Mėnesio sandoris: „Body Shop“ savininkė už 1,8 mlrd. Eur  perka „Avon“

Publikuota: 2019-06-16
Brendano McDermido („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Brendano McDermido („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Brazilijos kosmetikos grupė „Natura Cosmeticos“ („Natura“), kuriai taip pat priklauso ir Lietuvoje gerai žinoma „Body Shop“, už 2 mlrd. USD (1,8 mlrd. Eur) perka ikoninio prekybos ženklo savininkę, JAV kosmetikos kompaniją „Avon Products“ („Avon“).

Pagal paskelbtas sandorio detales, „Natura“ nuosavybėn turėtų pereiti trys ketvirtadaliai „Avon“ bendrovės akcijų. „Natura“ už jas atsiskaitys savomis akcijomis: kiekviena „Avon“ akcija įvertinta 0,3 „Natura“ akcijos; pagal abiejų bendrovių akcijų kainas biržoje tai reiškia 28% priedą prie „Avon“ akcijų kainos dieną prieš paskelbiant apie sandorį. Privilegijuotųjų „Avon“ akcijų savininkai, planuojama, gaus 530 mln. USD grynaisiais. Visa sandorio vertė, įskaitant finansines skolas, siekia 3,7 mlrd. USD.

Sandoris, tikimasi, bus užbaigtas 2020 m. pradžioje. Paskelbus šią naujieną, abiejų bendrovių akcijų kaina biržoje pakilo 9%. Nuo kovo mėn. kai pirmą kartą pasirodė informacija apie vykstančias derybas, abiejų bendrovių akcijų kainos pakilo jau apie 30%.

Taps ketvirta didžiausia

Sandoris sukurs ketvirtą didžiausią kosmetikos grupę pasaulyje, turinčią apie 3 200 parduotuvių 100 šalių ir virš 6,3 mln. konsultantų. Koncerno metinės pajamos viršys 10 mlrd. USD. Brazilijoje susijungusios bendrovės turės 47% tiesioginių pardavimų per konsultantus rinkos dalį. Analitikai nesitiki, kad tai galėtų sukelti problemų su konkurencijos sargais, mat abi bendrovės jau prekiauja viena kitos produktais.

„Avon“, kurios išskirtinumas yra tiesioginiai kosmetikos pardavimai, jau kuris laikas kovojo su pajamų kritimu dėl besikeičiančių apsipirkimo įpročių, vartotojams vis dažniau renkantis apsipirkimą internetu, o ne gyvą kontaktą. Pastarųjų finansinių metų „Avon“ pajamos krito daugiausiai Rusijoje ir Brazilijoje, iš dalies – dėl sėkmingų „Natura“ pardavimų šiose šalyse.

„Natura“ taip pat pradėjo savo verslą nuo tiesioginių pardavimų, tačiau vėliau atidarė ir parduotuvių tinklą. „Natura“ sėkmingai plečiasi tiek derindama įvairius pardavimo kanalus – tiesioginius pardavimus, skaitmeninę prekybą, fizinių parduotuvių tinklą, tiek nuolat plėsdama produktų krepšelį. Taip pat ir įsigydama konkurentus. Bene didžiausi brazilų įsigijimai – „Body Shop“ 2017 m. ir „Aesop“ 2013 m.

Panašią strategiją – stiprinti skaitmeninius pardavimo kanalus bei vystyti naujus produktus – „Natura“ ketina taikyti ir plėtodama įsigytą „Avon“ verslą.

Grupė taip pat ketina išnaudoti stiprų „Avon“ prekės ženklą bei jo kurtą moterų įgalinimo naratyvą. Dėl susijungimo „Natura“ tikisi kasmet sutaupyti iki 250 mln. USD.

Grožio industrija konsoliduojasi

Viena svarbiausių augančio sandorių skaičiaus priežasčių – pasaulinės bendrovės su stipriu balansu, ieškančios kaip dar labiau sustiprinti savo prekės ženklų portfelį. Jei iki tol didžiosios korporacijos fokusavosi į savų produktų kūrimą, tai pastaraisiais metais dažniau žvalgomasi sėkmingų prekės ženklų įsigijimui.

Be to, atsiranda vis daugiau privataus kapitalo fondų, sėkmingai investavusių į grožio verslus. Išaugusi patirtis identifikuojant sėkmingus prekės ženklus, sukurti ryšiai skatina ir toliau monetizuoti įgytą „know-how“.

Neretai investuotojai į tokius fondus yra patys rinkos žaidėjai. Štai „Natura“ įsteigė „Dynamo Beauty Venture“ fondą, kuris perka mažumos akcijų paketus naujuose augančiuose versluose kosmetikos ir grožio segmentuose.

Įtaka Lietuvai

„Natura“ ir „Avon“ sandorio įtaka Lietuvoje neabejotinai aktuali vartotojams – Lietuvoje tikrai yra daug vieno ar kito prekės ženklo mylėtojų. Tiesa, verslo prasme įtaka turbūt bus mažiau reikšminga — iš šių dviejų grupių Lietuvoje dukterinę bendrovę turi „Avon“, tuo tarpu „Natura“ prekės ženklai Lietuvoje parduodami per prekybos atstovus, taigi galimi tam tikri pokyčiai šioje srityje.

Tačiau grožio rinkos įsigijimų tendencijos turėtų atkreipti lietuviškos kosmetikos gamintojų, o tokių Lietuvoje netrūksta, dėmesį. Solidžiausia iš jų – UAB „Biok laboratorija“, kurios 2018 m. pajamos siekė 8,7 mln. Eur. Mažesniųjų lygoje, kurių 2017 m. pajamos neviršijo 1 mln. Eur, konkuruoja daugiau žaidėjų; žinomesni iš jų – UAB „Uoga uoga“, UAB „Gangas“ (prekės ženklas „Vivi“), UAB „Cosmoway“, UAB „Kvapų namai“.

Didžiųjų kosmetikos industrijos strateginių investuotojų alkis ir didelės finansinės galimybės bei atsirandantys besispecializuojantys  privataus kapitalo fondai piešia kaip niekad geras verslo pardavimo perspektyvas gyvybingą kosmetikos prekės ženklą sukūrusiems Lietuvos verslininkams.

Straipsnio autorė Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „Summa Advisers“ asocijuotoji partnerė

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau?

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

„Alkesta“ už 730.000 Eur tvarkys gatvę Alytuje

Dzūkijos sostinėje registruota UAB „Alkesta“ laimėjo viešą Naujosios gatvės remonto konkursą.

Brangiausios pasaulyje prekybinės gatvės 

Privati nekilnojamo turto (NT) paslaugų įmonė „Cushman & Wakefield“ skelbia kasmetinį prekybinių gatvių...

Prekyba
10:25
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
„BOD Group“ planuoja energingą plėtrą ir atsinaujina

Technologijų grupė „BOD Group“, suplanavusi valdomų kompanijų augimą, iš esmės atnaujino savo korporatyvinį...

Pramonė
09:02
Rusija grąžins Ukrainai pernai užgrobtus laivus

Užgrobtus Ukrainos laivus Rusija grąžins iki Normandijos ketverto susitikimo, kuris turėtų įvykti gruodžio 9...

URM planuoja kapitalinį pastatų remontą už 9,5 mln. Eur

Užsienio reikalų ministerija 2022 m. planuoja atlikti kapitalinį pastatų remontą.

Blokų grandinė: finansų paslaugų sektorių prislėgė nusivylimas Premium

Blokų grandinės technologija turėjo išstumti bankus ir suteikti galimybę pasauliui „pačiam būti (savo)...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
Sėkmingam naujoko startui reikia dviejų sąlygų Premium

Įmonėms neužtenka tik strategijos, kaip pritraukti talentų, reikia ir sėkmingos naujo darbuotojo įvedimo į...

Vadyba
2019.11.16
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Knygos: nepatiklus flirtas su „Slaptąja pasaulio istorija“ Premium

Skaitytojo flirtas su knygomis, kalbančiomis apie slaptus dalykus, yra žaidimas su ugnimi. Jos pašildo...

Verslo klasė
2019.11.16
Išlaisvintas norvegas F. Bergas dėkoja Lietuvos prezidentui 1

Per Lietuvos ir Rusijos „šnipų mainus“ laisvę atgavęs Norvegijos pilietis Frodė Bergas dėkoja prezidentui...

Verslo aplinka
2019.11.16
Graži, bet trumpa „Facebook“ kriptovaliutos istorija Premium

Seksualiausia finansų rinkos sezono naujiena – šią vasarą pristatyta nauja elektroninė valiuta libra.

Verslo klasė
2019.11.16
Šveicarai ir toliau kaups kavos atsargas karui

Šveicarai nebūtų šveicarai, jei nepasirengtų bet kuriam gyvenimo atvejui. Tai šalis, kurioje kiekviena šeima...

Laisvalaikis
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Didieji prekybos partneriai dėl „Brexit“ nori kompensacijų ir iš JK, ir iš ES 

Niekaip nesibaigianti „Brexit“ istorija verčia nerimauti didžiąsias tarptautinės prekybos partneres, tarp jų...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kaip laukiančio vartotojo minutę paversti į sekundę

Visi žmonės kasdien vis ko nors laukia: kol užsikraus „YouTube“ vaizdo įrašas, kol įsijungs žalia šviesoforo...

Verslo aplinka
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau