yra pavaldus uostas ir kuri formuoja uždavinius šiam strateginės reikšmės objektui? Jis balsuoja už uosto plėtrą, tačiau tikina, kad ginče galima rasti aukso vidurį. „Matau gerą galimybę esant labai vieningai Vyriausybei ieškoti tiek miestui, tiek uostui geriausio sprendimo“, – teigia jis.

Klaipėdos vadovai stebisi, kodėl planuojant uosto plėtrą galima visiškai nepaisyti miestiečių interesų, – kol kas jiems panašu, kad teisybė – tik stipresniojo. O KVJUD vadovai kalbasi tik su savo „patronu“ – ministerija.

Iš tikrųjų galutinio atsakymo, kokia turi būt uosto plėtra, lyg ir nėra – yra keli scenarijai. Ar iš tiesų miesto žemių nusavinimas uosto reikmėms padidintų jo konkurencingumą? Juk uosto galimybės šiame regione – gana ribotos, vargu ar pasisektų nukonkuruoti, pvz., Gdansko uostą. Panašu, kad nėra suvokimo, kas bus toliau, – iškelti Klaipėdą ir vis plėsti uostą? Nurašyti miestą ir miestiečius, jų interesus? Ar tokiame mieste kaip priedėlis prie vienos įmonės norės kas gyventi? Su tokiu buldozerišku apetitu keliaujant per žemes galima ir Palangą nušluoti...

Aukso vidurys būtų bene geriausias sprendimas, juolab jei ministras apsiimtų būti mediatoriumi ir neužimtų vienos pusės pozicijos. Bet kokios problemos sprendžiamos kalbantis – užuot kiekvienam tempiant paklodę į savo pusę, derėtų paisyti ir gerbti kiekvienos pusės interesus.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
E. Lazauskas – apie LTG poreikį finansavimui ir diversifikacijai, Kaliningrado tranzitą ir tolimesnius planus

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) generalinis direktorius, 49-erių Egidijus Lazauskas tiki, kad jo...

Logistika
2022.06.28
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
VVĮ grynasis pelnas pernai smuko 19%, už 2021 m. išmokėta 183,7 mln. Eur dividendų

47 valstybės valdomų įmonių (VVĮ) grynasis pelnas pernai susitraukė 19%, iki 280 mln. Eur, kai 2020 metais...

Finansai
2022.06.28
„CityBee“ skolinasi ir iš privačios skolos fondo, kalbos sukasi apie aukštus vienaženklius skaičius Premium

„Modus Group“ priklausanti automobilių dalijimosi paslaugų įmonė „CityBee“ automobilių parko plėtrai...

Rinkos
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27
Lietuvos vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų“ su EK derinant pokyčius dėl Kaliningrado tranzito 16

Prezidentūroje pirmadienį susirinkę šalies vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų ir pamatinių nuostatų“,...

Verslo aplinka
2022.06.27
Didesnės atsargos sandėliuose: ir brangiau kainuoja, ir domina Mokesčių inspekciją Premium

Nepatikimos tiekimo grandinės didina poreikį fiziškai turėti didesnes prekių atsargas sandėliuose. Nemažai...

Prekyba
2022.06.27
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Verslo aplinka
2022.06.26
Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 3

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 20

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku