Naujus autobusus Vilniuje ne nuomos, o pirks

Vilniaus miesto Taryba po nepriklausomų ekspertų vertinimo nusprendė sostinės viešojo transporto parką atnaujinti autobusus ne nuomojantis, o perkant lizingu.
Dar pernai Taryba buvo patvirtinusi, kad transporto parko atnaujinimui turėtų būti skirta ne daugiau nei 55 mln. Eur, po posėdžio šiandien galimos projekto lubos nuleistos iki 40,5 mln. Eur.
Kastytis Lubys, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vyriausiasis specialistas VŽ pabrėžė, kad ir vienu, ir kitu atveju nereiškia, kad autobusams pirkti būtų skirta didžiausia numatyta suma.
Parodys konkursas. Kaina gali būti ir mažesnė, tikina p. Lubys.
Numatyta, kad savivaldybės įmonė Vilniaus viešasis transportas lizingo būdu nusipirks 150 naujų autobusų taip bus atnaujinta apie 40% viso turimo transporto parko.
Nepriklausomų ekspertų Civitta vertinimas parodė, kad nusprendus pasirinkti veiklos nuomos variantą, savivaldybei tektų per 8 metus privačiam tiekėjui sumokėti 40,35 mln. Eur. Tiesa, ekspertai į vertinimą įtraukė prielaidą, kad Vilniaus viešasis transportas atleistų nereikalingus remonto poskyrio darbuotojus.
Nusprendus autobusus pirkti lizingo būdu ir priskaičiavus Vilniaus viešajam transportui tenkančią autobusų remonto naštą, per 8 metus už naujus autobusus tektų atseikėti 40,4 mln. Eur, teigiama ekspertų išvadoje. Skaičiuojama, kad pasibaigus lizingo laikotarpiui, autobusus Vilniaus viešasis transportas galės įsigyti už 8,35 mln. Eur. Šios galimybės pasirinkus veiklos nuomą nėra.
Pirks ir troleibusų
Mero Remigijaus Šimašiaus siūlymu, miesto Taryba įpareigojo bendrovę per 2018-2020 m. sukaupti apie 2 mln. Eur papildomų lėšų, kurios būtų skirtos troleibusams įsigyti. Sutaupyti siūloma pertvarkant įmonę. Planuojama įsigyti 40 naujų troleibusų.
Vilniaus viešasis transportas šį pavasarį pateiks Savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų. Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos per 15,829 mln. Eur, iš kurių 13,455 Eur ES investicijų lėšos, o 2,374 mln. Eur savivaldybės biudžeto lėšos.
Tiesa, Civitta ekspertų išvadoje pabrėžiama, kad troleibusų pirkimas duoda mažesnį finansinį efektą nei autobusų, be to, šia technologiją per ateinančius 5-10 metų teks pakeisti į elektrinius autobusus. Jų skaičiavimu, įsigyjant ir troleibusus, nežymiai išauga ir vieno kilometro kaina.
Vilniaus viešasis transportas kasdien perveža apie pusę milijono keleivių. Šiuo metu sostinės gatvėmis važiuoja 389 autobusai, kurių amžiaus vidurkis 13,9 metų ir 252 troleibusai, kurių amžiaus vidurkis 21,6 metų. Įmonėje dirba 2.096 darbuotojų. Paskutinį kartą viešojo transporto parkas buvo atnaujintas 2004-2006 metais.
FOTOGALERIJA Civitta ekspertų vertinimas (14 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti